Honda Helix

Mooie uitlaat op de Helix zeg. Japans zeker, daar hebben ze mooie custom onderdelen.
Er staat een Helix te koop bij Van der Heyden in 's-Hertogenbosch. weet niet wat de vraagprijs is.

Groet Harry
 
Inderdaad een gave uitlaat! Dat chroom met zwart/blauw is ook mooi. Er staan voor zover ik weet geen Helix-en te koop op marktplaats of speurders. In Duitsland wel, ebay.de en mobile.de tonen er een stuk of 50.


*linkje mobile.de*
 
Laatst bewerkt:
Ik vind ze voornamelijk geinig omdat ze zo over " the top " zijn.

Vriend van me heeft een Kedeng of Redeng gekocht voor 350 Euro ook zo'n over the top model met meer kuip dan motor.

Je kunt zo een heel winkelwagentje kwijt onder het zadel
 
Iemand interesse in een helix? De mijne gaat in de verkoop wegens verhuis naar België, ga hier (België) weer op zoek naar een helix om te verbouwen.. (Was er nog niet aan begonnen, wel onderdelen verzameld:)
 
Kan je hem dan niet beter " zelf slopen "

Dan hoef je bij het zoeken naar een nieuwe Helix niet je eigen het schompes te zoeken naar onderdelen ? Met een BE Frame ben je dan al een heel eind.

Volgens de RDW site:

Zelf een voertuig demonteren/slopen.
Alleen door de RDW erkende demontagebedrijven mogen voertuigen demonteren of slopen.

Voor enkele categorieën voertuigen geldt een uitzondering op deze regel.

Voertuigen die u wel zelf mag slopen of demonteren zijn:

•personenauto's van 15 jaar en ouder
•bedrijfswagens van 15 jaar en ouder waarvan de maximum toegestane massa niet zwaarder is dan 3500 kg
•motorfietsen
•bromfietsen
•aanhangwagens
•bedrijfsvoertuigen met een maximum toegestane massa van meer dan 3.500 kg
Wat moet ik doen?
U stuurt een brief naar de RDW.

Hierin vermeldt u de reden waarom uw voertuig uit de kentekenregistratie gehaald moet worden. Samen met de brief stuurt u ook het complete originele kentekenbewijs mee.

Dit bestaat uit drie delen; Voertuigbewijs, Tenaamstellingsbewijs en het Overschrijvingsbewijs.
Verder hebben we ook een kopie van uw legitimatiebewijs nodig.

Als het kenteken op naam van een rechtspersoon staat, moet u ook een kopie uittreksel van de Kamer van Koophandel meesturen. Het uittreksel mag niet ouder zijn dan 1 jaar.

Als de politie het voertuig heeft vernietigd, dan moet u een afstandsverklaring of een bewijs van vernietiging van de politie meesturen.

Het adres is:
RDW
afd. VRD
Postbus 30.000
9640 RA Veendam

De RDW beoordeelt vervolgens of uw registratie beëindigd kan worden. De voertuigverplichtingen vervallen op het moment dat de RDW de registratie in het kentekenregister beëindigt. U ontvangt hiervan een bevestiging.
 
Uitvoeren naar Belgie is veel makkelijker.
Gewoon de kentekenplaat inleveren bij de RDW en een formulier invullen.
Stelt niks voor.
 
Ik zou ook gewoon invoeren, weet je ook waar je aan toe bent. Tenzij dat misschien een reden voor verkoop zou zijn natuurlijk. Foto's? :)
 
Is dat zo makkelijk ja?
Had met rdw gebeld en kreeg te horen dat deze helix oorspronkelijk uit duitsland kwam en dat contact met de "duitse rdw" of zoiets papieren moest gaan aanvragen? En op internet lees ik weer dat het aanmelden van een motor uit buitenland in belgië weer een heel gedoe is.. lees vaak dat verkopen en een andere in het zelfde land het makkelijkst is..
 
Ah, ok. Dat verhelderd de zaak, als je zelf al de RDW hebt gebeld. Invoeren in België leek me niet zo moeilijk, maar als dat toch wel blijkt... Dan gewoon verpatsen dat ding en in België wat nieuws zoeken ja!

Maaruh, foto's? *O*
 
Zo! Anders registreer je even in 2005 en maak je een eerste post in 2012. EPIC!

Inderdaad man van weinig woorden!
 
Problemen!!!

Ik rijd vandaag naar huis van mijn werk toen de Helix er mee stopte. De motor viel plotseling uit en was niet meer aan de praat te krijgen. Na 3 kwartier duwen eindelijk thuis meteen op zoek naar de oorzaak. Ik dacht in eerste instantie kapotte bougie of iets elektrisch, Maar er is gewoon een vonk.
Hij krijgt ook benzine. Tenminste de carburateur. Vlotterkamer er even afgehaald. Misschien een verstopte sproeier maar ook dat is niet het geval. Nu weet ik het even niet meer. Iemand nog tips?
 
Hey Kornfed,

Krijgt hij een goede blauwe vonk of een oranje/gele? De bougie wordt ook nat? Misschien is de bobine kaduuk of zit een aansluiting los. Andere optie is dat de veer van de startbeveiliging los zit, of de schakelaar het niet meer doet.

Groet Harry
 
Hoi Harry,

Het is allemaal veel erger ben ik nu achter.
Er is een lager van de nokkenas kapot gelopen waardoor de nokkenasketting is gebroken.
Revisie gaat flink in de papieren lopen dus komt er een ander blok onder.
Oorzaak van de ellende is waarschijnlijk te weing olie in het blok. |(
Het belangrijkste is dat ie weer gaat rijden want ze worden steeds zeldzamer.
 
Dag Helixaners, ik wil een van mijn twee Helix scooters verkopen. Gebruik hem nauwelijks. Mocht er interesse zijn van jullie zijde dan hoor ik dat graag. Het betreft een donkerpaarse cn 250 van 1994. 47000km. De voorband is aan vervanging toe. Motor loopt goed. Lichte lakschade. Prijs €1000
interesse? blokje47@hotmail.com
full
 
Oma weg wezen ouwe doos :Y
Iemand bekend met een Helix club, dealer in de buurt van Den Dungen (noord Brabant)
Zoek machines helpen nu niet echt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan