yamaha gts 1000 wie kent deze motor

Ik heb een complete schade GTS 1000 staan. Eigenlijk is alleen de kuip beschadigd. Als iemand interesse heeft of ideeen waar ik die kwijt kan mag het hier zeggen of me mailen.
 
Ik heb een complete schade GTS 1000 staan. Eigenlijk is alleen de kuip beschadigd. Als iemand interesse heeft of ideeen waar ik die kwijt kan mag het hier zeggen of me mailen.


Als het mogelijk is, bouwjaar, km-stand, (vraag)prijs en foto´s van de linker en rechterzijde.
 
De motor is in een weiland terecht gekomen in Zwitserland, is daarbij over de kop gegaan, maar is nergens tegenaan gebotst. Hij is in berijdbare staat, afgezien van het ontbreken van de knipperlichten voor. Proefrit is mogelijk want hij is nog steeds verzekerd.

Kleur groen, bj 1995, 83000 km, het blok is in zeer goede staat, gebruikt als een van de weinigen geen olie, deze is onlangs speciaal afgesteld door de "gts doctor", waardoor hij minder bokkig is in lage toeren en ongeveer 30% zuiniger is geworden.
Voor zover ik kan beoordelen zijn het frame, wielophanging en achterbrug onbeschadigd.
Er zat een topkoffer op met een givi rekje. Deze is afgebroken op het aluminium. Het rek heeft echter wel het grootste deel van de klap opgevangen. Het zadel staat zo'n 5 graden scheef. Lijkt me geen probleem om dit weer te richten. Ik moet nog kijken wat er gebeurt als het (zeer stevige) restant van het givi rek eraf gaat. Indien nodig is het rek eventueel te herstellen. De afgebroken stukken zitten erop geschroefd en zijn los te koop. De 3 koffers heb ik uiteraard ook nog.

Er zit een scheurtje in het scherm. Het glaasje van de km teller is een stukje uitgebroken. Het glas van de rechter spiegel is gebarsten.
Beide zijden van het plaatwerk op de neus is flink geschaafd en wijken iets. De koplamp is verder onbeschadigd.

Vraagprijs vind ik een lastige. Ik kocht de motor 2 jaar geleden voor meer dan 5000 euro. Een motor in onderdelen levert soms nog meer op dan een goede. Maar ik heb weinig zin om hem uit elkaar te halen. Op marktplaats zie ik flinke bedragen gevraagd worden voor schade motoren.
We blijven realistisch. Momenteel zie je gts'en al rond de 2500 euro.
Een redelijke waarde van een motorblok zit zo rond de duizend euro. Als er voor de rest van de motor nog 500 bij gelegd wordt ben ik tevreden.
Hij kan eventueel bezorgd worden. Ik beschik over een trailer.

Ik zal binnenkort wat foto's maken van de huidige toestand.
 
Leg je er nog 750 eutjes bij heb je de mijne :o
Aangezien ik er sinds vorige zomer geen meter mee gereden heb.....

Blijft wel een fantastische fiets !
 
Hey aan allen,

fijn dat er nog mensen zijn die met zo een zalige motor rijden,
Ik heb me er een wrak gekocht 2 jaar geleden en na enkele maanden stond hij rijklaar.
Moet zeggen dat ik er nog geen problemen mee gehad heb.
En onlangs een onderdelenlijst en werkplaatshandboek in het engels op pc bemachtigd.
Nu ben ik op zoek naar een nieuw wrak om in orde te zetten.
Liefst terug een GTS.
 
Ik heb mijn GTS weer aardig opgeknapt. De kuip is weer helemaal heel en opnieuw gespoten.

Ik zoek nog een paar onderdelen.
Een voorwiel, de mijne zit een slag in.
Een kuipruitje
Een stickerset

Wie heeft er een tip?
 
Kuipruit,

http://cgi.ebay.de/Scheibe-Verkleidungsscheibe-Yamaha-GTS-1000_W0QQitemZ370188269909QQcmdZViewItemQQptZMotorrad_Kraftradteile?hash=item5630f0b955&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65%3A12%7C66%3A2%7C39%3A1%7C72%3A1229%7C240%3A1318%7C301%3A1%7C293%3A5%7C294%3A50
 
Al sinds 1995 rijd ik soms veel en soms heel weinig km's op mijn dierbare GTS.
De laatste reactie is twee jaar oud, ik ben toch niet de enige meer???:?
 
Beste,
Je bent zeker niet de laatste, per toeval kwam ik op dit forum en heb mij dan ook gerestreerd. Ik ben ook een gelukkige Yamaha GTS 1000 bezitter van 1995, in het begin heb ik er woonwerk verkeer mee gedaan (door Brussel) later ben ik dan beroepsmatig meer met de auto moeten rijden en is het touren sporadisch geworden. Hij is nog altijd in perfecte staat, en valt het onderhoud nogal mee.
Je hebt ze wel nooit veel gezien, de reden daarvan was volgens mij dat ze ook nooit goedkoop geweest zijn. Ik ga hem houden want dit gaat zeker een collectiestuk worden, voor 16 jaar oud te zijn oogt hij nog altijd zeer actueel.
 
Heb er inmiddels 2 gehad en heel veel kilometers mee gereden. vind het een geweldig ding de GTS1000.
Mijn Firestorm staat nu te koop en mijn volgende gaat waarschijnlijk weer een GTS1000 worden.

ps: als iemand ruile wil?!
 
ik heb er ook nog 1 een rode staat op het forum te koop maar ik zoek eerder een bmw r ivm te veel voorover zitten er rijden er nog wel van rond maar niet veel .
als ik hen ergens bij een terrasje of zoiets zet dan blijven er altijd erg veel (te veel) mensen naar kijken.
dus hij valt zeker op bij mij in de buurt rijd er nog een rond ik ken hem niet maar dat is ook een rode.
 
zijn er nog rijders van een yamaha gts te vinden op dit forum die zelf ook nog sleutelen en of info uit te wisselen.
of kijkt hier niemand meer naar om.
 
Nene, dit topic is niet verlaten hoor. Er zijn echter weinig GTS rijders meer over vrees ik.
In juni heb ik mijn eerste motor aangeschaft. Het werd een Yam GTS 1000 van 1993 met 55500 km op de teller. Ondertussen heb ik slechts 2500 km gereden door gebrek aan tijd en mooi weer.
De motor vind ik super op één puntje na ; het on/off karakter van de injectie indien je in 1ste of 2de door stad moet.
Mijn eerste keus was een st1100 omdat ik wel wat langere ritten wil gaan rijden, maar de prijs van die machines strookte niet met wat ik wou uitgeven aan een eerste motor.
Er zijn mensen die vinden dat de gts niet voldoende pit heeft. Ik ben van mening dat 100 pk meer dan voldoende is. Zelden kom ik boven de 6000 tr/min uit, en dit is ook niet nodig omdat het maximum koppel in het onder- en middengebied zit
Met wat geluk heb ik een wingrack II + de volledige originele montagekit voor de gts kunnen vinden. Daarnaast heb ik 3 givi koffers voor een prijsje op de kop getikt. Ik heb ze wel moeten lassen (met hete lucht + plastic sticks) ; maar nu zijn ze terug waterdicht.

Banden zijn metzeler roadtec z6 en de voorband is een maatje kleiner dan origineel (120 ipv 130). Volgens de verkoper zou dit beter zijn voor dit type motor. Achteraan ligt een 170mm exemplaar uit hetzelfde gamma.
Qua olieverbruik (en daar zijn ze wel berucht om) mag ik ook niet klagen. Zo'n 250 ml olie heb ik bijgegoten op 2500km.
De lagers van het A frame (hulpframe net boven de kop van de motor) konden ook wat nieuw lithiumvet gebruiken. Dit is eveneens een gekend probleem en de reden hiervan is dat Yamaha een rubber hoesje vergeten bij het design, met waterinfiltratie tot gevolg.

Zijn er nog rijders in de buurt van Halle/Brussel/Soignies ?
 
Hai DavidThijs (en anderen),

Na bijna 17 jaar op een GTS1000 rond te rijden kan ik je vertellen dat het echt een ideale motor is. Vakanties met vriendin (ondertussen m'n vrouw), vakanties met vrienden, vakanties alleen, plezierritjes met/zonder passagiers (tegenwoordig mijn dochter), woon/werk verkeer, noem maar op, zolang je verharde weg hebt, glijdt de GTS er als een strijkijzer overheen.
Je laatste vraag of er rijders in de buurt van Halle/Brussel/Soignies zijn is natuurlijk voor Groot-Toerist rijders irrelevant. Onze motor is gemaakt voor probleemloos km's weg te strijken, heel Europa ligt voor ons in de buurt (al moet ik zeggen dat me dat helaas ook nog niet gelukt is...)
Natuurlijk heeft de GTS z'n nukken, waarvan de on/off van de injectie inderdaad niet de meest fijne is (en ik kan het weten, ik rij tegenwoordig weer dagelijks op m'n GTS tussen de files door).
Maar verder tour ik probleemloos over 's-Heren wegen.
Ik ben ook ooit met banden aan het experimenteren geweest, 120 voor is inderdaad iets makkelijker stuurbaar, maar ik ben toch ondertussen al weer heel wat 130's verder, dat bevalt (mij) echt beter dan de 120.
En tja, toen ik 17 jaar geleden op m'n GTS stapte reden er ook al 150+PK machines rond, ik heb ze eerlijk gezegd door het enorme koppel onderin nooit gemist...
(en ja, ook ik heb toen naar een st1100 gekeken, maar een motor waarbij je tijdens de proefrit de koffers aan de grond rijdt, dat was het toch ook niet helemaal.... de GTS was echt veel meer uitdaging)

Als ik meerdere berichten lees, vinden de meeste het jammer dat er geen club of zo meer is, maar ook zonder club zouden we, als GTS rijders, best eens een leuke tour kunnen plannen. Om zowel nederland als belgië te bedienen, stel ik ergens tussen midden en zuid-nederland voor (en nee, niet omdat ik daar zelf ook woon). Ik wil best wel een leuke route uitstippelen, maar een bestaande route gebruiken kan natuurlijk ook.
Wie heeft er zin om in 2012 aan een GTS-toertocht mee te doen?

GTS4fr
 
@GTS4FR

Op mij mag je rekenen indien ik me die dag vrij kan maken !
Als je een ideetje hebt, zet het dan misschien even op de facebookpagina van de gts1000 rijders. Ik durf wedden dat daar nog wat kandidaten zitten.

Btw, de toertocht in Motoren & Toerisme langs de 3 "roches" (nvdr: La-Roche-En-Ardennes, Rochefort, Rochehaut) was een echt mooie route om te rijden met de GTS.


Bye en hopelijk tot ziens,

David
 
beste mensen ik heb sinds 1 maand een yamaha gts 1000 nu heb ik een probleempje eerste maand reedt hij super sinds een paar dagen houd hij in en bonkert nieuwe bougie erin gedaan eerst liep hij beter daarna hetzelfde weer aangezien ik niet zo tegneut ben heeft iemand een idee wat het kan zijn met vrg roy
 
Roy 104 het is goed mogelijk dat je benzine filter erg vuil is maar kijk ook je luchtfilters er goed in zitten dus ook het middenschot op zijn plaats zit.
En het deksel van je luchtfilter goed aansluit.
Verder de stekkers naar de injectors eens los maken en met wd 40 inspuiten slechte verbindingen werken ook niet goed.
En er moet euro 95 benzine in en injectorcleaner kan een goed resultaat geven.
Yamaha GTS1000 krijgt een opknapbeurt onder deze op motorforum wordt je ook wel wat wijzer daar zitten meer mensen met een gts die er veel aan doen.
 
Laatst bewerkt:
Roy104,
Naast alle terechte opmerkingen van 'rustige motorrijder' kan je ook last hebben van de aan/uit injectie. Dit is helaas een (volgens mij) niet oplosbaar probleem van de GTS1000. Soms heb je het heel sterk, andere keren (weken) helemaal niet, is helaas geen pijl op te trekken... Maar het went wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan