" KTM 690 Duke III #2 "

Heren, ik ben op zoek naar een duke 690, maar omdat ik het 2012 model niet mooi vind, wil ik voor een ouder model gaan. M'n voorkeur gaat uit naar een 690 R, maar hoeft niet percé. Nu vraag ik me alleen af of er bepaalde mankementen zijn waar ik bij aankoop rekening mee moet houden. Zijn er terugroepacties vanuit KTM geweest; dus moet ik opletten of bepaalde onderdelen die garantiematig vervagen dienen te zijn? Verder vraag ik me af waarom in godsnaam 2ehands die dingen bijna niet te vinden zijn??

Het enige minpunt is tot zo ver ik weet de teller die vocht binnen kan krijgen. Verder niks, nada, nopes over gehoord. Netjes elke rit warm laten lopen en het daarna een minuut of 15 á 20 rustig aan doen. En dan klaar staan om dat ding op z'n donder te geven, geloof mij daar houdt hij van :+

Een Duke R is heel erg moeilijk om tweedehands te vinden, er zijn officieel maar 15 stuks van geleverd in Nederland en de mensen die hem in bezit hebben doen hem niet zomaar weg nu hun ook de Duke IV hebben gezien die een stuk minder aantrekkelijker is :X Zelfde geldt toch ook wel voor de normale Duke eigenaren.
Meeste mensen die hun Duke verkopen vinden hem te wild om lekker te toeren of net te te licht voor op de snelweg :') Daar koop je zo'n fiets natuurlijk niet voor he, om te toeren en als maar de snelweg op. Chicken stripes te over aan beide zijden meestal al...
 
Thanks voor de info. Dat verklaart indd waarom ik nergens een R tegen kom. 15 is niet veel.

Wat was de nieuwprijs van een 'oude' Duke 3? Ik zie overjarige modellen voor 8000 te koop staan terwijl het 2012 model 8500 moet kosten. Wassie voorheen duurder?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu al 2x een wit zwart/witte Duke gespot in Amsterdam met een Leovince demper eronder, originele kentekenplaathouder en de rijder droeg een witte ''cross-look'' helm. 1x gezien tegenover het Wester gasfabriek richting Haarlem en van het weekend op zondag in het centrum heen en weer rijdend.

Iemand van hier toevallig ?
Die heb ik ook eens gezien. Woon zelf achter 't Haarlemmerplein.
 
Thanks voor de info. Dat verklaart indd waarom ik nergens een R tegen kom. 15 is niet veel.

Wat was de nieuwprijs van een 'oude' Duke 3? Ik zie overjarige modellen voor 8000 te koop staan terwijl het 2012 model 8500 moet kosten. Wassie voorheen duurder?

De Duke III kostte €10.000,- toen hij net uitkwam, later €9.000,-. De laatste exemplaren gaan nu weg voor €8.500,- en voor de duidelijkheid, ze zijn nu niet meer nieuw leverbaar want ze zijn op. Beste maatje van mij heeft de laatste gekocht bij Verpalen in Krommenie waar de mijne ook vandaan komt :)

En waarom de III duurder is dan de IV ?
De III heeft WP instelbare vering voor en achter (gehele vering gedeelte is van betere kwaliteit), Marchesini lichtgewicht gesmede velgen. Er waren nog wel wat zaken maar, die ken ik zo ff uit het hoofd niet.
Als je de III en IV van dichtbij gaat bekijken zie je dat de III veel strakker is afgewerkt en er veel meer dure spullen gebruikt zijn. De IV is voor het grotere publiek en vandaar de looks, die nu echt een naked toont. Het hele Supermotard is eruit bij het nieuwste model :N
 
Laatst bewerkt:
De Duke III kostte €10.000,- toen hij net uitkwam, later €9.000,-. De laatste exemplaren gaan nu weg voor €8.500,- en voor de duidelijkheid, ze zijn nu niet meer nieuw leverbaar want ze zijn op. Beste maatje van mij heeft de laatste gekocht bij Verpalen in Krommenie waar de mijne ook vandaan komt :)
Dat is een flinke prijsverlaging dan voor de 2012 :o
 
De Duke III kostte €10.000,- toen hij net uitkwam, later €9.000,-. De laatste exemplaren gaan nu weg voor €8.500,- en voor de duidelijkheid, ze zijn nu niet meer nieuw leverbaar want ze zijn op. Beste maatje van mij heeft de laatste gekocht bij Verpalen in Krommenie waar de mijne ook vandaan komt :)

En waarom de III duurder is dan de IV ?
De III heeft WP instelbare vering voor en achter (gehele vering gedeelte is van betere kwaliteit), Marchesini lichtgewicht gesmede velgen. Er waren nog wel wat zaken maar, die ken ik zo ff uit het hoofd niet.
Als je de III en IV van dichtbij gaat bekijken zie je dat de III veel strakker is afgewerkt en er veel meer dure spullen gebruikt zijn. De IV is voor het grotere publiek en vandaar de looks, die nu echt een naked toont. Het hele Supermotard is eruit bij het nieuwste model :N

Wat heeft de III wel en de IV niet:
- volledig instelbare achterschokbreker met aparte drukcilinder (bij de IV alleen maar een gewone schok met verstelbare veervoorspanning en daarvan melden de meeste testen dat ze dat wel merken als ze echt aan het gassen zijn)
- Voorkant demping in en uit verstelbaar (niet verstelbaar bij de IV)
- radiale brembo rempomp voor (standaard Brembo item op de IV)
- radiale Magura koppelingspomp (standaard Brembo item op de IV)
- dubbele projectie koplampen.
- de looks :X
Wat heeft de IV wel en de III niet:
- lagere zithoogte, lagere voetsteunen en voor langere afstanden comfortabeler zadel, zwaardere terughaalveer gashandvat... :?, grotere tankinhoud, versnellingsindicator, standaard koplamp, ABS en last but not least het blok ongeveer hetzelfde als de IIIR.

Eigenlijk zou ik alleen maar het blok en et dashboard willen swappen. Ik vind de power parts valbeugels, amateuristisch met klemmen geschroefd op het frame spuuglelijk en ze doen IMHO afbreuk aan de smalle bouw van de eencilinder.

Een IV in de uitvoering van de European Junior Cup (met weer de juiste spullen, lager stuurtje, rearsets en een tot 80 pk opgepept blok) lijkt me wel wat voor op het circuit. Die valbeugels slopen we er gewoon meteen af.
2012-KTM-690-Duke-EJC-Bike-580x326.jpg

ktm_690_duke_ejc_1.jpg


Met de a.s. WSB op Assen kun je ze in actie zien. Jammer dat ik ze zelf niet kan zien, want ik ben dan zelf op weg naar Mettet voor een dagje circuitrijden in een stralend zonnetje. :9
Zal ik mijn DukeIII ook meenemen om de zijkantjes ook wat af te slijten....?
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag vanuit het werk nog een zwart/witte Duke gespot in Zaandam rond een uurtje of 16:30. Kwam vanaf de achtersluispolder en reed de Thorbeckeweg op richting de Coentunnel.
Akra pijp eronder, verhoogd ruitje en erg vies :+
 
Heren, ik ben op zoek naar een duke 690, maar omdat ik het 2012 model niet mooi vind, wil ik voor een ouder model gaan. M'n voorkeur gaat uit naar een 690 R, maar hoeft niet percé. Nu vraag ik me alleen af of er bepaalde mankementen zijn waar ik bij aankoop rekening mee moet houden. Zijn er terugroepacties vanuit KTM geweest; dus moet ik opletten of bepaalde onderdelen die garantiematig vervagen dienen te zijn? Verder vraag ik me af waarom in godsnaam 2ehands die dingen bijna niet te vinden zijn??


Ik overweeg om mijn te verkopen voor een lc8 ktm950 smr
Ik heb dubbelekuipset, akrapovic, jaar garantie, sliders, tattoo rims etc.
Foto's staan in topic 1 voor meer foto's of extra info kan je me mailen
Net 5000 km beurt gehad, staat nog bij de dealer ( vanwege de beurt)

Groet
Kazz
 
Laatst bewerkt:
Ik overweeg om mijn te verkopen voor een lc8 ktm950 smr
Ik heb dubbelekuipset, akrapovic, jaar garantie, sliders, tattoo rims etc.
Foto's staan in topic 1 voor meer foto's of extra info kan je me mailen
Net 5000 km beurt gehad, staat nog bij de dealer ( vanwege de beurt)

Groet
Kazz
Ik zie je mail niet in je profiel, dus mail mij maar effe met een fotootje (ik ga niet een heel topic doorspitten) en de verkoop informatie :)
 
Zou je mij ook een mailtje willen sturen met foto('s) en de verkoopinformatie? Heb misschien ook wel interesse namelijk!


Ik overweeg om mijn te verkopen voor een lc8 ktm950 smr
Ik heb dubbelekuipset, akrapovic, jaar garantie, sliders, tattoo rims etc.
Foto's staan in topic 1 voor meer foto's of extra info kan je me mailen
Net 5000 km beurt gehad, staat nog bij de dealer ( vanwege de beurt)

Groet
Kazz
 
Zou je mij ook een mailtje willen sturen met foto('s) en de verkoopinformatie? Heb misschien ook wel interesse namelijk!

Als ik het goed heb gedaan heb je bericht van mij met daarin diverse foto's en specificaties.
Mijn mail is trouwens mijn gebruikers naam + @hotmail.com

Mvg
Kazz
 
Hoi Iedereen,

Ik zit met de ged8 te spelen om mijn KTM 690 duke te verkopen....

-Km stand 3000
-Bouwjaar 2009
-1ste eigenaar.
-Aangepaste kentekenplaathouder
-Leo uitlaat.
-kleiner tandwiel voor

Indien er misschien hier nog mensen zijn die zn mooie KTM Duke zoeken kunnen ze me mailen.... fabians1982@gmail.com

MVG

Fabian
full
 
Laatst bewerkt:
Hendr1k gespot vanmiddag rond een uurtje of 13:00 op de Haarlemmerweg vanaf Haarlem richting Amsterdam :] Je stond bij een kruising en was als eerste weg maar, je stopte helaas al snel weer met gas geven :P Collega van me vind het ook een dikke brommert :Y
 
Trekt een stuk sneller op en je kan wat lager in toeren rijden zonder al te snel bokken ;)


Dat heeft dus grote voordelen, ik loop nu vaak te kutten met de koppeling. Maar op een rotonde is dat niet altijd even handig als er een traag mevrouwtje voor je zit ;-).

Wat moet dat kosten weet je dat ook?
 
Zal niet meer kosten dan €20,- zo'n tandwiel.
Heb je verder nog andere mods aan je Duke ?
 
Dat is geen geld.

Motorisch niks, slechts de "standaard" extra's: LeoVince uitlaat, handkappen en andere kentekenhouder.

Zit verder nog met iets geks eigenlijk, als ik in ze twee uitrol om bijvoorbeeld af te slaan maar moet toch nog even inhouden dus trek de koppeling in. Als ik dan weer gas wil geven (koppeling praktisch nog in, dat is het gekke) dan slaat ie vaak af. Enig idee wat dit kan zijn?
 
Hendr1k gespot vanmiddag rond een uurtje of 13:00 op de Haarlemmerweg vanaf Haarlem richting Amsterdam :] Je stond bij een kruising en was als eerste weg maar, je stopte helaas al snel weer met gas geven :P Collega van me vind het ook een dikke brommert :Y

:W Waar was jij dan?
 
Dat is geen geld.

Motorisch niks, slechts de "standaard" extra's: LeoVince uitlaat, handkappen en andere kentekenhouder.

Zit verder nog met iets geks eigenlijk, als ik in ze twee uitrol om bijvoorbeeld af te slaan maar moet toch nog even inhouden dus trek de koppeling in. Als ik dan weer gas wil geven (koppeling praktisch nog in, dat is het gekke) dan slaat ie vaak af. Enig idee wat dit kan zijn?

Had ik ook toen de goede mapping er nog niet op zat maar wel de LeoVince. Nu geen centje pijn meer met afslaan. Heb je de DB-killer er soms uit?

Trouwens, die Evotech "tail tidy" is inderdaad subliem. Super pasvorm en afwerking. Ik heb de 3 schroeven van onderuit vervangen door ca 1 cm langere (uiteraard van rvs) en er een M6 moertje bovenop gezet. Nu vallen de schroeven er zeker niet uit. Kijkt echt een stuk strakker dan die taartschep, inderdaad.

We zullen binnenkort eens een fotootje posten.

Het achterbandje wordt veel te snel plat naar mijn zin, maar hoe kan het ook anders met zoveel rechte weg en snelweg op mijn 45 km lange rit naar het werk. :r Ik moet gauw eens ergens rondjes gaan draaien om de band weer wat ronder te krijgen anders ga ik het zo merken met sturen. ;( Dus weet je een grote lege parkeerplaats met goed asfalt om de band weer rond te krijgen dan laat het me maar weten. Of andere suggesties..... :9~
 
Had ik ook toen de goede mapping er nog niet op zat maar wel de LeoVince. Nu geen centje pijn meer met afslaan. Heb je de DB-killer er soms uit?

Ik heb inderdaad de DB-killer eruit. (Dat wil ik ook graag zo houden ;-)) Maar jij denkt dat het daaraan ligt? Die mapping?

Ik heb hem 2e hands gekocht met de LeoVince er al onder dus heb geen idee of dat gedaan is. Heb het toen wel gevraagd en kreeg een joah joah daar ga ik wel vanuit.. Niet overtuigend dus. Heb nog een half jaartje garantie dus dat zou gratis verholpen moeten worden right?
 
Dat is geen geld.

Motorisch niks, slechts de "standaard" extra's: LeoVince uitlaat, handkappen en andere kentekenhouder.

Zit verder nog met iets geks eigenlijk, als ik in ze twee uitrol om bijvoorbeeld af te slaan maar moet toch nog even inhouden dus trek de koppeling in. Als ik dan weer gas wil geven (koppeling praktisch nog in, dat is het gekke) dan slaat ie vaak af. Enig idee wat dit kan zijn?

Het afslaan heb ik heel af en toe nog weleens bij dezelfde situatie als die jij beschrijft. Leuk als je brutaal komt aanklapperen en auto's voorbij sjeest om vooraan te staan bij de verkeerslichten en bij groen ''CHHIINNGG'' :$

Met een aftermarket uitlaatsysteem/demper, juiste mapping en het kleinere tandwiel aan de voorzijde rijdt je Duke een stuk aangenamer in de stad met lage toeren, hoge versnelling.
 
Terug
Bovenaan Onderaan