Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

honda old skool: spacy. lead, elite

Pagina's:
«
»

Bij elkaar een heel gedoe,

Reg. datum:
05 okt. 2003
M'n spacy 250 haalt amper de honderd. En dan nog met hangen en wurgen. Boeie, gewoon leuk retrodingetje voor mooi weer en geen haast.
maar de koeien roepen boeh

Aka. 2strokerob

Reg. datum:
09 sep. 2005
Hey lui heb de Spacy lopend..hoewel de electrische choke ws. defect is...geen probleem dan bouw ik em wel om naar mechanisch...
Nog wel wat knutselen voor ik echt ga rijden...want wil er een rijdend projekt van maken..
Mijn vorige Elite vond ik best vlot maar aangezien ik er helemaal geen tellers op had wist ik nooit de snelheid 8-) ..digitale teller had ik wel al klaar liggen...
Maar voor de kleine stukjes die ik ermee ga rijden vind ik 80 km/u al heel wat dat haalde de Lead 100 niet eens _O-
MZlllsss,Rob.
Honda Spacy250 ratscoot burnbike
2x Honda VT500:FT Ascot ratbike,VT500E 2persoonslangereafstrandsrat
Suzuki GS1000 burnbike
BMW R? zijspanproject

Reg. datum:
29 jun. 2011
Ook de mijne loopt weer prima (na het schoonblazen van de carb)
Ik denk dat het aan de "gasschuif" lag want deze wilde niet bewegen.

Nu ben ik op zoek naar de nokjes van de klep om de koplamp.
Wil iemand een foto maken en de afmetingen doorgeven?

Nu ga ik ook maar de tandriem vervangen (bedankt voor de tip Zoran).

Is het handig om gelijk de koppeling aan te pakken?
Zo ja wat moet ik vervangen en waar moet ik naar kijken?

Reg. datum:
31 mei. 2007
Als je de riem vervangt zou ik ook meteen even de vario nakijken. Dus of de rolletjes niet versleten zijn. Zijn ze niet meer mooi rond dan vervangen. De koppeling zit achter en je kan controleren of de remblokjes niet versleten zijn.
XS750/850

Reg. datum:
29 jun. 2011
Als ik weet waar ik naar moet kijken :-)
Welke onderdelen zijn meestal aan vervanging toe?
En welke bestelnummers van bijv easyparts heb ik nodig?

Het liefste bestel ik alles wat ik nodig heb (of in de toekomst nodig heb) in 1 keer.

Reg. datum:
31 mei. 2007
Ik denk niet dat easyparts onderdelen heeft voor een Spacy.
Kijk hier eens: www.cmsnl.com die hebben alles en er staan duidelijke tekeningen bij.
XS750/850

BigBored & HotCammed

Reg. datum:
07 nov. 2002
De riem kan je bij easyparts kopen, althans dat kon want dat heb ik toen ook gedaan.
De rest zou ik bij cmsnl kopen, gewoon standaard spul dus.
Maar schroef hem eerst eens open om te checken of de vario niet compleet versleten is? In dat geval kan je voor relatief weinig een nieuwe kopen uit china op ebay. Kan je ook meteen zien of je koppeling nog wel fris is. Dus niet alleen de veertjes maar ook de segmenten.

Heb je wel al het gereedschap? Wat ik me kan herinneren heb je iig een varioblokkeer tooltje of anders een slagmoersleutel nodig om de vario te kunnen lossen. Voor de koppeling had ik ook een vliegwieltrekker nodig.

Ik heb er toen trouwens ook een voorvork van een aerox in gebouwd :o

Had het denk ik verdrongen maar it's all coming back ahhhh ;)
zoran wijzigde dit bericht op dinsdag 28 februari 2012 09:15 (7%)
XJ650, Z650, NX650, NTV650, R1100GS, KLX650C SM, CH125, KZ400, NX666 Ghetto SM

Reg. datum:
29 jun. 2011
Ik heb geen (speciaal) gereedschap.
En mijn probleem blijft hoe kan ik zien wat vervangen moet worden?

BigBored & HotCammed

Reg. datum:
07 nov. 2002
Met je blote oog en vingertoppen ;)
De rolletjes zou ik gewoon zeker nieuw bestellen als je de snaar vervangt maarrrrr check ook of het loopvlak van de vario niet is ingesleten. Kan je gewoon voelen. Als dat niet meer mooi glad is kan je beter ook een nieuwe vario kopen.
Weet het niet meer zeker maar volgens mij heb ik de vario gelost mbv een zuigerstop.
Is wel een beetje een primitief middel, die schroef je in je bougiegat zodat de zuiger gestopt wordt te draaien en je je vario kan lossen. Heb ik vast nog wel ergens liggen net als die vliegwieltrekkers.
Heb er meerdere maar weet niet meer welke maat je nodig hebt.
Mocht je die dingen over willen nemen stuur me dan maar een pbtje.
Als je rustig de tijd neemt en elke stap goed overdenkt kan er weinig mis gaan, zo ingewikkeld is het allemaal niet.

Succes! Zoran

Aka. 2strokerob

Reg. datum:
09 sep. 2005
Ik denk dat een werkplaatshandboek ook wel handig is..deze zijn wel op het internet te vinden...dat lukte mij zelfs_O- ....daarin staat ook hoe de koplamp in elkaar zit..
MZlllss,Rob.
Suzuki GS1000 burnbike
BMW R? zijspanproject

BigBored & HotCammed

Reg. datum:
07 nov. 2002
Heb ik heeeeel misschien ook nog wel ergens een digitaal bestandje van, zal vanavond eens zoeken op de computer.

Reg. datum:
29 jun. 2011
Of er moet iemand zijn welke naar amersfoort komt om mij te helpen :-)
Natuurlijk hoeft dat niet voor niks.

Reg. datum:
01 sep. 2005
Hallo,

heeft iemand ervaring met aftermarket veren voor op een Spacy/Elite? YSS Pro-X of E-serie bijvoorbeeld? Ik zou graag iets beters en eventueel iets lager willen dan de huidige sponzen.

Groet Harry
SR500 DR370 CH250

Reg. datum:
01 sep. 2005
Dag allen,

Het wordt weer tijd voor roadtrips! Bij deze een foto van afgelopen jaar in de Ardennen. Komend jaar wat verder en hogere bergen.

Groet Harry

Spacy Ardennen.jpg
SR500 DR370 CH250

Reg. datum:
01 sep. 2005
Poging tot een grotere foto.....Spacy Ardennen.jpg
SR500 DR370 CH250

poldercoureur

Reg. datum:
07 jan. 2010
Blijft toch één van de mooiste retro scooters, als ik ooit een mooie tegenkom en met weinig km trs dan weet ik het wel.
Hardlopers zijn snel thuis

Aka. 2strokerob

Reg. datum:
09 sep. 2005
Tja ik vind het juist lelijk :$ ..daarom sloop ik de boel er ook af 8-) .. ik heb nog rode zijkappen en een bruin zadel en nog wat klein spul over voor degene die het kan gebruiken...
MZlllss,Rob.
Suzuki GS1000 burnbike
BMW R? zijspanproject

Reg. datum:
29 jun. 2011
Je hebt mail :-)

Aka. 2strokerob

Reg. datum:
09 sep. 2005
Klopt..ik neem nog contact op ;)
MZlllsss,Rob.
Suzuki GS1000 burnbike
BMW R? zijspanproject

I've gone scootin'

Reg. datum:
22 okt. 2003
Oh help, heb contact met iemand over z'n Spacy 125! Heb nu een NTV (en CB400 geschorst), moet ik dat nou wel doen? Zou de scoot gaan gebruiken voor de korte ritjes ipv de auto, om zo m'n auto te sparen en geld te besparen. Op de snelweg wil ik d'r ook best mee, maar de top zal rond de 90 liggen gok ik? Denk niet dat ik dat zo erg ga vinden. Maar toch, m'n NTV-tje inruilen voor een 125cc 4-takt motorscooter? Iemand ervaringen met zo'n overstap?
Met 8pk op de snelweg, I've got the balls!

BigBored & HotCammed

Reg. datum:
07 nov. 2002
Ik heb een NTV en een CH125 gehad en ik vond de spacy veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel leuker.
Ok het vermogen is wat minder maar in de stad ben je de ntv echt wel de baas qua wendbaarheid.
Snelweg zo veel mogelijk vermijden en als het toch moet, vooral niet stressen en accepteren dat iedereen je voorbij zal gaan en aan zal kijken of je niet goed bij je hoofd bent.
Heb aan de andere kant nog nooit zoveel positieve reacties op een "motor" gehad als op de spacy.

Doe maar proefrijden :)

Suzuki Sixteen 150cc

Reg. datum:
16 mei. 2007
Je moet voor je eigen beslissen hierin.

Ook ik heb de scooter aangeschaft als vervanger van de auto op de dagen dat ik in de buurt van mijn huis werk ipv 80km verderop waarvoor ik de ov kaart heb.

1 op 30 is toch beter dan 1 op 15 en ik ben ook sneller en frisser thuis.

Voorheen had ik diverse motoren maar ik merk dat ik sneller de scooter pak dan toen een motor.
Martin vd V wijzigde dit bericht op vrijdag 04 mei 2012 13:35 (11%)
Leuk speelgoed hoeft niet altijd duur te zijn

I've gone scootin'

Reg. datum:
22 okt. 2003
M'n NTV heb ik nu bijna 3 jaar, ik zoek eigenlijk iets goedkoops voor de korte stukjes waar ik nu de motor of auto voor pak. Zo'n klein ding warmt sneller op en ook nog eens zuiniger, dat is mijn redenatie. Ik woon onder de rook van Den Haag (en over een tijdje in die rook), het lijkt me daar ook wel handig. Enige wat ik dan denk ik ga missen is de sensatie van lekker optrekken + dito uitlaat geluidje. Maar verandering van spijs doet eten!

Wat betreft de snelweg, waar moet ik aan denken qua snelheid? Concrete cijfers? :D Met mijn auto rijdt ik sinds vorig jaar zomer veel rustiger en vooral zuiniger. Dit i.v.m. de kosten + het geeft ook ergens nog wel een kick om het te kunnen. Op de rechterbaan sukkelen tussen de 90 en 100 km/h vind ik helemaal niet erg. Krijg er bijna rasta haren van, chillll. Haha.

En dan nog, iemand z'n Spacy/Elite wel eens gestolen geweest? Of zijn de diefjes niet zo weg van het uiterlijk?
Met 8pk op de snelweg, I've got the balls!

Suzuki Sixteen 150cc

Reg. datum:
16 mei. 2007
Ach ratten zijn en blijven ratten dus veel ligt aan hoe je je scooter vastlegd.

Gelegenheid maakt de dief
Leuk speelgoed hoeft niet altijd duur te zijn

Reg. datum:
28 apr. 2012
Ik rij al jaren op een Spacy 125 door Amsterdam en ik kan het iedereen aanraden. Smaller dan welke motor dan ook dus tussen twee rijen auto's is het gemakkelijk voordringen. Door het vermogen een stuk sneller dan bromscooters (geluid is ook beter), maar zo smal gebouwd je overal kan komen waar een brommer kan komen. Volgens mij zou je zelfs met de pont kunnen, maar dat moet ik nog proberen.
Honda Spacy 125, BMW F650

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2013 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 2

Cookies?Motor-Forum maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.