Motorrijders "Kop van Noord-Holland" Deel 51

Jij was degen die redelijk makkelijk een nieuwe Kawa kocht toch?
En een brommer voorschoot voor je broer?
En erg makkelijk doet over geld?

Geloof me, jou loonstrook is veel leuker dan iemand die met z'n handen werkt B|
Oh, dat zal best... Maar de vraag is of ik gelukkig ben met m'n werk :9

Geld is leuk, plezier is je werk is zooooo veel belangrijker. Met m'n vorige baan verdiende ik meer (zo'n 500 tot 700 euro per maand NETTO meer), maar was ik niet blij... Dan maar 'n stapje terug, maar stuk happier :)

Edit: Voorschoot? Nee, gewoon kocht *O*
 
Laatst bewerkt:
heb je al werk?

Nee, begin binnenkort maar met solliciteren. Punt is, is dat ik mijn diploma nog niet heb. Mijn scriptie was eerst goedgekeurd, vervolgens afgekeurd (Inholland had het verward met een andere student...). Er is een flink aantal weken overheen gegaan voordat ik op gesprek kon, verbeterpunten kon bespreken en het ook door te voeren. Dit is al een tijdje geleden gebeurd, en 3 weken terug kreeg ik het bericht dat het definitief is goedgekeurd. Week daarna hadden ze allemaal vakantie, deze week contact gehad over de verdediging. Vaste weken zijn eind juni, maar dat vind ik wat aan de late kant. Die weken zijn bedoeld voor de huidige afstudeerders, en niet voor de "slachtoffers" ( :+ ) van het gefaalde Inhollandsysteem :P. Nu moet ik daarvoor contact opnemen met mijn stagebegeleider (verdediging plannen gaat normaliter weer via iemand anders..). Mailtje gestuurd, nog geen antwoord op.

Maw, ik moet nog afstuderen. En nog 1 tentamen die ik binnenkort kan doen, hoop ik. Hiervoor moet ik weer contact opnemen met de betreffende docent, die 1 dag in de week werkt, z'n telefoon nooit opneemt en z'n mail bijna nooit leest, laat staan antwoordt.

Zo, dat is Inholland. Ik kan er nog 3 pagina's over schrijven, maar daar heb ik nu geen trek in. :')
 
Nee, begin binnenkort maar met solliciteren. Punt is, is dat ik mijn diploma nog niet heb. Mijn scriptie was eerst goedgekeurd, vervolgens afgekeurd (Inholland had het verward met een andere student...). Er is een flink aantal weken overheen gegaan voordat ik op gesprek kon, verbeterpunten kon bespreken en het ook door te voeren. Dit is al een tijdje geleden gebeurd, en 3 weken terug kreeg ik het bericht dat het definitief is goedgekeurd. Week daarna hadden ze allemaal vakantie, deze week contact gehad over de verdediging. Vaste weken zijn eind juni, maar dat vind ik wat aan de late kant. Die weken zijn bedoeld voor de huidige afstudeerders, en niet voor de "slachtoffers" ( :+ ) van het gefaalde Inhollandsysteem :P. Nu moet ik daarvoor contact opnemen met mijn stagebegeleider (verdediging plannen gaat normaliter weer via iemand anders..). Mailtje gestuurd, nog geen antwoord op.

Maw, ik moet nog afstuderen. En nog 1 tentamen die ik binnenkort kan doen, hoop ik. Hiervoor moet ik weer contact opnemen met de betreffende docent, die 1 dag in de week werkt, z'n telefoon nooit opneemt en z'n mail bijna nooit leest, laat staan antwoordt.

Zo, dat is Inholland. Ik kan er nog 3 pagina's over schrijven, maar daar heb ik nu geen trek in. :')
Klinkt als 'n top verhaal... _O- (en dat is niet tégen jou bedoeld, :))
 
Laatst bewerkt:
Klinkt als 'n top verhaal... _O- (en dat is niet tégen jou bedoelt, :))

Verhaal heeft natuurlijk ook een keerzijde :+ Als ik 2 jaar terug een keer serieus geleerd had voor het tentamen, en vorig jaar ook, had ik hem allang gehaald. Als ik meer tijd had besteed aan mijn scriptie had ik safer gezeten qua beoordeling. Alhoewel, mijn stagebegeleider van school is bij elke bespreking van de scriptie enthousiast geweest, het is echter mijn examinator geweest die de boel heeft afgekeurd, en hij krijgt het niet eerder te zien dan tijdens de definitieve beoordeling.

Maar de gang van zaken, en vooral het tempo waarin de communicatie verloopt met school is dramatisch. Zo jammer is dat. En dat geeft dan nog les in communicatieve vaardigheden en dat soort shit.

Als ik aan Inholland en de toekomst ervan denk, denk ik altijd aan dit liedje:

 
Laatst bewerkt:
Oh, dat zal best... Maar de vraag is of ik gelukkig ben met m'n werk :9

Geld is leuk, plezier is je werk is zooooo veel belangrijker. Met m'n vorige baan verdiende ik meer (zo'n 500 tot 700 euro per maand NETTO meer), maar was ik niet blij... Dan maar 'n stapje terug, maar stuk happier :)

Edit: Voorschoot? Nee, gewoon kocht *O*
Ik denk dat ik beter kan stoppen over dit onderwerp :$
 
Ik denk dat ik beter kan stoppen over dit onderwerp :$
Excuus, zo bedoelde ik het niet. Ik wilde meer aangeven dat het veel belangrijker is of je plezier hebt in je werk.

Je kan rondkomen met 1300 netto per maand, je kan rondkomen met 1800 netto per maand. Maar als je met 1300 wel blij bent op je werk, maar met 1800 niet... Voor mij is het een simpele keuze, eigenlijk.

@ Giel: Yep, tuurlijk heeft zo'n verhaal 2 kanten. En gelukkig geef je ook heel eerlijk toe dat het deels bij jou fout is gegaan. Maar desondanks is het wel verbazingwekkend hoe traag en moeilijk het op sommige opleidingen gaat.

Het is dan ook niet verbazingwekkend dat de uitval het op MBO relatief hoog is. Daar heb je 't zelfde soort gezeur, maar zetten leerlingen niet door omdat het ze niet echt boeit. Nou kan ik niet voor HBO spreken, maar het verhaal wat jij vertelt is wel de reden dat ik mijn MBO niet heb afgemaakt. Hoe graag ik wilde, ik kreeg dingen niet voor elkaar. Dat houdt natuurlijk ergens een keer op, in ieder geval voor mij... (en als ik had doorgezet, had ik wel 't papiertje gehaald hoor, maar zie er de toegevoegde waarde niet van)
 
Ahh inholland...feest altijd.

We zijn nu met 8 giel:

Jij jeroen en ik van hoorn
Andre met wrx uit alkmaar
Tom met de v8 uit zeeland
2 amaten van tom op de motor
Kris is er al met de 100nx

Trek thero kleding en een lange mouwen shirt aan. Tis droog, maar op het warmst vd dag is het 10 graden..
 
Mijn oudste zoon heeft wiskunde gestudeerd, mijn tweede is hbo ingenieur, en mijn dochter doet hbov. Ik kan eerlijk gezegd niet veel verschil ontdekken in benadering van problemen, verschillende invalshoeken of zo. De hbo-ers zijn wat creatiever, maar veel schelen doet het niet.
Kan natuurlijk ook aan mij liggen, met m'n strikdiploma O-)
 
Laatst bewerkt:
Mijn oudste zoon heeft wiskunde gestudeerd, mijn tweede is hbo ingenieur, en mijn dochter doet hbov. Ik kan eerlijk gezegd niet veel verschil ontdekken in benadering van problemen, verschillende invalshoeken of zo. De hbo-ers zijn wat creatiever, maar veel schelen doet het niet.
Kan natuurlijk ook aan mij liggen, met m'n strikdiploma O-)
HBOV *O*
 
:+

nee, het zijn juist de jankende schreeuwende kinderen, chagerijnig kijkende mensen, ellenlange wachtrijen etc wat ik slecht trek :') en dan kan me humeur ook zomaar ineens omslaan, dan ben ik de gezelligste niet meer... ;)
van opening tot 11:00 rondlopen. en daarna op een terrasje zitten tot een uur voor sluiting _O-
 
Gisteravond is de shadow onderuit gegaan,
Tot nu toe lijkt alleen het stuur krom te zijn, en zijn net nieuwe jas waar we 3 maanden voor gespaard hebben kapot tot aan de protectie '( geert heeft een enorm gekneust bovenbeen en zijn schouder doet weer zeer....
 
Balen Suus, wens 'em maar beterschap. Het wordt echt een onderuitgaan-topic hier. Ik hoop niet dat ik daar aan mee ga doen... klop klop!
Motor moet sowieso nog 1 week heel blijven.... fotoshoot!
 
Laatst bewerkt:
Gisteravond is de shadow onderuit gegaan,
Tot nu toe lijkt alleen het stuur krom te zijn, en zijn net nieuwe jas waar we 3 maanden voor gespaard hebben kapot tot aan de protectie '( geert heeft een enorm gekneust bovenbeen en zijn schouder doet weer zeer....
Ohnee, hoe kan dat weer??
Hmmm, beterschap voor Geert...
 
Gisteravond is de shadow onderuit gegaan,
Tot nu toe lijkt alleen het stuur krom te zijn, en zijn net nieuwe jas waar we 3 maanden voor gespaard hebben kapot tot aan de protectie '( geert heeft een enorm gekneust bovenbeen en zijn schouder doet weer zeer....


F...k :(

Is zonde van de jas maar je moet maar zo denken: anders lag Geert open tot op het bot dus de jas is geen slechte investering geweest.

Maar blijft jammer :')

Beterschap voor Geert
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan