" KTM 690 Duke III #2 "

:W Waar was jij dan?

Onderweg naar de zaak in Zwanenburg om te klussen aan de nieuwe bedrijfsbus :+
Bij het kruispunt waar je met nog een andere motor stond, stond ik tegenover je in de bedrijfsbus. Als ik met me Duke was had je dat wel gehoord hoor O-)
 
Ik heb inderdaad de DB-killer eruit. (Dat wil ik ook graag zo houden ;-)) Maar jij denkt dat het daaraan ligt? Die mapping?

Ik heb hem 2e hands gekocht met de LeoVince er al onder dus heb geen idee of dat gedaan is. Heb het toen wel gevraagd en kreeg een joah joah daar ga ik wel vanuit.. Niet overtuigend dus. Heb nog een half jaartje garantie dus dat zou gratis verholpen moeten worden right?

Lijkt erop dat de juiste mapping er toch niet op zit. Op dat "joah joah daar ga ik wel vanuit.." zou ik niet teveel vertrouwen. En dan nog is het de vraag of het goed gedaan is. Bij mij ging het 2 x mis bij de zaak waar ik hem gekocht heb en de 3e keer laten doen bij Andre Motors en toen was het pas goed.
Wanneer je de DB-killer er weer in zet eerst de ini-loop opnieuw doen en dan pas kijken hoe het rijdt. Wanneer hij nog in de fabrieksgarantie zit mag je hem bij elke KTM dealer brengen, in principe. Uiteraard valt het remappen vanwege een niet originele uitlaat niet onder de garantie...
Ik rij met DB-killer, want ik wil niet teveel aandacht op mij vestigen van die mannen met de petten en hun zonnebrillen.
 
Laatst bewerkt:
Had ik ook toen de goede mapping er nog niet op zat maar wel de LeoVince. Nu geen centje pijn meer met afslaan. Heb je de DB-killer er soms uit?

Trouwens, die Evotech "tail tidy" is inderdaad subliem. Super pasvorm en afwerking. Ik heb de 3 schroeven van onderuit vervangen door ca 1 cm langere (uiteraard van rvs) en er een M6 moertje bovenop gezet. Nu vallen de schroeven er zeker niet uit. Kijkt echt een stuk strakker dan die taartschep, inderdaad.

We zullen binnenkort eens een fotootje posten.

Het achterbandje wordt veel te snel plat naar mijn zin, maar hoe kan het ook anders met zoveel rechte weg en snelweg op mijn 45 km lange rit naar het werk. :r Ik moet gauw eens ergens rondjes gaan draaien om de band weer wat ronder te krijgen anders ga ik het zo merken met sturen. ;( Dus weet je een grote lege parkeerplaats met goed asfalt om de band weer rond te krijgen dan laat het me maar weten. Of andere suggesties..... :9~~

Lekker uitleven op een industrie gebied :] Op de ''echte'' openbare weg heb je amper nog wat plek om lekker gek te doen, vooral als het goede weer op optocht is. Mensen gaan massaal met de auto naar de leuke plekken toe en laat daar nou net ook de leukere bochten liggen... B|
 
Lekker uitleven op een industrie gebied :] Op de ''echte'' openbare weg heb je amper nog wat plek om lekker gek te doen, vooral als het goede weer op optocht is. Mensen gaan massaal met de auto naar de leuke plekken toe en laat daar nou net ook de leukere bochten liggen... B|

Tips voor geschikte locaties please.....

Weet je wat: geef die tips maar liever als PM (privé) bericht. Wie weet wie er hier allemaal meekijkt..... })
 
Laatst bewerkt:
Lijkt erop dat de juiste mapping er toch niet op zit. Op dat "joah joah daar ga ik wel vanuit.." zou ik niet teveel vertrouwen. En dan nog is het de vraag of het goed gedaan is. Bij mij ging het 2 x mis bij de zaak waar ik hem gekocht heb en de 3e keer laten doen bij Andre Motors en toen was het pas goed.
Wanneer je de DB-killer er weer in zet eerst de ini-loop opnieuw doen en dan pas kijken hoe het rijdt. Wanneer hij nog in de fabrieksgarantie zit mag je hem bij elke KTM dealer brengen, in principe. Uiteraard valt het remappen vanwege een niet originele uitlaat niet onder de garantie...
Ik rij met DB-killer, want ik wil niet teveel aandacht op mij vestigen van die mannen met de petten en hun zonnebrillen.

Hmm okè, dat wordt dus toch even langs de dealer.
Het dik gedrukte gedeelte is me even wazig?
 
Hmm okè, dat wordt dus toch even langs de dealer.
Het dik gedrukte gedeelte is me even wazig?


Piece of cake: met ijskoude motor starten, beslist niet aan het gas komen en ruim 10 minuten stationair laten draaien. Dan uitzetten. Dan stelt het systeem de injectie weer opnieuw in op de nieuwe situatie.
Is sowieso handig om af en toe te doen, bijvoorbeeld bij hoogteverschillen als je de bergen in bent gegaan of gewoon als het weer omslaat. (En je checkt meteen of je ventilator wel aanslaat, ook wel zinvol)
 
Laatst bewerkt:
Piece of cake: met ijskoude motor starten, beslist niet aan het gas komen en ruim 10 minuten stationair laten draaien. Dan uitzetten. Dan stelt het systeem de injectie weer opnieuw in op de nieuwe situatie.
Is sowieso handig om af en toe te doen, bijvoorbeeld bij hoogteverschillen als je de bergen in bent gegaan of gewoon als het weer omslaat. (En je checkt meteen of je ventilator wel aanslaat, ook wel zinvol)

Ahh oke, good to know. Thanks!
 
Dat schijnt dus kant en klare onzin te zijn. Mijn KTM monteur bij de KTM dealer heeft dit mij gezegd, hij heeft dit zelfs niet op de cursus gekregen.

Die 15min reset moet alleen gebeuren als alle waardes op 0 staan.
Dus b.v. na een ECU reset of een andere mapping.
 
Dat schijnt dus kant en klare onzin te zijn. Mijn KTM monteur bij de KTM dealer heeft dit mij gezegd, hij heeft dit zelfs niet op de cursus gekregen.

Die 15min reset moet alleen gebeuren als alle waardes op 0 staan.
Dus b.v. na een ECU reset of een andere mapping.

Hmm, zit eigenlijk ook wat in. Ik zal het officiële werkplaatshandboek eens nakijken, misschien dat dat er daar iets over in staat.
 
Beetje laat maar, zoals beloofd O-)

KTM_OEM & Custom Tune_list

De stekker, die je voor TuneECU nodig hebt.

KTM TuneECU Cable - All injection bikes 690 990 ADV SM Duke 1190 - KTM Tune ECU | eBay

Iets anders dan die € 130,00 die ze elders vragen voor een simpele verloopstekker.

Wanneer je de boel verknoeit zul je je dealer geld moeten betalen om de ECU en zo weer opnieuw te laten programmeren.

Voorlopig blijf ik eerst rijden zoals het nu is (met Akra mapping op een LeoVince en K&N). wanneer ik de tijd en de behoefte heb om te gaan experimenteren (die onderste Duke mappings op die site hebben wel wat, lijkt me) gaan we er mee aan de slag.
 

Volgens mij zijn ze al op... :+ :
photo.jpg


Voor € 10.000 koop ik toch echt wel een andere circuitfiets zonder toelating (bij MV Agusta F3)
 
Laatst bewerkt:
De eerste problemen met de Duke 690 IV dienen zich al aan. Afbrekende radiateurbevestigingen. Even in de gaten houden dus voor de eigenaars hiervan.

khlerhalterungrechts.jpg


khlerhalterunglinks.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan