Het Aprilia RS125 topic (3)

Ik vind een idioot plan tbh :P

Als je nou alleen 125 rijdt omdat dat in België mag met je B rijbewijs, ala... maar zelfs dan, een RS 125 wil niet gereden worden als een toermotor en dat maak je er wel van :9
 
Ik heb zelfs een moto rijbewijs, wil geen zware motor puur al voor het gewicht, + de bijhorende snelheden.

Ideale zou zijn om een aprilia Tuono 125 erbij te kopen, maar gezien ze 95% gelijk zijn(en tuono 125 onvindbaar is), dacht ik eraan om mijn RS125 licht om te bouwen. ( wel zodat ik hem altijd terug origineel kan zetten)
 
Ik heb zelfs een moto rijbewijs, wil geen zware motor puur al voor het gewicht, + de bijhorende snelheden.

Ideale zou zijn om een aprilia Tuono 125 erbij te kopen, maar gezien ze 95% gelijk zijn(en tuono 125 onvindbaar is), dacht ik eraan om mijn RS125 licht om te bouwen. ( wel zodat ik hem altijd terug origineel kan zetten)
Dan zou ik gewoon een Diversion 600/GS 500 erbij zoeken... kost geen kneup, gaat ook niet achterlijk hard en dat rijdt gewoon wel leuk voor echt langere stukken :Y
 
Na het eerste echte regenritje werd mijn probleem van vroeger terug duidelijk. (zithouding+ stuur) is geen aanrader in drukker verkeer.

Om een betere zithouding te hebben dacht ik aan een goedkope tuono125 voor onderdelen/ extra fiets.

Maar aangezien die vrijwel onvindbaar zijn zit ik nu te denken om op mijn RS125 een Tuono stuur te monteren, gashendel en dergelijk over te zetten,
Een Occasie topkuip kopen en deze inkorten/inzagen. (het lijkt idioot) maar moet praktisch wel doenbaar zijn. (zit bovenstaande foto, topkuip inkorten tot aan de zijspiegels.)

Dan heb ik nog steeds mijn RS in volle glorie maar met een pak meer rijcomfort.

Jullie idee?

Tsja, zoals wij in de Achterhoek zeggen: "Gang is alles!"
Het blijft een hoogtoerige 2t. Je zithouding zal er allicht beter van worden alleen of je het ook moet willen? Kwestie van smaak denk ik dan maar.

Ik heb zelfs een moto rijbewijs, wil geen zware motor puur al voor het gewicht, + de bijhorende snelheden.

Ideale zou zijn om een aprilia Tuono 125 erbij te kopen, maar gezien ze 95% gelijk zijn(en tuono 125 onvindbaar is), dacht ik eraan om mijn RS125 licht om te bouwen. ( wel zodat ik hem altijd terug origineel kan zetten)

Zou dan voor die KTM 200 gaan! Die is gaaaaaaf.
 
Niet het juiste topic maar ik zal m'n nieuwe aanwinst hier toch even laten zien :$ Hierop ga ik pas in oktober rijden mits mooi weer. Dan mag ik namelijk pas zwaar.
34y2qef.jpg
 
Niet het juiste topic maar ik zal m'n nieuwe aanwinst hier toch even laten zien :$ Hierop ga ik pas in oktober rijden mits mooi weer. Dan mag ik namelijk pas zwaar.
[afbeelding]

Netjes! Vind ze erg gaaf, het is dat ze (van horen zeggen) totaal ongeschikt zijn voor wat rustiger rijden wat ik dan soms toch ook nog wel eens doe :)
 
Dankje :) Ben er dan ook erg blij mee.

Zal vooral gebaseerd zijn door de zithouding. Je polsen worden wat meer belast dan gemiddeld. Bij rustiger verkeer heb je geen/minder wind die tegen je borstkas etc drukt waardoor je armen/polsen meer worden belast.
 
ben mn 125'je klaar aan het maken voor 27mei

sta ik op viva italia op de paddock (tentoonstelling) te shinen, ook een stukje het circuit op!

niice (L)
 
Hi all. *D

Ik heb even een vraagje wat betreft een vervroegingsspie icm. een race-CDI.

Heb eens gelezen dat er een vervroegingsspie bij een Arrow-uitlaat zit, en dat daar ook het meeste vermogen vandaan komt.

Nou loopt mijnes nogsteeds niet helemaal lekker onderin, en heb géén vervroegingsspie. Wel heb ik een Arrow uitlaat en een race-CDI.

Kan ik een vervroegingsspie monteren icm. die CDI? Heb ooit vaag eens gehoord dat het dan een beetje dubbelop wordt en kapot gaat.

Zoja, hoe kom ik aan zo'n spie? *O*
 
Hi all. *D

Ik heb even een vraagje wat betreft een vervroegingsspie icm. een race-CDI.

Heb eens gelezen dat er een vervroegingsspie bij een Arrow-uitlaat zit, en dat daar ook het meeste vermogen vandaan komt.

Nou loopt mijnes nogsteeds niet helemaal lekker onderin, en heb géén vervroegingsspie. Wel heb ik een Arrow uitlaat en een race-CDI.

Kan ik een vervroegingsspie monteren icm. die CDI? Heb ooit vaag eens gehoord dat het dan een beetje dubbelop wordt en kapot gaat.

Zoja, hoe kom ik aan zo'n spie? *O*
Heb een Arrow pijp, HPI CDI en vervroegingsspie... loopt best :P
 
Hmm oke.

Ik hbeven een dunnere voetpakking ertussen gedaan, pickup-sensor verlaagd en de gasnaald verlaagd.

Nou loopt 'ie op de grove afstelling echt al superveel beter. Ook warm.

Nu alleen nog even een keer op de testbank. :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan