Honda CB700SC Nighthawk S '84-'86

GELUKKIG!!!!!

We zijn niet alleen Madmarv. ;)

@ Jonno.

Trek hem maar snel uit de schuur, laat ze maar zien DE Nighthawks. :]
 
Jaja, Jonno (John) kende ik al.

En dan hebben we OhShit / OhCrap ook nog,
maar hij heeft z'n Nighthawk hobby op pauze staan. (de TDM heeft z'n voorkeur nu)
 
Hoe kun je deze hobby op een laag pitje zetten? Haha.

Ik vind dat heel weinig mensen een Nighthawk hebben, iig op dit forum.
Dit is toch iets waarna je meteen op zoek gaat lijkt mij.(een forum)

Oorzaak remmen is opgelost. De voorvorkolie zat op de remschijven! Zaterdag maar even goed fixen.

Ik moet zelf ook even een TO DO list maken.Dat is wel makkelijk om vast de onderdelen bij elkaar te zoeken.

Ik wil nog doen:

- Voorvorkkeringen
- Balhoofdlager
- Koplampkap vernieuwen
- Handvatten vernieuwen (orgineel)
- Achterkuip spuiten
- Zadel opnieuw bekleden (zit een klein plakkertje op nu)
- Onder kuip (kinspoiler/bugspoiler) monteren (cbx 750)
- Remmen reviseren
- Nieuwe gympies (BT 45) :+
- Achterkant verhogen
- En nog heel veel poetsen/polijsten!

Hebben jullie nog iets toe tevoegen?
 
Laatst bewerkt:
Dat is al een flinke lijst. Overgens zijn alle stickers nog te krijgen via internet. Zo blijft tie origineel. CBdecals.com Best Source For Vintage Honda Motorcycle Decals Vlgs mij werkt hij ook via Ebay.com

Nog een tip voor de NH rijders. Check je achterbrug regelmatig. Die willen nog weleens doorrotten aan de onderkant. In de mijne waren er gaten ingevallen. En niet zo'n beetje ook. Ik vond in Apeldoorn een andere. Daar zit een autohandelaar die ooit een grote partij Honda-onderdelen uit de VS had opgekocht.

Gr
John
 
Aan die link heb ik wat John.

Volgens mij zijn mijn koplamp stickers niet orgineel een ook die op de kont niet.
Ze zijn namelijk iets donkerder en niet metallic.

Ik zou mijn achterbrug ook even bekijken want dat zijn dingen die je niet snel opmerkt.

Weet jij ook meer over die handelaar uit Apeldoorn... Dat is 20min bij mij vandaan.Kan ik best een keer rond neuzen.
 
Onze vriend in Apeldoorn:
http://www.pietvekeren.nl/

Ik ben er nog niet geweest, maar had 'm al wel in het vizier ;)


Decals op Ebay:
%21Bw%28k3FQB2k%7E$%28KGrHqMOKjMEwPb1BR8+BMIm0%28NPig%7E%7E_1.JPG

http://www.ebay.com/itm/HONDA-1984-...Parts_Accessories&hash=item53e1ec11e7&vxp=mtr
Je kan ook losse decal setjes kopen, maar ik zou ze allemaal in 1x doen als je toch bezig bent met een aantal. Dan weet je iig zeker dat ze allemaal gelijk zijn.
 
Laatst bewerkt:
De voorvorkolie zat op de remschijven! Zaterdag maar even goed fixen.
Houd je er rekening mee dat als de olie op je blokken is gekomen, dat je dan je blokken moet gaan vervangen?

Als er eenmaal olie in je blokjes getrokken is, zullen ze elke keer als je remt hier wat van los laten. Erg gevaarlijk dus.

@Jonno:
Weet je hoe de prijzen liggen bij die kerel in Apeldoorn?
 
Laatst bewerkt:
Hmmm, op de site van hem niks nuttigs.

Hebben jullie ervaring met deze stickers, heb nu namelijk stickers die niet metallic zijn, en de orginele zijn dat wel.

Ik moet zeker de blokken vervangen want de schijven waren behoorlijk vet.
Heb alles wel schoon gemaakt met remreiniger maar dat is zeker niet voldoende.
Mooie gelegenheid om de remmen te reviseren...

Nu snap ik ook waarom de vorige eigenaar maar 200km per jaar reed :Z

Allen nu de vraag waar haal ik de onderdelen vandaan.
 
Ik heb nog geen goede foto gemaakt, heb hem wel helemaal schoon!
Doet onze f*cl camera het niet meer met de gewoone kit lens.

Dus zo gauw ik een mooie foto heb plaats ik hem.
 
Hmmm, op de site van hem niks nuttigs.

Hebben jullie ervaring met deze stickers, heb nu namelijk stickers die niet metallic zijn, en de orginele zijn dat wel.

Ik moet zeker de blokken vervangen want de schijven waren behoorlijk vet.
Heb alles wel schoon gemaakt met remreiniger maar dat is zeker niet voldoende.

Allen nu de vraag waar haal ik de onderdelen vandaan.
Wat bedoel je met metallic? Ik snap 't niet :+

Voor de remmen hoef je, zolang er geen remvloeistof langs de keerringen lekt, in principe geen onderdelen te kopen behalve blokjes.
Ik heb m'n keerringen gewoon terug geplaatst nadat ik ze grondig had schoongemaakt.

Ik haal m'n blokjes bij http://www.japparts.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=79_86_93_215&products_id=1498
Slechts €22,- per set.
De balhoofdlagers zijn daar ook oke geprijsd. (nu met korting)
 
Laatst bewerkt:
De orginele stickers hebben metallic spikkeltjes, net als auto's, je hebt dan lak zwart en metallic zwart.

Moet ik die onderdelen maar even bestellen.
 
Gisteren nog even lekker een stukje gereden en dat beviel mij weer prima, had veel eerder een nighthawk moeten kopen.

Ik kom van een R1 af en heb nog steeds de tik om zonder kopling op te schakelen.
En dat gaat bij een Nighthawk ook prima, maar zou het ook kwaad kunnen? Het is natuurlijk wel een oudtje.
 
Laatst bewerkt:
Tja, leeftijd maakt denk ik niet zo veel uit. Slijtage gaat meer problemen geven, maar zoveel km's heb je er toch niet op staan?

Ik vind het grappig dat iemand van een supersport af komt en vervolgens heel positief over de Nighthawk is, want ze zijn natuurlijk niet met elkaar te vergelijken.
 
Ik ben zeker positief.

Het rij gedrag is erg goed, ook de houding is prettig.
Eigenlijk had ik dit eerder moeten doen, had ik misschien meer km gereden.
Ik had namelijk regelmatig last van een zwevende nier, en geloof me dat kan knap lastig zijn.


Ik heb 38.000 mijl op de teller staan dus dat valt wel mee dacht ik.
 
Dat valt wel mee.

Eigenlijk is een hoge km-stand bij oude motoren juist beter.
Een lage duidt erop dat hij erg lang stil gestaan heeft, met vochtschade als gevolg.

Ow, wat je even moet doen: Aan de rechter kant, ter hoogte van je voetsteun, achter de uitlaat, komen twee slangetjes naar beneden.
Eén slangetje komt van de accu en één slangetje is van de carter ontluchting. Hierin zit een dop, deze moet je er even uit halen (zit vocht in!) Even een opvangbakje eronder houden.

Hm... tijd voor een tutorial :)

Ik zal eens wat plaatjes gaan maken en tekst schrijven...
 
Laatst bewerkt:
Wat kan je controleren en doen voordat je met je Nighthawk op stap gaat?

- Smeer beide gaskabels, choke-kabel en de kilometer-kabel

- Loop zo veel mogelijk draaipunten na en smeer ze eventueel:
full


- Vervang het oliefilter en de motorolie (deze olie moet aan de JASO MA eisen voldoen (speciaal voor motoren met natte koppeling))

- Vervang de cardan-olie (pas op bij het aandraaien van de 'filler cap', deze is van kunststof en gaat erg snel kapot)
full


- Benzine filter schoon maken (onderaan benzinekraan)
full


- Controleer het luchtfilter

- Controleer / vervang de bougies (NGK DPR8EA-9) elektrode afstand 0,8-0,9mm

- Controleer waterniveau's accu en vul aan met gedestilleerd water

- Remklauwen schoon maken (gebruik ATE vet bij het monteren van de keerringen en zuigers)
ate0399020501202.jpg


- Controleer dikte remschijven. Minimaal 4mm dik en maximaal 0,3mm vervorming.
Remschoenen achter minimaal 2mm bekleed

- Koppeling en Rem-reservoir schoonmaken en vloeistof vervangen (DOT-4)
(spuit extra remreiniger aan de binnenkant van de controle glaasjes (hier knappen ze meestal goed van op))

- Vervang de voorvork olie
full


- Controleer of beide schokdempers dezelfde afstellingen hebben (veerspanning en demper setting)

- Laat de carter ontluchting leeg lopen (vocht)
full


Onderhoud schema:
full
 
Laatst bewerkt:
Jee wat beter dit. Heb je dit uit het w.p.h.b?

Leef jij in het donker ofzo?


Als ik tijd heb ga ik dit allemaal doen.
Maar tijd is iets wat ik altijd te kort kom. :?

Ik heb net een begin gemaakt om het verweerde aluminium weer mooi te maken.
Ben dus druk aan het schuren gegaan, eerst met 280 daarna met 400 en toen met waterproef 800 en als laatst met1200. Daarna het ik gepolijst met belchrom alu. Is best mooi geworden al zeg ik het zelf.
Foto's volgen nog als mijn camera weer gefixt is. :(
 
Laatst bewerkt:
Ik ben wel het hele weekend pas om 5:30 thuis gekomen van werk.

En ik hou idd niet van vroeg opstaan, maar wel van laat naar bed :Y

Alles komt idd uit het werkplaatshandboek.

Ik zou me verder over het uiterlijk pas druk gaan maken als je de technische dingen gefikst hebt.
 
Zondagmorgen de NH uit de schuur gesleurd en de Alblasserwaard in geweest. Overgevaren bij Streefkerk en terug via Kinderdijk. Beetje kort, maar wel lekker (ondanks de kou).

Ik denkt dat het metallic zit in de blanke lak die er overheen zit. vlgs mij zijn de stickers zelf niet metallic. Ik heb ze bijna allemaal liggen, behalve de tanks. Hij verkocht ze eerst als complete sets, maar na een mailtje wilde hij ze ook los toesturen. Kort daana verschenen ze ook op eBay.

Ik heb m'n NH nu op orde. Tank gesealed, in-line filter ertussen. Ik heb hem voor het asfstellen naar een dealer gebracht. Ik heb zelf hier geen spullen voor (synchroniseren carbs e.d.)

Ebay werkte goed voor div onderdelen. David Silver Spares uit Engeland en natuurlijk ook www.cmsnl.com. Ik heb ene andere startmotor uit Californië laten komen. viel reuze mee, qua kosten. Ze moeten alleen een beetje mee willen werken.

Roukema heeft regelmatig NH slopers. Ik heb daar ook eea op de kop getikt.

De handelaar in Apeldoorn had nog een goede achterbrug liggen. Ik heb er geloof ik iets van € 70,00 voor betaald. Niet goedkoop, maar het was dat of helemaal niet rijden.
De achterbrug was zo rot, dat het eng was.
 
Goed bezig Jonno173, keep the Nighthawks alive :Y

€70 euro vind ik op zich best wel een schappelijke prijs. Zeker voor een nieuwe!

Ik moet ook m'n carburateurs eens laten afstellen. Hij loop niet zuiver stationair en starten doet ie ook niet helemaal lekker.
Hoeveel was je daar voor kwijt als ik vragen mag?

En ik zit nog steeds met een slippende koppeling, maar de koppelingsplaten (bekleed en onbekleed) vervangen kost al gauw €80 en daar heb ik geen zin in :')
 
Laatst bewerkt:
De achterbrug was niet nieuw, maar in prima staat (lees: hard)

De beurt was € 170,00. Daarvoor hebben ze hem helemaal nagelopen, bougiekappen vervangen, die waren gescheurd en bleek m'n vooras los te zitten. we dachten eerst dat m'n lagers naar de haaien waren.

Koppeling is goed zelf te vervangen. Let wel op dat je de juiste platen neem. (Roukema had toendertijd een goede aanbieding) In mijn 750 bleek een andere koppeling te zitten dan in de 700. Check daarvoor de juiste handleiding. In mijn 750 zit dezelfde koppeling als in de CBX. Het is daarom raadzaam eerst de koppeling open te maken voordat je nwe platen bestel.
 
Dat van die koppeling is bij mij bekend.

En ik heb uit gezocht dat het helemaal niet uitmaakt welke platen je besteld, ze zijn gelijk.
Het gaat alleen maar om een bepaald deel van de koppeling dat anders is.
In de 750 zit een slip koppeling, voor als je te enthousiast terug schakelt, dat er eerst maar 3 platen grip hebben (en dus gaan slippen) voordat ze allemaal pakken.
 
@ Madmarv
Ik kan me idd beter bezig houden met het technische gedeelte, maar ja het oog wil ook wat.


@ jonno.

Ik kijk nog wel even goed naar die stickers, heb nog wel even tijd.
Ben pas van plan om in de winter de gehele motor aan te pakken, behalve het nodige
Zoals de remmen. Kan ik nog rustig naar al mijn onderdelen op zoek...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan