quote:Pieter H schreef op 25 mei 2012 @ 13:06:
Net een TRXje erbij gekocht, met superbikestuurtje, ronde koplamp en flyscreen.
Nu nog het achterframe verbouwen en een Duc Monster zadel erop!
Wordt dat een mooi slank kontje!
quote:
quote:Vieze schreef op 27 mei 2012 @ 09:23:
Binnenkort de demperwol van mijn Termignoni's maar eens vervangen, kijken wat er uberhaupt nog inzit. Leuk zondagklusje:
http://www.blackbirdowner...wtopic.php?f=2&t=8310

quote:600XTRX850 schreef op 28 mei 2012 @ 23:05:
HELP
We zijn inmiddels Yamaha TRX850 topic deel 9 en dit weekend eens gebruikt om oudere topics te lezen. In deel 2 kwam ik een CDI modificatie Klik tegen en heb ik geprobeerd. Gevolg TRX doet helemaal niets meer. Althans als ik het contact uitzet, dan een grote knal.
1) Wie heeft er voor niet al te veel EURO's een goede CDI (ik ga ervanuit dat de mijne stuk is) ?
2) Iemand ervaring met de modificatie en wel werkend gekregen ?
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 14:00 schreef T-Power het volgende:
[...]
En kost je je kerstbonus ook want je moet ook een nieuwe CDI unit hebben in verband met de TPI (Throtlle Position Sensor)
Volgens mij kan je bij de Mikuni's de TPS gewoon monteren (dit in tegenstelling tot de Keihins). Ook kan je volgens mij de standaard airbox gebruiken.
Overigens is er een vrij simpele manier om eventueel het TPS te omzeilen.
Klik Je kan de CDI met deze mod in 'race mode' zetten. Je hebt dan een continu vervroegde ontsteking en een toerenbegrenzer bij 10.000 toeren ipv 9500.
Ik wilde hem zelf ook een keer gaan uitproberen, maar ik ben daar nooit meer aan toe gekomen.
Ik heb overigens gelezen op het TRX-forum dat deze mod niet bij elke CDI werkt, heeft waarschijnlijk met de herkomst van de TRX te maken. Japanse TRX'en hebben een andere CDI.
quote:600XTRX850 schreef op 28 mei 2012 @ 23:05:
HELP
We zijn inmiddels Yamaha TRX850 topic deel 9 en dit weekend eens gebruikt om oudere topics te lezen. In deel 2 kwam ik een CDI modificatie Klik tegen en heb ik geprobeerd. Gevolg TRX doet helemaal niets meer. Althans als ik het contact uitzet, dan een grote knal.
1) Wie heeft er voor niet al te veel EURO's een goede CDI (ik ga ervanuit dat de mijne stuk is) ?
2) Iemand ervaring met de modificatie en wel werkend gekregen ?
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 14:00 schreef T-Power het volgende:
[...]
En kost je je kerstbonus ook want je moet ook een nieuwe CDI unit hebben in verband met de TPI (Throtlle Position Sensor)
Volgens mij kan je bij de Mikuni's de TPS gewoon monteren (dit in tegenstelling tot de Keihins). Ook kan je volgens mij de standaard airbox gebruiken.
Overigens is er een vrij simpele manier om eventueel het TPS te omzeilen.
Klik Je kan de CDI met deze mod in 'race mode' zetten. Je hebt dan een continu vervroegde ontsteking en een toerenbegrenzer bij 10.000 toeren ipv 9500.
Ik wilde hem zelf ook een keer gaan uitproberen, maar ik ben daar nooit meer aan toe gekomen.
Ik heb overigens gelezen op het TRX-forum dat deze mod niet bij elke CDI werkt, heeft waarschijnlijk met de herkomst van de TRX te maken. Japanse TRX'en hebben een andere CDI.
Gék op toerentellers
TRX & XT
quote:spondontrx schreef op 29 mei 2012 @ 11:47:
Die modificatie heb ik ook op die manier (ook omdat er geen TPS op mijn carbs aanwezig is) zou het vreemd vinden dat hij daardoor kapot gaat![]()
@PieterH ben wel benieuwd naar het resultaat van die Over CDI (meer eindvermogen? geen of hogere toerenbegrenzing?)
quote:Metalhead schreef op 29 mei 2012 @ 12:05:
Collega van me had afgelopen weekend in de eifel een rood-wit gestreepte TRX gezien --> Tarwetijger wellicht
quote:Eerf Ragus schreef op 29 mei 2012 @ 15:14:
Hoeveel liter is de reservetank eigenlijk?
Er ging pas 15 liter in, maar ik hoefde hem nog niet op reserve te zetten...
quote:
quote:Eerf Ragus schreef op 29 mei 2012 @ 15:51:
[...]
Oh, dat kan dan wel kloppen dus![]()
Ik zag dat ik een kraantje voor de reservetank had, dat betekent zeker dat ik geen waarschuwingslampje heb?
quote:Tarwetijger schreef op 29 mei 2012 @ 13:34:
Eens; zou het ook vreemd vinden als ie daar stuk van gaat.
Volgens mij was de OVER cdi inderdaad niet veel meer dan een cdi met tps mod, maar ben er niet zeker van.
quote:
quote:Metalhead schreef op 29 mei 2012 @ 18:39:
[...]
De TRX heeft een veel gesofisticeerder systeem dan een lampje om te melden dat de benzine bijna op is
Dan begint hij te stotteren![]()
![]()
Een lampje kun je over het hoofd zien, het stotteren dus echt niet(en ja, ik spreek uit ervaring
![]()
)
quote:Pieter H schreef op 29 mei 2012 @ 20:07:
Haha, Theo, ik stuur hem je wel ff op, jij merkt zeker of het beter of slechter is!
Mail me je adres maar ff.
© 2001-2013 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 2