MTB/van der Ven zijspannen-topic!

Breed traag duits hok.

  • Hoera, weer een Beemer erbij!

    Stemmen: 2 6,7%
  • Kras op met je mof!

    Stemmen: 1 3,3%
  • Maakt me niet uit, als het maar 3 wielen heeft.

    Stemmen: 8 26,7%
  • Pfffffffffffffffff weer een poll.

    Stemmen: 7 23,3%
  • Waar heeft die gek het over?

    Stemmen: 5 16,7%
  • Welkom Bosso, je lijkt me een geschikte peer.

    Stemmen: 7 23,3%

  • Totaal aantal stemmers
    30
Mijn etalage 3wielert komt uit Oosterhout. Zelf woon ik al jaren in Zeeland. 3Wielert is dus import, ik ook trouwens. Zo komt mijn naam vast wel in de Cronyck van Zeeland of Smallegange voor. Maar niet van mijn familie.

Kheb wel us met een smallegange in de klas gezeten ergens, weet alleen effe niet meer waar (Goes of Vlissingen)

op welk eiland zou ik je ergens moeten zoeken?
 
Hahaha, nu gaan er dingen door elkaar lopen.
@ Dropje: ik ben Smallegange, en ik weet zeker dat ik niet bij jou in de klas heb gezeten.
De Smallegange waar naar verwezen wordt is een verre voorouder van mij die een Cronyck geschreven heeft.
Mijn familie komt trouwens van Wolphaertsdijk.
 
Hahaha, nu gaan er dingen door elkaar lopen.
@ Dropje: ik ben Smallegange, en ik weet zeker dat ik niet bij jou in de klas heb gezeten.
De Smallegange waar naar verwezen wordt is een verre voorouder van mij die een Cronyck geschreven heeft.
Mijn familie komt trouwens van Wolphaertsdijk.

Dat ik niet bij jou in de klas gezeten heb is een feit.
Maar het is ook een feit dat ik ooit wel met een Smallegange in de klas heb gezeten ...


O-) :+ :P
 
Laatst bewerkt:
1 wiel en een motor kan ook al leuk zijn. Maar dat is wel het minimum voor mij.
Google Kerry McLean..
 
ken het zijspan is heel lang geleden van mn vader geweest
hahahaha grappig dat ik het zijspan zie
heeft trouwens een kickstarter toch
is trouwens bmw r100 rs krauzer geweest
 
Hallo, bosso
Ik ben ook nieuw op het forum, zelf rijdt ik met een dergelijke combinatie.
Stuur eigenschapen zijn erg goed, ik heb in de bak een schijfrem laten maken komt de remeigenschapen ten goede de standaard trommel namelijk een mini achter ophanging doet niet veel.
Nog even wat info over je span de bak is gemaakt begin jaren 80 door jos van der ven, helaas is deze eind jaren 80 overleden, bak is vrij zeldzaam zijn er ongeveer 10 van gemaakt.
Mocht je vragen hebben laat maar weten
full
 
Ja, even alles op een rijtje zetten.

@Dropje '73; mijn achternaam is Bosman, en ik woon ergens op Zuid-Beveland. Zelf vermoed ik dat je maar een paar dorpen verderop woont. gemeente B?

@Hellracer; inderdaad, veel Smallegangers hier op Z-Beveland

@Teunyb; Kom maar op met de info! Oude foto's zijn me ook welkom. Zo staat er nu een RT kuip op. Was dat toen ook al zo? Enne Krauser he, dat verklaart de rood/blauwe biezen die niet BMW eigen zijn.

@Vankaam; Mooie combi, wil ik best wel eens van dichtbij bekijken. Dat er +/- 10 gemaakt zijn heb ik al vaker gehoord. Zo rijd er met de Zeelandiarun ook al jaren 1 mee, maar die staat naast een Goldwing. Nr.4 staat momenteel op MP.

http://motoren.marktplaats.nl/onder...SGN5YfP7FTxYRONy/v38AucyeTw==&fta_ind=20&fs=1

Nog even, en we kunnen ons eigen van der Ven topic openen. Trouwens, is het nou Ven of Venne?
 
Laatst bewerkt:
Hallo bosso.

inderdaad een van der ven topic, dat zou leuk zijn bijna niemand weet iets over deze zijspannen.
Officieel heefd de bak geen naam maar degene die ze gebouwd heefd heet jos van der ven dus iedereen noemt het een van der ven bak.
Ik ben trouwens in het bezit van een copie van de orginele bouwtekeningen van het frame van de bak, deze heb ik verkregen van een goede vriend van jos van der ven.
Zaterdag 15 september word de ma-run vereden die rijdt ik ook mee inschrijven is nog mogelijk het is mischien een idee?.
Degene die de ma-run organiseert is harry bastings die is toevallig eigenaar geweest van jouw span, die kan er vast ook genoeg over vertellen.
de bak die op marktplaats staat is de 1 persoons van der ven een smallere variant van 1,5 persoons die wij hebben, de een persoons is nog zeldzamer zijn er mischien 5 van.
mvg ben van kaam
 
Daar had je me FF te pakken zeg :? Ik zit me maar af te vragen waaraan je kan zien wat de eenzitter of de anderhalf is, Het mangat van de bierkelder. :Y
 
Laatst bewerkt:
Hallo, bosso
Ik ben ook nieuw op het forum, zelf rijdt ik met een dergelijke combinatie.
Stuur eigenschapen zijn erg goed, ik heb in de bak een schijfrem laten maken komt de remeigenschapen ten goede de standaard trommel namelijk een mini achter ophanging doet niet veel.
Nog even wat info over je span de bak is gemaakt begin jaren 80 door jos van der ven, helaas is deze eind jaren 80 overleden, bak is vrij zeldzaam zijn er ongeveer 10 van gemaakt.
Mocht je vragen hebben laat maar weten[afbeelding]

Volgens mij heeft deze combinatie vorig jaar in Motoplus gestaan.
Schitterend exemplaar, met jeugdige bestuurder *D
 
Kan ik iets van begrijpen _O- Maar wel een combi hoor, motor past bij de bak.

Ik mag aannemen dat u de hoogstaande combinatie van Duitsch/Nederlandsche kwaliteiten bedoeldt tegenover uw motorisch product wat duidelijk ooit met de nu nog bekende fransche slag gebouwd werd?
 
Juist die. Maar wel met een knipoog hoor, het design is smaak en daar over valt nu eenmaal niet te twisten. Dat laatste positieve gedeelte was wel oprecht en niet synisch bedoeld.

Hoezo duidelijk ooit trouwens?
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat Voxan niet meer gemaakt werd, of zit ik er nou naast? Mag hoor, graag zelfs. Ik ben wat motorsaaikels aangaat nogal eurofiel.

@Dropje; Gemeente Z. dus. Okeej, kan je dan ook vertellen of het Mosseltreffen nog georganiseerd wordt? De PZC denkt wat dat aangaat nog altijd teveel in eilanden.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat Voxan niet meer gemaakt werd,

Als ze kapot zijn wel ;) Maar je hebt gelijk, het merk is ter ziele en de merknaam is gekocht door Venturi die electrische motoren wil gaan produceren.
 
Ik dacht dat Voxan niet meer gemaakt werd, of zit ik er nou naast? Mag hoor, graag zelfs. Ik ben wat motorsaaikels aangaat nogal eurofiel.

@Dropje; Gemeente Z. dus. Okeej, kan je dan ook vertellen of het Mosseltreffen nog georganiseerd wordt? De PZC denkt wat dat aangaat nog altijd teveel in eilanden.

Voor zover ik weet is er dit jaar gewoon weer 1
Ze hebben idd nogal wat problemen gehad met onze huidige burgervader, die wordt hier de 'afbraak-burgemeester' genoemd omdat hij van alles aan banden aan het leggen vwb activiteiten, zo ook jarenlange tradities in Renesse aan banden leggen. Maar ja regeltjes he!

De oude burgemeester vond alles best, maar die Limburger die we nu hebben is vergeten dat hij zelf ook ooit jong is geweest ...... :')
 
De oude burgemeester vond alles best, maar die Limburger die we nu hebben is vergeten dat hij zelf ook ooit jong is geweest ...... :')

Kan ik me moeilijk voorstellen, het schijnt dat ie 20jaar nodig had om de lagere-school te voltooien. OEI,WACHT!! Bosso is ook wel eens wat traag van begrip. :z
De man heeft een gigantisch trauma. Mocht pas op z'n 22e naar school, en deed er alsnog ruim 20jaar over. :(
Tja, daar zou'k ook niet vrolijk van worden.

Note; Bron van onzin = Wikipedia. :W
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan