motorzaken in het Noorden

Hoor hier niemand over Motoport Leeuwarden,maar heb een kennis die zijn motor daar voor een onderhoudsbeurt had gebracht. Je wilt niet weten wat voor een ellende daaruit is voort gekomen. En verhaal halen ...forget it :X
Vind het persoonlijk een stelletje geldwolven daar. Heb er jaren geleden een complete outfit gekocht, er kon nog geen tientje korting af. :r

Kun je daar meer over vertellen Friezinnetje?

Ik heb zelf wel goede ervaring met Motorado, niet als goedkoop adres, maar wel een adres met een stel goede kerels in de werkplaats die weten waar ze het over hebben.

Ze hebben mij ook toen de garantieperiode van de Kawa (tweedehands) was verlopen nog prima geholpen, en kwamen daarin niet over als Geldwolf.

Joop (Eigenaar) kan als een ras-Leeuwarder erg bot overkomen, en is wat dat betreft niet super-commercieel, en heeft het niet zo op het woord "korting".
Hij heeft echter wel genoeg zakelijk inzicht om al jaren de hele tent draaiend te houden,en is daarmee toch een vertrouwd adres, zonder zich aan te hoeven sluiten bij een "Motoport" of "Safe" inkoop combinatie.

Ik kom er graag, als is het alleen al voor een bakje koffie :9 .
 
nou, ik zie het probleem wel....

de motor die de TS gekocht had zou met een complete beurt afgeleverd worden. dan mag je er toch minstens vanuit gaan dat dingen als een versleten remschijf/balhoofdlagers, een te strakke ketting of een te hoog stationair toerental verlholpen/vervangen zijn.....

tja, dit is één kant van het verhaal....misschien zou het leuk zijn om de dealers een keer hun kant van het verhaal op papier te laten zetten *D
 
Motorcenter Hoogezand (aan de A7). Ze hebben feeling met motorrijden (hebben zelf geracet). Aparte spullen bestellen is ook nooit een probleem.

Motoport Stadskanaal zijn heel vriendelijk, maar hebben geen belangstelling voor motoren; ze kunnen net zo goed bij A.H. werken.
 
Ik zie persoonlijk het probleem niet zo, alles is toch vervangen onder garantie? Lijkt me toch netjes, hoe vaak hoor je tegenwoordig niet dat het grootste gedeelte helemaal niet meer onder de noemer "garantie" valt, en dat je het mooi zelf op mag lossen?! Wij komen met onze hele motor rijdende groep vrienden al jaren bij Motoport Leek (ook al toen ze nog in Groningen zaten)en zijn altijd erg tevreden over de service. Vorig jaar de motor helemaal total loss gereden, en dat is echt super opgelost, hoefde zelf nergens achter aan, petje af! Ik durf niet eens te zeggen hoeveel motoren wij daar al weg hebben gehaald, zowel nieuw als gebruikt, en bij ons is altijd alles netjes geregeld!

Of ik bevooroordeeld ben? Ja zeker, ik kom hier al jaren en heb er alleen maar positieve ervaringen mee....(hahaha, en ook niet geheel onbelangerijk, choco is altijd goed *D !!)



Nou als je ongeveer 5x terug moet voor dit alles.... en geen enkele keer krijg je een leenmotor mee, beetje jammer.

Ook na het plaatsen van de 2de handverwarmer, zat er gewoon niet mooi op, een dikke bult erin... je maakt hier melding van bij de monteur. Deze heeft dan een instelling wat zeur je nou?? Je hebt toch nieuwe....

De prijs van de beurt is ook niet niks... en als je dan zoals achteraf gewoon blijkt alleen een volle tank hebt... beetje duur!!!! Maarja zonder afleverbeurt zeggen ze gewoon dat je GEEN garantie hebt |( beetje vreemd!
 
Kun je daar meer over vertellen Friezinnetje?

Ik heb zelf wel goede ervaring met Motorado, niet als goedkoop adres, maar wel een adres met een stel goede kerels in de werkplaats die weten waar ze het over hebben.

Ze hebben mij ook toen de garantieperiode van de Kawa (tweedehands) was verlopen nog prima geholpen, en kwamen daarin niet over als Geldwolf.

Joop (Eigenaar) kan als een ras-Leeuwarder erg bot overkomen, en is wat dat betreft niet super-commercieel, en heeft het niet zo op het woord "korting".
Hij heeft echter wel genoeg zakelijk inzicht om al jaren de hele tent draaiend te houden,en is daarmee toch een vertrouwd adres, zonder zich aan te hoeven sluiten bij een "Motoport" of "Safe" inkoop combinatie.

Ik kom er graag, als is het alleen al voor een bakje koffie :9 .

Volgens mij had ze het over motoport, niet over motorado O-)

Heb afgelopen jaar met motoport wel goede ervaringen gehad met verhuur. Vooral met weekendhuur. Als de motor op vrijdag niet verhuurd is, kun je hem vrijdags ophalen ipv zaterdag. Vind ik wel netjes. Verder vind ik Motoport erg duur met 2e hands motoren vergeleken met andere motorzaken online...Bij motorado vind ik de service met kleding helemaal top. En heb het daar ook gekocht incl. helm 8-)
 
Nog ff één d'r bij namelijk Olijve motorsport in Assen. Loop al wat jaren daar binnen en heb nog nooit te klagen gehad. De mensen zijn erg allert als ze aan je motor werken, kijken verder dan hun neus lang is en dat geeft een veilig gevoel. Tijd voor een praatje hebben ze ook altijd. Dus een dikke voldoende.
 
Heb in Stadskanaal altijd mn scootertje gebracht. Super service. Zelfs na een vastloper voor weinig geld voor op weg geholpen!
 
Heb tot nu toe hele goeie ervaringen met Motoport Leeuwarden. Ik heb mijn motor en al mijn kleding e.d. daar gekocht (met korting hahaha) en ben best tevreden.

Ze zitten maar een paar honderd meter van mijn werk vandaan en dat is toch wel heel makelijk met een beurt o.i.d.
Daar komt bij dat ik met een van de eigenaren naar school ging vroeger (noujah vroegah...).
Zolang ze me daar goed behandelen dan zie ik geen reden om te switchen....... 8-)
 
Heb tot nu toe hele goeie ervaringen met Motoport Leeuwarden. Ik heb mijn motor en al mijn kleding e.d. daar gekocht (met korting hahaha) en ben best tevreden.

Ze zitten maar een paar honderd meter van mijn werk vandaan en dat is toch wel heel makelijk met een beurt o.i.d.
Daar komt bij dat ik met een van de eigenaren naar school ging vroeger (noujah vroegah...).
Zolang ze me daar goed behandelen dan zie ik geen reden om te switchen....... 8-)

Service met verhuur is oke. Dikke pluim, maar vind de 2e handsmotoren nogal prijzig :X
 
Nog ff één d'r bij namelijk Olijve motorsport in Assen. Loop al wat jaren daar binnen en heb nog nooit te klagen gehad. De mensen zijn erg allert als ze aan je motor werken, kijken verder dan hun neus lang is en dat geeft een veilig gevoel. Tijd voor een praatje hebben ze ook altijd. Dus een dikke voldoende.

Ik heb ook erg goede ervaring met Olijve Motorsport in Assen :) (http://www.olijve.nl/nieuw/ (Olijve motorsport)), heb er mijn vorige en huidige motor vandaan en word altijd goed geholpen. Ik kwam er altijd al voor het onderhoud e.d., en heb er nu dus ook mijn motor (2 al weer tot nu toe) vandaan.
Ook is er altijd tijd voor een praatje.

Greetz,
Wim.
 
Laatst bewerkt:
JDG MOTOREN

That's the place to be! 1 mans zaakje en altijd zeker 10% goedkoper als bij de grote zaken!
Nooit moeilijk gedaan over wat dan ook! Altijd bereid om alles te bestellen wat je maar nodig hebt!
En alles heel snel in huis.
Laatst liep mij wat los en ik reed toevallig langs. Hij maakte direct tijd vrij om het ff te fixen. Kostenloos
Overigens doen ze dat ook bij Motoport hoor! Is daar geen enkel probleem...je moet er alleen wel wat langer op wachten!!
 
Altijd (en nog steeds) zeer goede ervaringen bij Sieuw de Boer in Meedhuizen. 1manszaak, altijd een bakkie leut en die man heeft echt hart voor zijn zaak. Technisch onverslaanbaar, een schat aan ervaring in de racerij. Gewoon een keertje langs gaan ('s middags) en rondkijken. En let dan even op hoe schoon de vloer van de werkplaats is. Zegt een heleboel. 8-)
 
Ik heb over het algemeen goede ervaringen met Motoport Leeuwarden. Ik heb er nog nooit een motor gekocht omdat ze best prijzig zijn, maar voor onderdelen, kleding en advies vind ik het een goed adres. Snelle levering en ze hebben tot nu toe altijd wel tijd gehad voor een praatje en/of advies.

Enige en niet onbelangrijk minpunt is dat ik het idee heb dat als je een wat oudere motor hebt (zoals ik) en daar aanbied voor onderhoud deze door stagaires of beginners wordt nagekeken. Ik ben er 3 keer geweest voor onderhoud met 2 verschillende motoren, elke keer werd ie aangenomen door de chefwerkplaats maar nagekeken door een beginner, met alle gevolgen van dien. Lakschade, veel uren en allemaal andere kleine probleempjes waarvoor je dan weer terugmoet, gewoon vervelend. Beginners moet het ook leren natuurlijk, maar ik doe nu al het onderhoud zelf wel. Je kan het beter zelf stuk maken, voelt nooit leuk maar voelt wel beter en je leert ervan.

Voor de rest kom ik er nog steeds graag.

Motorado ken ik alleen maar van onderdelen en advies. Prijzen zijn hetzelfde als Motoport. Ik vind het wel een goede zaak. Eigenaar kan inderdaad wel eens bot overkomen, trekje van alle echte leeuwarders (Liwarders).
 
Heb tot nu toe hele goeie ervaringen met Motoport Leeuwarden. Ik heb mijn motor en al mijn kleding e.d. daar gekocht (met korting hahaha) en ben best tevreden.

Ze zitten maar een paar honderd meter van mijn werk vandaan en dat is toch wel heel makelijk met een beurt o.i.d.
Daar komt bij dat ik met een van de eigenaren naar school ging vroeger (noujah vroegah...).
Zolang ze me daar goed behandelen dan zie ik geen reden om te switchen....... 8-)


Denk er maar om, de eigenaren zijn in staat hun eigen familie nog te belazeren. De eigenaren zijn een stelletje geldwolven en zijn absoluut niet klantvriendelijk! Er wordt ook nooit iets georganiseerd i.t.t andere motoport zaken. Gewoon een klote zaak!

Ik ga altijd naar Bernard Motoren in Dokkum, een top zaak!
 
Laatst bewerkt:
Motoport Leeuwarden: een klote tent. Koop ik nooit weer. Geldwolven, ze besodemieteren inderdaad iedereen. Ze verkopen een motor en zien je liever nooit weer terug. De kledinghoek en serice is om te huilen. De verkoopster, parttime huismoeders van het type "punnik je eigen pantoffels". Totaal geen verstand van zaken.

Er doet een verhaal de ronde dat een van de monteurs vergeten zou hebben, na onderhoudscontrole, om de voorremmen goed vast te zetten. Je raadt het al, met 120 km op de teller in de remmen, die dus niet werkten.
Nogmaals ik kan dit niet staven, maar het is funest voor je zaak als dit verhaal de ronde gaat.
 
Hij is al wel genoemd. Maar Jager Motoren uit Hoogeveen heeft een service die je nergens vindt. Hij zorgt ervoor dat je motor piko bello wordt afgeleverd en als er iets aan mankeert (tijdens de garantie) zorgt hij ervoor dat het wordt opgelost. Daarnaast heeft hij zijn motoren scherp geprijsd.

Toen ik een motor wilde kopen heb ik bijna alle motorzaken in het noorden wel gezien. Het viel mij op dat motoport Leek veeeeeel te duur is.

Jullie moeten zelf maar eens kijken op:
www.jagermotoren.nl
 
Ik ben het niet helemaal eens met de kritiek op de Motoport vestiging Leeuwarden. Ik kom er regelmatig, het is een prima zaak en ik word er altijd keurig te woord gestaan. Ze nemen altijd de tijd voor me, hoewel ze niet eens mijn dealer zijn (zit in Heerenveen), en ik er eigenlijk alleen maar gebruiksdingen koop. Sommige ken ik nog van de Jager Motoren van vroeger, dus die lopen al een tijdje mee.
De kleding afdeling is redelijk groot, en wordt, zoals meestal door de dames gerund, die mi. het uitstekend en vriendelijk doen. Ze hebben daar een uitgebreid middenklasse segment aan motorkleding zoals Dane, Yoko, Glover, Spool, en nog wat Kushitani.
Kortom, prima zaak, maar eigenlijk valt er natuurlijk op alle zaken wel wat op te merken...

En Motorado, die jongens ken ik eveneens al heel lang. Dus daar zit een enorme hoop kennis. Als je eens wat andere motoren wilt zien, dan moet je daar wezen. De nieuwe Triump Rocket stond daar dus te blinken, meestal wel wat Italiaans spul, Voxxan stond er (mooie fiets..). Goedkoop zijn ze nou ook weer niet, maar daar staat dus wel een stukje kennis en service tegenover.
De kleding hoek wordt uitstekend gerund door 2 oude liefdes van me (niet verder vertellen, want Joop is een kop groter dan ik). En ze hebben daar echt topmateriaal... RUKKA anyone? Ik koop en bestel daar regelmatig wat, geld moet tenslotte rollen, en heb daar nog nooit spijt van gehad.

/my 2 cts.
 
Ik ben het niet helemaal eens met de kritiek op de Motoport vestiging Leeuwarden. Ik kom er regelmatig, het is een prima zaak en ik word er altijd keurig te woord gestaan. Ze nemen altijd de tijd voor me, hoewel ze niet eens mijn dealer zijn (zit in Heerenveen), en ik er eigenlijk alleen maar gebruiksdingen koop. Sommige ken ik nog van de Jager Motoren van vroeger, dus die lopen al een tijdje mee.
De kleding afdeling is redelijk groot, en wordt, zoals meestal door de dames gerund, die mi. het uitstekend en vriendelijk doen. Ze hebben daar een uitgebreid middenklasse segment aan motorkleding zoals Dane, Yoko, Glover, Spool, en nog wat Kushitani.
Kortom, prima zaak, maar eigenlijk valt er natuurlijk op alle zaken wel wat op te merken...

En Motorado, die jongens ken ik eveneens al heel lang. Dus daar zit een enorme hoop kennis. Als je eens wat andere motoren wilt zien, dan moet je daar wezen. De nieuwe Triump Rocket stond daar dus te blinken, meestal wel wat Italiaans spul, Voxxan stond er (mooie fiets..). Goedkoop zijn ze nou ook weer niet, maar daar staat dus wel een stukje kennis en service tegenover.
De kleding hoek wordt uitstekend gerund door 2 oude liefdes van me (niet verder vertellen, want Joop is een kop groter dan ik). En ze hebben daar echt topmateriaal... RUKKA anyone? Ik koop en bestel daar regelmatig wat, geld moet tenslotte rollen, en heb daar nog nooit spijt van gehad.

/my 2 cts.


Ik ken een aantal personeelsleden al jaren heel erg goed, en heb ook niks over hen te klagen. het zijn alleen de eigenaren die zich gedragen als geldwolven. Jij hebt kennelijk nog nooit echt zaken moeten doen met een van deze oplichters.
 
Zo even Oma wakker maken :

Heb net mijn FZR ingeruild op een YZF 750R bij Motoport Stadskanaal.
Probleem was dat Bakker € 1000,- goedkoper was dan motoport
toch ernaartoe gegaan en het verhaal uitgelegd.
omdat ik toch een paar keer goed geholpen was door hun , wilde ik hun wel een kans geven en die hebben ze dan ook aangenomen.

aan het eind van het verhaal heb ik de motor voor dezelfde prijs als bij bakker gekocht en ook met afleverbeurt en nieuwe achterband en 3 maand garantie

en donderdag kan ik hem halen !!

kortom :} :} :}
 
Zo even Oma wakker maken :

Heb net mijn FZR ingeruild op een YZF 750R bij Motoport Stadskanaal.
Probleem was dat Bakker € 1000,- goedkoper was dan motoport
toch ernaartoe gegaan en het verhaal uitgelegd.
omdat ik toch een paar keer goed geholpen was door hun , wilde ik hun wel een kans geven en die hebben ze dan ook aangenomen.

aan het eind van het verhaal heb ik de motor voor dezelfde prijs als bij bakker gekocht en ook met afleverbeurt en nieuwe achterband en 3 maand garantie

en donderdag kan ik hem halen !!

kortom :} :} :}


kijk bij aflevering wel ff alles goed na, motoport stadskanaal zuigt namenlijk nogal(vind ik dan...)
verder gefeliciteerd met je nieuwe fiets! houd hem heel *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan