Het Aprilia RS125 topic (3)

Idd, daarom voor de fijnafstelling maar even op de bank.

Heb trouwens de kentekenplaat erafgehaald, ook de houder enzo.

Dan heeft hij dus echt een superstrakke kont! Echt, wat maakt die plaat de motor lelijk.

zijn er wat andere plaatsen waar ik hem kan monteren? Misschien achter het wiel ofzo? Wil echt van die plaat af. :P
 
Idd, daarom voor de fijnafstelling maar even op de bank.

Heb trouwens de kentekenplaat erafgehaald, ook de houder enzo.

Dan heeft hij dus echt een superstrakke kont! Echt, wat maakt die plaat de motor lelijk.

zijn er wat andere plaatsen waar ik hem kan monteren? Misschien achter het wiel ofzo? Wil echt van die plaat af. :P

Rij je een chopper ofzo? :P
Nee waar die zit hoort ie naar mijn mening.
 
Nee. :P

Waar die origineel zit ''hoort'' hij ook, alleen als 'ie eraf is, dan is het zóveel mooier!
Maar veel plaatsen om te monteren heb je niet.
 
I know! :9~

img1015356705.jpeg


Mijn RS gisteren voorzien van een nieuwe koppakking en powervalve, vandaag even goed in de was gezet en gaan! :]

465666_3605435341872_1453309566_3152858_1105018351_o.jpg
 
Pff. Mijn remblokken zijn alweer op, en dan écht op, beide zijden.

Ik heb met deze Brembo blokken zo'n 1500 kilometer gereden..

Is dat normaal? Ze lopen niet aan oid.

Als ik rijd met het apparaat dan is het wel alleen maar volgas, en volgas remmen. maar 1500 kilometer??
 
Pff. Mijn remblokken zijn alweer op, en dan écht op, beide zijden.

Ik heb met deze Brembo blokken zo'n 1500 kilometer gereden..

Is dat normaal? Ze lopen niet aan oid.

Als ik rijd met het apparaat dan is het wel alleen maar volgas, en volgas remmen. maar 1500 kilometer??

Weet niet wat jij voor blokken hebt maar nee dat is echt niet normaal.
Ding weegt niets dus hoeft ook weinig af te remmen en van een lagere snelheid.
 
1500 kilometer... denk dat dat met geen enkele motor of rijstijl gezond is :?

Zou eens teruggaan naar waar je ze vandaan hebt :/
 
Als ik ermee rijd is het eigenlijk alleen dijk, dus dat is continu vrij hard remmen.. Is trouwens wel iets meer als 2000 kilometer mee gereden. :$

Bestel wel een setje originele van Easyparts, die zijn nog goedkoper ook. :+
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoel dat ik dus een kroonplaat heb waar die clipons aangebout moeten worden, maar die heb ik niet. Heb er wel andere clip-ons bijzitten, maar die zijn van een of andere motor.

Misschien toch het overwegen waard. Heb je toevallig een fototje op de motor zelf ?
 
Laatst bewerkt:
1. Ik zoek clipons voor aan de originele kroonplaat
2. De poten kreeg ik niet fatsoenlijk uit het t-stuk geschoven. Er zat wel beweging in, in de richting van de kroonplaat, maar ik kon de poot niet draaien of schuiven. Blijkt dus dat de onderste kroonplaat, gemeten zoals hierboven staat, maar 53mm is. De rest van het gat is wel 54mm. Lijkt me dat het gat over de gehele diameter 54mm moet zijn?

Ik vraag me dus af of ik dit t-stuk wel kan gebruiken omdat er 1mm verschil in zit. Nu moet ik de poot erin kloppen ipv schuiven, en ik heb het idee dat hij nu ook niet goed geklemd meer kan worden.
 
Laatst bewerkt:
1. Ik zoek clipons voor aan de originele kroonplaat
2. De poten kreeg ik niet fatsoenlijk uit het t-stuk geschoven. Er zat wel beweging in, in de richting van de kroonplaat, maar ik kon de poot niet draaien of schuiven. Blijkt dus dat de onderste kroonplaat, gemeten zoals hierboven staat, maar 53mm is. De rest van het gat is wel 54mm. Lijkt me dat het gat over de gehele diameter 54mm moet zijn?

Ik vraag me dus af of ik dit t-stuk wel kan gebruiken omdat er 1mm verschil in zit. Nu moet ik de poot erin kloppen ipv schuiven, en ik heb het idee dat hij nu ook niet goed geklemd meer kan worden.

1. Je hoeft geen originele te gebruiken. Die borging aan de kroonplaat zelf is extra. Circuitfietsen hebben 9/10 keer ook andere clip-ons die ook niet aan de kroonplaat zitten. (Heb iig niets liggen)
2. Klinkt alsof die kroonplaat een keer een goeie klapper te verwerken heeft gehad. Normaal moet je ze er relatief soepel in kunnen schuiven. Maar je meet snel verschil als je de schuifmaat niet 100% in het midden hebt natuurlijk.

Ik persoonlijk zou idd naar een andere kroonplaat gaan kijken, mits je 100% zeker bent van je meten.
 
Ik weet dat ik geen originele hoef te gebruiken, maar dat is het mooist vind ik, aangezien je anders 2 van die uitsteeksel heb :P.

Zo'n idee krijg ik ook. Sowieso is het aanlegvlak van het onderste balhoofdlager ook nogal verkracht, de bevestigingspuisten van het contactslot en de stuurstoppen zijn afgevijld. Daar komt ook nog eens bij dat de poten ook lelijk zijn, vol krassen en de andere set poten zitten deuken in (verkoper niks over gezegd B|).

Ik ga wel op zoek naar een andere complete nette voorvork -O-. Misschien dat Motans in Eindhoven nog wat heeft liggen en wilt ruilen.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat ik geen originele hoef te gebruiken, maar dat is het mooist vind ik, aangezien je anders 2 van die uitsteeksel heb :P.

Zo'n idee krijg ik ook. Sowieso is het aanlegvlak van het onderste balhoofdlager ook nogal verkracht, de bevestigingspuisten van het contactslot en de stuurstoppen zijn afgevijld. Daar komt ook nog eens bij dat de poten ook lelijk zijn, vol krassen en de andere set poten zitten deuken in (verkoper niks over gezegd B|).

Ik ga wel op zoek naar een andere complete nette voorvork -O-. Misschien dat Motans in Eindhoven nog wat heeft liggen en wilt ruilen.

Die kan je er met een dremel natuurlijk mooi afslijpen, is er niets meer van te zien ;)

Particulier of bij een zaak? Particulier kan je hem altijd er eens netjes naar vragen, boos worden kan altijd nog. En bij een zaak al helemaal even langs gaan en erop wijzen.
 
Daar heb je gelijk in. Kroonplaat is nog wel in orde :Y

Particulier gekocht, heb er al naar gevraagd. Heb het voor een prikkie (4 poten + t-stuk + kroonplaten + remklauw+rempomp+stalen leiding voor €130 incl verzenden) gekocht, maargoed dan nog had ie het moeten vermelden. Hij zei dat ie een vergoeding van €30,- over zou maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan