Andere luchtfilters XV920

XV-CHOPPER

Die hard MF'er
2 feb 2004
532
0
Flevoland
Ik wil de bedrading van mijn XV920 in het luchtfilterhuis plaatsen. De luchtfilters wil ik dus extern plaatsen. Waar kan ik tegen een redelijke prijs van die externe luchtfilters krijgen.

Greetz
Gerco :}
 
Hoewel ik me net heb aangemeld als nieuwe gebruiker (ook netjes voorgesteld) ben ik heel erg geinteresseerd in dit topic.

Ik heb namelijk ook net een XV 920 gekocht en ben van plan deze te verbouwen.

@ Gerco: je hebt een onwijs gave website waar ik veel ideeen vandaan haal. Ik leer zo precies wat ik wel en niet wil. Ik vroeg me bijvoorbeeld inderdaad af wat je ging doen met de relais. Blijf dus vooral ook regelmatig de pics updaten dan blijf ik natuurlijk ook regelmatig even checken.

Ik maak binnenkort zelf nog wel eens een topic aan met de (waarschijnlijk zeer trage) vorderingen aangaande mijn bike.

In ieder geval veel succes met je project.
 
Hoi daar

Hier is nog een dappere 920 rijder en die flink aan het verbouwen wil en mee
bezig is.

Iemand nog suggesties..over hoe zelf een uitlaat maken voor een 920 dan hoor ik die graag.
 
Ik heb nog een XV 750 (type met monoshock) in onderdelen liggen, dus als er iemand hier nog iets zoekt .... laat maar effe weten.
 
@ Gerco: any news yet?

@ Bigron: je kan voor uitlaten eens kijken in een van de topics van Peter S. maar ik weet niet zeker of hij dit topic zelf heeft opgestart.

Peter is met een XV 750 (nieuw model) een poosje bezig geweest met longshots of juist open pijpen. Heeft uiteindelijk zelf iets laten fabrieken.
 
Oei dan moet ik zelf even geen spitten.

Ik weet in ieder geval dat er een poosje geleden (zomer of zo) nogal een druk bezocht topic was waar het veel over uitlaten ging.

Laat ik zo even weten.

OK even gezocht met de zoekfunctie:

nieuwe uitlaten voor virago 1100

 
Laatst bewerkt:
He TR1

Topic beken maar deze gaat over bestaamde pijpen met aanpassingen,wat ik bedoel
is echt zelf maken.

Groetjes

By the way.. alles goed met de sloop!!!
 
Hey Bigron,

Voor zover ik weet heeft Peter S. alleen zijn bochten behouden en heeft hij de longshots door iemand laten fabrieken.

Wil je dit zeker weten dan kan je hem natuurlijk even een mailtje sturen.

De sloop is heel voorzichtig begonnen. Dwz dat ik alle kappen en de spatborden er af heb gehaald en ze in de grond verf heb gespoten. De rest is eigenlijk nog niet gedaan.

Ik heb natuurlijk nog altijd Gerco als voorbeeld en ik ben bijvoorbeeld heel erg benieuwd waar hij straks de relais gaat plaatsen. Als er namelijk een plat zadel op komt komen die boven het subframe uit waardoor ze nogal in de verdrukking komen. Zal zo eens kijken of hij de site al heeft geupdate.
 
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar,weet je ..als je op zijn site kijkt staat
er een foto van een groene xv750 dacht ik enne dat is mijn plan.
Niet helemaal want de wielen waren niet te betalen t`s een hobby he` en het moet leuk blijven Dus wat gesnuffeld en heb nu een achterwiel klaar staan van een xs 650 die er met de tijd tussen geplaats wordt. Maar die uitlaat die wil ik beslist fabriceren en kijken of een single carb. gaat lukken en de vorkbuizen wat schuiner door een andere balhoofd(eigen maak) nou dan kom ik aardig in de buurt dacht ik zo.

By BY.. :]
 
De vorken schuiner zetten moet je wel goed uitkienen want ik zat met mijn orginele uitlaatbocht al eens op het asfalt in de bocht. :X
Ik heb toen meer druk op de luchtondersteuning van de vering gezet zodat hij net iets hoger op zijn poten stond.(voor en achter)
Als je toch zelf het balhoofd wilt maken is het misschien de moeite om te proberen de poten wat lager in het balhoofd te zetten voor meer grondspeling,want als je de poten schuiner zet komt het blok lager bij de grond uit.
Succes iig.

Mocht die single carb lukken wil je dan het hoe en waarom hier posten want ik zit er al een tijdje aan te denken.
 
Volgens mij is de fiets die Gerco op zijn site heeft staan gewoon een XV 920 hoor :?

De wielen die hij heeft zijn voor zover ik weet ook gewoon standaard op dit type. Voor een donor exemplaar heb ik de volgende link gevonden (mocht je toch nog interesse hebben in de wielen)

http://www.speurders.nl/motorenenscooters/yamaha/3650239/xv920_bj_1986.2.5.3665801_3650239_3419454_2175762_2738813_2673618_1680681_2685887.sd061010810st061010810limit0610200810title0710descr0610xv02109200810sel0710cat0710id061020190810sub0710cat0710id06100810main0710cat0710id061020190810within0710cat06102.8.99.html

Enneh...what the f*ck is een single carb :o ???
 
Terug
Bovenaan Onderaan