Honda CB700SC Nighthawk S '84-'86

Ik had ook op eBay gekeken naar onderdelen, maar ik vind het nog vrij prijzig. Of kijk ik niet goed.
En ook niet heel veel te vinden.

Binnen kort nog even naar apeldoorn kijken wat die beste man allemaal heeft.
Kan ik nog ergens naar kijken voor jullie?
 
Ik heb een hele lijst met wat ik allemaal nog moet kopen.

Heb een lijstje staan voor Louis.de, voor Roukema en voor CMS-NL...
 
Ik had ook op eBay gekeken naar onderdelen, maar ik vind het nog vrij prijzig. Of kijk ik niet goed.
En ook niet heel veel te vinden.

Binnen kort nog even naar apeldoorn kijken wat die beste man allemaal heeft.
Kan ik nog ergens naar kijken voor jullie?


Bedankt, maar de mijne is weer helemaal op orde. De volgende klus is van cosmetische aard, maar dat doen we wel na het seizoen! :]
 
Dat van die koppeling is bij mij bekend.

En ik heb uit gezocht dat het helemaal niet uitmaakt welke platen je besteld, ze zijn gelijk.
Het gaat alleen maar om een bepaald deel van de koppeling dat anders is.
In de 750 zit een slip koppeling, voor als je te enthousiast terug schakelt, dat er eerst maar 3 platen grip hebben (en dus gaan slippen) voordat ze allemaal pakken.

Dat wist ik niet, weer wat geleerd.

Ik wilde er eerst nwe, betere koppelingsplaten in zetten en had toen bij Roukema een nwe set besteld. (het blok lag toch al uit elkaar) Achteraf bleken er andere platen in te zitten en waren deze nog niet aan vervanging toe. Let er bij Roukema wel op dat je bij retouren dat snel moet doen anders krijg je een stuk minder geld terug.
 
Let er bij Roukema wel op dat je bij retouren dat snel moet doen anders krijg je een stuk minder geld terug.
Hm... échte handelaars dus...

Wat een kinspoiler betreft:
Voorbeeld:
Honda CB750 Nighthawk '91-'03 met een originele 3delige cbx750f spoiler
full


Hier kan je een replica van de CBX750F kopen. Deze bestaat uit 1 deel ipv 3 (kost 45 pond)
http://www.skidmarx.co.uk/product.php?id_product=10077

Afbeeldingen spoiler:
1
full

2
full

3
full
 
Laatst bewerkt:
Dat is mooi werk, die kinspoiler.
Prijs valt ook mee vind ik. Moet ik alleen even kijken voor de bevestigings punten omdat de oliekoeling door het frame loopt.

Madmarv, als je iets weet waar ik voor moet kijken doe ik dat.
Als je een lijstje maakt kan ik dat meenemen en de prijzen er bij zetten voor je.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit er ook aan te denken, maar vind het lastig om te bepalen welke kleur / kleuren hij moet krijgen.

@ANAR:
De CBX750F lijkt qua frame heel erg veel op de CB700SC.
Daarom denk ik dat de olie koeling geen probleem hoeft te zijn.
Wellicht dat er extra bevestigingspunten op het CBX frame gelast zitten. Die zou je dan na moeten maken.
 
Laatst bewerkt:
@ Madmarv

Ze hebben bij skidmarx volgens mij ook hooge ruitjes.
Er staan geen foto's bij, dat is wel jammer.

Weet iemand nog een pot goud te staan.
Want ik heb al zo veel mooie dingen gezien
:
 
Laatst bewerkt:
Hoi allen!
Al langere tijd lees ik mee op het motorforum, maar nooit heb ik de behoefte gehad om me aan te melden. Tot ik dit topic zag!

Even een kleine introductie:
Ik ben wouter (24 jaartjes) en heb een nighthawk (blauw, 27 jaartjes). Ik gebruik hem dagelijks voor ww (85 per dag, 25.000 per jaar, doe ik nu zo'n jaar). Het beestje heeft nu 43.000 miles gelopen, en staat het hele jaar buiten.

Onderhoud doe ik zelf sinds een jaar, maar erg veel gekke dingen heeft hij niet nodig gehad dat jaar. Voor komend weekend staat een voorrem revisie op de planning, sinds de winter moet ik na elke keer remmen een schop tegen z'n rechter klauw geven, 1 zuiger blijkt muurvast te zitten.

Ik vind het grappig om te zien hoe jullie je nighthawk aan het verfraaien zijn, maar zelf doe ik er niet aan. Ik vind hem mooi zoals ie is, en je mag van mij zien dat ie wat meegemaakt heeft. Bovendien wordt ie lelijker waar ik bij sta door het buitenstaan.

Tot zover mijn introductie, ik hoop hier regelmatig wat mee te keuvelen over een toch wel erg mooie motor!
 
Welkom op het forum & in dit topic!

Foto, foto, foto... :+

Dat opleuken valt wel mee hoor :) Hij moet vooral technisch oke zijn. Uiterlijk is maar bijzaak.

Zodra ik m'n spulletjes binnen heb voor wat onderhoud inclusief het reguliere, ga ik ook m'n topkoffer rek monteren. Het wordt tijd voor berg ruimte...

Als je hulp nodig hebt met de klauwen, dan moet je hier vragen stellen.
Ik kan je wel wat tips geven namelijk als je die nodig hebt.
 
Laatst bewerkt:
dankdank :) Ik zal es wat mooie foto's maken, heb er nog geen 1 tot mijn grote schaamte.

Bedankt voor het aanbod! ik heb de klauw al eens uit mekaar gehad om schoon te maken (met behulp van de how-to durfde ik het aan), en nu is het nog maar een klein stapje verder naar een complete revisie.

Hoe zit het met dat bagagerek? ik loop ook altijd tegen het probleem van te weinig ruimte aan. Ik gebruik naar mijn werk overigens een tanktasje.
 
Ik heb dit ding van Givi:
dd1230550bfd29e9f54304651b2ef3cc.jpg


En heb deze koffer daar bij:
7404ab19ee694c109802a5861dba75c6.jpg

1f3461420f6ab252e82f64e6e8b8bdaa.jpg


Ik heb geen idee of het wel staat qua formaat, maar de kleurencombinatie is wel aardig :)
En het gaat natuurlijk puur om het gebruikersgemak!
 
Ja min of meer wel.
Maar er zijn er ook met een andere vorm, dus die zouden dan wellicht minder goed passen.
Ik ga beugeltjes maken zodat hij onder de beugel met reflector komt te hangen.
 
Deze Nighthawk staat momenteel op Marktplaats.

Zowel met een hoog ruitje als een belly pan.

full
 
Laatst bewerkt:
Remrevisie is geslaagd! alle ringen zagen er nog goed uit, maar ik heb ze toch maar vervangen. klauwtjes grijpen weer mooi soepel aan en de remdruk is goed.

Iets anders trouwens, heeft iemand hier al eens nieuwe remleidingen gemonteerd? Die van mij zijn volgens mij net zo oud als de motor zelf, en dat hoort volgens mij niet helemaal.
Ik heb laatst eens gezocht, maar kon zo 1-2-3 niet iets vinden. Louis heeft erg veel, maar niet specifiek genoemd voor de NH
 
Ik rijd ook nog met de oude leidingen...
Je kan ze vervangen voor nieuwe staal omvlochten.
Op het Nighthawk forum staan er meerdere voorbeelden:
IMG_3991.jpg

IMG_4014.jpg

IMG_3992.jpg

IMG_3943.jpg
 
Hm, ik ben bang dat die ruitjes voor de CB750 Nighthawk uit 91-03 zijn en niet voor de CB700SC...

@ Madmarv
Ik vond al vreemd dat jij dit niet gezien had....maar ik heb niet goed gekeken dus. :?
Worden de ruitjes wel los verkocht? Want alleen mijn ruit is stuk en niet de hele kap.

De belly pan op de NH van marktplaats vind ik niet mooi.



@ TheHawk

Welkom hier :W

Remmen staan ook bij mij op de lijst, maar heb helaas erg weinig tijd.
 
Die van jou staat er wel erg gelikt bij hoor Madmarv.

Als ik zo op de achtergrond kijk op jou foto's hou jij wel van oude voertuigen(lees mercedes/motoren)

Heb je er veel zelf aan gedaan of was hij al in deze staat toen je hem kocht?
 
Laatst bewerkt:
Nou... zo gelikt is die van mij niet hoor :+

De hawk op de foto's hierboven staat er 10x beter bij!!!

Mijn voorkuip + ruit waren beschadigd, maar heb met lijm geprobeerd alles zo goed mogelijk te herstellen.
Ook zitten er overal wel wat gebruiksplekjes...

a8088406a59888cdee0c13b497bb7a46


De Merc. en motor / brommers op de foto zijn niet van mij, maar ik zit idd wel in het oldtimer wereldje.

Naast mijn motor en auto (berlingo) heb ik nog een verzameling oldtimer brommertjes :Y

M'n trouwe Puch MV50 (al meer dan 10 jaar)
f48ecf8061098c2c86951deb02789367.jpg


M'n project Puch VS50
2e4018e772df03fb3b9a06c445e135b1_4f1.jpg


M'n Puch Monza waar ik mee naar Parijs ben gereden (in 1 nacht)
3c9af2df28d3f0c1938bf25a229efec2.jpg


En m'n Tomos 4GL
55b6101acfe0a2a63d37e049df292fc9.jpg


En m'n ex Puch M50's
c73fa15bd6088b6243346b58c89e6147_127.jpg

1e79eb982dc362a1b21d5c32f06c8861.jpg
 
Laatst bewerkt:
@ ANAR: Dank!

Over de remleidingen: iets universeels (Louis?) met ongeveer de goede lengte zal wel passen? Alle banjo-aansluitingen zijn standaard?

Ik vind die glimmende NH eerlijk gezegd maar niks: zo'n ding is dik 25 jaar oud, en van mij mag je dat best zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan