Het Grote SV650 99-02 Topic Deel 15 "Met mooie rondingen"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou ik had de olie vervangen, voor Procycle 10W40 van Louis.de. Daarna greep de koppeling al wat minder aan als hij koud was, als je hem in z'n 1 tikte dan rolde hij een stukje vooruit.

Dat was vanmorgen ook zo, maar toen ik vanmiddag weg wou rijden greep de koppeling helemaal niet aan.

Morgen krijg ik iig al nieuwe olie, maar zal daarvoor even alles controleren bij de koppeling. Nog meer tips waar ik naar moet kijken en wat ik schoon moet maken?

Ik had exact hetzelfde als jij toen bij de aankoop van mijn huidige SV. Ik heb destijds geeist dat ze de koppeling zouden vervangen. Dit hebben ze gedaan en toen was alles verholpen. Toen zat er nog Eurol olie in (bagger). Daar kreeg ik later weer klevende koppelingen van. Gebruik nu VSX van Shell, geen centje pijn.

Wat zouden die er aan af moeten stellen dan? Dat is het nadeel van deze vorkpoten. Er valt geen moer aan te verstellen. Geen in/uitgaande demping, geen veervoorspanning, niets. Je moet meteen in de weer met andere olie of veren e.d.
Klopt, hier doelde ik ook op. Staat er idd niet duidelijk genoeg. Gezien je niet weet wat voorn veren erin zitten zou ik dat (laten) meten en wellicht het olieverhaal ook voorleggen.
 
Wat voor bandenspanning wordt trouwens aangeraden bij de SV? Ik vind verschillende waarden van 2.1 voor tot 2.5 voor en van 2.3 achter tot 2.8 achter..
Er zitten Battlax (BT016?) banden onder.
 
Gister de km teller op het achterwiel geplaatst alles aangesloten, starten. .
de teller geeft geen mm -O-
morgenochtend maar weer de bedoel er ondervandaan en kijken of ik wat kan vinden.

@ Denlen
kom wel uit die hoek HHW maar vertrek die zondag vanuit de Oss.
mogelijk kan je met cindy en jacc rijden als die gaan en anders gaat misschien de andere Alex nog die kant op vanuit Hoogwoud
 
Gister de km teller op het achterwiel geplaatst alles aangesloten, starten. .
de teller geeft geen mm -O-
morgenochtend maar weer de bedoel er ondervandaan en kijken of ik wat kan vinden.
had je m al wel getest voor de tijd.
anders misschien niet goed gekit waardoor de rotor niet met het wiel meedraaid
1 troost, bij mij deed ie het de eerste keer ook niet goed :P
 
Iemand nog een remhendel op voorraad deze dag? In omgeving leiden/den-haag/rotterdam? Net me sv neergelegd:s beetje jammer!
 
Iemand nog een remhendel op voorraad deze dag? In omgeving leiden/den-haag/rotterdam? Net me sv neergelegd:s beetje jammer!

Ik wil best even voor je kijken (ik weet niet meer of het de rem- of koppelingshendel heb die ik nog heb liggen) maar woon bepaald niet in de buurt.
 
Ik zou je de mijne op kunnen sturen op voorwaarde dat je en terug stuurt als je een nieuwe hebt? Het is mijn reserve setje.
 
Iemand nog een remhendel op voorraad deze dag? In omgeving leiden/den-haag/rotterdam? Net me sv neergelegd:s beetje jammer!


Ai, geen schade verder?

Ik zit ook niet in de buurt...


@ de rest: Heeft er iemand hier een originele seatcover? Ik was namelijk eens aan het zoeken maar er zijn tig verschillende en weet nu dus even niet wat de originele is :P en hoe dat er uit zou moeten zien. Sommige zien er namelijk uit alsof er een gezwel uit de SV groeit :+
 
IMG_2643.jpg


Origineel.

IMG_2525.jpg


Ermax, oftewel puist...
 
Laatst bewerkt:
Ze zeggen altijd dat je zuinig rijdt op de snelweg.. Gister 450km gereden, waarvan zo'n 300 op de snelweg, gemiddeld 1:15 gereden. Vorige week provinciale wegen en veel bochtige weggetjes; gemiddeld 1:19,5 gereden.

Ik rij dan wel geen 120-130 op de snelweg, maar 150-160. Blijkbaar maakt dat zoveel verschil :X
 
Ze zeggen altijd dat je zuinig rijdt op de snelweg.. Gister 450km gereden, waarvan zo'n 300 op de snelweg, gemiddeld 1:15 gereden. Vorige week provinciale wegen en veel bochtige weggetjes; gemiddeld 1:19,5 gereden.

Ik rij dan wel geen 120-130 op de snelweg, maar 150-160. Blijkbaar maakt dat zoveel verschil :X

Klopt zeker!
Als je je WEL aan de snelheid houdt, wat ik 1x heb gedaan, kwam ik op een verbruik uit van 1:22 over de snelweg. Was puur even kijken hoe zuinig ze is. Maar als je 150-160 rijdt heb je vaak dat je moet afremmen voor een voorganger en dat je daarna weer op het gas gaat om die snelheid te bereiken. Dit hakt er wel in ja.

Gister eerste toer weer gemaakt en toen kwam ik zelfs op een verbruik uit van 1:20, dit terwijl der wel werd doorgereden. Gemiddeld woon/werk verkeer (snelweg + stad) kom ik uit op 1:17 waarbij ik redelijk aan het gas lurk op de snelweg (mits mogelijk en mits ik geen rode Pan zie).
 
had je m al wel getest voor de tijd.
anders misschien niet goed gekit waardoor de rotor niet met het wiel meedraaid
1 troost, bij mij deed ie het de eerste keer ook niet goed :P

nou hij doet het hoor *O* :]

denk achteraf zelfs al meteen.
had hem op de bok even in zijn versnelling gezet en 3000 rpm gemaakt maar de teller bleef toen dood ook na een keer alles er weer af halen en opnieuw monteren.

toen ging ik maar gewoon rijden en vanf 20km pakte hij ineens op O-)
hij loopt ook mooi soepel en geeft ± exact aan wat die digitale borden langs de weg zeggen.

@ cin.
kom vanmiddag weer langs mijn ouders en dan kijk ik even voor die tellercover.
had van het weekend al op zolder gekeken maar daar lag hij niet B|

als ik hem vind breng ik hem wel bij jacco langs :Y
 
Klopt zeker!
Als je je WEL aan de snelheid houdt, wat ik 1x heb gedaan, kwam ik op een verbruik uit van 1:22 over de snelweg. Was puur even kijken hoe zuinig ze is. Maar als je 150-160 rijdt heb je vaak dat je moet afremmen voor een voorganger en dat je daarna weer op het gas gaat om die snelheid te bereiken. Dit hakt er wel in ja.

Gister eerste toer weer gemaakt en toen kwam ik zelfs op een verbruik uit van 1:20, dit terwijl der wel werd doorgereden. Gemiddeld woon/werk verkeer (snelweg + stad) kom ik uit op 1:17 waarbij ik redelijk aan het gas lurk op de snelweg (mits mogelijk en mits ik geen rode Pan zie).

Het klinkt ook wel logisch ja :+
Ga het eens proberen, me aan de snelheid houden op de snelweg. Kijken wat ik dan voor verbruik haal :)
 
Jaaaa.... even roepen dat we 9 augustus naar assen gaan.. circuittraining.. ben nu al zenuwachtig, maar heb er zin in! *O*
Beetje jammer is wel dat ik met een honda 600rr en een snelle kawasaki mee ga.. maar goed... dat mag de pret niet drukken... O-)
 
Voor de SV-rit 2012 heb ik de volgende officiële aanmeldingen;

1. Stalkertje
2. Stalkertje (broer)
3. Stalkertje (maatje)
4. Stalkertje (maatje)
5. -Arnold-
6. Chummy
7. Chris708
8. Fibershark
9. DenLen
10. Jij?

Nog even kort een paar dingen op een rij.
Rit zal gereden worden op 1 april 2012 en zal 140 km bevatten.
Verzamelpunt is om 11:00 te Nieuwegein; Google Maps

Om 11:30 rijden we weg en gaarne met een (bijna) volle tank. Vervolgens wordt er om 12:30 gestopt te Pannekoekhuis 'De Waterspiegel' in Maurik voor een hapje/drankje. We zullen hierna onze weg weer vervolgen, wat naar het pondje leidt bij Schoonhoven. Denk eraan, deze kost 1,90 euro! Vlak voor het einde zat ik te denken om hier ergens nog een drankje te doen voor de mensen die willen; Google Maps

Korte indruk voor welke wegen op je te wachten staan:

Dus als je nog mee wilt, stuur me een PB of een e-mailtje (zie profiel) en vermeld daarin je nickname, je echte naam, je mobiele nummer en je ongevalsnummer.

Tot slot de disclaimer:
Initiatiefnemer en M-F is niet verantwoordelijk voor ongemak en/of letsel voortvloeiend uit deze rit, zowel lichamelijk, geestelijk en/of motorisch.
Je moet vrolijk zijn bij aanwezigheid, anders zal je iedereen moeten trakteren op een ijsje.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan