Info Garmin nuvi 510 *O*

Heb een tijd terug ook last van gehad... onder het rijden viel ie misschien wel een keer of 10 aan/uit...
Ik heb toen gekeken wat dit kon zijn....aansluiting gecheckt maar kon niets vinden wat erop wees dat het daar ik kon zitten... Toen heb ik een andere stem in de begeleiding geselecteerd......en geloof het of niet, het euvel is sinds die tijd niet meer terug gekomen....

Ik garandeer niet dat het daar aan zou kunnen liggen....maar probeer het maar eens zou ik zeggen. Mischien dat het bij jou ook helpt??
Inmiddels antwoord gehad van Garmin, waar ik ook niet veel wijzer van werd.
Wel van de week even kritisch naar de aansluiting gekeken en ben tot de volgende oplossin gekomen die volgens mij mijn problemen heeft opgelost. Heb het nog niet getest op de motor maar dat komt nog wel als de lente weer aanbreekt...

Ik merkte dat er bij mijn nuvi nogal wat speling op de stekker en de usb aansluiting achter op het apparaat zat. Ik heb hier dus wat over na zitten denken en heb het volgende gedaan, wat voor mij goed lijkt te werken. (ik heb er nog niet mee proef gereden dus weet het nog niet zeker)

Ik heb aan de stekker die in de mini usb aansluiting gaat een hoekje vastgelijmd met secondelijm waardoor de stekker niet zo veel meer op en neer kan. Waardoor de speling al kleiner werd. Dat ziet er als volgt nu uit:
stekkertje.jpg



De speling is daardoor al redelijk wat verkleind. Wanneer ik het stekkertje nog een beetje op en neer deed viel de garmin al niet meer zo vaak uit als daarvoor.

Maar wat ik ook nog gedaan heb is de usb aansluiting in het huis van de garmin vastgelijmd aan het plastic huis zelf. Ik heb dit gedaan door een heel klein beetje seconde lijm tussen de usb aansluiting en het huis te krijgen. Ik heb eerst de usb aansluiten met een naaldje wat naar beneden gedrukt waardoor er een kier tussen de usb aansluiting en het huis ontstond. Toen heb ik de stekker even afgeplakt met schilderstape, en vervolgens een heel klein beetje secondelijm in de kier laten lopen. Daarna meteen de tape eraf, en de stekker de andere kant opgedrukt waardoor de lijm tussen het plastic huis en de usb aansluiting zit. Vervolgens heb ik de kier die onder ontstond ook nog even dichtgelijmd op dezelfde manier als daarvoor, maar dan zonder deze aan te drukken.
garmin_aansluiting.jpg



Daarna even koffie gepakt en gewacht tot alles netjes droog was. Toen weer de aansluiting getest en de speling is nu bijna helemaal weg, de navigatie is met wat op en neer friemelen van de kabel ook helemaal niet meer uitgevallen. Ik hoop dat ik het nu op heb gelost voor mezelf.

Testrijden in de lente zal het dus uit moeten wijzen...
 
Inmiddels antwoord gehad van Garmin, waar ik ook niet veel wijzer van werd.
Wel van de week even kritisch naar de aansluiting gekeken en ben tot de volgende oplossin gekomen die volgens mij mijn problemen heeft opgelost. Heb het nog niet getest op de motor maar dat komt nog wel als de lente weer aanbreekt...

Ik merkte dat er bij mijn nuvi nogal wat speling op de stekker en de usb aansluiting achter op het apparaat zat. Ik heb hier dus wat over na zitten denken en heb het volgende gedaan, wat voor mij goed lijkt te werken. (ik heb er nog niet mee proef gereden dus weet het nog niet zeker)

Ik heb aan de stekker die in de mini usb aansluiting gaat een hoekje vastgelijmd met secondelijm waardoor de stekker niet zo veel meer op en neer kan. Waardoor de speling al kleiner werd. Dat ziet er als volgt nu uit:
[afbeelding]


De speling is daardoor al redelijk wat verkleind. Wanneer ik het stekkertje nog een beetje op en neer deed viel de garmin al niet meer zo vaak uit als daarvoor.

Maar wat ik ook nog gedaan heb is de usb aansluiting in het huis van de garmin vastgelijmd aan het plastic huis zelf. Ik heb dit gedaan door een heel klein beetje seconde lijm tussen de usb aansluiting en het huis te krijgen. Ik heb eerst de usb aansluiten met een naaldje wat naar beneden gedrukt waardoor er een kier tussen de usb aansluiting en het huis ontstond. Toen heb ik de stekker even afgeplakt met schilderstape, en vervolgens een heel klein beetje secondelijm in de kier laten lopen. Daarna meteen de tape eraf, en de stekker de andere kant opgedrukt waardoor de lijm tussen het plastic huis en de usb aansluiting zit. Vervolgens heb ik de kier die onder ontstond ook nog even dichtgelijmd op dezelfde manier als daarvoor, maar dan zonder deze aan te drukken.
[afbeelding]


Daarna even koffie gepakt en gewacht tot alles netjes droog was. Toen weer de aansluiting getest en de speling is nu bijna helemaal weg, de navigatie is met wat op en neer friemelen van de kabel ook helemaal niet meer uitgevallen. Ik hoop dat ik het nu op heb gelost voor mezelf.

Testrijden in de lente zal het dus uit moeten wijzen...

Inmiddels uitgebreid getest, en alle problemen die voorheen voorkwamen zijn opgelost!
Nuvi is geen één keer meer uitgevallen tijdens het rijden :)
 
Wist iemand hier al dat je de Nuvi 510 om kunt zetten naar een Zumo 220. Omdat de hardware allemaal hetzelfde is van de Nuvi 510.

Ik ben nu bezig om deze update uit te voeren. Meer nieuws later :)
 
Wist iemand hier al dat je de Nuvi 510 om kunt zetten naar een Zumo 220. Omdat de hardware allemaal hetzelfde is van de Nuvi 510.

Ik ben nu bezig om deze update uit te voeren. Meer nieuws later :)
Bij introductie dacht ik al dat we bedonderd werden _O- keep us updated! :} :} :} *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu een Zumo 510, althans dat geeft de computer nu aan :+
Heb ergens iets gevonden op internet en dit stap voor stap gevolgd.
Nu heb ik in plaats van de Nuvi 510 een Zumo 220 :)

Eigenlijk niet eens heel moeilijk.
Je moest van twee update files (van een Nuvi 510 en een Zumo 220) één file maken. Deze file moest je vervolgens naar de Nuvi sturen in de 'diagnostic mode' (voordat ik die verdomde mode eens gevonden had.... :X ) Daarna gaat de Nuvi zich updaten.
Daarna is het nog een paar files verplaatsen, die een andere plaats kregen in de Zumo t.o.v. de Nuvi. Ook nog de kaarten op een andere plaats zetten (van het intern geheugen) En daarna opstarten. En het werkte ook nog! :)
Bleek ik nog een foutmelding te krijgen voor de trafficupdates. Hier miste nog een database voor. Deze database ook weer via een omweg weten te downloaden op USB stick, en dit weer gekopieerd naar de Nuvi.
En nu is mijn Zumo 510 klaar voor gebruik :)

Ga eerst even testen met de Zumo 510 voordat ik een handleiding ga maken.
Tot op heden ziet het er goed uit, en verwacht ik geen fouten.


Foto´s liegen niet:
_MG_0857.jpg
_MG_0855.jpg
_MG_0854.jpg
EINDELIJK de optie om herbekeken uit te zetten :)
 
Ik heb nu een Zumo 510, althans dat geeft de computer nu aan :+
Heb ergens iets gevonden op internet en dit stap voor stap gevolgd.
Nu heb ik in plaats van de Nuvi 510 een Zumo 220 :)

Eigenlijk niet eens heel moeilijk.
Je moest van twee update files (van een Nuvi 510 en een Zumo 220) één file maken. Deze file moest je vervolgens naar de Nuvi sturen in de 'diagnostic mode' (voordat ik die verdomde mode eens gevonden had.... :X ) Daarna gaat de Nuvi zich updaten.
Daarna is het nog een paar files verplaatsen, die een andere plaats kregen in de Zumo t.o.v. de Nuvi. Ook nog de kaarten op een andere plaats zetten (van het intern geheugen) En daarna opstarten. En het werkte ook nog! :)
Bleek ik nog een foutmelding te krijgen voor de trafficupdates. Hier miste nog een database voor. Deze database ook weer via een omweg weten te downloaden op USB stick, en dit weer gekopieerd naar de Nuvi.
En nu is mijn Zumo 510 klaar voor gebruik :)

Ga eerst even testen met de Zumo 510 voordat ik een handleiding ga maken.
Tot op heden ziet het er goed uit, en verwacht ik geen fouten.


Foto´s liegen niet:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding] EINDELIJK de optie om herbekeken uit te zetten :)
:} *O* Die handleiding zoek ik ook wel eens zelfde als de onroute kaarten :X
Die zijn moeilijk te vinden -O- Nergens open torrent '(
 
:} *O* Die handleiding zoek ik ook wel eens zelfde als de onroute kaarten :X
Die zijn moeilijk te vinden -O- Nergens open torrent '(
Onroute kaarten zijn makkelijk te downloaden via de nieuwsgroepen.
Heb daar alles nog binnen kunne halen! :)

Probeer morgen even te testen met de Zumo 510, en dan laat ik hier nog wel wat horen!
 
Onroute kaarten zijn makkelijk te downloaden via de nieuwsgroepen.
Heb daar alles nog binnen kunne halen! :)

Probeer morgen even te testen met de Zumo 510, en dan laat ik hier nog wel wat horen!
Nieuws groepen :X Wat een hel :Y :(
Ben alleen thuis in torrents :P
Maar ook nieuwsgroepen en onroute op google vindt ik niks :(
Gooi is via pb na me toe :9
 
Tot vanmiddag blijft het droog, en ben vrij vandaag, dus maak meteen van de nood een deugd. Ik ga lekker motorrijden om mijn 'Zumo 510' te testen :)
 
Tot vanmiddag blijft het droog, en ben vrij vandaag, dus maak meteen van de nood een deugd. Ik ga lekker motorrijden om mijn 'Zumo 510' te testen :)

Helemaal geweldig dit soort acties :}
Ik ben ook heel benieuwd want dat herberekenen kunnen uitzetten is bv al een hele mooie.
Ik neem aan dat het serienummer van je toestel hetzelfde blijft, zodat ook alle kaarten blijven werken :?

Ik wacht graag je ervaringen af en ben benieuwd naar hoe je het allemaal gefixed hebt.
 
:o *O* Hier ben ik ook heel erg benieuwd naar!

Geloof dat je dan nog steeds geen tracks kunt rijden, zoals bij de zumo, toch?

Dat is wel iets wat ik mis, omdat ik ook nog wel eens een allroad route rijd.
 
Nou weer terug van een stukje rijden. Mijn reactie is zéér positief :)
De 'Zumo 510' werk gewoon goed. Heb een route van zo'n 160 km gepland. Herberekenen op 'uit' gezet, en vervolgens gaan rijden. Ik wist enkele andere wegen te liggen die mooier/makkelijker waren om te rijden en de navigatie vroeg niet om her te berekenen. De Zumo zei verder ook niets, en pikte de route even later gewoon weer vrolijk op toen ik terug was op de route! :)
Dit werkt dus gewoon goed.

Daarnaast viel me op dat ik nu rijbaanassistentie heb. Dit was volgens mij niet zo op de Nuvi.
zumo220_sc02.jpg
Is toch wel een fijne toevoeging.

Eerst dacht ik dat de Bluetooth niet werkte, maar bij thuiskomst nog eens goed geprobeerd, en ik kreeg meteen verbinding met mijn headset. Heb onderweg (wel langs de kant van de weg ;)) een paar keer geprobeerd om mijn headset aan en uit te zetten. Maar niet geprobeerd om het navigatiesysteem een keer aan en uit te zetten. Toen ik dat thuis wel gedaan had, kreeg ik meteen verbinding met mijn headset. Voor niets dus de hele route zonder geluid in mijn helm gereden... :P

Maar al met al ben ik na een proefrit van zo'n 130 km geen bugs tegen gekomen! :)

Zal kijken of ik vanmiddag/vanavond nog een handleiding met de bijbehorende bestanden kan schrijven en kan hosten op mijn website. Dan kunnen jullie ook aan de gang!
 
Helemaal geweldig dit soort acties :}
Ik ben ook heel benieuwd want dat herberekenen kunnen uitzetten is bv al een hele mooie.
Ik neem aan dat het serienummer van je toestel hetzelfde blijft, zodat ook alle kaarten blijven werken :?

Ik wacht graag je ervaringen af en ben benieuwd naar hoe je het allemaal gefixed hebt.
Het serienummer blijft gewoon hetzelfde. Het enige verschil is, is dat de Nuvi nu wordt gezien als de Zumo 510, ipv Nuvi 510.
Heb alleen mijn kaarten die op het interne geheugen staan nog niet aan de praat. Deze heb ik denk ik nog op de verkeerde plaats staan. Ben ze nu via Mapsource opnieuw aan het versturen naar de Zumo 510 en dan kijken of het werkt :)
 
Voor degene die de Nuvi willen (en kunnen) updaten naar de Zumo 220 heb ik de benodigde bestanden, met duidelijke uitleg, online gezet. Volgens mij moet het nu voor iedereen die wat verstand heeft van computer/navigatie zelf zijn Nuvi kunnen updaten naar een Zumo 220!

Stuur me een PB zodat ik je de link toe kan sturen :)
 
Benieuwd of het meer van jullie lukt :)
Het is gefixed hoor :+

Ik ben nog wat kleine dingetjes tegengekomen in de handleiding, die ik je graag wel bijgewerkt wil terugsturen (met wat screendumpjes vanuit mijn computer erbij)
Het XML bestand moet bv uit de map \Garmin gehaald worden.
Ook is het recalculate scherm van het herberekenen nog Engelstalig.

Zo is mijn Nuvi gelijk weer 100 Euro meer waard!

Hartelijk dank voor deze mooie handleiding en installatie bestanden. *O*

Alles bij elkaar nog een aardig klusje en dus wel oppassen wat je doet, zodat je de Nuvi niet brickt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan