Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

Goeie systeemhelm ????

Pagina's:
«
»

Estheet-Proleet

Reg. datum:
30 nov. 2008
quote:
linusje schreef op 25 april 2012 @ 09:37:
ferm bedankt voor de hulp :}

Ik zal wachten tot vrijdag ....want inderdaad dit weekend -15 % op alle helmen bij RAD .
Loont toch de moeite.

Ik overweeg :

Shoei Multitec (en wat is het verschil met Shoei Neotec...nieuw model misschien ??)
Lazer Monaco
Shark Evoline

Shoei Multitec (en wat is het verschil met Shoei Neotec...nieuw model misschien ??) Jep !
Lazer Monaco Lazer sucks
Shark Evoline Ken ik niet

Reg. datum:
17 apr. 2009
Zal dan al eerder gaan voor de shoei neotec want die heeft een inwendig zonnevisier
en pinlock.

Thanks.

Always upgrading...

Reg. datum:
29 apr. 2006
Een helm moet je inderdaad goed passen.
De Neotec is het nieuwe model, met zonnevizier.En ratelsluiting ipv. D riempje.
Maar wel vreselijk duurder als de multitec.
Wat ik erg goed vind aan de Multi, is de goede merkbare ventilatie.
Met alle kleppen open voelt het aan als cabrio rijden, en het vizier dampt nooit aan.
Ik rij altijd van maart tot november met een getint vizier. Leuke gimmick zo'n zonnevizier maar extra gewicht, en tocht, en ook herrie.
Maar ze zijn wel degelijk.
En een vizier wisselen duurt een paar seconden.

Multitec heeft ook pinlock.
Ik kreeg er een half getint vizier bij.(alternatief voor zonviziertje...)
De heldere werkt na 5 jaar nog steeds perfect, geen krassen.
mad masc wijzigde dit bericht op woensdag 25 april 2012 18:57 (13%)
Yamaha Tmax 2007 ABS Black Max XENON K&N,LeoVince,J-Costa 50.000km + , Honda Civic Hybrid 2009 CVT

Estheet-Proleet

Reg. datum:
30 nov. 2008
Nog een belangrijk ding, maar dat zal Linusje wel "aan den lijve" ondervinden bij het passen : als je over een nogal fors reukorgaan beschikt, kan zo'n neerklappend zonnevizier flink hinderlijk zijn.
Mijn vrouw heeft ook de Multitec en is er razend tevreden over... mss kan je hem nog wel voor een prijsje op de kop tikken nu de opvolgende Neotec uit is...

Reg. datum:
17 apr. 2009
Ik ga vrijdag naar Rad in Drongen met mijn oude Tmax.

Op mijn gemak passen...we zien wel.

Misschien is er wel één in carbon...he slijk ????

Bedankt.
linusje wijzigde dit bericht op woensdag 25 april 2012 19:03 (30%)

Always upgrading...

Reg. datum:
29 apr. 2006
Ehm volgens mij is de C3 in carbon leverbaar....

Schuberth-C3-Carbon.jpg
Yamaha Tmax 2007 ABS Black Max XENON K&N,LeoVince,J-Costa 50.000km + , Honda Civic Hybrid 2009 CVT

Estheet-Proleet

Reg. datum:
30 nov. 2008
... en je hebt hem al voor nauwelijks 3.250 Euro's (of zoiets)

Fulltime prutser

Reg. datum:
05 feb. 2007
Neotec vs Multitec

http://www.youtube.com/watch?v=91hcAkADjRo

Ik heb trouwens vandaag de Neotec besteld. Zit bij mij als gegoten.
If you don't know where you're going, then any road will take you there.

Reg. datum:
17 apr. 2009
geen schubert

Fulltime prutser

Reg. datum:
05 feb. 2007
quote:

Nope (als je dat bedoeld?)

De Schuberth komt voor mijn hoofd jammer genoeg net een maatje tekort. Is ook een tikkie goedkoper dan de Neotec.

Reg. datum:
17 apr. 2009
De ene maat is voor mij te klein en de andere te groot.
Daarom geen Schubert.

Reg. datum:
17 apr. 2009
Interessante tabel :

http://i1064.photobucket.com/albums/u365/linusje62/TabelleFazitjpg1707173.jpg

Reg. datum:
13 nov. 2011
Misschien nog een interessante link: http://sharp.direct.gov.uk/,
dit is een link naar een Engelse overheidsintelling, waar ze helmen testen en hun resultaten publiceren. Je kan er de impactzones terugvinden, hoe dikwijls de systeemhelm open gaat bij impact, ....

Reg. datum:
23 okt. 2007
Zal aan mij liggen maar hoe kunnen ze nu punten geven voor de pasvorm, die is bij iedereen immers anders!!!

Reg. datum:
13 nov. 2011
quote:
1Paul schreef op 26 april 2012 @ 18:48:
Zal aan mij liggen maar hoe kunnen ze nu punten geven voor de pasvorm, die is bij iedereen immers anders!!!

Je hebt gelijk, maar dat doen ze ook niet , gaat enkel over impactzones, sterkte van de schaal, vizier,... Op hun site bij ratings staat dan ook:
Remember, fit comes first. The secret is finding several helmets that fit you best, and then selecting the helmet with the highest SHARP rating.

Reg. datum:
17 apr. 2009
quote:
1Paul schreef op 26 april 2012 @ 18:48:

Is zeker waar.

Ik had een schubert c3 en in die tabel scoort hij het hoogtst maar de pasvorm was voor mijn "DIKKE" :$ kop niet goed.

Reg. datum:
23 okt. 2007
quote:
scoot schreef op 26 april 2012 @ 21:10:

[...]

Je hebt gelijk, maar dat doen ze ook niet , gaat enkel over impactzones, sterkte van de schaal, vizier,... Op hun site bij ratings staat dan ook:
Remember, fit comes first. The secret is finding several helmets that fit you best, and then selecting the helmet with the highest SHARP rating.

Ik zie in de eerste rubriek toch duidelijk staan passvorme, lijkt mij dat dat gaat over de pasvorm toch al is mijn duits niet goed...

Reg. datum:
10 jan. 2008
quote:
SLIJKMOTO schreef op 25 april 2012 @ 11:56:

[...]

Shoei Multitec (en wat is het verschil met Shoei Neotec...nieuw model misschien ??) Jep !
Lazer Monaco Lazer sucks
Shark Evoline Ken ik niet

Sorry hoor, maar als je de Evoline niet kent, neem ik je reactie niet heel serieus. En kan je onderbouwen waarom Lazer 'sucks'?
HS-Parts

Reg. datum:
13 nov. 2011
quote:
1Paul schreef op 27 april 2012 @ 08:50:

[...]

Ik zie in de eerste rubriek toch duidelijk staan passvorme, lijkt mij dat dat gaat over de pasvorm toch al is mijn duits niet goed...

Tuurlijk, nu heb ik het door :$ , jij kijkt naar de tabel die hierboven weergegeven is, terwijl ik dacht dat het over de testcriteria ging op de site van shark die ik mijn posting had doorgegeven.

Estheet-Proleet

Reg. datum:
30 nov. 2008
quote:
T-ZxRMarco schreef op 27 april 2012 @ 13:08:

[...]

Sorry hoor, maar als je de Evoline niet kent, neem ik je reactie niet heel serieus. En kan je onderbouwen waarom Lazer 'sucks'?

1) ik antwoordde zo goed mogelijk op Linusje zijn vraag
2) ik heb geen enkele ervaring met de Evoline ... dus "ken" ik hem niet...
3) ik heb wél ervaring met diverse Arai- en Shoei-helmen, 1 HJC- en 1 Lazer -helm
4) die laatste heb ik moeten kopen in Frankrijk omdat m'n Araivizier op weg naar huis kapot ging en er niet onmiddellijk een vervangvizier te krijgen was.

Die Lazer had een vizier met een fabrieksfout (wazig).. dat werd in garantie vervangen door een vizier met een àndere fabrieksfout (folie aan de verkeerde kant gekleefd bij de productie).... dat werd dus ook vervangen...

En dàn pas kon ik ten volle vaststellen dat deze systeemhelm sucks like an Electrolux:

- zwaar, slecht afgewerkt, smal blikveld, slechte ontwaseming en haast onmiddellijk vertonen van slijtagesporen... SUCKS, dus....

Tot daar mijn (hoogstpersoonlijke) onderbouwing.... :)

Fulltime prutser

Reg. datum:
05 feb. 2007
De Evoline 3 is een mooi helmpje. Ik ben alleen niet zo gelukkig met het - als het ware naar achteren - vastklikken van het kinstuk. Dat is echt even wennen. Verder is ie wat zwaarder dan bijvoorbeeld de Neotec of de Schuberth. Zit wel fijn, dat wel. Hoe die het onderweg doet, heb ik geen ervaring mee. Prijs is ook goed trouwens.

Reg. datum:
17 apr. 2009
Bedankt iedereen.

Het is geklonken.

Heb juist de Shoe Neotec besteld :

http://i1064.photobucket.com/albums/u365/linusje62/35560gr.jpg

Reg. datum:
10 jan. 2008
quote:
SLIJKMOTO schreef op 27 april 2012 @ 20:46:

[...]

1) ik antwoordde zo goed mogelijk op Linusje zijn vraag
2) ik heb geen enkele ervaring met de Evoline ... dus "ken" ik hem niet...
3) ik heb wél ervaring met diverse Arai- en Shoei-helmen, 1 HJC- en 1 Lazer -helm
4) die laatste heb ik moeten kopen in Frankrijk omdat m'n Araivizier op weg naar huis kapot ging en er niet onmiddellijk een vervangvizier te krijgen was.

Die Lazer had een vizier met een fabrieksfout (wazig).. dat werd in garantie vervangen door een vizier met een àndere fabrieksfout (folie aan de verkeerde kant gekleefd bij de productie).... dat werd dus ook vervangen...

En dàn pas kon ik ten volle vaststellen dat deze systeemhelm sucks like an Electrolux:

- zwaar, slecht afgewerkt, smal blikveld, slechte ontwaseming en haast onmiddellijk vertonen van slijtagesporen... SUCKS, dus....

Tot daar mijn (hoogstpersoonlijke) onderbouwing.... :)

Da's een duidelijke en goede onderbouwing :Y
HS-Parts

***BMW C650 GT***

Reg. datum:
11 feb. 2012
@linusje: gefeliciteerd met de mooie aankoop! Ik heb net mijn C3 opgehaald maar heb ook aan de Shoei getwijfeld. Beiden topproducten!

Door een promo kwam de C3 met Src ingebouwd net iets interessanter uit.

Veel succes ermee.
itx wijzigde dit bericht op dinsdag 01 mei 2012 15:53 (9%)
de gustibus et coloribus non est disputandum

Reg. datum:
17 apr. 2009
Inderdaad Itx ....beide super goeie helmen.
Was ook in promo....15 % op alle helmen tot en met gisteren. (Rad)

Bij een super scooter hoort nu eenmaal een super helm.

Hopelijk moet je ook niet te lang meer wachten.
linusje wijzigde dit bericht op dinsdag 01 mei 2012 15:55 (18%)

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2013 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 2

Cookies?Motor-Forum maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.