Dit onderwerp is gesloten.
quote:Zeta-boy schreef op 27 mei 2012 @ 11:45:
[...]
Mwah ik zou zeggen rijd eens mee. Vertrekken in 4 hoog, door naar 5 hoog en dan zes hoog. Top 90 behaald. Gaat erg rap.... Neem de nieuwste Volvo en je hebt 750 pk met bijna 3200 Nm koppel. Dat op een gewicht van 7500 kilo....
quote:suziboyy schreef op 30 mei 2012 @ 12:27:
en 426nm
quote:PeeJay schreef op 30 mei 2012 @ 12:40:
[...]
Topvermogen is het enige dat telt. Vanwege de versnellingsbak zal het max koppel aan de wielen gelijk zijn.
quote:wesleyc schreef op 30 mei 2012 @ 13:53:
[...]
Koppel/vermogenscurve is wat telt![]()
Je kan wel op top 1000pk hebben, maar als ik constant 900 pk genereer leg jij het hartstikke af. Topvermogen bepaalt alleen de topsnelheid, hoesnel je daar komt is afhankelijk van de hoeveelheid koppel over je hele toerengebied ( en dus ook pk's over hele toerengebied)
[...]
Je kan wel op top 1000pk hebben, maar als ik constant 900 pk genereer leg jij het hartstikke af. Topvermogen bepaalt alleen de topsnelheid, hoesnel je daar komt is afhankelijk van de hoeveelheid koppel over je hele toerengebied ( en dus ook pk's over hele toerengebied)
[...]
quote:Jv-h schreef op 30 mei 2012 @ 14:10:
[...]
Nog een stapje verder, het gaat over het gebied dat je gebruikt per versnelling. Denk dat die vrachtwaggel meer aan het schakelen is als zijn power te gebruiken? Ook zal een diesel sneller zijn vermogen afbouwen?
quote:Zeta-boy schreef op 30 mei 2012 @ 17:13:
[...]
Zoals ik eerder noemde hoeft een losse trekker niet meer dan 2 keer te schakelen om aan zijn top te komen. Als je dan ook een automaat neemt en die met de hand bediend heb je het over best respectabele schakeltijden. Menig auto heeft het moeten afleggen als ik met een losse trekker reed. Daarmee bedoel ik dus zonder trailer erachter. Enige beperkende factor is dan het gebrek aan gewicht op de achteras.
quote:

© 2001-2013 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 3