Trudy renovatie (VS750)

Afgelopen zaterdag ook even naar de beurs geweest. Naast veel mooie motoren te hebben gezien tevens veel inspiratie opgedaan. Voornaamste is wellicht deze van de jongens van south-eastmotorcycles, die ledstrips in het spatbord hebben verwerkt ter vervanging van het achter- en remlicht. Ook de pijpen vind ik erg mooi dus wellicht ook daar maar eens naar kijken.

dark6.jpg
 
Afgelopen weekeinde eindelijk dan weer eens bezig geweest. Nadat ik eerst mijn Honda Nighthawk even een grote beurt had gegeven (even alle vloeistoffen vervangen) even de kilometerteller gepolijst en de koplamp schoongemaakt en gepoetst. Daarna alles weer inelkaar gezet en gelijk maar even gemonteerd. Het dashboard krijgt in elk geval al weer aardig vorm.

84B7696B05.jpg


A3FF1AE085.jpg


185FFDAAD2.jpg


069B1870AC.jpg


1EB40922E9.jpg


D4198BD3D2.jpg
 
kan zo een intruder toch opknappen met wat tijd en geduld......
word netjes...persoonlijk vind ik de standaard koplamp niets maar ieder zijn eigen keuze...
ga je verder nog meer verbouwen ?
 
kan zo een intruder toch opknappen met wat tijd en geduld.
Vooral geduld.. elk onderdeeltje moet wel worden gepolijst, schoongemaakt, gespoten of vervangen.

ga je verder nog meer verbouwen ?
De basic’s.. achter verlagen en een iets bredere slik eronder. Spatbordje inkorten en exit de sissybar. Ben nog aan het bekijken hoe ik het bijrijderzitje demontabel kan maken.. en neen niet met zuignappen.. ;)
 
Net toen ik dacht dat de motor niet verder uit elkaar kon, ik was tenslotte al weer begonnen met de wederopbouw, toch nog een stapje verder gegaan.

222.JPG


Met behulp van een stanleymes en decoupeerzaag was het bandje er zo vanaf.
8A9A97E056.jpg


81E2293D00.jpg


Het ontspaken liep wat minder soepel, maar de aanhouder wint..;)
3A55D05B89.jpg


In afwachting van de RVS spaken ga ik het nog redelijke chroomwerk van de velg proberen te polijsten. Als dat niet lukt dan gaat al het chroom eraf, om vervolgens het onderliggende alu te polijsten.
 
okee, kutwerk heh?

gisteren heb ik een kleppendeksel ontchroomt "the hard way"
ik ben er echt lang mee bezig geweest :X
nu heb ik geen vel meer op mijn vingers zitten :+

nu het 2de kleppendeksel en nog 2 blokdeksels ik kijk er nu al naar uit :N
 
Laatst bewerkt:
Net toen ik dacht dat de motor niet verder uit elkaar kon, ik was tenslotte al weer begonnen met de wederopbouw, toch nog een stapje verder gegaan.

[afbeelding]

Met behulp van een stanleymes en decoupeerzaag was het bandje er zo vanaf.
[afbeelding]

[afbeelding]

Het ontspaken liep wat minder soepel, maar de aanhouder wint..;)
[afbeelding]

In afwachting van de RVS spaken ga ik het nog redelijke chroomwerk van de velg proberen te polijsten. Als dat niet lukt dan gaat al het chroom eraf, om vervolgens het onderliggende alu te polijsten.

Waar haal jij de rvs spaken vandaan? Heb zelf spaakset nodig voor een 1400, maar de prijzen bij de bekende zaken vallen mij nogal tegen.
 
ontchromen doe ik met electrolyse.
Aansluiten, even wat anders doen en dan afsluiten. Klaar, chroom weg.
 
Die velgen zijn toch gewoon van alu? Niet verchroomd toch? Ik bescherm die van mijn vs800 altijd heel fanatiek tegen pekel.
 
Waar haal jij de rvs spaken vandaan? Heb zelf spaakset nodig voor een 1400, maar de prijzen bij de bekende zaken vallen mij nogal tegen.
Ja mij ook.. heb nu iemand via MP die er een 25% onder zit. Standaard voor dit 19" voorwiel kost een zetje van 60 spaken een 100 euro. Nu dus voor 75 euro. Schat dat de achterspaken op een 35 euro komen terwijl standaard ze rond de 50 per set kosten.

ontchromen doe ik met electrolyse.
Aansluiten, even wat anders doen en dan afsluiten. Klaar, chroom weg.
Ja klinkt makkelijk maar heb de apparatuur niet en dat geklieder met zuren trekt me ook niet echt.

Die velgen zijn toch gewoon van alu? Niet verchroomd toch?
Nee op die velgen zit standaard een dun laagje chroom. Maar ben niet de eerste die het verwijdert en het onderliggende aluminium gaat polijsten.
 
Laatst bewerkt:
Hier mijn VS 1400 achterwiel, net een paar maand gelden gedaan.
Spaken had ik al een paar jaar eerder gekocht voor 35 euro per set.
Nu dit jaar maar ff geklaard.
Gewoon ontchromen en polijsten, ik kon dat op mijn werk ook doen.
Spaken zijn RVS

DSC02866%2520%2528Small%2529.JPG
 
Hier mijn VS 1400 achterwiel, net een paar maand gelden gedaan.
Spaken had ik al een paar jaar eerder gekocht voor 35 euro per set.
Nu dit jaar maar ff geklaard.
Gewoon ontchromen en polijsten, ik kon dat op mijn werk ook doen.
Spaken zijn RVS

[afbeelding]


Als je mij effe kan vertellen waar je RVS spaken voor 35,-- per wiel kan kopen, zou ik erg blij mee zijn.
 
Die heb ik een paar jaar gelden ooit eens gekocht bij die oldtimerboer in Zwartsluis, die zat toen in een verbouwing, maar toen was ik ze nog niet direct nodig, dat is wel 4 of 5 jaar geleden, je moet altijd iets kopen ruim voordat je het nodig bent, koop je de spaken nu gewoon ergens opdat je ze wil gebruiken dan betaal je 100 euro per wiel, beurzen aflopen wil ook wel eens wat opleveren, zorgen dat je de maat en aantal weet.
 
@aze, volgens mij kan de zonnebril juist af, hij had het toch over ONTchromen, nu over wrinkle lak (dat is de zwarte)

on topic , de intruder knapt er ondertussen aardig van op!!
 
Gisteravond eindelijk weer eens een productieve avond gehad.

Even met een decoupeerzaag de oude band verwijdert en gelijk even een beetje "look and feel" met de nieuwe slick.

9A66B3AA34.JPG


A5DF809175.JPG


146289FC4E.JPG


CDC0CA7418.jpg


5CAF1DFB8A.JPG




En wat je al niet kunt doen met een staalborstel set, boormachine en wat roestbevriezer.

B9B6C834F6.JPG


EF74AAA483.JPG


D5FC313B1C.jpg




Het verchroomde deel van de naaf gister even met Hammerite behandelt. Eerst even ontroest en ontvet.

324B1C5CC9.JPG


396F1FAEAE.JPG


EC08EF0881.JPG



Helaas hoor ik niets meer van mijn RVS spaken leverancier (De2wieler-hobbyist).. dus ben bang dat ik die ergens anders (duurder) moet gaan scoren.
 
Laatst bewerkt:
zonde van het verchroomde deel dat je dat met hammerite hebt gedaan....
ik zou eerder de roest verwijderen en dan met blanke lak hebben afgewerkt..
 
Terug
Bovenaan Onderaan