BMW K1200GT bouwjaar 2002 t/m 2006

volgens mij gewoon achter tussen het frame naar beneden.
mortgen ga ik mijn tank er weer op zetten en maak dan wel even een foto.
Hoe ik denk dat het moet :)
 
Heb nu net m'n tweede setje BT023 en dan de GT versie er onder laten zetten.
De Dunlop Roadsmarts zijn geweldige banden, maar slijten m.i. (7-8000km)te snel en te snel een plat vlak.
De Bridgestone BT023 blijft beter rond tot het eind (10.00km) en dus beter sturen.
Gr,
Strikwerd
Howdy Strikwerd,

ben net terug van 10 dagen Alpen.
Heb 3100km gemaakt en heb goed kunnen toeren met mijn PilotRoad2
Merk echter wel dat er al een loopvlak zichtbaar is op mijn voorband.
Ligt er hagelnieuw op, bevreemd mij wel een beetje.
Zal het in de gaten houden.
 
Vanwege de positieve berichten hier heb ik er nu ook Michelin Pilot Road 2 banden op laten monteren. De eerste, weliswaar droge, paar honderd km's hebben mij nog niet teleur gesteld.
Ik ben benieuwd hoe deze band zich op mijn motor in de regen gedraagt, en hoe het er over 10.000 km uitziet. Dat zal dan wel begin volgend jaar worden.
De RS is wel wat lichter "op de kop" dan de GT, maar of dat veel uit maakt weet ik niet.

....
Merk echter wel dat er al een loopvlak zichtbaar is op mijn voorband.
.....
..

Mijn vorige banden, Bridgestone BT 021, vertoonden precies het tegenovergestelde. Na een weekendje Luxemburg was er aan de zijkant geen profiel meer, maar in het midden was nog geen slijtage te zien. Vreemd O-)
 
Vanwege de positieve berichten hier heb ik er nu ook Michelin Pilot Road 2 banden op laten monteren. De eerste, weliswaar droge, paar honderd km's hebben mij nog niet teleur gesteld.
Ik ben benieuwd hoe deze band zich op mijn motor in de regen gedraagt, en hoe het er over 10.000 km uitziet. Dat zal dan wel begin volgend jaar worden.
De RS is wel wat lichter "op de kop" dan de GT, maar of dat veel uit maakt weet ik niet.Mijn vorige banden, Bridgestone BT 021, vertoonden precies het tegenovergestelde. Na een weekendje Luxemburg was er aan de zijkant geen profiel meer, maar in het midden was nog geen slijtage te zien. Vreemd O-)
heb 2 weken geleden in de Alpen een hele dag zware regen gehad
De Pilot Road 2 gaf geen krimp, moet wel eerlijk zeggen dat we ook maar heel rustig hebben kunnen rijden omdat door de hevige regenval in combinatie met mist zeer slecht zicht was
2 weken daarvoor oefenrondje Ruhrsee in de Eifel gedaan (helaas ook in de regen) en daar kon je gewoon heel goed mee doorrijden en door de bochten zwieren
Alleen eigen vertrouwens-factor is grootste beletsel

succes ermee
 
Dit was mijn ultieme motorfietsje! Helaas verkocht..... kon met dat ding lezen en schrijven, echt een prachtfiets! Zou hm alleen zonder schurgers kuip niet hebben gekocht.
full
 
Dit was mijn ultieme motorfietsje! Helaas verkocht..... kon met dat ding lezen en schrijven, echt een prachtfiets! Zou hm alleen zonder schurgers kuip niet hebben gekocht. [afbeelding]

zonde dat je hem verkocht hebt, wat heb je nu?
Is zo te zien ex-politiefiets, waar heb had je hem gekocht?
 
ja, korps Raalte. Heb hm zelf gekocht bij domeinen. Op de gok. gelukkig goed gegokt!
Kwam hm lopend ophalen, zat nog wat benzine in, maar hij startte meteen!
Heb het altijd raar gevonden dat bmw de gt versie niet met schurgers kuip leverde, want die bmw leverd als gt vind ik maar weinig verschillend dan van de "gewone".

Nu ben ik nog op zoek naar een ander mooi speeltje, misschien wel een gs, maar moet er eerst maar eens op gaan proefrijden.

Oja, bridgestone battlax vond ik persoonlijk erg fijne banden. de zware cc uitvoering dan.
 
K1200GT rijders, ik haal zaterdag mijn K1200GT 2008 op.
Ik heb nog een aantal onderdelen van mijn K1200GT uit 2005 in de aanbieding, o.a.: Wünderlich stuurverlengers, hoge ruit van Schurgers, kofferrek en topkoffer H&B Jouney50, zie advertenties op marktplaats
 
K1200GT rijders, ik haal zaterdag mijn K1200GT 2008 op.
Ik heb nog een aantal onderdelen van mijn K1200GT uit 2005 in de aanbieding, o.a.: Wünderlich stuurverlengers, hoge ruit van Schurgers, kofferrek en topkoffer H&B Jouney50, zie advertenties op marktplaats
ik ga eens kijken voor je Schurgers ruit!
eurootje of 100 schat ik?
 
Voor alle lezers van dit topic:
heb zojuist mijn motor aan het sap gehangen na (te) lange tijd niet te hebben gereden
tijdens verwijderen van het zadel is de plug van de zadelverwarming losgeschoten.
heb op internet gezocht waar de aansluitng moet zitten,kan echter niets vinden.

Weet een van jullie waar deze plug precies aangesloten moet worden?

JJ75
 
Hoi,

Ik ben nieuw hier.....aangenaam. Ik heb vandaag een blauwe K1200GT 2004 gekocht....een Duitse wel te verstaan. Gekocht van een oude man die eigenlijk een LT wilde rijden. 43000 km op de klok en een aantal leuke extra's. Na dat ik dit strengetje had gelezen ben ik actief naar deze fiets gaan zoeken
.....vandaag een goede proefrit gemaakt met de vrouw achterop. Ik moest toch wel ff wennen aan het rijden met deze fiets. Na een leuke rit heb ik alleen nog een stukje gedaan en dat scheelt wel aanzienlijk in het rijgedrag. De fiets is in een nette staat, moet alleen 2 kofferdeksels een keertje laten spuiten. Voor de rest wilde ik kijken voor een cruisecontrol die naderhand ingebouwd kan worden....iemand ervaring hiermee ???
TZT wilde ik ook nog een goede navi erbij hebben....enige suggesties welke voldoet een comfortabel toeren ?

Ik hoop nog een hoop van jullie te horen hier.

Groetjes

Doc
 
Hoi,

Ik ben nieuw hier.....aangenaam. Ik heb vandaag een blauwe K1200GT 2004 gekocht....een Duitse wel te verstaan. Gekocht van een oude man die eigenlijk een LT wilde rijden. 43000 km op de klok en een aantal leuke extra's. Na dat ik dit strengetje had gelezen ben ik actief naar deze fiets gaan zoeken
.....vandaag een goede proefrit gemaakt met de vrouw achterop. Ik moest toch wel ff wennen aan het rijden met deze fiets. Na een leuke rit heb ik alleen nog een stukje gedaan en dat scheelt wel aanzienlijk in het rijgedrag. De fiets is in een nette staat, moet alleen 2 kofferdeksels een keertje laten spuiten. Voor de rest wilde ik kijken voor een cruisecontrol die naderhand ingebouwd kan worden....iemand ervaring hiermee ???
TZT wilde ik ook nog een goede navi erbij hebben....enige suggesties welke voldoet een comfortabel toeren ?

Ik hoop nog een hoop van jullie te horen hier.

Groetjes

Doc
Howdy Doc, welkom hier
optie is misschien om na het spuiten van de kofferdeksels, folie erover te spannen
scheelt wat sporen van op- en afstappen, schoen raakt de deksels nog wel eens (althans bij mij)
CC zat al op mijn fiets, dus helaas, geen ervaring mee
rij met plezier met Garmin Zumo 550, echter als je ervaring met TomTom (niet zijnde de Rider) hebt, is het nogal wennen, maar is verrekte handig ding

Post maar eens een foto tzt.

greetz JJ75
 
Plugingang gevonden.
was soms nodig vandaag met rijden, frisse wind 's morgens
maar in ieder geval lekkere toertocht door de Duitse Roerpot gemaakt
goed begin van nieuwe motorseizoen!
 
Hoi,

Nou de cruisecontrol inbouwen is niet zo heel makkelijk heb ik al gezien....ik ben nog aan het studeren hierop...wellicht vind ik iets. Aan de andere kant ben ik al wel bezig met xenon verlichting...moet alleen nog ff weten of de k1200gt (2004) H4 lampen heeft of H7 ?
Tevens heb ik een nieuwe Verheulhoes gekocht (809HQ) voor € 93.50....geen geld toch ?
De fiets is gisteren helemaal gepoetst en gewassen...volgende week naar de RDW in Amsterdam voor de keuring en daarna platen bestellen. Weet iemand een bedrijfje in Almere die de platen snel kan maken?
Tevens ben ik nog op zoek naar info van leuke dingen die ik nog op de fiets kan plaatsen.

Groetjes.
 
Hoi,

Nou de cruisecontrol inbouwen is niet zo heel makkelijk heb ik al gezien....ik ben nog aan het studeren hierop...wellicht vind ik iets. Aan de andere kant ben ik al wel bezig met xenon verlichting...moet alleen nog ff weten of de k1200gt (2004) H4 lampen heeft of H7 ?
T

Groetjes.

Voor de cruise control kan je ook aan een mechanische versie denken. Daarbij zet je je gashandel "vast". Niet helemaal, je kunt hem nog gewoon draaien, maar hij loopt niet vanzelf meer terug. Ik vind het erg ontspannen rijden. Mijn versie is van TravelLock. De kosten vallen mee en ze zijn in een uurtje gemonteerd.

Met xenon zou ik voorzichtig zijn. De reflector is hier niet op berekend. Je krijgt er wel veel licht uit, maar waarschijnlijk geen strakke bundel. Zelf zie je er niet meer door, terwijl de tegenligger tegen een wolk van licht aankijkt en geen idee heeft wat daar achter zit.
 
Hi GT'ers,

Ik ben (nog) geen bezitter en heb, met uitzondering van een K75, nog nooit op K's gereden. Zelf heb ik een R100RS uit 1977, maar ik vind dat zij na een trouwe dienst van 250dkm het wat rustiger aan mag doen. Noem het met pensioen.

Ik ben al een tijdje aan het rondneuzen wat een waardige opvolger zou kunnen worden en heb een momenteel mijn zinnen gezet op een k1200rs/gt. Waarom geen boxer...? Met uitzondering van de R1100s en de R1200s (schitterend!) spreken de meeste modellen mij niet meer zo aan, maar een S is vrees ik niet helemaal mijn ding. Ik heb liever wat meer "Tour".

Mijn oog is gevallen op een RS met Schurgers kuipdelen, een soort GT dus, uit 2001. De motor heeft 130dkm op de teller staan en ik vraag mij af welke reparaties er normaliter te verwachten zijn bij deze tellerstand.
Ik hoor sommige van jullie zich al afvragen "waarom zoek je geen frisser exemplaar", dit heeft alles te maken met kleur/uitvoering en prijs.

Wie heeft er ervaring met dit soort tellerstanden?

Groetjes!
 
Heb geen ervaring met die km standen. Blok moet dit gewoon aankunnen, maar rationeel kun je je afvragen dat qua reparatiekosten het op termijn niet beter is een minder goed "ingereden"exemplaar aan te schaffen. Onderdelen en vooral arbeidsloon is niet goedkoop m.i.
En de markt voor gebruikte rs/gt modellen is goed zo te zien nu!

Gr
Niels
 
Hier mijn verhaaltje...

Volgens plan heb ik inmiddels mijn 2008 GT ingeruild voor een 2003 GT, een ouder model dus.
Ik heb exact hetzelfde type eerder in mijn bezit gehad en hier 110.000 km, naar tevredenheid, op rondgereden.

De nieuwere uitvoering heeft me nimmer kunnen overtuigen. Het motorkarakter bij lage toeren zorgde regelmatig voor onrust, onder meer door schokkerig gedrag en klappen in de overbrenging bij het loslaten van het gas. Dit maakte het rijden door dorpjes, over woonerven
en tussen files door aanzienlijk minder plezierig. Het alternatief: hoger in de toeren blijven of veel met de koppeling werken, maar daar koop je geen dure toerfiets (?) voor. Helaas koos BMW met de introductie van dit blok voor pk's in plaats van kwaliteit.
Het schakelen was, met name in de lagere versnellingen, evenmin een genot en ging gepaard met tamelijk veel geweld en rumoer. Op een gegeven moment was de bak niet meer in de vrijstand te krijgen, hetgeen middels een modificatie verholpen werd. De klap welke het schakelen naar de 1e versnelling begeleidde verdween hiermee echter niet.
Ondanks dat het model al 2 jaar op de markt was waren de kinderziektes er nog altijd niet uit en bleek een groot aantal modificaties nodig. Er ging vrijwel geen servicebeurt voorbij zonder dat er iets vervangen moest worden wat buiten normaal onderhoud viel. Merkbare verbeteringen ten spijt werd het uiteindelijk echter nooit beter dan 'redelijk'.
Daarbij viel niet alles onder garantie of coulance dus werd het me al met al een te dure hobby en nadat ik een paar keer stil kwam te staan was de lol er helemaal af.

De proefrit op de oude, 2003, GT maakte al snel duidelijk dat dit type nog steeds beter bij me past. In zijn 1 zetten... hee, staat ie wel in de versnelling? Jazeker, maar het schakelen was nauwelijks voelbaar, laat staan hoorbaar. Al rijdend voelt de motorfiets direct weer vertrouwd aan. De zit is wat lager en sportiever, meer voorovergebogen, en iets meer 'in' de motorfiets dan erbovenop. Het blok loopt perfect, zonder overmatig gegier en metalige bijgeluiden, alleen stationair een beetje onrustig. Het toerental laten zakken tot 1500 en gas geven, geen probleem. Gas abrupt loslaten, geen schokken. Op een bochtig dijkje rijd ik als vanzelf
veel te hoge snelheden en komt het plezier in motorrijden weer terug. En naast het rijgedrag is dit model (samen met de RS), met zijn ronde (vrouwelijke) vormen, ook nog in mijn ogen het mooiste type BMW ooit, en aanmerkelijk fraaier dan zijn hoekige en groffere opvolger. .

Zijn er dan geen zaken die in het voordeel van het 2008 model spreken? Jawel, een grotere benzinetank, een wat degelijkere constructie van de stroomlijn, er gaan geen lampjes meer kapot en de boordcomputer biedt wat extra info. Alhoewel; niet zo nauwkeurig. Van het aangegeven resterende aantal kms moet je 1/3 aftrekken en het weergegeven verbruik is eveneens veel te
rooskleurig. En verder... ach van die 22 pk verschil merk je in de praktijk weinig, ook met de 2003 GT rijd je in no time veel en veel te hard.

Tja, als ik een nieuwe BMW had willen kopen was, gezien mijn gebruik en voorkeur, de enige optie een K1600GT geweest. Daarvoor had ik dan zo'n 15.000 euro bij moeten passen. Buiten het feit dat dit me te gek wordt is inmiddels duidelijk dat nieuw kopen geen enkele garantie biedt voor probleemloos rijden, hetgeen in mijn ervaring bij vroegere K modellen wel gebruikelijk was. Ik ga dus niet meer mee in de waan van de dag, hoef niet meer het nieuwste, de grootste of de snelste, maar kies voor rijplezier en leuke dingen doen met het geld wat ik overhoud.
 
Nou, die RS/GT met 130dkm op de teller is het niet geworden. Het begon al met ABS problemen (pomp kapot?).
Ik ben nog een tijdje aan het dubben geweest tussen de R1150RT of K1200GT en heb de nodige proefritjes gemaakt. Vooral met de RT's hele wisselende ervaringen, van een werkelijk schitterend, maar bokkig en rauw/gierend klinkend exemplaar (met weinig KM) tot een heel soepel lopende fiets (met bijna een ton op de teller). Uiteindelijk naar veel wikken en wegen toch gekozen een hele frisse zilvergroene GT. Ik had als boxerrijder (R100) zeker niet de voorkeur voor een K, maar ik moet zeggen, het rijdt, schakeld en stuurt werkelijk fantastisch!!! Moet wel erg aan de bijna agressief werkende remmen wennen, ik ben tenslotte een spartaanse fiets gewend...
Eerst maar eens een jaartje gaan rijden, omruilen voor een R kan altijd nog toch?
 
Heel veel plezier ermee.
Het karakter is duidelijk anders dan een R.
Als je op de motor wilt remmen zul je veel hoger in toeren moeten rijden.
In het begin is dat wat vreemd, maar het went en dan rijdt het heerlijk.
Ook de remmen wennen na enige tijd.
Vaak wordt door niet-BMW rijders de ongevoeligheid naar voren gebracht.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik voel wel aan de vertraging hoe het remmen verloopt, en niet hoe ver je de hendel in trekt.
 
Hier mijn verhaaltje...

Volgens plan heb ik inmiddels mijn 2008 GT ingeruild voor een 2003 GT, een ouder model dus.
Ik heb exact hetzelfde type eerder in mijn bezit gehad en hier 110.000 km, naar tevredenheid, op rondgereden.

De nieuwere uitvoering heeft me nimmer kunnen overtuigen. Het motorkarakter bij lage toeren zorgde regelmatig voor onrust, onder meer door schokkerig gedrag en klappen in de overbrenging bij het loslaten van het gas. Dit maakte het rijden door dorpjes, over woonerven
en tussen files door aanzienlijk minder plezierig. Het alternatief: hoger in de toeren blijven of veel met de koppeling werken, maar daar koop je geen dure toerfiets (?) voor. Helaas koos BMW met de introductie van dit blok voor pk's in plaats van kwaliteit.
Het schakelen was, met name in de lagere versnellingen, evenmin een genot en ging gepaard met tamelijk veel geweld en rumoer. Op een gegeven moment was de bak niet meer in de vrijstand te krijgen, hetgeen middels een modificatie verholpen werd. De klap welke het schakelen naar de 1e versnelling begeleidde verdween hiermee echter niet.
Ondanks dat het model al 2 jaar op de markt was waren de kinderziektes er nog altijd niet uit en bleek een groot aantal modificaties nodig. Er ging vrijwel geen servicebeurt voorbij zonder dat er iets vervangen moest worden wat buiten normaal onderhoud viel. Merkbare verbeteringen ten spijt werd het uiteindelijk echter nooit beter dan 'redelijk'.
Daarbij viel niet alles onder garantie of coulance dus werd het me al met al een te dure hobby en nadat ik een paar keer stil kwam te staan was de lol er helemaal af.

De proefrit op de oude, 2003, GT maakte al snel duidelijk dat dit type nog steeds beter bij me past. In zijn 1 zetten... hee, staat ie wel in de versnelling? Jazeker, maar het schakelen was nauwelijks voelbaar, laat staan hoorbaar. Al rijdend voelt de motorfiets direct weer vertrouwd aan. De zit is wat lager en sportiever, meer voorovergebogen, en iets meer 'in' de motorfiets dan erbovenop. Het blok loopt perfect, zonder overmatig gegier en metalige bijgeluiden, alleen stationair een beetje onrustig. Het toerental laten zakken tot 1500 en gas geven, geen probleem. Gas abrupt loslaten, geen schokken. Op een bochtig dijkje rijd ik als vanzelf
veel te hoge snelheden en komt het plezier in motorrijden weer terug. En naast het rijgedrag is dit model (samen met de RS), met zijn ronde (vrouwelijke) vormen, ook nog in mijn ogen het mooiste type BMW ooit, en aanmerkelijk fraaier dan zijn hoekige en groffere opvolger. .

Zijn er dan geen zaken die in het voordeel van het 2008 model spreken? Jawel, een grotere benzinetank, een wat degelijkere constructie van de stroomlijn, er gaan geen lampjes meer kapot en de boordcomputer biedt wat extra info. Alhoewel; niet zo nauwkeurig. Van het aangegeven resterende aantal kms moet je 1/3 aftrekken en het weergegeven verbruik is eveneens veel te
rooskleurig. En verder... ach van die 22 pk verschil merk je in de praktijk weinig, ook met de 2003 GT rijd je in no time veel en veel te hard.

Tja, als ik een nieuwe BMW had willen kopen was, gezien mijn gebruik en voorkeur, de enige optie een K1600GT geweest. Daarvoor had ik dan zo'n 15.000 euro bij moeten passen. Buiten het feit dat dit me te gek wordt is inmiddels duidelijk dat nieuw kopen geen enkele garantie biedt voor probleemloos rijden, hetgeen in mijn ervaring bij vroegere K modellen wel gebruikelijk was. Ik ga dus niet meer mee in de waan van de dag, hoef niet meer het nieuwste, de grootste of de snelste, maar kies voor rijplezier en leuke dingen doen met het geld wat ik overhoud.

K1600GT is idd nog mooier dan de 1200 en 1300GT maar 15k bijleggen is wel heel erg veel
hoe hebben ze bij garage gereageerd op de inruilwaarde? Beetje verschil denk ik zo.

had je al een pica gepost van je nieuwe GT? dacht het niet...........
 
Terug
Bovenaan Onderaan