Rotterdam Incorporated #16 - Wanneer gaan we rijden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Euh, wat moest ik nou nog meer doen?


Oja...

zaterdag 28 april
Ben vroeg wakker, dus ruim voor de afgesproken tijd van 9 uur al richting ontbijtzaal om even de broodnodige elektronische boodschappen af te handelen, waaronder een eerste reisverslagje in het MF-RdamInc-topic.

Rond 10 uur vertrekken we voor de 'Garnaal-route'. We moeten eerst nog even een boodschap bij de Lidl doen en dan gaat de rit dan echt beginnen. Ten minste.... geen 5 minuten later staan we bij een versperring (o, wordt het zo'n dag), maar we gokken het erop. Dat blijkt een goede, want er wordt niet ààn, maar langs de weg gewerkt. De weg is dus niet opgebroken en we kunnen er langs. Al snel passeren we een klein watervalletje en kort daarna komen we bij een stuwmeer, eerste stop voor een fotomomentje.

Niet lang daarna doen een koffiestop in Braunlage en hoewel het pas half twaalf is en Blueberry Hill eigenlijk pas om 12 uur open gaat, worden we toch hartelijk ontvangen en kunnen we gewoon bestellen. Er worden kussentjes gehaald voor op de stoelen en de bestelling wordt opgenomen. Even later komt de heerlijke aardbeientaart al. De koffie duurt iets langer, omdat het apparaat nog niet aanstond. Geeft niets we zitten hier heerlijk.
CIMG0059.JPG


Er is op dit punt ook nog een ongeluk gebeurd met een groep Nederlanders. Een van hen is onderuit gegaan en moet (een deel van) zijn vingertopje missen.

Vlakbij is er een uitzichtpunt van de voormalige West-/Oostduitse grens. Er worden Forellen gerookt, maar daar is het voor ons nog wat te vroeg voor.
CIMG0068.JPG

Op naar de Brocken, de hoogste berg in dit deel van Duitsland, maar onderweg naar boven blijkt de weg afgesloten te zijn door de Feuerwehr... oefenen? Jammer, want hier rijden nog stoomlocomotieven de berg op en af. Terug naar beneden en via een andere doorgaande weg de route weer opgepikt.

Na een tankstop in Blankenberg gaan we verder. Onderweg naar boven rijden VTL, Ufootje en ik voorop. Het is een bochtig parcours met een paar listige bochtjes, waar ik soms moet bijremmen. Bovenaan wachten we even op de rest..... 30 sec... 1 min... zover zaten ze toch niet achter ons?
Op het moment dat er een auto en een stel motoren voorbijkomen realiseren we ons dat er iets gebeurt moet zijn en keren om. Het blijkt dat Lilanie is gestoken door een wesp.
CIMG0070.JPG


Het valt naar omstandigheden mee en gelukkig is er vlakbij een gelegenheid om te lunchen en om even bij te komen en dus maken we van de nood een deugd.

[Gollummode] My precious [/Gollummode]
CIMG0074.JPG

Niemand komt aan mijn Hefekloße B|

De zwelling is inmiddels onder controle gebracht met een koud compress en verder rijden is gelukkig geen probleem.

Verder op de route arriveren we bij de Hexentanzplatz. Er is in deze regio een folklore rondom heksen, demonen, magie en duivels, wat in deze periode van het jaar tot een hoogtepunt komt en culmineert in de nacht van 30 april op 1 mei: de Walpurgisnacht. Overal zie je aankondigingen hiervan en elk dorp heeft daar blijkbaar ook nog eens zijn eigen insteek op.
CIMG0113.JPG


Omdat het al vrij laat is en ook behoorlijk warm, besluiten we om er een punt achter te zetten en via de snelweg terug naar Goslar te gaan. Ik kies ervoor om nog een kleine omrit te maken naar dat watervalletje waar we vanmorgen langsgereden zijn. De versperring is inmiddels vervangen door een tijdelijke verkeerslichten, die het verkeer regelen wat over een rijstrook moet. Het watervalletje is opzich niet heel spectaculair, maar het is leuk om te zien en omdat we toch eerder terug waren is er ook de tijd voor.
CIMG0127.JPG


Terug in het hotel is het ondertussen een stuk drukker met motoren. Vindtieleuk heeft ook nog een kort tripje gemaakt naar een Noorse kerk op een paar kilometers afstand en waar we op de heenweg langs zijn gereden.



Dagspreuk: "Het gaat niet om de kilometers, maar om de fun."​
 
Laatst bewerkt:
zondag 29 april
Ik word al vrij vroeg wakker door een vreemd geluid en het duurt even voordat ik weet waar het vandaan komt. Het blijkt een koolmeesje te zijn die kennelijk heel graag onze kamer binnen wil.
CIMG0140.JPG


Het is vandaag gelukkig niet zo warm als gisteren. We vertrekken weer rond 10 uur en een uurtje later staan we weer bij een dam. Toch maar weer even stoppen. Er komt ook nog een ander soort tweewieler kijken.
CIMG0155.JPG


Verder rijdend gaan we door mooi afwisselend gebied en een uur later zitten we alweer op een terrasje in Stolberg. Het ligt niet direct aan de route en we moeten een klein stukje ervoor omrijden, maar wat een leuke plaatsje! We nemen een lichte maaltijd, Flammkuchen...... heerlijk!
CIMG0183.JPG


Er staan aardig wat motoren en iemand (ik noem geen namen) uit ons gezelschap heeft goede hoop dat er een GS omdondert, maar dan uiteraard niet tegen zijn Multistrada. _O-



Bij het Kyffhäuser monument stoppen we ook weer even, voor een lekker ijsje. Het monument zelf ondergaat een verbouwing.
CIMG0199.JPG


Daarna weer de route volgend richting de Lodge waar we rond half 7 arriveren.
 
Laatst bewerkt:
maandag 30 april
Als eerste zwaaien we TigerT uit die vandaag weer terug moet. Vervolgens maken wij onze laatste toerrit. De route is slechts 215 km, maar ook deze is weer een feest. Vanwege de vorm is hij "De Krakeling" gedoopt.

Als eerste komen we langs de Noorse kerk, waar VTL al eerder deze dagen langs is geweest.
CIMG0282.JPG

CIMG0284.JPG


We zijn al langs verschillende stuwmeren gereden, maar die van vandaag is wel erg indrukwekkend en gelegen in een prachtige omgeving.
Bij het benedenbekken
CIMG0289.JPG


Het bovenbekken
CIMG0305.JPG


Het benedenbekken van bovenaf gezien.
CIMG0307.JPG



Later rijden we ook nog door een prachtig stukje bos op een smal paadje; gelukkig geen tegenliggers. Ufootje weet daarvan al rijdend wat foto's van te maken. :}
Bij mij staat de camera gelukkig aan.

Al kronkelend gaan we verder, de route doorkruist zichzelf meerdere keren. De lunch genieten we in Altenau bij een rotonde waar om de haverklap motoren voorbij komen. Het aantal V-stroms is opvallend, het moet haast wel een club zijn die in groepen is opgesplitst.

VTL weet precies waar we naartoe moeten.
CIMG0327.JPG



We doen rustig aan en weten het daardoor aardig op te rekken, Nog een laatste koffiestop op de berg bij Bad Grund. Rond half zes zijn we weer in Goslar en gaan we nog even in de oude binnenstad kijken. Daar is men al druk doende voor het Walpurgisfeest. We blijven niet al te lang, maar pikken nog wel even de klok mee (van het stadhuis?) met zijn beelden die door deurtjes komen. Lilanie moet direct aan TikTak denken.
CIMG0365.JPG


De avond geeindigd met ophalen van muziekherinneringen, vanwege de jaren 80/90 muziek die uit de boxen schalt.
Gelukkig kan VTL rustig slapen, want het antwoord is Kajagoogoo.


Vandaag was het credo:
"Het gaat om de kilometers en de fun zoekt het lekker zelf maar uit."​
 
dinsdag 1 mei
Er is een tijd van komen en van gaan en dat laatste is voor ons aangebroken. Ufootje verzorgt de terugreis richting Die Niederlande. Bij het ontbijt heeft VTL het er nog over dat hij zich Unbeschreiblich Weiblich voelt (maar dat moet ik verkeerd begrepen hebben).

Met de terugreis missen we een afslag en de TomTom is direct van slag en stuurt ons linea recta naar de snelweg. Dat willen we nog niet. Dus wordt er nog snel een tussendoorroute in elkaar getimmerd naar Paderborn.

koffiepauze
CIMG0411.JPG


VTL had het op dag 1 al over pizza en pizza heeft tie gekregen... In De Gloria. *O*
CIMG0413.JPG



Vanaf hier vervolgen we onze terugreis via de snelweg om een beetje bijtijds weer thuis te zijn, want we moeten allen de volgende dag weer werken.
Terug bij het startpunt.
CIMG0421.JPG


:W :W :W :W


Bovenstaande en meer foto's zijn hier te vinden.




@VTL: nogmaals dank voor het voorrijden en de geweldige routes. :]

@all: bedankt voor het gezelschap. De eerste avond voelde ik me wat alleen zonder de laptop, _O- maar daarna is het helemaal goed gekomen. :P

@thuisblijvers: ik hoop jullie in de nabije toekomst weer met een ritje (kort of lang) te treffen. :Y
 
Laatst bewerkt:
Een mooi verslag Nico, met fraaie plaatjes. Dat Koolmeesje _O-

Tuurlijk gaan we elkaar binnenkort zien. De zomer komt er toch aan :X
 
Ik was vergeten dat ik ook nog wat korte filmpjes heb gemaakt met het fototoestel.

Die heb ik even aan elkaar geplakt en hooggeladen op YT:
 
vandaag mini-me jarig dus het hele weekend feest :) *O*
Gefeliciteerd *O*
Bad idea B|
;)
Bovenstaande en meer foto's zijn hier te vinden.
Leuk verslag Nico. Foto's ga ik t weekend s op mn gemak voor zitten maar gezien de bovenstaande selectie heb ik er alle vertrouwen in dat ze t bekijken meer dan waard zijn.


@VTL: nogmaals dank voor het voorrijden en de geweldige routes. :]

@all: bedankt voor het gezelschap. De eerste avond voelde ik me wat alleen zonder de laptop, _O- maar daarna is het helemaal goed gekomen. :P

@thuisblijvers: ik hoop jullie in de nabije toekomst weer met een ritje (kort of lang) te treffen. :Y


:^


En dan nog TigerT's eigenste feestmomentje van vandaag. De dinkytoy ophalen *O*. Kleur, uitvoering, wielen, alles was vanaf plaatjes besteld dus best wel spannend hoe dat in t echt zou uitpakken. Nou, dat was bepaald geen tegenvaller. Ben er helemaal mee in m'n nUPjes :Y

full


full


En leuk gezelschap voor de Tiger, die overigens na te zijn ontdaan van die halve kilo insectenlijken er weer uitermate fris bijstaat.

full


Of ik iets met wit heb? Valt wel mee :')
 
En dan nog TigerT's eigenste feestmomentje van vandaag. De dinkytoy ophalen *O*. Kleur, uitvoering, wielen, alles was vanaf plaatjes besteld dus best wel spannend hoe dat in t echt zou uitpakken. Nou, dat was bepaald geen tegenvaller. Ben er helemaal mee in m'n nUPjes :Y

[afbeelding]

[afbeelding]

En leuk gezelschap voor de Tiger, die overigens na te zijn ontdaan van die halve kilo insectenlijken er weer uitermate fris bijstaat.

[afbeelding]

Of ik iets met wit heb? Valt wel mee :')


Mooi wit is niet lelijk toch *O* Gefeliciteerd kerel, lijkt me een fun auto *O*
 
Gefeliciteerd *O*Bad idea B|
;)Leuk verslag Nico. Foto's ga ik t weekend s op mn gemak voor zitten maar gezien de bovenstaande selectie heb ik er alle vertrouwen in dat ze t bekijken meer dan waard zijn.:^


En dan nog TigerT's eigenste feestmomentje van vandaag. De dinkytoy ophalen *O*. Kleur, uitvoering, wielen, alles was vanaf plaatjes besteld dus best wel spannend hoe dat in t echt zou uitpakken. Nou, dat was bepaald geen tegenvaller. Ben er helemaal mee in m'n nUPjes :Y

[afbeelding]

[afbeelding]

En leuk gezelschap voor de Tiger, die overigens na te zijn ontdaan van die halve kilo insectenlijken er weer uitermate fris bijstaat.

[afbeelding]

Of ik iets met wit heb? Valt wel mee :')

Thanks..

En geinig bakkie zo'n uppie
 
Wit is helemaal in he. :')

[afbeelding]
Meest verkochte kleur blijft toch nog steeds zwart, dus ook "in" maar die wil ik dan weer niet hebben :')

En die frisse oosteuropeesche verschijning was ook ooit wit??

Mooi wit is niet lelijk toch *O* Gefeliciteerd kerel, lijkt me een fun auto *O*
Zekers niet. En deze is echt wit-wit. Als de zon schijnt doet t volgens mij pijn aan je ogen :X

En funny is ie ook wel. Al was t alleen vanwege t gevoel voor humor van de ontwerpers. Park distance control met zowel geluidsignalen als visuele weergave _O-. Met een imposante lengte van wel drieeneenhalve meter kan je dat er toch niet zonder lachen bij bedenken :')
 
Zekers niet. En deze is echt wit-wit. Als de zon schijnt doet t volgens mij pijn aan je ogen :X

En funny is ie ook wel. Al was t alleen vanwege t gevoel voor humor van de ontwerpers. Park distance control met zowel geluidsignalen als visuele weergave _O-. Met een imposante lengte van wel drieeneenhalve meter kan je dat er toch niet zonder lachen bij bedenken :')

Kwestie van een goeie zonnebril _O-

De Fun zit wel goed als ik het zo lees; dat wordt gewoon genieten man *O*
 
Meest verkochte kleur blijft toch nog steeds zwart, dus ook "in" maar die wil ik dan weer niet hebben :')

En die frisse oosteuropeesche verschijning was ook ooit wit??
Hangt een beetje van de lichtval af. :')

DSC_0365.jpg


Misschien dat ik ze matzwart maak. :+

DSC_0366.jpg


Remmetje rechtsachter lekt. :(
 
Laatst bewerkt:
Serieus. :+ :+
Schandalig. Denk je dat je een kwaliteitsauto koopt B| ;)
Kan met iedere auto gebeuren.
Heb ze vorige week nog een kusje gegeven toen ik bij mijn werk kwam nadat ze drie weken niet gelopen had. (omdat ik er niet mee reed.. laat dat duidelijk zijn :+ )

Nu driehonderd kilometer mee gereden in drie maanden.
De eerste tweehonderd de eerste drie dagen.
Zo ook met de Kwaak en de twee Jawa's.

Fietsen doe ik 75 km in de week. _O-

Koffiepauze Gert. :? :+
full
 
Vervelend weekend gaat dit worden. :Y

12:00-13:00 - WK Superbike: Monza - race 1
13:30-15:00 - MotoGP: Estoril - MotoGP race
18:30-19:30 - WK Superbike: Monza - race 2

Niet het hele lijstje met Moto2, Supersport, Superstock 1000 etc, maar wel de belangrijkste. _O-
 
Gefeliciteerd *O*Bad idea B|
;)Leuk verslag Nico. Foto's ga ik t weekend s op mn gemak voor zitten maar gezien de bovenstaande selectie heb ik er alle vertrouwen in dat ze t bekijken meer dan waard zijn.:^


En dan nog TigerT's eigenste feestmomentje van vandaag. De dinkytoy ophalen *O*. Kleur, uitvoering, wielen, alles was vanaf plaatjes besteld dus best wel spannend hoe dat in t echt zou uitpakken. Nou, dat was bepaald geen tegenvaller. Ben er helemaal mee in m'n nUPjes :Y

[afbeelding]

[afbeelding]

En leuk gezelschap voor de Tiger, die overigens na te zijn ontdaan van die halve kilo insectenlijken er weer uitermate fris bijstaat.

[afbeelding]

Of ik iets met wit heb? Valt wel mee :')


heel gaaf!! gefeliciteerd!! *O* *O* *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan