jur-o

juro

MF'er
26 mrt 2012
160
1
Vorden
vandaag geregistreerd op motor-forum.nl

Ik rij a bijnan 25 jaar motor, ben nu 59 jaar en heb "versleten" Suzuki GT250A, Honda CB650, Suzuki VX800 , Yamaha Diversion 900S en nu rij ik een Moto Guzzi Norge 1200 GTL uit 2007. Slechts 90 pk (als ie dat haalt) , maar wel mooi bijna 100 Nm bij 5500 toeren en al meer dan 70 bij 2500 ..... Dat wil dus echt relaxed van de plaats.

ikm rij per jaar 6000 km en ben met name een toerrijder die zijn(gas)hand niet omdraait voor een tocht van 2-3000 km over een week of zo... Dagtripjes van 400 km zijn prima te doen, met name op de Duitse B qwegen. Rij graag met de DACH kaart van Waypoint en laat me dan verrassen door de onbekende en vaak schitterende weggetjes. hard rijden hoeft niet, wel de zijkanten van de banden meenemen in het bochten werk. Dat lukt goed, hoewel de middenbok mij nog wel eens parten speelt.. (zie de testen v d Norge) Toch maar demonteren?
Steun voor mijn Garmin Zumo is sinds kort een steun van www.bikepenr.nl , super, kost wel wat, maar dan heb je ook wat! Had ik veel eerder moeten doen.

probleem van het olievullen opgelost m,et een stuk tuinslang, met ene trechter en een ingelijmd puntje om in de opening van het motorblok te prikken. IN de topkoffer heb ik een staaldraad met een haak, om de peilstok te pakken (ik heb wel de uitvoering met een rubberstop om de peilstok door uit te nemen)

Nadeel van deze fiets: mechanisceh lawaai, voordeel; het koppel en het geluid...
Je ziet het, ik be al een beetje Guzzi minded, elke keer lach je als je eropzit en er weer afkomt. Fiets staat op 33.000 km, geen enkele storing. Wel een beetje olieverbruik, maar met dat slangetje is dat ook op de camping op te lossen...

Graag hoor ik meer ervaringen van Norge rijders !
:]
full
 
Welkom.
Ik rijd ook een Norge. Rijd pas 5 jaar en sinds begin 2011 de Norge in de lease bij mijn werkgever; een kleine 20.000 per jaar woon-werk. Ga binnenkort voor het eerst een weekendtoertocht maken.

Ik heb wel wat kleine storingen, maar die worden verholpen. Die navuloplossing van jou lijkt mij prima. Waarvan heb je het kleine uiteinde gemaakt en met welke lijm? Die van mij gebruikt ook wat olie, dus ik moet navullen tussen de servicebeurten.
 
Welkom.
Ik rijd ook een Norge. Rijd pas 5 jaar en sinds begin 2011 de Norge in de lease bij mijn werkgever; een kleine 20.000 per jaar woon-werk. Ga binnenkort voor het eerst een weekendtoertocht maken.

Ik heb wel wat kleine storingen, maar die worden verholpen. Die navuloplossing van jou lijkt mij prima. Waarvan heb je het kleine uiteinde gemaakt en met welke lijm? Die van mij gebruikt ook wat olie, dus ik moet navullen tussen de servicebeurten.

sorry, ik zie je reactie nu pas, ik zal een foto maken en uitleg geven van de constructie.
ik ga op 4 mei voor 3 dagen naar voormalig Oost Duitsland, bijna geen verkeer en schitterende wegen.
Als het niet lukt voor de 4e mei, zal het de week daarna gebeuren.
:9~
 
Hellaas wat laat, maar toch ...

mijn oplossing voor het navullen van de olie bij een Moto Guzzi Norge 1200. Mijn Norge is voorzien van een rubber dop, die uitgenomen kan worden om de peilstok eruit te halen.

De oplossing van mij heeft geen andere hulpstukken nodig dan onderstaand aangegeven.

Snij 30 cm tuinslang af, monteer aan de ene kant een spits toelopend tuitje, dat past in de peilstok opening. Maak dit vast met goed plakband (eenvoud siert de mens) en koop een klein trechtertje dat in de andere opening gestoken kan worden en waar de olie in kan worden gegoten. het geheel is te bewaren in een doekje onder de seat.

Gebruik: mik de slang met het tuitje uiteinde door de opening en prik deze in de oliepeilsok opening, draai of buig de tuinslang zo, dat de tuit goed stevig in de opening zit. Met de andere hand pak je de kleine trechter en druk deze in het boveneinde van de tuinslang.
De trechter blijft vanzelf zitten. Terwijl je met de linker hand de slang fixeert, pak je met de rechterhand de (van te voren opengemaakte) can met olie 10W60 en giet de olie met kleine beetjes in de trechter. de olie loopt niet supersnel weg, maar je ziet het steeds zakken.

na gebruik de trechter verwijderden, de tuinslang even doorblazen (anders lekt er achteraf nog olie uit, wat een smeerboel geeft) gebruik een papieren zakdoekje voor reinigen tuitje en trechter en berg de boel weer op onder de seat.

zie fotoserie op picasa :

https://picasaweb.google.com/abc.oo...&authkey=Gv1sRgCJfc1P_7qqSZDA&feat=directlink

Werkt prima.
:)
De foto's spreken denk ik boekdelen.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan