Ervaringen transport motoren naar buitenland

EchoDelta

MF veteraan
13 mrt 2007
2.822
12
Bergum
De vakantie is geboekt, we gaan naar het Comomeer in augustus. Met het gezin, maar we willen ook twee motoren meenemen. Ik had het idee geopperd om de motoren te laten transporteren naar onze vakantiebestemming en terug, natuurlijk.

Op internet heb ik al enkele transporteurs gevonden en reeds een aantal offertes aangevraagd.

Mijn vraag is: wie heeft er ervaringen met het laten transporteren van motoren naar en van de vakantiebestemming? Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
 
aanhanger geen mogelijkheid? lijkt me een hoop gedoe voor een ritje richting Italië
 
Aanhanger is geen optie helaas.


Moet de caravan mee ?
full
 
Ik vindt de informatie nogal onduidelijk hoor O-)

Vertel dan in ieder geval erbij waarom geen aanhanger welke situatie ed..

Is dan een stuk makkelijker advies geven.

:W
 
O.k. Het is een lang verhaal, maar ik zal mijn best doen een korte uiteenzetting te geven.

We gaan met het gezin (5) naar Comomeer. Maat van mij komt 1 week. We willen de motoren mee hebben. Aanhanger betekent een lagere snelheid en langere reistijd. Betekent ook dat we veel minder bagage mee kunnen nemen. Dat willen we dus niet. Zelf rijden is ook geen optie, vanwege de eenzame terugreis van mijn maat.

Het is een treurig verhaal, maar we zoeken dus naar andere opties. De kosten voor transport lijken mee te vallen, dus dat is geen probleem.
 
Aanhanger is volgens mij meer bagage mee hoor :+

Maare , ben zelf bezig geweest om te zien motoren te laten transporteren, echter er is hier erg weinig info over te vinden.
Wil je 2 motoren vervoeren zul je denk ik zeker moeten rekenen op 0.60 cent de km
Meestal moet je zowel de heen als terug weg betalen.

Is toch best een hoop centjes denk ik zo..

Ze moeten natuurlijk ook weer opgehaald worden..
 
O.k. Het is een lang verhaal, maar ik zal mijn best doen een korte uiteenzetting te geven.

We gaan met het gezin (5) naar Comomeer. Maat van mij komt 1 week. We willen de motoren mee hebben. Aanhanger betekent een lagere snelheid en langere reistijd. Betekent ook dat we veel minder bagage mee kunnen nemen. Dat willen we dus niet. Zelf rijden is ook geen optie, vanwege de eenzame terugreis van mijn maat.

Het is een treurig verhaal, maar we zoeken dus naar andere opties. De kosten voor transport lijken mee te vallen, dus dat is geen probleem.

Wanneer je een aanhanger pakt met een duitse tempo 100 sticker valt het reuze mee. Ik rij zelf dan 110 met de aanhanger, kost me ca 2 uur extra naar het comomeer. Doordat je gemiddeld rustiger rijdt ben je minder moe. Waneer jij hem mee heen neemt en je vriend mee terug, of andersom, valt het allemaal wel mee. Kun je meer bagage meenemen (fietsen kinderen e.d.) :] :] :]
 
Zo, van drie vervoerders een antwoord. Vervoerder 1 was volgeboekt en heeft voor zichzelf een rustperiode ingelast. Vervoerder 2 heeft niet alle vergunningen, dus ziet af van transport. Vervoerder 3 vraagt een goede prijs, waar je een leuke motor van kunt kopen. Damn, plannetje mislukt. Nu maar zoeken naar alternatieven. Of anders starten met het trainen van voldoende zitvlees.
 
Je kunt ook naar de website van fretbay gaan en daar je advertentie plaatsen. Ik heb er ook wel eens gebruik van gemaakt. Goedkoop en professioneel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan