Wilhølms Span (eindelijk) on the road

Heb er nu een set hagons onder , die zouden verzwaard moeten zijn.(niet progressief gewonden).....heb ook nog luchtondersteunde veren liggen van een 1100 spectre, zou dat wat zijn.......?

Maar wat ik eigelijk weten wil, is als je gewoon een dikke 1000cc bike hebt met originele veren, zou dat voldoende moeten zijn?
Heb mijn bak ook redelijk soepel geveerd.....
 
Verschilt natuurlijk nogal per merk/type (sommige motoren staan er al om bekend dat ze vering als een dweil hebben) Maar te slap is te slap.
Daar gaat de combi zo lekker van dweilen.
Slappe veren achter op de motor merk je meer van dan slappe veren onder de bak.

Mijn vorige motor had een redelijk stugge mono-shock achter. Maar was toch nog te soft.
Heb toen een zwaardere veer op de bestaande mono-shock gezet => wereld van verschil :Y
 
Dat bedoel ik, de veren van een ouwe Z staan er net als de veren van een Honda CB om bekend dat ze heel slap zijn en slecht dempen. Als je daar een setje Hagons of koni's onder zet verbeter je het veer gedrag flink. Maar angezien je al Hagons hebt vervalt mijn voorstel.
 
Heb er nu een set hagons onder , die zouden verzwaard moeten zijn.(niet progressief gewonden).....heb ook nog luchtondersteunde veren liggen van een 1100 spectre, zou dat wat zijn.......?

Maar wat ik eigelijk weten wil, is als je gewoon een dikke 1000cc bike hebt met originele veren, zou dat voldoende moeten zijn?
Heb mijn bak ook redelijk soepel geveerd.....
neem de maat op van de schokkers dat er nu onder zitten , zoek op een afbraak de zelfde maat in monovering , koop er 2 en schroef ze er onder , en klaar is kees. *D
 
Heb er nu een set hagons onder , die zouden verzwaard moeten zijn.(niet progressief gewonden).....heb ook nog luchtondersteunde veren liggen van een 1100 spectre, zou dat wat zijn.......?

Maar wat ik eigelijk weten wil, is als je gewoon een dikke 1000cc bike hebt met originele veren, zou dat voldoende moeten zijn?
Heb mijn bak ook redelijk soepel geveerd.....
Ideaal!
Hagon is niet duur, als je Martin Morren in Barneveld even belt kan hij je precies vertellen welke andere veren je nodig hebt.
Morren is de importeur, ook leuk om langs te gaan, hij heeft een winkel/werkplaats vol met Engelse zooi, hij racet met een Matchless.
 
vanmiddag set kawa 1100 spectre veren gemonteerd, deze zijn luchtondersteund en staan ook nog met elkaar in vebinding/ Beuk lucht erin en het rijdt /veert een stuk beter. nu ff afwachten hoelang ze "dicht" blijven. geen ID hoeveel druk erin mag.........
 
Hoe zegt JFJ het zo mooi..

Ja bang zijn is verkeerd..

In een artikel van Ed Pols om te zien hoe hard een zijspan met een Kawasaki 1300 kon werden de veren op lucht gezet met een barretje of 3-4

Ik zou zelf niet boven de 1,5 ato gaan maar soms ben je veels te bang.. _O-
 
Hoe zegt JFJ het zo mooi..

Ja bang zijn is verkeerd..

In een artikel van Ed Pols om te zien hoe hard een zijspan met een Kawasaki 1300 kon werden de veren op lucht gezet met een barretje of 3-4

Ik zou zelf niet boven de 1,5 ato gaan maar soms ben je veels te bang.. _O-

Vaak bu-j te bange!

(Angst is moar veur eben, spiet is veur altied.....)
 
Hoe zegt JFJ het zo mooi..

Ja bang zijn is verkeerd..

In een artikel van Ed Pols om te zien hoe hard een zijspan met een Kawasaki 1300 kon werden de veren op lucht gezet met een barretje of 3-4

Ik zou zelf niet boven de 1,5 ato gaan maar soms ben je veels te bang.. _O-
Op die Kawa waren S&W dempers gemonteerd, die waren niet luchtondersteund maar veerden volledig op lucht. Vandaar dat de druk zo hoog lag.
 
Hoe zegt JFJ het zo mooi..

Ja bang zijn is verkeerd..

In een artikel van Ed Pols om te zien hoe hard een zijspan met een Kawasaki 1300 kon werden de veren op lucht gezet met een barretje of 3-4

Ik zou zelf niet boven de 1,5 ato gaan maar soms ben je veels te bang.. _O-
in een goldwing duwen ze in hetzelfde systeem 7 bar .......
MAAR , 1 volledig op lucht en 1 met veer.
 
Laatst bewerkt:
zal eens kijke of ik een manual van spectre vinden kan........vooralsnog gaat ut best, lucht zit er nog in hahaha, niet op gelet hoeveel bar erin zit, motor kwam achter omhoog , dus bang? NEE HOOR!! :9
 
@ qbird, ik heb er in 80 en 81 gewerkt, na mij kwam Ted Haanappel.
@ Halflive, ja, dat klopt. En ze zijn gekopppeld, dus als er een defect heb je een probleem.
@ Wilholm, die spectre veren ken ik niet, die S&W's werden volgens mij door Monroe gemaakt. (leken er heel sterk op)
 
1980 was de tijd dat ik een Moto Guzzi V7 special aan het opknappen was. Heb ik die tijd bij Ed een oliepomp en een set Dell'ortocarb's en een california scherm en nog wat spul aangekocht.

Weet nog dat de oliepomp niet goed was en er een kleinstukje moest worden afgeslepen om hem soepel te laten draaien. :(

Heb in die tijd vaak de Van der Hope straat aangedaan.. :] :]

Het eerste wat Ed mij leerde was om die Guzzi op de bok te krijgen.. }) Tja even op de krul staan en hij liep er zo op.

Als laatste nog de carb's synchroon laten afstellen na montage. Dan ging de motor even in het privé sleuteldeel.

Is allemaal alweer heel lang geleden . ;)
 
Laatst bewerkt:
wilde een plaatje inlassen van mijn Guzzi voor Leotje :+

motoguzzi2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan