Honda SW-T 400 2009

Dat ga je bereiken met Dr Pulley's
Met het sneller accelereren gaat wel je verbruik iets omhoog maar dat ligt ook deels aan je rechterhand 8-)
je moet ook bijna je riem vervangen zie ik en dan kan je het gelijk meenemen
 
Kun je d'r wat meer over zeggen? Als je vind dat ik doordram, gewoon zeggen, geen punt. ;-)

Welke toerentalen draait 'ie met Dr. Pulleys als je vol accellereert van 0-100 en hoeveel draait hij bij constante snelheden? Bij mij draait hij van 0-30 ca 4000 tpm, daarna ca 5500 en boven de 100 vrijwel lineair met de snelheid (120=6500 tpm). Wat me opvalt is dat hij vrij veel toeren maakt bij constante snelheden (90=5000, 130=7000).

En dat verbruik, waarover heb je het dan? Ik rijd vooral wat langere stukken, is 'ie dan niet zuiniger met Pulleys? Ik verbuik nu tussen 1:21 (stad en/of snelweg) en 1:24 (langere stukken).
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de scoot gaan halen, er was niks aan de hand volgens de dealer, ik heb wel gezien dat er nu gewichtjes op de chantes zitten en niet meer in de midden van het wiel.
Kostprijs 110€ voor iets wat ze volgens mij al eerder hadden moeten doen.
 
Heb ik ook. Na een nieuwe voorband was het minder, maar nog wel aanwezig. Daarna hebben ze wat aan balhoofd afgesteld en nu is het helemaal weg.

De mijne heeft het boven 130 km/u (gehad). Eigenlijk is het dus een mooie snelheidsbegrenzer. Sinds de nieuwe achterband was het erger (vanaf 110), maar het na 5000 km vrijwel afwezig.

Ik heb de indruk dat het met wind mee minder erg is dan met tegenwind. :?

Op die snelheden is de bouw van de scooter (stalen buizenframe i.c.m. soepele vering/demping) debet aan wat minder stabiliteit, wat ook niet bevorderlijk is.

Overigens heb ik begrepen dat de nieuwe modellen (SW-T) een stijvere voorvering hebben gekregen. Dus dat betekent dat het niet daaraan zou kunnen liggen.
 
Ik heb sinds 2010 een SW-T400. Zo'n twee maanden geleden heeft hij zijn 24.000 km beurt gehad en ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om er 23gr. Dr Pulleys in te laten zetten.
Eerste reactie: dat had ik al veel eerder moeten doen !
Ik heb er sindsdien 1.500 km mee gereden: reactie op gasgeven is veel meer fun, op constante snelheid ligt het toerental iets lager en verbruik is ongeveer hetzelfde gebleven (zit op zo'n 4,4l/100km).
Ik heb naast de Honda ook nog een motor en voorheen waren het alleen de omstandigheden (veel mee te nemen, slecht weer) die mij op de scooter lieten rijden ... nu kan ik zeggen dat ik er ook voor mijn plezier op rij.
 
Over veel meenemen gesproken:
Ik heb een offerte laten opstellen voor een topkoffer. Het is een in kleur (heavy grey met) gespoten 45 liter topkoffer met back rest. Prijs € 383 incl. alles. Is dat de te verwachten prijs of moet ik verder shoppen?
 
Ik heb sinds 2010 een SW-T400. Zo'n twee maanden geleden heeft hij zijn 24.000 km beurt gehad en ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om er 23gr. Dr Pulleys in te laten zetten.
Eerste reactie: dat had ik al veel eerder moeten doen !
Ik heb er sindsdien 1.500 km mee gereden: reactie op gasgeven is veel meer fun, op constante snelheid ligt het toerental iets lager en verbruik is ongeveer hetzelfde gebleven (zit op zo'n 4,4l/100km).
Ik heb naast de Honda ook nog een motor en voorheen waren het alleen de omstandigheden (veel mee te nemen, slecht weer) die mij op de scooter lieten rijden ... nu kan ik zeggen dat ik er ook voor mijn plezier op rij.

Hallo Ttrikki

Als ik het goed begrijp accelereert hij nu feller.
Maakt hij dan ook meer toeren en hoeveel ongeveer?
Bij constant rijden een lager toerental. Hoeveel ongeveer?
Heb je alleen de gewichtjes laten vervangen ?

Ik hoop dat je de vragen wilt beantwoorden.

Een nieuwsgierige Spijker. :?
 
Hoi Spijker,

Ik heb maar even getest en een paar waarden genoteerd. Moet er wel bij opmerken dat ik alles op het dashboard afgelezen heb, het zijn dus geen GPS cijfers. Maar goed, als de jouwe nog standaard is kan je toch een beetje vergelijken (ik heb van de mijne nooit de waarden genoteerd voor de modifikatie).

Acceleratie vanaf nul: stationair toerental 1.200/1.300. Bij gas in een keer helemaal open, gaat de toerenteller eerst naar 3.500 en zodra de scooter begint met versnellen (dus na enkele meters) schiet hij door naar 5.200 en dan voel je de acceleratie goed. Rond de 80 km/uur gaat dan de tegelijkertijd met de snelheid ook het aantal toeren verder omhoog. Ook bij tussenacceleraties maakt de scoot makkelijker meer en sneller toeren. Maar je kan ook heel makkelijk rustig rijden. Bij zacht gas geven rijdt de scoot nog steeds zo gewoon als in de standaard uitvoering.

Aantal toeren bij constante snelheden (km/uur - toeren):
60 - 3.800
80 - 4.900
100 - 5.200
120 - 6.200
130 - 6.900

Ik heb niet alleen de rollen maar tegelijkertijd ook de bijbehorende DR Pulley glijstukken (sliding pieces) laten instaleren.
 
Ik ben benieuwd welke verschillen je constateert. Dit komt vrijwel overeen met de toerentallen die ik gewend ben met mijn originele rollen. Dat geldt zowel voor optrekken als voor constante snelheden.
:?
P.s. Op de km-teller, dus snelheid minus ca 10%.
 
Laatst bewerkt:
Ben nog op zoek naar een hitteschild, je weet wel dat blinkende ding op de uitlaat.
De mijne is enigszins bekrast. Heeft iemand er nog eentje liggen?
 
ik heb het hele topic vol belangstelling gelezen alle 6 pagina's , en dat zo abrupt het topic stil komt te liggen.

er vallen me een paar dingen op, iedereen roemt het comfort, maar hekelt de turbulentie, het verbruik is eigenlijk hoger dan je mag verwachten van een 400 cc. de SW duidelujk beter afgewerkt dan de concurrentie, maar een dubbele teller zit er niet op en ook geen terug teller als het reserve lampje gaat branden.
de 400 is al niet meer op de markt terwijl de 600 eigenlijk weinig toevoegt, maar een beetje meer vermogen maar wel een stuk meer verbruik.

ik rij nu zelf op een BMW F800GS , die gebruik ik als woon & werk motor en voor de lol ritjes, en die loopt 1 op 22 a 25 , nu ben ik een rustige rijder.

maar ik overweeg een SW 400,, als woon & werk en dan iets anders puur voor de hobby.

het valt me ook op dat er op youtube relatief weinig instructie video's te zien zijn hoe je reparaties doet.
wat er is meestal in zuid europa gemaakt, maar hoe je de kleppen controleert heb ik nog niet gezien, neem aan vul plaatjes ?

vroeg me af of de bekende honda injectie truc ook werkt , als ie in verhouding wat duurder loopt er zo'n fijn K&N luchtfilter erin, kon zomaar 5 a 10 % schelen, wel bij de Honda Varadero, oude Afrika Twin, VFR 800

zou wel eens zo'n SW t400 van dichtbij willen bekijken ergens in de regio Twente, iemand die graag zijn SW t400 op foto & film wil ?
 
al heel erg lang stil hier op dit forum.
Word er nog wel op de silverwing gereden door forummers hier?
 
Zeker, de mijne is still going strong. Volgende maand krijgt hij zijn 48.000 beurt (o.a 2e x riem en rollen). Ik zal eraan proberen te denken daarvan verslag te doen. Dat kun je overigens volgen op motorshopper/reviews/motoren/honda/silverwing 400

Waar ik wel benieuwd naar ben is waar Silverwing rijders die aan een nieuwe toe zijn op gaan rijden. Voor mij voldoet een Burgman 650 aan de meeste eisen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben overgestapt van een Majesty 400 ABS naar een sw-t400 bj 2009 .( 4500 km)
Gebruik hem puur voor de hobby heb de olie en filter reeds vervangen.
De irc stuiter banden moeten er nog snel af. Metzler Feel free wintec komen er weer op.
Gaat dan een heel ander rijgedrag vertonen.
Zijn er nog sw-t rijders die met dubbel licht rijden dmv een module?

Groeten
 
gefeliciteerd Maxhum.
zeker met deze maagdelijke kilometerstand.
Ik heb de mijne nu op 85.000 km staan en rijd er nog steeds met heel veel plezier mee. Dagelijks woonwerk en een korte vijf daagse vakantie met motorvrienden naar het buitenland. Ik hou ze nog allemaal bij met mn 39 paarden.
Altijd Bridgestone hoop gehad, Eén keer Michelin Sport o.i.d. maar daar zat een hobbel in.
Ik heb geen dubbel licht maar kort geleden wel op Philips Extreme vison overgestapt en je merkt het verschil t.o.v. een gewone H7 wel degelijk.

@ GT scooter: ik kon niet slagen op de motorbeurs: ik heb één eis: de breedte. Een paar keer per jaar wil ik naar binnen kunnen door mn schuurdeur van 75 cm breed en dat gaat ondanks het gewicht net aan met zn 78 cm breedte. Het hele Hondagamma valt al af omdat ik met de voetjes naar voren wil rijden.
vrgr
Kees
 
De lampen vervangen voor H7 Wurth 90 plus is blindelings goed te doen van onderen.
Irc eraf Metzler Feelfree wintec erop (als guy martin erop vertrouwd moet het wel goed zijn)
Maar alles is goed te doen, ik had een kan met 20 liter water in de topkoffer gezet.
Zodat de kuip niet al te veel belast werd ,door de krik van onder tijdens verwijderen van het voorwiel.
Te zuinig geweest met de rubber ring op de aftap plug is niet helemaal dicht. gebeurt me niet weer!
Laat de zon maar weer komen.
......................................

Ondertussen voor de Metzler wintec er al weer af>> hoogteslag. Brigestone Battlax sc F erop.
..............................................................................................................................................................

Groeten
 
Laatst bewerkt:
Hoe is het intussen met jullie kilometerstanden ? Ik heb net de kaap van 70.000 gerond, (bwjr 2010, gekocht met 48.000 en er zelf 22.000 gedaan in 18 maanden tijd). Mijn vorige mechanieker is over de 130.000 gegaan en hij heeft een klant die de 160.000 vlotjes bereikt heeft zonder noemenswaardige problemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan