Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

Het grote suzuki V-strom topic deel 2

Pagina's:
«
»

DÉ schorpioen

Reg. datum:
01 aug. 2004
quote:
Aad900 schreef op 08 mei 2012 @ 16:21:

[...]

[...]

Bedankt mannen :} Ik ben ook heel blij met mijn Strom, en ik heb er natuurlijk ook wel genoeg tijd voor om hem te gebruiken _O-

En binnenkort krijg je ook tijd om hem "echt" te gebruiken })
Ziet er naar uit dat er animo genoeg is voor een allroad rit op het V-strom forum! :]

Maar eerst morgen de appierun. Eens kijken of we wat kinderen blij kunnen maken!
Mito '91|ZX6R '98|Z750 '06|ZX9R '03|GSX400F '86|GS500E '92|ZXR 750 '90|ZX9R '95|GSX400E '85
KLE500 '93|R1100GS '97
|DL650 "Black Rhino" '06
A dirty mind is a Joyce forever

V-Strom K7

Reg. datum:
10 okt. 2010
Zo... 4 weken en 6dagen de Vstrom, en toen had ik een aanrijding!

Afgelopen donderdagavond vond een politieagent het nodig om achteruit te rijden voor een rood stoplicht, en mij over het hoofd te zien. hij tike mijn voorwiel aan en ik zat vast onder zijn bumper, omdat ik mijn rem losliet gleed ik keurig een halve meter mee naar achteren.

Gelukkig de Strom op zijn banden gehouden, waardoor ik maar 900euro schade heb(voorwiel+band zijn stuk)

Goed begin...
Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt

Forty twooooo ...

Reg. datum:
20 dec. 2003
^^
Gelukkig hoefde je de politie niet te bellenom een vaststelling te laten doen ...
Sneu, maar niemand gewond !
900€ voor een wiel+band :o
VStrom1000 XJ900S XJ600S Virago535

DL650A & CBR600FS

Reg. datum:
27 aug. 2006
Vandaag het rek voor de V35 koffers gemonteerd.

Binnenkort nog de valbeugels van Givi.

Nog een goede 2000 kilometer en dan de 12.000 beurt, gaan de TW er ook vanaf. Opzich een prima band alleen heb ik het idee dat als de band "koud" is en de weg nat dat ze glijden.

Weet nog niet wat er als vervanger opkomt all-road band of een "straat" band.
DL650 v35.jpg

Nothing less than a Japanese S

Reg. datum:
22 sep. 2005
quote:
Spro schreef op 12 mei 2012 @ 17:51:
Zo... 4 weken en 6dagen de Vstrom, en toen had ik een aanrijding!

Afgelopen donderdagavond vond een politieagent het nodig om achteruit te rijden voor een rood stoplicht, en mij over het hoofd te zien. hij tike mijn voorwiel aan en ik zat vast onder zijn bumper, omdat ik mijn rem losliet gleed ik keurig een halve meter mee naar achteren.

Gelukkig de Strom op zijn banden gehouden, waardoor ik maar 900euro schade heb(voorwiel+band zijn stuk)

Goed begin...

'T zijn net mensen, laat wel je voorvork ff checken. Die kan ook best een tik gehad hebben wat je niet meteen ziet. Pas als na een paar 100 km je keerringen beginnen te lekken... En bewijs dan nog maar dat het van de aanrijding komt.
RF1100R projectje

V-Strom K7

Reg. datum:
10 okt. 2010
quote:
V-TWim schreef op 13 mei 2012 @ 20:18:

[...]

'T zijn net mensen, laat wel je voorvork ff checken. Die kan ook best een tik gehad hebben wat je niet meteen ziet. Pas als na een paar 100 km je keerringen beginnen te lekken... En bewijs dan nog maar dat het van de aanrijding komt.

Voorvork is nog helemaal fris!
voorwiel heeft een slag, en voorband(200km oud) karkasbreuk.... kost ongeveer 900euro.
Morgen maar even met de agent een schadeformuliertje invullen, en dan mag de verzekering zijn werk gaan doen.
Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt

Weeeeee!

Reg. datum:
13 mrt. 2011
Gelukkig ben je goed vanaf gekomen.

Morgen naar hyperpro voor zo'n kitje...ben benieuwd!

..............................

Reg. datum:
09 nov. 2004
Nog mensen op zoek naar een setje dempers?

KLIKKERDEKLIK!
CBR 600F '91
CBR 900 RR '97
VTR 1000 SP1 '01
CBR 900 RR '00
Kawazuki KLV-Strom 1000 '05
www.oliepeil.nl
www.nieuwsmotor.nl
www.testmotor.nl

*R1200GS*

Reg. datum:
25 jun. 2005
quote:
ToniBraxton schreef op 13 mei 2012 @ 22:08:
Gelukkig ben je goed vanaf gekomen.

Morgen naar hyperpro voor zo'n kitje...ben benieuwd!

Ik ben afgelopen vrijdag geweest, echt een aanrader.
Er staat op een stukje van op het Vstrom forum :)

Ga je naar Paul in Werkendam?
Horsepower outweight my talent

Weeeeee!

Reg. datum:
13 mrt. 2011
quote:

Nijmegen....Werkendam en Alphen zaten vol en ik had toevallig nu een paar dagen vrij.
In Nijmegen kon ik meteen terecht.

Stukje verder weg maar dan kon ik mooi afscheid nemen van de oude veren en op de terugweg de nieuwe verwelkomen :+

Eerste indruk is dat ze de DL van de inruil hebben gered.
Tis m'n eerste motor en ik vind het meestal een fijn ding. Alleen ga ik door onervarenheid en enthousiasme nog wel eens een bocht te hard in. Ben wel eens flink geschrokken van dat gedein halverwege een klaverblad.

Eerste indrukken: strakker sturen op rotondes op lage snelheid (extra bonus: had ik niet verwacht) Veel strakker in lange snelle bochten.( hier ging het om *O* ) Hij duikt minder bij remmen en hangt minder achterover onder acceleratie.

Positief dus.....denk dat ook wel zo blijft in de komende ritjes.
Mocht het niet zo zijn, is de prijs dusdanig dat het wel een experimentje waard is.

V-Strom DL 1000 '05

Reg. datum:
06 dec. 2006
Netjes, wat was je er voor kwijt als ik vragen mag?
Miljonairs die anderhalf uur op een grasveld een opgeblazen koe rond schoppen...

Weeeeee!

Reg. datum:
13 mrt. 2011
Setje veren voor en achter, nieuwe olie en installatie: 385,-

Oude veren in de topkoffer weer mee naar huis :+

*R1200GS*

Reg. datum:
25 jun. 2005
Mooi he, ik ben ook super tevreden.

Ik kan precies onderschrijven wat jij nu ervaart, ik heb er ook een stukje van op het Vstrom forum geschreven. (www.v-strom.nl/forum)
Horsepower outweight my talent

Weeeeee!

Reg. datum:
13 mrt. 2011
Al die verslagen over hyperpro op het vstrom forum hebben mij zelfs die kant opgestuurd. ;-)

DL DUZEND

Reg. datum:
11 aug. 2007
quote:
Dragon's tail schreef op 13 mei 2012 @ 19:20:
Vandaag het rek voor de V35 koffers gemonteerd.

Binnenkort nog de valbeugels van Givi.

Nog een goede 2000 kilometer en dan de 12.000 beurt, gaan de TW er ook vanaf. Opzich een prima band alleen heb ik het idee dat als de band "koud" is en de weg nat dat ze glijden.

Weet nog niet wat er als vervanger opkomt all-road band of een "straat" band.
[afbeelding]

Ik heb de Dunflop Roadsmart erop.. Opzich een lekker bandje. In het nat zijn ze niet te verslaan en op bochtige bergweggetjes idem. Een berg grip van hier tot verweggistan. Ik heb nog geen enkel moment gehad dat de achterband een uitstapje maakte. Iets wat met de TW meer regel dan uitzondering was. Alleen bij hoge snelheden is de voorkant nog nerveuzer geworden dan dat hij al was. Net alsof je aan het koortdansen bent. Komt door de eigenschappen van de band/ motor (niet voldoende neerwaartse druk). Ben er voor bij Dunlop geweest toen zij een keertje bij Goedhart waren.

V-Strom 650A

Reg. datum:
17 feb. 2008
http://www.motor-forum.nl/global/smileys/stupid.gif

Ik heb er nu 2 jaar de Dunlop Roadsmart op liggen (achter al de tweede). Bevalt mij erg goed. Veel grip en veel vertrouwen. Ik zou hem zo weer kiezen.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan"

V-Strom DL 1000 '05

Reg. datum:
06 dec. 2006
Klinkt goed, hebben jullie al de mogelijkheid gehad om te vergelijken met een MPR2 of 3?
Miljonairs die anderhalf uur op een grasveld een opgeblazen koe rond schoppen...

V-Strom 650A

Reg. datum:
17 feb. 2008
Ik kan niet vergelijken met een Michelin. Hiervoor de originele TW erop gehad en daarmee lag ik 6 weken na aanschaf tegen de grond, nadat de achterkant wegschoof op een rotonde. Banden hadden toen ruim 12K gelopen in 2 jaar en waren nog niet helemaal op (vóór zeker niet), maar vertrouwen was helemaal weg, nadat ik de motor weer overeind getild had (was trouwens ritje met het V-Strom forum). Schade aan motor viel erg mee, wegens valbeugel van Romatech.
http://www.romatech.de/shop/media/images/popup/BgelVstrom650.jpg
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan"

DL650A & CBR600FS

Reg. datum:
27 aug. 2006
quote:
Krov schreef op 14 mei 2012 @ 18:45:

[...]

Ik heb de Dunflop Roadsmart erop.. Opzich een lekker bandje. In het nat zijn ze niet te verslaan en op bochtige bergweggetjes idem. Een berg grip van hier tot verweggistan. Ik heb nog geen enkel moment gehad dat de achterband een uitstapje maakte. Iets wat met de TW meer regel dan uitzondering was. Alleen bij hoge snelheden is de voorkant nog nerveuzer geworden dan dat hij al was. Net alsof je aan het koortdansen bent. Komt door de eigenschappen van de band/ motor (niet voldoende neerwaartse druk). Ben er voor bij Dunlop geweest toen zij een keertje bij Goedhart waren.

quote:
Br@mR schreef op 14 mei 2012 @ 19:26:
[afbeelding]

Ik heb er nu 2 jaar de Dunlop Roadsmart op liggen (achter al de tweede). Bevalt mij erg goed. Veel grip en veel vertrouwen. Ik zou hem zo weer kiezen.

quote:
vonketrekker schreef op 14 mei 2012 @ 19:33:
Klinkt goed, hebben jullie al de mogelijkheid gehad om te vergelijken met een MPR2 of 3?

Na het lezen van diverse testen had ik de voor de all-road banden de Dunlop Trailmax TR91 en als tweede keus de Conti Trail Attack.

Voor de straatbanden had ik de RoadSmart II en als tweede keus de MPR3. Had wel het idee dat een straatband de motor nerveuzer zou maken zoals Krov ook aangeeft.

vonketrekker ik heb laatst een test gelezen waar diverse banden zoals de RSII en de MPR3 werden getest. Zal ff kijken of ik deze nog ergens kan vinden.

Edit gevonden http://www.motorradonline...renreifen/368916?seite=12

Reg. datum:
09 nov. 2004
quote:
ToniBraxton schreef op 14 mei 2012 @ 17:42:
Al die verslagen over hyperpro op het vstrom forum hebben mij zelfs die kant opgestuurd. ;-)

Ik ben blij dat er onder de KLV van mij al een setje Hyperpro veren zit. Anders had ik zeker te weten een setje vervangingsveren eronder gezet. Ik rij nog wel eens op Dl's van klanten en kan héél goed merken dat de vervangingsveren je fiets 200% beter laten sturen.

Geld wel besteed dus!

Wie rijdt er hier met de MPR 3? Mijn achterband (pilot road 1) begint richting de slijtnokken te gaan en ben een beetje aan het neuzen voor een nieuw setje. Of de BT023, MPR3 of de Roadsmart II.

Wie kan (onderbouwd) aangeven wat hij/zij het prettigst vindt?
CBR 600F '91
CBR 900 RR '97
VTR 1000 SP1 '01
CBR 900 RR '00
www.oliepeil.nl
www.nieuwsmotor.nl
www.testmotor.nl

DL DUZEND

Reg. datum:
11 aug. 2007
MP3 is er toch niet in de juiste maat voor de voorband van de Strom? Ik ga de volgende keer ook voor de Trailmax (mits er geen betere nieuwe band op de markt komt). Dat nerveuze gedrag van de Roadsmart irriteer ik me steeds vaker aan en ik merk dat ik op onverklaarbare wijze steeds vaker in de berm en op bouwterreinen eindig. Ik denk dat ik er dan ook maar aan moet gaan geloven om Hyperpro'tjes eronder te laten zetten.

V-Strom DL650 K5

Reg. datum:
23 mrt. 2010
Conti RoadAttack 2 :+

Superveel grip in het droog, maar in het nat prefereer ik de Anakee van Michelin. Niet dat de conti slecht is, maar op zwarte strepen is het een stuk meer glibberen...

Voordeel van de conti is dat de voorband veel langer mee gaat dan de voorband van de anakee (die loop 1 op 1 met de achterband ;) )

Reg. datum:
09 nov. 2004
quote:
Krov schreef op 14 mei 2012 @ 23:03:
MP3 is er toch niet in de juiste maat voor de voorband van de Strom? ...........

:Y
CBR 600F '91
CBR 900 RR '97
VTR 1000 SP1 '01
CBR 900 RR '00
www.oliepeil.nl
www.nieuwsmotor.nl
www.testmotor.nl

V-Strom DL650 K5

Reg. datum:
23 mrt. 2010
A.s. dinsdag doe ik mee aan een VRO Risico, voordeel als je inwoner van Overijssel bent...€50,- ipv €240 voor de hele dag..

(Helaas woon ik in de 'verkeerde' gemeente en kost het me €90,- :P)

Lijkt me erg interessant :)

V-Strom DL650 K5

Reg. datum:
23 mrt. 2010
quote:

:N LINK en dan even op Afmetingen klikken, geen 19" voorband...

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2013 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 3

Cookies?Motor-Forum maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.