Wilbers schokdemper Yamaha xj600 Diversion

FalcoRider

Rookie
5 jun 2012
10
0
Hallo Diversion rijders!

Wie kan ik blij maken met een vrijwel nieuwe Wilbers achterschokdemper voor een Diversion 600?
 
Nieuwprijs is 449 euro. Schokdemper heeft minder dan 3000 km gelopen. Rijdt echt super! Doe een bod zou ik zeggen.
 
Omdat ik de Diversion heb ingeruild voor een Aprilia Falco. Ik vond het zonde om deze schokdemper er onder te laten zitten. De Diversion was mijn eerste motor. Heb er zo'n 5 jaar op gereden. Het was tijd voor iets anders. De Wilbers schokdemper had ik veel eerder moeten doen. Maarja ik zat toen wat krap bij kas en tweede hands heb ik er toen geen kunnen vinden. Wat dat betreft hebben jullie nu een luxe positie... :)
 
Ter aanvulling: Het betreft het type Wilbers Racing 640, dus niet de goedkopere eco line. Wat info van de site van HK suspension:

De basisuitvoering van deze Wilbers schokdemper heeft dezelfde techniek als multi-instelbare versies. Het verschil zit hem in het ontbreken van het externe stikstofreservoir en de niet aanwezige instelbaarheid van de ingaande demping.

Er is dus geen onderscheid in de kwaliteit en is volledig servicebaar; standaard uitgerust met een radiaalzuiger met vervangbare zuigerveer, oliegesmeerde du-lagerbus, en teflon gevoerd lager.

Meerdere kwaliteitsonderdelen bepalen hier dan ook de huidige top-standaard voor deze basis mono-schokdemper. Vanzelfsprekend is ook bij deze demper de veervoorspanning geheel traploos instelbaar. Ook is de uitgaande demping via een open bleed-systeem in 22 standen over een breed bereik te verstellen.

Hij staat inmiddels nieuw voor 499 euro op de site van HK suspension. Tsja inflatie...

Ik heb hem dan ook voor 200 euro op marktplaats staan.
 
Uit interesse: waarom zou je een aftermarket achterveer van €460 kopen voor een oud model diversion 600?
 
Omdat ik het wel vond passen in het volgende rijtje:

-Wilbers progressieve voorvorkveren
-Dynojet stage 3 kit
-4in1 sportuitlaat
-Stalen remleidingen
-Solo seat
-Andere spiegels
-Andere knipperlichten
-Bugspoiler
-Mudhugger
 
Ff offtopic, een soloseat voor n div: heb je daar nog n foto van toevallig?
Helaas voor jou heb geen interesse in de shock.
 
Omdat ik het wel vond passen in het volgende rijtje:

-Wilbers progressieve voorvorkveren
-Dynojet stage 3 kit
-4in1 sportuitlaat
-Stalen remleidingen
-Solo seat
-Andere spiegels
-Andere knipperlichten
-Bugspoiler
-Mudhugger
Oke.. foto?

Waarom niet gewoon een veer van een andere motor die fully adjustable is?
 
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan