Het grote Yamaha Diversion topic deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Bensi bedankt voor het aanbod, maar als ik voor twee tientjes ergens een nieuwe kan vinden doe ik dat liever..
@Kees heb je daar foto's van? Klinkt interessant! Ik heb nu ervaren hoe het is als je kabel opeens afbreekt.. heel raar gevoel. Gelukkig gebeurde het me toen ik net de stad in reed waar ik moest zijn.. Ik hoefde maar 10 minuten te duwen, was nog te doen..
@Iedereen... Iemand een clutch cable voor de 600 gevonden bij Louis of ergens anders? Ik zie wat Japans spul op Ebay staan...? iemand ervaring mee?
 
@Bensi bedankt voor het aanbod, maar als ik voor twee tientjes ergens een nieuwe kan vinden doe ik dat liever..
@Kees heb je daar foto's van? Klinkt interessant! Ik heb nu ervaren hoe het is als je kabel opeens afbreekt.. heel raar gevoel. Gelukkig gebeurde het me toen ik net de stad in reed waar ik moest zijn.. Ik hoefde maar 10 minuten te duwen, was nog te doen..
@Iedereen... Iemand een clutch cable voor de 600 gevonden bij Louis of ergens anders? Ik zie wat Japans spul op Ebay staan...? iemand ervaring mee?

www.polo-motorrad.de koppelingskabel div 600S 15,95 euro.

Suc6.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand trouwens een aanrader in de omgeving Nijmegen/Arnhem voor het vervangen van banden? Ik zag dat mijn voorband toch wel een beetje te weinig profiel heeft...
 
Heeft iemand trouwens een aanrader in de omgeving Nijmegen/Arnhem voor het vervangen van banden? Ik zag dat mijn voorband toch wel een beetje te weinig profiel heeft...
www.pitbox33.nl

Ik kom er zelf ook en laat er ook mijn onderhoud doen. Hij werkt alleen en zit echt op een rotlocatie ver van alles dus het is lastig om je motor achter te laten..maar hij heeft mij zelfs naar mijn werk gebracht en weer opgehaald (2x10min rijden) om dat op te lossen. :) Dus buiten seizoen vraagt hij altijd eerst te bellen voor je langs komt zodat hij niet ff weg is. Maar goed, dat probleem heb je met banden niet. :P

Hij heeft zijn bandenprijzen allemaal op zijn site staan, lekker overzichtelijk ook. :) Tip: Neem een haaks ventiel erbij van €7,50. ;)
 
Hallo Roberto 60, *O* Welkom, :] je Div ziet er erg strak uit, ook een hele mooie kleur.
Nog wel even de uitlaatbochies poetsen, daar wordt ze blij van.
Veel plezier met je Div en een hoop veilige kilometers. O-)
dankjewel voor de leuke reactie :) het uitlaatsysteem is er al onder vandaan geweest ong 1jaar geleden(gevolg 2afgebroken tap einden aan cilinder ;( )bochten gepoetst weer als zilver collectors gespoten in hitte bestendige lak :) alleen binnen de kortste keren de bochten toch weer goudgeel ;( dus maar weer poetsen. :W
 
En is er iemand in de omgeving nijmegen die wel eens zijn koppeling gesteld heeft?

Als je toch in de omgeving van nijmegen woont waarom ga je dan niet even naar termaat? :+

Het monteren is een fluitje van een cent maar eventueel kan ik je wel helpen. :)
 
Laatst bewerkt:
Excuus voor de enorme forumvervuiling ivm mijn productonzekerheid, maar mijn div600 is van '96.... kan iemand mij bevestigen dat deze koppelingskabel past?
http://www.polo-motorrad.de/de/kupplungszug-xj-600-s-diversion-ab-1998.html
Je hebt de kabel al besteld zie ik, ik zou zo'n kabel niet monteren, alleen als reserve kabel meenemen. Een originele kabel heeft aan beide zijden een VAST tonnetje, deze heeft, voor zover ik kan zien aan 1 kant vaste en aan 1 kant dus een tonnetje dat je er op moet schroeven. Voor continue gebruik zou ik dat niet doen. Maar goed, da's mijn mening.
 
Laatst bewerkt:
Iedereen aan het genieten van het mooie weer? Het is zo stil hier.
Tja, ik heb geen motor tot mijn beschikking, anders zat ik hier ook niet achter mijn tablet op het forum te kijken |(
 
Iedereen aan het genieten van het mooie weer? Het is zo stil hier.
Tja, ik heb geen motor tot mijn beschikking, anders zat ik hier ook niet achter mijn tablet op het forum te kijken |(

Yep, even op en neer geweest naar Den Haag. Kanonnen, wat een motoren op de weg overal!
Kees Den Haag heeft even mijn tikkende Divje aan een inspectie onderworpen, niets bijzonders aan de hand *O* *O* *O* Dat rijdt toch wat relaxter :}
 
Laatst bewerkt:
Yep, even op en neer geweest naar Den Haag. Kanonnen, wat een motoren op de weg overal!
Kees Den Haag heeft even mijn tikkende Divje aan een inspectie onderworpen, niets bijzonders aan de hand *O* *O* *O* Dat rijdt toch wat relaxter :}
Heerlijk met dit weer hè ... ik baalde wel dat ik niet kon rijden vandaag, maar ja.
Mooi dat er niets aan de hand is met je Divje :Y
 
@Bensi bedankt voor de tip.. jammer dat ik 'm al besteld heb..
@Bandje omdat ik vorige week daar ook al €300 achtergelaten heb.. maar misschien dat ze het stellen wel even kosteloos willen doen..
@Iedereen ik heb dus nog steeds geen originele clutch cable voor mijn Div600.. is er echt niemand die weet hoe ik daar aan kan komen????
 
Yep, even op en neer geweest naar Den Haag. Kanonnen, wat een motoren op de weg overal!
Kees Den Haag heeft even mijn tikkende Divje aan een inspectie onderworpen, niets bijzonders aan de hand *O* *O* *O* Dat rijdt toch wat relaxter :}
Fijn is dat, als je weer vertrouwen hebt dat het goed is. Twijfel is ook maar niets, kan je niet relaxt mee rijden.

Mijn ketting ben ik nog niet helemaal zeker van. Ik heb 'm net weer gesteld en heb nog ruimte over om het achterwiel verder te stellen. Daarnaast kan ik de ketting nog lang geen half tandje omhoog trekken bij het achtertandwiel; Dus volgens WPHB is deze nog niet versleten. Maar ik merkte dat mijn ketting horizontaal (in de breedte dus) ook redelijk wat speling heeft. Ik denk zo'n 2cm. Ik heb geen referentie of ervaring hierin, maar is dit nog goed of niet? Ik ben er niet van om bewust te lang met een ketting door te blijven rijden (aangezien die al een keer is vastgelopen daardoor :X), maar vroegtijdig vervangen is ook weer zonde. Klinkt dit normaal of moet ik nu al een nieuwe kettingset denken jullie?

Heerlijk met dit weer hè ... ik baalde wel dat ik niet kon rijden vandaag, maar ja.
Mooi dat er niets aan de hand is met je Divje :Y
Wij hebben het hele weekend binnen geklust. Maar het huisje is nu weer een stukkie beter ingericht. :Y Ondanks de 3K in 2012 die ik al gereden heb moet moet het eerste plezierritje van 2012 nog gemaakt worden. :X
 
www.pitbox33.nl
Thanks - die had ik al zoekend al gevonden, alleen vond ik de prijzen die hij hanteert wel een flink stuk hoger dan op mopedreifen.de, al kan ik verkeerd gekeken hebben.

Hmm...band verwisselen is dus niets iets waar je op kunt wachten, begrijp ik? :P
Iedereen aan het genieten van het mooie weer? Het is zo stil hier.
Yep - eerst even lekker een stukje gereden, en daarna uit de wind en in de zon met een koud biertje erbij zitten relaxen. Damn, wat heb ik zin in zomer! :)
 
Fijn is dat, als je weer vertrouwen hebt dat het goed is. Twijfel is ook maar niets, kan je niet relaxt mee rijden.

Mijn ketting ben ik nog niet helemaal zeker van. Ik heb 'm net weer gesteld en heb nog ruimte over om het achterwiel verder te stellen. Daarnaast kan ik de ketting nog lang geen half tandje omhoog trekken bij het achtertandwiel; Dus volgens WPHB is deze nog niet versleten. Maar ik merkte dat mijn ketting horizontaal (in de breedte dus) ook redelijk wat speling heeft. Ik denk zo'n 2cm. Ik heb geen referentie of ervaring hierin, maar is dit nog goed of niet? Ik ben er niet van om bewust te lang met een ketting door te blijven rijden (aangezien die al een keer is vastgelopen daardoor :X), maar vroegtijdig vervangen is ook weer zonde. Klinkt dit normaal of moet ik nu al een nieuwe kettingset denken jullie?Wij hebben het hele weekend binnen geklust. Maar het huisje is nu weer een stukkie beter ingericht. :Y Ondanks de 3K in 2012 die ik al gereden heb moet moet het eerste plezierritje van 2012 nog gemaakt worden. :X

Binnenkort maar ff afspreken, kijk ik wel ff,
Trouwens een ketting kan veel meer hebben dan jullie denken.
Deze ketting maart zit ook op veel 100+ pk monsters.
Belangrijk is de spanning en uitlijning.
 
@Bensi bedankt voor de tip.. jammer dat ik 'm al besteld heb..
@Bandje omdat ik vorige week daar ook al €300 achtergelaten heb.. maar misschien dat ze het stellen wel even kosteloos willen doen..
@Iedereen ik heb dus nog steeds geen originele clutch cable voor mijn Div600.. is er echt niemand die weet hoe ik daar aan kan komen????
http://www.cmsnl.com/products/cable-clutch_4bp2633500/

Is dit hem niet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan