Toch nog ff een update wat ik nog ff kwijt wil:
Afgelopen zaterdag ben ik hem toch maar eens gaan huren (z1000 2012) bij silverline.
En moet toch wel bekennen als je er wat langer op rijdt ga je toch wel degelijk verschillen voelen:
- allereerst natuurlijk het vermogen: het vermogen komt veel meer van onder uit, waar mijn z750 eerst toeren nodig heeft om echt te vertrekken heb ik het idee dat de z1000 die hoge toeren niet perse nodig heeft maar gewoon al meteen vertrekt. En als je echt ff doorschakelt vanaf zijn 1 en tot zijn max toeren doortrekt is het toch wel ff schrikken...
En idd die powerwheelie's zijn ook wel leuk, viel me wel een beetje tegen dat ie dat alleen vanuit zijn 1 doet, en vanuit zijn 2 doet ie wat mijn z750 in zijn 1 doet namelijk een klein hupje. Al met al toch wel een aardig verschil.
- Dan de zithouding, ik heb het gevoel dat je wat meer 'in' de motor zit (hogere tank en ik ben 1.95). Toen ik weer op mijn z750 ging zitten kreeg ik het gevoel dat ik er wat meer boven hing en stuur te laag was, vreemd gevoel opeens.
- Verder de wegligging en remmen, tjah voel wel iets verschil maar ik vind dat allemaal wel meevallen (maar ik rij dan ook wel vrij voorzichtig, dat scheelt ook denk).
-Uitstraling, ik had ze ff naast elkaar gezet maar dan lijkt mijn mooie z750 toch wel idd het kleine broertje van... z1000 ziet er wel nog aggresiever uit.
Dus waarschijnlijk ga ik hem over een tijdje inruilen op een z1000

. Twijfel alleen nog heel erg over de kleur:
zwart-groen: heb nu ook groen en erg mooie kleur in de zon(metallic), uit de zon is het maar dof groen. en aangezien we in nl wonen.....
Zwart: wel stoer, maar blijft maar saai zwart.....
wit-rood: heb niks met rood haha
Wat een luxe problemen. ps 2012 kleuren worden me te prijzig en wil wel het nieuwe model (vanaf 2010).