Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

Welk koekblik probeerde jou er uit te trekken? [deel 2]

Dit onderwerp is gesloten.

Pagina's:
«
»

SMR & CBR

Reg. datum:
16 apr. 2009
Een Aston Martin DB9 :Y
Honda CBR600RR
Suzuki DRZ400SM
Honda CBR954RR Fireblade
Suzuki GSX-R 1000 K6
Honda CBR600F (circuit)
Husqvarna SMR 510

Dè mooiweerrijder!

Reg. datum:
13 aug. 2001
quote:
Zeta-boy schreef op 27 mei 2012 @ 11:45:

[...]

Mwah ik zou zeggen rijd eens mee. Vertrekken in 4 hoog, door naar 5 hoog en dan zes hoog. Top 90 behaald. Gaat erg rap.... Neem de nieuwste Volvo en je hebt 750 pk met bijna 3200 Nm koppel. Dat op een gewicht van 7500 kilo....

Dat is dus maar 100pk per ton. Beetje middenklasser doet dat ook.
FZR600R, KTM620SC, KTM 300 EXC, GSXR1100W
Don't play dumb with me. That's a game you can't win.

Gsx-r 750 2006

Reg. datum:
25 jul. 2006
en 426nm
zx6r srad750 z1000 r1 ktm950sm gsx-r600 gsx-r750

Dè mooiweerrijder!

Reg. datum:
13 aug. 2001
quote:

Topvermogen is het enige dat telt. Vanwege de versnellingsbak zal het max koppel aan de wielen gelijk zijn.

Reg. datum:
03 nov. 2011
Een Renault Clio tot 2 x toe. Helaas verloor die :)

XJ900f Yamawing

Reg. datum:
10 jun. 2009
Zo, na 30.000 km motorrijden sinds mijn rijbewijs twee jaar geleden is het me toch eindelijk gebeurd, een auto die een sprintje wilde trekken. Geen idee wat het was, mijn verstand van auto's gaat niet verder dan "dit is een vrachtwagen en dit is een auto".

Hij legde het in ieder geval af tegen me op een xj600.
Fotografie - www.masque-obscura.nl

yzf 600 r Thundercat

Reg. datum:
23 sep. 2009
quote:
PeeJay schreef op 30 mei 2012 @ 12:40:

[...]

Topvermogen is het enige dat telt. Vanwege de versnellingsbak zal het max koppel aan de wielen gelijk zijn.

Koppel/vermogenscurve is wat telt ;)
Je kan wel op top 1000pk hebben, maar als ik constant 900 pk genereer leg jij het hartstikke af. Topvermogen bepaalt alleen de topsnelheid, hoesnel je daar komt is afhankelijk van de hoeveelheid koppel over je hele toerengebied ( en dus ook pk's over hele toerengebied)
Yamaha Thundercat | Mooie camping in prachtige motorvriendelijke omgeving: camping-choranche

Reg. datum:
21 mei. 2001
quote:
wesleyc schreef op 30 mei 2012 @ 13:53:

[...]

Je kan wel op top 1000pk hebben, maar als ik constant 900 pk genereer leg jij het hartstikke af. Topvermogen bepaalt alleen de topsnelheid, hoesnel je daar komt is afhankelijk van de hoeveelheid koppel over je hele toerengebied ( en dus ook pk's over hele toerengebied)

CVT FTW!
CSR305 XJ600S YZF600R YZF-R6 748S CBR1100xx CB250 CBF250 XJ900S Honda PCX Yuminashi

Ducati Sport 1000 Biposto

Reg. datum:
05 feb. 2009
quote:

[...]

Nog een stapje verder, het gaat over het gebied dat je gebruikt per versnelling. Denk dat die vrachtwaggel meer aan het schakelen is als zijn power te gebruiken? Ook zal een diesel sneller zijn vermogen afbouwen?

Dè mooiweerrijder!

Reg. datum:
13 aug. 2001
quote:

[...]

Dankzij de versnellingsbak zal het koppel aan de wielen gelijk zijn, ongeacht wat ze aan de kruk leveren.

Reg. datum:
17 feb. 2002
quote:
Jv-h schreef op 30 mei 2012 @ 14:10:

[...]

Nog een stapje verder, het gaat over het gebied dat je gebruikt per versnelling. Denk dat die vrachtwaggel meer aan het schakelen is als zijn power te gebruiken? Ook zal een diesel sneller zijn vermogen afbouwen?

Zoals ik eerder noemde hoeft een losse trekker niet meer dan 2 keer te schakelen om aan zijn top te komen. Als je dan ook een automaat neemt en die met de hand bediend heb je het over best respectabele schakeltijden. Menig auto heeft het moeten afleggen als ik met een losse trekker reed. Daarmee bedoel ik dus zonder trailer erachter. Enige beperkende factor is dan het gebrek aan gewicht op de achteras.
What does not destroy me makes me stronger.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten ontleend worden want ik lul altijd uit mijn nek.......

Reg. datum:
16 jul. 2011
Dit weekend even een geweldig moment gehad.
Bij de stoplichten staan vooraan in de auto.
Rode GSX600f oud type komt tussendoor.

Vol weg bij groen, en tegen de 130 Miles op mijn teller flink lopen seinen met het grootlicht en toen ging de held eindelijk opzij :+

Hij schrok pittig toen die achterom keek _O-

Rijd echt goed zo'n opgepepte Lancer EVO 4.

Als jij de rode GS was sorry hoor kon het niet laten :+ :W

Drent in Australie

Reg. datum:
25 feb. 2007
Ik geloof dat de meeste mensen niet echt in de gaten hebben hoe snel een lege vrachtwagen kan zijn, bedoel ik wel een zware vrachtwagen.

In Australie mogen vrachtwagens 100km/h, soms als je zo'n 110 rijdt zijn ze vaak nog in een paar tellen voor bij.
Yes officer, I did see the speed limit, I just didn't see you...

Ducati Sport 1000 Biposto

Reg. datum:
05 feb. 2009
quote:
Zeta-boy schreef op 30 mei 2012 @ 17:13:

[...]

Zoals ik eerder noemde hoeft een losse trekker niet meer dan 2 keer te schakelen om aan zijn top te komen. Als je dan ook een automaat neemt en die met de hand bediend heb je het over best respectabele schakeltijden. Menig auto heeft het moeten afleggen als ik met een losse trekker reed. Daarmee bedoel ik dus zonder trailer erachter. Enige beperkende factor is dan het gebrek aan gewicht op de achteras.

Ja en die autos gingen er ook vol voor? :)

Reg. datum:
17 feb. 2002
quote:
Jv-h schreef op 30 mei 2012 @ 17:46:

[...]

Ja en die autos gingen er ook vol voor? :)

Ignorance is a bliss.....
What does not destroy me makes me stronger.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten ontleend worden want ik lul altijd uit mijn nek.......

Reg. datum:
14 mei. 2009
Het had zo mooi kunnen zijn..

Ik reed op de A30 bij Barneveld, toen er één of andere rallyauto de snelweg op kwam rijden. Hij gaf flink gaf bij het invoegen, snel was hij iig wel. Ik blies hem vervolgens voorbij en wachtte daarna even op 'm, wat hij leek te begrijpen: hij kwam plankgas achter me aan. Vervolgens trok ik 'm alleen weer open, waardoor ie aardig achter kwam te liggen. Daarna heeft ie het niet meer geprobeerd, flauw B| .

Ff doorgereden naar Ede. Ga ik daar bij het industrieterrein de snelweg af, zie ik in mijn rechterooghoek een snel ogende auto staan. Ik ging links, maar keerde daarna natuurlijk ff om! Blijkt het een Ferrari te zijn *D. Dus ik denk: KASSA! :] . Vervolgens stond ik achter hem te wachten om de snelweg op te gaan, maar er zat een jong gastje iemand van mijn leeftijd in, die de auto nog niet helemaal eigen was helaas. De oprit van de snelweg ging nogal langzaam (voor een Ferrari) en daarna drukte hij heel kort even het gas in naar de 175, waar hij vervolgens bleef. Hij zal vast geen vol gas gegeven hebben, want ik had totaal geen moeite om hem bij te houden met m'n 600cctje..

Al met al, het was een leuk ritje, maar het had een stuk leuker kunnen zijn :P .

Reg. datum:
17 mrt. 2012
Een Mercedes Vito, het was mijn eerste stoplichtsprintje en ik had het eigenlijk niet verwacht dus ik was iets later weg maar ruim gewonnen natuurlijk :)

Born to Ride

Reg. datum:
29 jun. 2004
Huh sta ik bij de Ferry achter een Aston, zij was eerder aan boord, maar ik was er eerder af :+ Nooit meer gezien daarna ook!

Krijgen we dat weer...

Reg. datum:
07 aug. 2011
Gisteren een gele Seat Leon die probeerde mij voor te blijven... veel moeite kostte het me niet, daarna er maar voorbij :] Duikt er een koekbakker vlak voor me naar de linkerbaan met kruissnelheid....vol in de ankers die Leon knipperen als een gek met zijn verlichting....daarna droop hij maar af
Kwiedo AKA Rotondeduiker

999/NTV 650

Reg. datum:
14 sep. 2010
Tijdens het EK, NED vs DEN, was ik een stukje aan het rijden.
Een sprintje tegen een Audi R8 gewonnen. Maar ik had het er wel moeilijk mee. :P
Op een bochtig weggetje bleef ik ook makkelijk achter hem plakken.
Toen de drempels kwamen stond ie zowat stil. :')
Toen ben ik maar doorgereden. :W

Shifting Gear.

Reg. datum:
25 jul. 2010
gister tegen een dikke BMW 5 serie kwam s ochtends naast me staan op de singel toen ik naar het werk reed.. ik keek een keer op zij en toen met mijn ogen vastgespijkert op het stoplicht... sprong op groen.. mijn kawa sprong vooruit met een powerwheelie door naar de 2de versnelling en jammer genoeg was het toen stipjes werk :(
toch leuk geprobeerd..
Gehad: CB500, GPZ500S Nu in bezit: 900rr Fireblade, XJ900

'96 Bandit 600N

Reg. datum:
17 feb. 2010
Kwam net terecht in een Bugatti rally-achtig iets. Ik sloot aan achter een drietal dat aardig aan het doorrijden was. Maar tering jantje wat zijn die dingen nog snel voor 80 jaar oude machines! En ze hadden ook een prima bochtensnelheid met die dunne bandjes. Stinken deden ze ook, dus ben er toch maar voorbij gegaan.

gang is alles

Reg. datum:
13 jun. 2012
Gister een vw gti bij de stoplichten hij dacht echt dat hij een kans maakten toen het groen was bleef ik naast hem rijden toen dacht hij helemaal dat hij ging winnen maar heb hem niet lang in de waan gelaten op het achterwiel er langs
Cagiva raptor 1000

Reg. datum:
22 okt. 2008
Eén of andere ontzettend snelle Audi. Ik kon hem alleen bijhouden want mijn gashendel wilde maar niet verder draaien. :/

Reg. datum:
22 okt. 2008
Tijdje terug in Duitsland, een dikke Porsche 959. Reden op de snelweg 150 ofzo. Reden we de Porsche toevallig voorbij en vlak daarna op het gas. 15 minuten 285 (volgens de teller dan ;)) gereden, helemaal weggedoken achter de kuip. Toen vonden we het wel genoeg. Dus ik ga rechtop zitten en van het gas af.

Zie ik die fscking Posrche gewoon nog steeds 50 meter achter me hangen... :X Die had de hele weg achter ons gehangen, en omdat we achter de kuip weggedoken zaten zagen we natuurlijk alleen maar de wolken in de spiegel. :/

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2013 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 3

Cookies?Motor-Forum maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.