Het Aprilia RS125 topic (3)

Ding is trouwens ook nog waardeloos afgesteld, dus hoop nog wat daaruit te halen. sws dat hij onderin niet zo beroerd meer loopt
 
:P
En met een beetje rijder kan je een 1000cc nog voor blijven! })
Ooit een Bandit 1200 op een rotonde voorbij geschoten... schoot niet op :+

Zodra we van de rotonde waren kwam 'ie wel weer (rap :+ ) langs zij, maar ... ik had een overtake op mijn naam! :9~
 
Waar die stopt in toeren neemt ook je max. vermogen af. Denk dat ik toch nog iets zwaarder wil proberen in vertanding, omdat is heel snel op de 160 zit, en dan op die 11.5k. Daarboven neemt z'n vermogen af en haal ik dus met wat geduld de 170 nog.
 
Ding is trouwens ook nog waardeloos afgesteld, dus hoop nog wat daaruit te halen. sws dat hij onderin niet zo beroerd meer loopt
Tip; ga een één- of tweepits viertakt rijden :+

Onderin blijft een tweetakt waardeloos :Y powervalve of niet, buiten je powerband heb je gewoon niks te zoeken :P
 
nee maar het is super irritand als je normaal wilt optrekken. dan hapert en stottert ie eerst als een gek. Als je sportief rijdt, dan kom je nooit onder de 8k natuurlijk.
 
nee maar het is super irritand als je normaal wilt optrekken. dan hapert en stottert ie eerst als een gek. Als je sportief rijdt, dan kom je nooit onder de 8k natuurlijk.
Oh, dat klinkt wel beetje té inderdaad :+

Mijne heeft als 'ie koud is wat moeite, maar eenmaal warm komt ie prima weg hoor :)
 
Welkom in de wondere wereld der 2takten... Als je optrekt moet dat áltijd met veel koppelingslip. Hoort erbij.

Ja weet ik.

Maar dit is niet ''normaal'' meer, ook niet voor een 2-takt.

Raar is trouwens dat ie koud veel netter onderin loopt. naar mate die warmer word begint het feest.. Nou rijd ik bijna alleen maar sportief dijkjes etc. alleen als je dan toch is een x de stad in moet, ist ook zo lullig om elk stoplicht vol int rode gebied weg te rijden :z
 
Laatst bewerkt:
Ja weet ik.

Maar dit is niet ''normaal'' meer, ook niet voor een 2-takt.

Raar is trouwens dat ie koud veel netter onderin loopt. naar mate die warmer word begint het feest.. Nou rijd ik bijna alleen maar sportief dijkjes etc. alleen als je dan toch is een x de stad in moet, ist ook zo lullig om elk stoplicht vol int rode gebied weg te rijden :z

Koude lucht = meer lucht = beter mengsel?
Dus zou zeggen je afstelling staat niet goed?
 
Koude motor = benzine slaat neer op koude delen = armer mengsel.

MAW staat hij nou te rijk.

Hij is compleet gereviseerd met nieuwe cilinder en zuiger. Dan lopen ze vaak wat aan de rijke kant. Nadat hij is ingereden (is die ook wel) moet hij idd afgesteld worden, alleen twijfel nog of ik hem naar PS breng en dan gelijk een testrun maak. *O*

Heb em trouwens liever te rijk als te arm ivm vastnaaien:)
 
Laatst bewerkt:
Ja weet ik.

Maar dit is niet ''normaal'' meer, ook niet voor een 2-takt.

Raar is trouwens dat ie koud veel netter onderin loopt. naar mate die warmer word begint het feest.. Nou rijd ik bijna alleen maar sportief dijkjes etc. alleen als je dan toch is een x de stad in moet, ist ook zo lullig om elk stoplicht vol int rode gebied weg te rijden :z
Ik los dat meestal op door 'm even met slippende koppeling een fiks stuk z'n powerband in te slingeren (niet met een koude motor doen dit :P ) en dan de koppeling lossen en op te schakelen.

Dan blaas je niet weg als een halve gek maar dan rolt 'ie ten minste :P Kun je vanaf daar rustig doortrekken :Y

Lijk je iets minder een hooligan :+
 
Ha-ha... leuk. B|

Door het oog van de naald gekropen hier :P Vorige week mijn koppakking opgeblazen, wilde net een nieuwe monteren en toen kwam ik tot de conclusie dat mijn PV wel echt stroef ging.

Hij zat weer vast gerot :Z Maar, voor deze keer was dat niet erg... hij was namelijk afgebroken :') Feit dat 'ie vast gekoekt zat door olie en koolzooi voorkwam dat 'ie de zuiger een kusje is gaan geven :P

Nieuwe PV zoeken dus... duur B|
 
Ik heb die ook, werkt perfect, mijnes was ook 2maal vast gaan zitten, en bij de 2e poging om hem te verwijderen was die afgebroken..

Ik heb deze wel icm een nieuwe cilinder, want bij mn oude cilinder was het pv gat beetje uitgelubberd waardoor de koolvorming er goed tussen kon komen.
 
Ha-ha... leuk. B|

Door het oog van de naald gekropen hier :P Vorige week mijn koppakking opgeblazen, wilde net een nieuwe monteren en toen kwam ik tot de conclusie dat mijn PV wel echt stroef ging.

Hij zat weer vast gerot :Z Maar, voor deze keer was dat niet erg... hij was namelijk afgebroken :') Feit dat 'ie vast gekoekt zat door olie en koolzooi voorkwam dat 'ie de zuiger een kusje is gaan geven :P

Nieuwe PV zoeken dus... duur B|

Lucky bastard!
 
Mijn rs125 terug van stal gehaald. BJ2002. 8500km op teller ( 14 000 echte)

Gekocht op mijn 17. in 2004. zeer weinig mee gereden, alle gebruikelijke problemen gehad. (zelf geen vastloper maar preventief wel zelf een zuiger geplaatst), veeel powervalve problemen.

Verkocht in 2008 en terug gekocht in 2010. (zag hem toevallig op internet staan,klein wereldje)

Had een vastloper gehad en was terug in orde gezet. (dan terug stil gestaan tot nu 4/2012.) (occasioneel ritje in de straat)

Blijf toch gehecht aan het 2-takt gehuil, zelfs met nog steeds de originele uitlaat. (alhoewel ik nu wel een Arrow wil. (verbetering in gehuil??)

Blijft een zeer leuke speelfiets,
full
 
Mijne al twee jaar *D

Geluid van de Arrow is wat harder, maar dat komt denk ik meer door de kleinere demper dan de pijp zelf. Als het je alleen om het geluid te doen is kun je ook gewoon de demper los aanschaffen :P
 
Na het eerste echte regenritje werd mijn probleem van vroeger terug duidelijk. (zithouding+ stuur) is geen aanrader in drukker verkeer.

Om een betere zithouding te hebben dacht ik aan een goedkope tuono125 voor onderdelen/ extra fiets.

Maar aangezien die vrijwel onvindbaar zijn zit ik nu te denken om op mijn RS125 een Tuono stuur te monteren, gashendel en dergelijk over te zetten,
Een Occasie topkuip kopen en deze inkorten/inzagen. (het lijkt idioot) maar moet praktisch wel doenbaar zijn. (zit bovenstaande foto, topkuip inkorten tot aan de zijspiegels.)

Dan heb ik nog steeds mijn RS in volle glorie maar met een pak meer rijcomfort.

Jullie idee?
 
Laatst bewerkt:
persoonlijk nergens last van met de houding. En aanpassen van originele in goede staat verkerende onderdelen ben ik niet zon voorstander van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan