Het Aprilia RS125 topic (3)

Heb je volledig gelijk in ;). Ik wist dat ze lek waren, maar dat is ook goedkoop te maken.
Had ik achteraf maar gelijk een goede gekocht B|
 
Heb geen specifieke foto bij de hand, maar hier zie je het wel een beetje :)

264453_2018269183710_1453309566_2237961_4585552_n.jpg


Is wel een kwestietje van creatief zijn met de Dremel, slijpschijf en schuurapparaatl! :9
 
Herpaderp! Leven we nog jongens?

Ik ben nu zo ver dat ik de AF1 kan afstellen, wat een werk. Heeft iemand hier ooit de ontsteking afgesteld? Hij moet 19 graden BTDC staan, of 1,78mm BTDC. Hoe doe je dat? Met een meetklokt! Heb ik die? NEE! En jullie vast ook niet. :) Ik heb het zo goed en zo kwaad met een schuifmaat gedaan maar dat is een beetje behelpen en niet erg nauwkeurig. :X

Nog een vraag, die powervalve.. Als de motor redelijk trekt to +- 8000rpm... en daarna niet meer harder wil. Moet ik dan aan de powervalve denken? Er van uitgaande dat de carburateurafstelling goed is.
 
Als de powervalve erin komt, voel je dat :P

Gewoon de tank loshalen, motor starten en naar je toerenteller kijken; gas! En rond de 8000 RPM zou die open moeten gaan. Als het goed is zie je de kabel wel bewegen bij de servomotor :Y
 
De RS125 nog even onder de aandacht gebracht aangezien sinds van de week ook de laatste 125 tweetakt ( de Mito dus ) uit de verkoop gegaan is -O-

416660_3820407396039_101216141_o.jpg


Motor magazine, hoi! *D
 
Hehe, ik stond er laatst met mijn "motor verleden" in. En natuurlijk ook al een keer met "Mijn motor en ik".

Krijg hem vanzelf van mij pa en zal het dan eens rustig lezen, leuk!
 
ik zit ffe met een vraagje met de hoeveelheid olie er in de vorkpoten moet.
en eventueel een wphb voor een 99-03 model
thx:)


430ml dus..je mag me gerust corrigeren als ik het fout heb. :]
 
Laatst bewerkt:
Ik kom op dit forum (en in dit topic) even binnenvallen. Ik heb een Rs gekocht uit 1994, en mijn accu die laadt niet bij. Ik dus opzoek en uiteindelijk bij het vliegwiel uitgekomen en ik stond voor een compleet raadsel. Het vliegwiel ziet er uit alsof ie van 12 hoog naar beneden is gegooid? De magneet is op meerdere plekken gebroken.. Hoe krijg je het voor elkaar??
Iemand die dit herkent? En iemand die er nog 1 heeft liggen?
 
Is heb het bij een scooter wel eens gezien. Was waarschijnlijk gescheurd toen, ging nog meer rammelen en dan wordt 'ie aardig verkracht, inderdaad :X
 
Die van mij heeft dat ook.. Maar werkt nog prima. Die dingen zijn niet goedkoop.

En ik denk dat het komt door knaapjes die dat magneetwiel er af willen wippen met een schroevendraaier oid in plaats van een goede trekker (ding kost 6 euro... :') )
 
Laatst bewerkt:
Die van mij heeft dat ook.. Maar werkt nog prima. Die dingen zijn niet goedkoop.

En ik denk dat het komt door knaapjes die dat magneetwiel er af willen wippen met een schroevendraaier oid in plaats van een goede trekker (ding kost 6 euro... :') )
:^

Of erger nog, een poulietrekker lenen bij de plaatselijke vrachtwagengarage. Huge ass mofo erop klemmen en dan strak aandraaien en er als een week-hersenige zot aan gaan staan lopen hengsten :')

Dan krijg een vliegwiel ook wel gebroken :P
 
Huilie, huilie jongens... ik neem (als RS 125 rijdend lid) afscheid van dit topic! -O-

8020_3912507338480_771108704_n.jpg


Betekent niet dat ik niet nog aan kom waaien zo af en toe ;)
 
Huilie, huilie jongens... ik neem (als RS 125 rijdend lid) afscheid van dit topic! -O-

[afbeelding]

Betekent niet dat ik niet nog aan kom waaien zo af en toe ;)

SUKKEL! Dan rest mij niets anders dan je uit de OP te halen ;)

Blijf waarschijnlijk 1-pits rijden :9

Heb een SZR 660 op het oog. Wordt dat niets dan moet ik verder kijken. Budget is een beetje compact ;)

Lekker de 125 blijven rijden!
Of een 250 kopen ;)
 
SUKKEL! Dan rest mij niets anders dan je uit de OP te halen ;)Lekker de 125 blijven rijden!
Of een 250 kopen ;)
Tsja, budget om te maken had ik er gewoon niet voor (over) op het moment -O-

Op een dag koop ik wel een RS 250 en maak ik daar mooi een replica van mijn eigen eerste fiets van. Mooi vooruitzicht voor 'ooit', toch? :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan