Suzuki GS750 '77 Caféracer

Heb 2 weken vakantie dus ben volop bezig :Y
Carbs nu eens volledig uit elkaar gehaald. Alle kanalen grondig schoongemaakt met carbreiniger.
Heb nu:
pilot fuel screw 1 en 3kwart uitgedraaid (standaard is dit 1 slag)
pilot air screw standaard gelaten
gasnaalden 2 standjes hoger (onderste stand van het clipje nu)

iemand opmerkingen? Ben niet te bekend in het afstellen van carbs...
 
Hoofdsproeier?

En bij jouw type carburateur werkt het verdraaien van wat jij de "pilot fuel screw" noemt andersom als meestal, hij zit dan ook voor de gasschuif dus verder open is meer lucht ipv brandstof, kan je de fout mee ingaan.

En eerst synchen voordat je gaat afstellen.
 
Hoofdsproeier niet aangepast, heb enkel gewerkt met wat al in de carbs zit.
Fijne afstelling laat ik doen, wil eerst een proberen of ik het zelf iets beter kan krijgen :) Carbtune is besteld.

Even foto erbij, is net iets makkelijker:
Schermafbeelding2012-04-04om002252-1.png

De pilot fuel screw zit toch na de gasschuif? Dus zou hij hier iets meer brandstof moeten krijgen toch?

Ik moet me eens dringend inlezen ivm carbs :X
 
Laatst bewerkt:
Kijk ging ik al bijna. :P

Die pilot fuel screw onderaan de carb zegt het wpb van dat je er af moet blijven want dat is in de fabriek afgesteld bla bla bla en worden zover ik weet geen standaard settings voor opgegeven maar staan vaak ergens rond de 1.5 uit ofzo dacht ik en moet je verder niet al teveel mee klooien denk ik...

Pilot air screw zit aan de zijkant zoals de meeste stationairmengsel- of CO-schroeven en aan de andere kant van de gasschuif dus dat bedoelde ik en laat als je hem uitdraait meer lucht door en dus armer ipv rijker.

Maar ik vind het niet heel handig om de hoofdsproeier nu nog standaard te laten want alles heeft een (beetje) invloed op elkaar, wist ik al eerder maar nu ik met de Lambda-sonde aan het testen ben op de turbobrommer zie ik het ook in de praktijk. :Y

Maar carbs afstellen lijkt vaak geen exacte wetenschap omdat je zoveel variabelen hebt en verschillende mensen daardoor verschillende resultaten krijgen bij dezelfde veranderingen in de afstelling is bijna nooit iedereen het met elkaar eens bij het geven van adviezen. _O-
 
Kijk ging ik al bijna. :P

Die pilot fuel screw onderaan de carb zegt het wpb van dat je er af moet blijven want dat is in de fabriek afgesteld bla bla bla en worden zover ik weet geen standaard settings voor opgegeven maar staan vaak ergens rond de 1.5 uit ofzo dacht ik en moet je verder niet al teveel mee klooien denk ik...

Pilot air screw zit aan de zijkant zoals de meeste stationairmengsel- of CO-schroeven en aan de andere kant van de gasschuif dus dat bedoelde ik en laat als je hem uitdraait meer lucht door en dus armer ipv rijker.

Maar ik vind het niet heel handig om de hoofdsproeier nu nog standaard te laten want alles heeft een (beetje) invloed op elkaar, wist ik al eerder maar nu ik met de Lambda-sonde aan het testen ben op de turbobrommer zie ik het ook in de praktijk. :Y

Maar carbs afstellen lijkt vaak geen exacte wetenschap omdat je zoveel variabelen hebt en verschillende mensen daardoor verschillende resultaten krijgen bij dezelfde veranderingen in de afstelling is bijna nooit iedereen het met elkaar eens bij het geven van adviezen. _O-

Duidelijk :Y
Ik blijf er verder wel af, laten afstellen op een testbank zal gemakkelijkst zijn (en terwijl heb ik wat te lezen...)
 
IMG-20120405-00198.jpg


Carbs hoe ze er nu bijstaan. (Zit een oude benzinetank op btw, roest is niet op de pas gespoten tank ;) )
Ben aan het twijfelen om de vlotterbakjes ook zwart te spuiten?
 
Ik heb nog zo'n set carbs liggen, niet compleet. Wél de vlotterbakjes erbij. Je mag hem hebben tegen verzendkosten, ruimt een beetje op hier.
Kun je de vlotterbakjes zwart spuiten en als het niet bevalt zet je de andere er weer op. Scheelt een hoop schuurwerk enzoo.
 
Ik heb nog zo'n set carbs liggen, niet compleet. Wél de vlotterbakjes erbij. Je mag hem hebben tegen verzendkosten, ruimt een beetje op hier.
Kun je de vlotterbakjes zwart spuiten en als het niet bevalt zet je de andere er weer op. Scheelt een hoop schuurwerk enzoo.

Bedankt voor het aanbod! Maar heb zelf ook een 2de set carbs liggen :)
 
Ik heb nog zo'n set carbs liggen, niet compleet. Wél de vlotterbakjes erbij. Je mag hem hebben tegen verzendkosten, ruimt een beetje op hier.
Kun je de vlotterbakjes zwart spuiten en als het niet bevalt zet je de andere er weer op. Scheelt een hoop schuurwerk enzoo.

Als het voor een GS750 is, dan heb ik wel interesse in de carbs

Stuur maar een PB
 
Ziet er goed uit Dieter!
Heb mn CB ook sinds deze week aan de praat, maar dat kan toch precies niet op tegen u project :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan