Honda CB750Four project

Status
Niet open voor verdere reacties.
Telkens ik jouw topic lees kwijl ik mijn toetsenbord onder ...
Heeeeel goe bezig en zeker voortdoen.

Pietro uit Brussels
 
Fijn om te lezen dat mijn topic wel op prijs gesteld wordt, twijfelde daar dus een beetje aan vanwege de minimale reacties. Maar de enorme golf van reacties in korte tijd heeft dat weer helemaal goed gemaakt ;)

Vanwege de velg er ff flink de balen van gehad en die irritaties met de soes een flink end zoek gereden vanmiddag :)

Vanmiddag beugel van de uitlaat weggebracht en uitgelegd wat het opzich simpele nieuwe ontwerp moest worden. Zag mooie 8-10 mm dikke ronde staafjes liggen dus hem er even op gewezen dat die er wel uitermate geschikt voor waren in mijn ogen. Begin volgende week zou die klaar zijn.

Tevens gebeld voor de velg met de mededeling; kom maar langs. Velg vanmiddag gebracht en zou helemaal goed komen. Klein deukje/slagje in zijn ogen. Vroeg tevens van wat de velg was (cbr1000) omdat hij dacht nog een zelfde velg te hebben liggen. Niet echt van toepassing nu maar ben blij dat ie mijn velg weer goed kan maken. Velg wordt ik gebeld over waarschijnlijk begin volgende week dat ik m weer op kan halen.

Nog even voor de popnagels gevraagd en was geen probleem. Kan de demper gewoon netjes afmaken (gaten had ik al geboord) en als ie helemaal af is kan hij de popnageltjes er ff inzetten. Nu enkel de huls nog super goed schuren, wil m namelijk echt als nieuw hebben. Gister nog ontroet van binnen, de raakvlakken netjes geschuurd en begin gemaakt met polijsten dekseltje. Was al eerder aan geklooit; dekseltje met hamer op de rand geslagen maar is zo pietluttig dat ik het iets beter probeer te krijgen maar eigenlijk niet noemenswaardig. Nooit eerder opgevallen dus kan daar dan nog wel mee leven ;)

Demper voor het oog erop gezet en lijkt erg mooi. Dekseltje komt er iets naar buiten gedraaid op te zitten zodat de uitlaat gassen schuin omhoog gaan. Maak m nu tevens gasdicht op de rvs pijp waar die eerder iets lekte. Dekseltje past strak aan de achterkant erin maar voor de zekerheid toch wat vloeibare pakking erbij. Mn vader had als suggestie om een demper in de huls te laten maken (zoals origineel erin zit) maar ik vind dat een slecht idee. Weet niet beter dan dat ie zoveel geluid maakt en een klein beetje meer kan dan ook nog wel, zeker i.c.m. de open filters maakt ie een fraai geluid *D

Motor vandaag en morgen even op een laag pitje maar wil van het weekend zien dat ik het kettingscherm schoon krijg, schuur en spuit. Twijfel nog een beetje over montage aangezien ik net zo lief de ketting zie. Zal toch wel nut hebben aangezien ie enorm vies is en straks met de oliesmering moet ik die niet allemaal zelf opvangen. Was eerder geen hoge prioriteit maar omdat de velg en het beugeltje van de demper even op zich laten wachten kan ik nu dat kettingscherm mooi ff tussedoor doen.

Update ya later :]
 
Nou ik vindt het echt oke waar je me bezig bent.

Goede informatie en foto,s over je honda project. :}

Ik heb ooit zelf een cb 350 four opgeknapt.

Ga zo door en sucsess.
gr toontje hifi.
 
De volgende keer weer foto's erbij (Fuse is gek op plaatjes kijken 8-) )

als ik iets af heb maak ik wel foto's ;)

gisteravond laat nog even de beugel die de demper klemt op de pijp gepolijst en tevens het dekseltje voor achterin. :)
 
aiii wat blijft dit jeuken zeg.

verplicht avondje gegourmet, met de soes door weer en wind dus die eerst weer flink gewassen een half uur geleden, ff beetje op het forum gelezen maar kan toch niet van mn projectje afblijven.

soms wel beetje vermoeiend maar ben er in mn hoofd de hele dag mee bezig en zodoende ook veel vrije tijd aan kwijt. duik zo nog even de schuur in om de huls van de demper af te schuren. spuiten is het nu te vochtig voor maar morgen moet geen probleem zijn als ik m nu naar wens geschuurd krijg. heb een heel pak schuurpapier gehaald dus daar zal het niet aan liggen ;)

belangrijkste vind ik de randen die straks langs het merkplaatje vallen en de rand aan de achterkant waar het dekseltje in gepopt wordt. de rest kan ik eventueel later nog bijwerken als ik de popnagels en het merkplaatje netjes afplak :)

ga uiteraard voor perfect resultaat in 1 keer maar weet niet of ik voldoende verf heb en wil m wel weer snel in elkaar hebben. speelt ook mee dat de huls mischien ergens wel een krasje oploopt bij het weer in elkaar zetten en dat ie natuurlijk 100% perfect moet zijn voor die weer gemonteerd wordt *D

mischien niet eerder opgevallen maar ben overdreven precies en pietluttig, zo secuur dat ik vaak moe van mezelf wordt maar is niet anders hehehe. zie het met de honda als de moeite om er in te investeren en spaar momenteel in mijn ogen kosten nog moeite om het ding perfect te krijgen. de kosten vallen gelukkig mee aangezien ik veel aan kennissen kan uitbesteden maar de uren worden zeker gemaakt. al is het een klein boutje of wat dan ook, het moet bijna beter dan nieuw zijn :)

vermoed zelf als de achterkant waar ik nu druk mee bezig ben, klaar is, dat het projectje even een paar weekjes stil ligt om weer op adem en inspiratie te komen maar zal deze topic zeker blijven bijhouden. al wordt het een lang verhaal dat wel jaren kan gaan duren ;)

mischien als lichte tegenvaller voor sommigen besteed ik de voorkant uit. het gaat om het vervangen van de vorkkeeringen en het vervangen van de vorklagers. heb dit zelf bij een motor nog nooit gedaan, krijg er al koppijn van als ik eraan denk, alles moet gaan uitzoeken, onderdeeltjes bestellen en dan zien dat ik het weer netjes in elkaar krijg. tevens zie ik de zittingen van de lagers (lagerschalen?) als groot probleem mochten die vast zitten. zou het zelf wel kunnen doen, kom er ook wel uit maar aangezien gemak de mens dient...

heb hier een kennisje voor (die tevens bij de soes de kleppen stelt (en onlangs balhoofdlager heeft vervangen ;) )) die er handiger in is dan ik zelf. net met pensioen en enorm veel ervaring met sleutelen, reviseren e.d. zodat hij in een uur doet waar ik een dag mee bezig ben.

balhoofd is altijd al beroerd geweest en laat ik hem dan in orde maken, 1 van de keeringen sinds kort lek. keering lekt sinds ik de stalen remleidingen voor compleet in orde heb en dit fanatiek getest heb })

afgezien van de keeringen en de lagers kan ik zelf dan weer verder knutselen met een andere kroonplaat boven i.c.m. andere tellers, koplampen, klauwen spuiten, velg spuiten etc.

nu nog ff schuren!

ps. als de demper klaar is maak ik zeker een foto!
 
jammer, de hittebestendige lak is blank ipv. zwart wat ik dacht en nodig heb '(

hulsje mooi geschuurd (combinatie waterproof met wasbenzine werkt fijn ;) ) nu maar noodgedwongen wegleggen dus met kettingscherm aan de slag want wil de avond wel vullen :)
 
Mijn god Ivan je bent echt snel nug geen 15 minuten later geschuurd en gespoten. Maar eh is die blanke lak hittebestendig?

Ben zelf bezig met een surprise maken van latjes en houtlijm, maar gelukkig hoeft dat niet zo nauwkeurig. Dit wordt toch weer gesloopt.
 
Mijn god Ivan je bent echt snel nug geen 15 minuten later geschuurd en gespoten. Maar eh is die blanke lak hittebestendig?

Ben zelf bezig met een surprise maken van latjes en houtlijm, maar gelukkig hoeft dat niet zo nauwkeurig. Dit wordt toch weer gesloopt.

ow nee hoor, had het geschuurd en kwam er toen achter dat de hittebestendige bus die ik had staan niet zwart was maar blanke lak. heb dus niet kunnen spuiten omdat ik de juiste lak niet had helaas.

maar ben inderdaad snel;

dempertje bij huls aan beide zijden de pasvlakken staalborstel op boormachine overheen gehaald, met de hand flink gevijld en vervolgens met schuurpapier deels gepolijst, sluit allemaal alsof het nieuw is ;)

demper voor het oog ff in elkaar gezet en erop geschoven, staat mooi en past/zit beter dan voorheen. gaat nu enkel om spuiten en de popnagels er weer in.

kettingscherm "goed" ontvet, enorm geschuurd en vervolgens die wel meteen voor de eerste keer gespoten ;)

heb alleen niet goed genoeg ontvet of er is iets van blanke lak blijven zitten maar op een klein stukje begon iets te reageren met elkaar :?

doet er weinig toe opzich, heb m schoon en de lassen bijgevijld, flink op lopen schuren, deels goed ontvet en meteen de eerste laag erop ter stimulans voor mezelf. heb m nu in de woonkamer aan een draadje aan het dak hangen dat ie goed kan drogen en morgen maar eens goed bekijken. gewoon weer verder schuren en al met al komen er dan een laag of 3 tot 4 op voor die klaar is.

lak voor de demper moet ik dus nog halen. wil perse van een bepaalde zaak en weet niet wanneer ik het red om die op te halen, ivm. werk. sowieso end de week ergens wel maar hoop zelf op dinsdag ofzo. :]
 
heb alleen niet goed genoeg ontvet of er is iets van blanke lak blijven zitten maar op een klein stukje begon iets te reageren met elkaar

ja rot is da, ik had het gister ook , m'n spuitplamuur begon ergens mee te reageren, volgens mij met de vorige laat plamuur ofzo :S
 
ja rot is da, ik had het gister ook , m'n spuitplamuur begon ergens mee te reageren, volgens mij met de vorige laat plamuur ofzo :S

weet niet precies hoe en wat maar was slechts een minimaal plekje, straks even schuren en tweede laag erover ;)
 
Of het nu vuil of vettigheid was weet ik niet maar het eruit geschuurd en overgespoten en lijkt als nieuw. Wederom hier boven laten drogen wat snel gaat, net even gekeken hoe het lijkt in zwart en ben erg tevreden. De achterbrug glimt meer dan eerder met aan beide zijden de glimmende zwarte details; de remstang en het kettingscherm.

Wil er nog 1 of 2 extra lagen op hebben maar ook nog de remschijf achter liggen die nog een laagje kan gebruiken. Het beugeltje van de demper moet dan nog die kleur maar dat is een heel klein ding en dus zo gedaan.

Zien dat ik snel de gewenste hittebestendige lak heb zodat ik de demperhuls kan spuiten en dan schiet het allemaal wel op.

Net de achterband nog even netjes schoongemaakt en nu is het dus wachten op de velg.
 
Ben ff een tijdje niet meer online geweest, maaruh, fu***n hell wat een gave bak, waar heb je die opgeduikeld. Mooie achterbrug ook, alleen vind ik de wielen wat minder, mooie alu spaakwielen erin, als daar nog centjes voor zijn. Complimenten :}
 
Ben ff een tijdje niet meer online geweest, maaruh, fu***n hell wat een gave bak, waar heb je die opgeduikeld. Mooie achterbrug ook, alleen vind ik de wielen wat minder, mooie alu spaakwielen erin, als daar nog centjes voor zijn. Complimenten :}

Die heb ik opgeduikeld achter uit de garage onder een zeiltje waar die al geruime tijd op een creatieve bui stond te wachten ;)

Spaakwielen?? Neh, doe mij deze maar. Sowieso al genoeg ellende en werk met de achtervelg gehad dus die blijft er echt wel in :)

Maar kan gelukkig weer verder *D

Vanmiddag een telefoontje dat de velg klaar was. Leek hem in eerste instantie een klein deukje maar zat toch een behoorlijke slag in; dat kon ik enkel bevestigen ;)

Velg was weer in orde en haal m morgen op. Kosten 50 euro wat mij nog wel meeviel.

Verder end van de middag spuitbusje hittebestendig zwart gehaald waarmee ik eerdaags de huls van de demper spuit.

Eerdaags ook eens informeren hoe het staat met het beugeltje voor bevestiging demper want die was ik ff helemaal vergeten maar zal wel klaar zijn ;)

edit:

Met de achtervelg dus tevreden, de voorvelg op termijn nog eens vervangen mischien. Heb er nu een band op met binnenband :?

Wil gewoon een normale band, vermoed dat het op deze velg wel kan maar zo niet dan ga ik een stuk eerder overwegen wat voor velg er voor inkomt.
 
Velg vandaag opgehaald en ziet er netjes uit.

Huls van de demper zit de eerste laag enorm strak op.

Kettingscherm de derde laag gespoten en waarschijnlijk tevens de laatste laag.

Achter de remschijf nog een extra laagje en tevens de rand gepolijst. Had de schijf niet helemaal netjes afgeplakt waar ik achter kwam na het verwijderen van de tape. Ook was de buitenkant niet netjes gespoten; te dun. Zag namelijk nog lichte krasjes van het schuren. Tape eraf, randjes strak bijgewerkt en viel me toen pas op dat op de rand van de schijf iets zat. Leek iets lak achtigs maar zat zo vast als een coating. Schuurde me helemaal zuur erop maar schoot niet op. De schijven voor glimmen wel aan de rand dus...

Staalborstel op de boormachine gezet, schijf tussen de knieën geklemd en ding haaks erop gezet. Ging sneller dan schuren maar duurde wel even voor alles eraf was. Afgewerkt met stukje staalwol en het glimt! :}

Voor vandaag er alweer klaar mee. De gespoten delen hangen weer te drogen en verder geen zin meer.

Morgen informeren naar de beugel voor bevestiging demper. De huls nog een tweede laag spuiten terwijl ik m nu al super mooi vind *D

Kettingschermpje kan er dan weer op en de schijf ligt dan alleen nog te wachten op de velg.

Velg nog goed naschuren om vervolgens in de grondlak te zetten. Wil er een flinke laag opspuiten en dan afronden met 3 tot 4 lak lagen matzwart.

Hoef gelukkig nergens meer op te wachten, nergens mee afhankelijk van iemand dus nu enkel nog de tijd kunnen maken om het netjes af te werken en weer in elkaar te zetten. ;)

Foto's volgen uiteraard maar heb nu nog niks waar ik trots genoeg op ben om te showen dus die komen als het weer netjes in mekaar zit :)
 
ben benieuwd hoe je uitlaat+ophanging eruitkomt te zien en wat voor geluid ie gaat maken :)
 
ben benieuwd hoe je uitlaat+ophanging eruitkomt te zien en wat voor geluid ie gaat maken :)

daar ben ik ook wel benieuwd naar. ben echter benieuwder naar hoe het ding stuur met een slagloos achterwiel, de ketting netjes in lijn en hoe die trekt met twee tanden kleiner aan de voorkant ;)

geluid kan ik me iets bij voorstellen aangezien het eerder ook al behoorlijk luid was. tegen de tijd dat er weer een mooi weer motorforum meeting is zal ik wel wat verder zijn opgeschoten en dan kun je m wel boven het gros uit horen komen ;)
 
als een kind zo blij met elk klein onderdeeltje dat klaar is; kettingscherm meer dan stofdroog dus voorzichtig alvast gemonteerd. lijkt mooi zit alleen met het achterste bevestigingspunt. is een gaatje achterin de brug met een bout en moer aan de onderkant. wiel is verder naar achteren gekomen door kleiner voortandwiel en zal net wel of net niet lukken met spannen van de ketting. vermoed dat het nét gaat maar kan dan met het wiel niet verder meer naar achteren aangezien de moer in de weg zit. mocht het nét passen of net niet dan maar een helicoil in de brug laten zetten waardoor de moer vervalt. boutje inkorten zodat ie niet meer uitsteekt naar onderen en dan kan het wiel wel gewoon over de volle ruimte in de achterbrug schuiven. :)
 
velg afgeschuurd en hangt hier in de primer :)

schijf wou ik nog 1 aller laatste laagje op spuiten...

pak ik in mn onoplettendheid de primer :(

snel eraf gepoetst en weer zwart op gespoten maar schuur m morgen dan nog maar een keer met een nieuwe poging. heb zoveel tijd in enkel het randje gestopt dat het hart van de schijf dan ook perfect moet zijn ;)

beugeltje uitlaat was nog niet klaar maar in de demper zit ook nog wat werk dus hoef me nog niet te vervelen :)
 
Schijf zit netjes in de lak, boutjes gepolijst en geheel dus klaar.

Demper tweede laag lak op gespoten, morgen een derde laagje en dan kan die morgenavond weer in elkaar. Volgende week de popnagels erin en dan kan ie weer gemonteerd worden.

Velg inmiddels twee lagen gespoten, morgen de derde en mischien nog een paar lagen. Wil sowieso de verf heel goed uit laten harden maar een laagje meer lijkt me geen kwaad kunnen aangezien nu toch de band eraf ligt en er geen haast mee is.

Zal proberen morgen wat fotootjes te maken ondanks dat het nog niet helemaal klaar is. :)
 
Jahoo, foto's *D , haha, maar Ivan de lak op je velg gaat ie houden als je straks je band laat/gaat monteren. Mijn ervaring is dat spuibus lak nou niet de sterkste is.
 
Ivan de lak op je velg gaat ie houden als je straks je band laat/gaat monteren. Mijn ervaring is dat spuibus lak nou niet de sterkste is.

Dat is inderdaad nog ff spannend ;)

Twijfel zelf, de ene zegt dat het geen probleem is terwijl een ander zegt dat als je ook maar iets nét niet goed genoeg ontvet of geschuurd hebt...

Ik heb het super geschuurd en ontvet, flink in de primer gezet (die ik niet altijd gebruik) en vervolgens per laag er bijna een spuitbus op leeg gespoten. Vermoed dat het wel goed zal gaan maar in het ergste geval zou ik iets aan de randjes bij moeten spuiten ;)

Kon vannacht slecht slapen en me bedacht dat ik de vorklager wel zelf ga doen. Heb er een mooie bok voor namelijk en kan dan tevens een lip van het balhoofd afslijpen die ik er perse vanaf wil hebben :)

Kan de losse poten dan wel wegbrengen en het lager moet ik wel uitkomen, zo niet; dan toch ;)

Zal zo bij mn pa eens informeren naar de camera als ik goed en wel wakker ben en me fatsoenlijk aangekleed heb hehehe
 
lekkere zondag ochtend start: baterijen camera leeg en demper laat ik stuiteren :(

maar met frisse moed: baterijen in de lader, demper geschuurd en gespoten, velg geschuurd en gespoten, zo de was opvouwen en dan weer verder ;)

foto volgt
 
De demper:

(popnageltjes moeten er nog wel in)

full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan