Suzuki GS550 restauratie

OK, mocht ik nog wat nodig hebben dan gil ik wel.

Vandaag nog even bij de dealer geweest. Uitlaat opgehaald en vanmiddag een aantal uren aan het poetsen geweest. Zaten wel nogal wat vlekken op. (plakband resten etc)
Gelukkig niet veel deukjes. Zijn wel mooi eruit gekomen:

044.jpg


Ikke blij *O*

Alleen had hij geen goede bochten meer. De bochten die hij dacht te hebben waren wat te kort... -O- (2 maal) Dus ik moet de 2 oude pijpen gaan poetsen en hergebruiken. Gelukkig zijn die niet lek of zo.

Verder een paar schokbrekers besteld en ontvangen. Iets beter als die standaard fietspompjes (die bij mij ook nog lek zijn)

046.jpg


Zo langzamerhand is het spaarvarken leeg, dus het wordt tijd te gaan werken :P

Marc
 
Laatst bewerkt:
LOL :+

Lang leven photoshop. Er zit wel een "N" aanduiding erin. En deze is zelfs ook nog groen ook.
Echter omdat het glaasje alleen rood licht doorlaat zie je er geen bal van.

Ik had hem aangesloten maar zag zelfs in het donker de "N" nauwelijks.......

Die groene lamp erboven geeft 100x meer licht.

Marc
 
Laatst bewerkt:
Zo Vandaag eens lekker begonnen met demonteren.

Viel me alleszins mee. Slechts 2 m5 boutjes waren vastgerot. Verder gingen ALLE bouten gewoon, zonder gekke dingen, los :o *O*

Dat was met mijn GS500 wel anders :(

Ik heb de foto's (tot nu toe) in een slide show gezet.

http://s72.photobucket.com/albums/i173/f2ride2001/GS550/?albumview=slideshow

Eens kijken of dit werkt. Scheelt een hoop tijd met al die foto's hier 1 voor 1 plaatsen.

Van de week eens wat dingetjes schoonmaken en netjes maken. Leuk werkje voor in de avonden. Volgend weekend eens een paar vrienden vragen of ze mee willen helpen het motorblok en wielen eruit te tillen. Toch wel een beetje zwaar voor mijn eentje.

Hier zijn we vandaag ge-eindigd.

1000.jpg


Marc
 
Laatst bewerkt:
Leuk hoor, alle foto's in een map. Was alleen even vergeten dat hierdoor alle andere foto's ook meteen verdwenen waren. Vandaag even alle posts weer aangepast met de goede link naar de foto's.

Ik ben nu bezig alle kleine deeltjes schoon te maken. Heb net de bedieningsknoppen helemaal uit elkaar gehaald, gereinigd met contactspray en met lekker veel vet weer in elkaar gezet. Werkt weer prima. Jammer was alleen dat de vorige eigenaar ze heeeeeel vast had gedraaid. Kreeg ze maar ternauwernood, met een goed passende kruiskop, los. Alleen is wel de kop nu beschadigd. Maar vervangen door M5 inbusjes (RVS, had ik nog liggen)

Ander vraagje voor de ervarings deskundigen hier. De teller partij doet het weer. Ik heb hem netjes schoon gemaakt. Alleen zit er nog een lelijke vuilsluier aan de binnenzijde van het glas. Is dat nog, op een of andere manier, schoon te krijgen zonder de tellers uit elkaar te halen??

Dat uit elkaar halen heb ik geprobeerd met een oude teller. Enigste wat ik bereikt was dat het glas klapte......

Ben een leuke stapel, schone, onderdelen in de woonkamer aan het bouwen (bij gebrek aan ruimte) Als ik het slim speel staat er straks een motor in de woonkamen :+ *O*

Marc
 
Dat is een hele mooie uitleg. ECHTER heeft de suzuki teller een dikke rand rond om. De honda teller heeft een kleine scheidings rand.

Ik heb dit geprobeerd bij de suzuki teller en moest zoveel kracht zetten om het metaal om te buigen (zo stevig metaal is het) dat het glas brak...... Het glas zit er ook maar net onder, terwijl bij de honda teller het halverwege is.

Denk dat ik een andere truc ga proberen die ik jaren geleden met mijn koplamp heb gedaan. Het betrof een oude koplamp die helemaal stoffig was van binnen. Hierdoor was het licht grijs en veel verstrooing.

Heb toen warm water, vermengd met glansspoelmiddel (van de vaatwasser) er in laten lopen (een beetje) Dit voorzichtig rond laten lopen en dan langs 1 kant afschenken zonder de lamp etc te raken. Was effe friemelen maar werkte perfect en het glansspoelmiddel zorgt ervoor dat het streeploos opdroogt.

Teller is alleen wat kleiner...... we gaan het zien.

Marc
 
Ik denk, dat ik de metalen ring ga doorslijpen met een dremel. Wel aan 2 kanten natuurllijk, anders breekt het glaasje O-) . Hoe ik de boel weer monteer zie ik dan later wel weer. Eerst moet ik nog de beugel afmaken, waar ik het cockpitje mee aan de gsx600f voorvork kan bevestigen.
 
Ik zou een dremel nemen met daarop een dun slijpschijfje en die ring doorslijpen, zonder het huis te raken. En er dan een ring opzetten.
 
Boven het glaasje flexibele ring plaatsen van bv foam.
Je laat een paar ringen draaien met een bepaald profiel.
Die ring kun je dan met een soort kliksysteem vastzetten.
Maar of dat kan is geheel afhankelijk vd vorm vh witte kunststof huis.
Misschien is dat huis wel aan te passen.
Proberen met een klok, waar niets aan te verkloten valt.
Maar als je het orgineel wilt houden, ben je gauw klaar natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan