BMW F800 S/ST/GS/R/GT topic deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lees net in dit topic dat er dus problemen zijn met de eerste modellen... Is dit vanaf begin 2008 niet meer het geval? Ik zocht eigenlijk tussen de 06/07 modellen vanwege het budget... Misschien als je een huisselectie model koopt bij BMW dat dit al verholpen is, nou ja ga nog wel even door met zoeken!
 
Dit weekend 1000 km gereden met de f800. Geen enkel probleem gehad met de motor!
De vering vind ik alleen niet zo heel fijn, maar dat is wel te overzien.
Voor de rest ben ik zeker goed te spreken over de rode tarzan! 8-)
 
Wat vinden jullie.... Een rode f 800 s uit 2006 met 2250 km met handvatverwarming, witte knippers en ABS of een gele met 22000 km uit 2006 met handvatverwarming, ABS, boordcomputer, alarm, seatcover, witte knippers en middenbok voor 500 euro minder....
 
Laatst bewerkt:
2250 km? ik zou de garantie de doorslag laten wegen.
en voor 2006 modellen zou ik zeer goed kijken als je hem niet met 2 jaar huisselectie koopt of echt alles is gebeurd aan updates etc.

en voor die 500 euro zou ik het niet laten om gewoon te kiezen voor diegene die je het mooist vindt :P

succes
 
Wat vinden jullie.... Een rode f 800 s uit 2006 met 2250 km met handvatverwarming, witte knippers en ABS of een gele met 22000 km uit 2006 met handvatverwarming, ABS, boordcomputer, alarm, seatcover, witte knippers en middenbok voor 500 euro minder....
Ik zou voor de gele gaan.
 
Vanwege de opties XX? Die rode heeft wel erg weinig kilometers... vind het lastig... Jr777 ze hebben allebei 6 maanden garantie...
 
:Y De km-stand van de rode is wel extreem weinig, heeft dus altijd stilgestaan. De gele is ook weinig maar niet vreemd weinig. Middenbok altijd handig. Zes maanden garantie is toch netjes? Als er echt iets niet goed is komt het er wel uit.

Geel is natuurlijk ook mooier O-)

Succes met de keuze!
De dealer heeft me die km stand uitgelegd... Een man had de motor gekocht en kwam er al vrij snel achter dat het niet zijn ding was, altijd boxer gereden en daar dus ook weer voor gekozen. De motor heeft sindsdien inderdaad stilgestaan bij de dealer, ze hebben m ook sinds kort in prijs verlaagd.
Maar ik vind de gele inderdaad mooier en de opties zijn wel intresant ja! Blijft lastig! Ik ga in ieder geval eerst nog proefrijden om te kijken of het echt mijn ding is. Ben na alle info die ik gelezen heb wel erg positief en hij zit lekker. Proefzitten heb ik dus wel gedaan maar proefrijden daar was het even te druk voor helaas... Dus jullie horen het nog wel :)
 
tip dan ga je voor de gele en probeer je er een jaar garantie van te maken.. desnoods in ruil voor die 500.

en die proefrit komt vast goed. als de houding je past dan gaat hij je vast bevallen. het blok is super en qua sturen moet hij ook je f650 wel overtreffen.
 
tip dan ga je voor de gele en probeer je er een jaar garantie van te maken.. desnoods in ruil voor die 500.

en die proefrit komt vast goed. als de houding je past dan gaat hij je vast bevallen. het blok is super en qua sturen moet hij ook je f650 wel overtreffen.

Het blok denk ik zeker dat die gaat bevallen.. Sturen heb ik inderdaad ook gehoord dat de 800 dat beter doet, ben benieuwd! De houding moet ik ff zien, qua stuur en hoogte verwacht ik geen probleem alleen de beenhoek ben ik benieuwd naar hoe die bevalt.
Het schakelen zal ook veel soepeler gaan verwacht ik. Tja, en een jaar garantie heb je eigenlijk niet veel aan aangezien ik in de winter toch niet rij... Dan heb ik m liever nog wat voordeliger, ik weet in ieder geval al wat ik voor inruil krijg...
 
Een 2006 zou ik erg mee oppassen. De achteras en wiellagers gaan best vaak kapot, dit kost 1000 om te repareren. De zuigers zijn niet helemaal goed, gaan klapperen, kost ongeveer 2000 euro om te repareren.

Als je de motor 2e hands gekocht hebt, ook al is het bij een officiele BMW dealer, zal BMW geen poot uitsteken om de gemaakte fouten te herstellen, je kan dan geluk hebben dat je dealer iets doet, maar van BMW zelf hoef je niets te verwachten.

Overigens rijden er ook 2006 modellen rond die dit euvel niet hebben. Misschien is het zelfs een beter advies om een motorfiets te kopen met veel kilometers, bijvoorbeeld met 50K, als de problemen zich dan nog niet voorgedaan hebben, dan komen ze waarschijnlijk niet en als ze zich voorgedaan hebben is het al gerepareerd en heb jij die kosten niet.
 
Een 2006 zou ik erg mee oppassen. De achteras en wiellagers gaan best vaak kapot, dit kost 1000 om te repareren. De zuigers zijn niet helemaal goed, gaan klapperen, kost ongeveer 2000 euro om te repareren.

Als je de motor 2e hands gekocht hebt, ook al is het bij een officiele BMW dealer, zal BMW geen poot uitsteken om de gemaakte fouten te herstellen, je kan dan geluk hebben dat je dealer iets doet, maar van BMW zelf hoef je niets te verwachten.

Overigens rijden er ook 2006 modellen rond die dit euvel niet hebben. Misschien is het zelfs een beter advies om een motorfiets te kopen met veel kilometers, bijvoorbeeld met 50K, als de problemen zich dan nog niet voorgedaan hebben, dan komen ze waarschijnlijk niet en als ze zich voorgedaan hebben is het al gerepareerd en heb jij die kosten niet.

Binnen de huisselectie heeft mijn dealer anders zo goed als mijn gehele blok vervangen omdat ze een tikje hoorden... geheel spontaan. ik had het niet gemerkt.

Maar idd de 2006? modellen zijn/waren niet zonder problemen.
 
Ik heb tot nu toe nog niets vreemds gemerkt bij m'n 2006 model. Haha, dat wordt een spannende tocht door Schotland! :P Ik zie wel wat die rode mij wel of niet te bieden heeft!
 
En heb jij er garantie bij XX? Ik vind het nu steeds lastiger... Qua budget kom ik toch in het 2006 model uit... Weet ook niet vanaf welke maand/jaar het probleem verholpen is, iemand die dat weet? Is dat al bij de 2007 modellen?
 
En heb jij er garantie bij XX? Ik vind het nu steeds lastiger... Qua budget kom ik toch in het 2006 model uit... Weet ook niet vanaf welke maand/jaar het probleem verholpen is, iemand die dat weet? Is dat al bij de 2007 modellen?
Ik heb een half jaar garantie. Dus die is ergens in juli volgens mij verlopen. Dus hij mag voor die tijd wel stuk gaan! :P Daarna niet hoor! ;(
 
haha, inderdaad... Ik hoop het voor je! Ik hoorde wel van een man bij de motoport dat van alle modellen die ze hadden verkocht er maar een terug was gekomen met een probleem. En dat was heel iets anders... Dus de kans is klein denk ik!
 
haha, inderdaad... Ik hoop het voor je! Ik hoorde wel van een man bij de motoport dat van alle modellen die ze hadden verkocht er maar een terug was gekomen met een probleem. En dat was heel iets anders... Dus de kans is klein denk ik!
Nou, laat ik het maar hopen dan! :Y
 
Nou heb er een gekocht hoor gisteren! :)
Deze is t geworden, de rode met 2500 km!
2012-06-02110844.jpg

2012-06-02110833.jpg


Toch besloten deze te nemen, heb er nog voor weinig een seatcover bij besteld... Hij ziet er toch ook beter uit dan de gele, die is toch iets minder net en de opties die op de rode zitten waren voor mij genoeg. ABS en handvatverwarming... Ik ben er blij mee, rijdt heerlijk!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan