quote:NapO schreef op 24 maart 2012 @ 10:35:
[...]
klopt inderdaad, MSL heeft RA overgenomen, maar zoals al gezegd is voorlopig veranderd er niks aan marshalls of de cursus inhoud/formule.
ik zeg gewoon laat remmen en vroeg op t gas,...en lekker heen gaanlekker
Ducati 996 race Mts 1000s road
quote:Mark TT schreef op 18 juni 2012 @ 13:13:
Jan mag zich dan wel geheel teruggetrokken hebben, de VOLTALLIGE crew is mee overgegaan omdat de gehele opzet en concept volledig hetzelfde blijven. Even los van het contract wat je tekent met MSL/RA, de aanpak zal eenzelfde zijn. Ofwel, constructief, intelligente kilometers maken. Daar veranderd helemaal niets aan. Jan heeft in de jaren wat moois opgezet en daar borduren we als team nu verder op. Geen reden om je zorgen te maken dus. Zoals een Apple ook zonder Jobs gewoon doordraait en innovatief blijft, zo draait RA/MSL ook verder (als de processen goed zijn, dan biedt dat houvast voor de toekomst). Nostalgie en emotie zijn natuurlijk aan de orde, dat hou je toch. Dat had ik ook. Ik heb zelfs al verbeterpunten opgemerkt, dus zo zie je maar. Morgen en overmorgen een heerlijk dagje (weercijfer 8) met zon en 21 graden. Dat belooft weer twee topdagen te worden met veel glimlachen op het gezicht !
quote:nutjob schreef op 16 juni 2012 @ 08:59:
[...]
algemene vraag:
Blijft Jan van Gorp een rol spelen bij de race academy of stopt hij? Wat mij betreft is hij toch wel de kern van de race academy qua gedachtengoed en visie achter het geheel.
Maudie is wel heel aardig maar heeft toch een andere uitstraling dan Jan. Ik vond het in 2011 al jammer dat hij minder vaak college gaf (ook al had ik zijn verhalen in 2010 al gehoord).
ZAC #150
Rij je de dag vantevoren? Het lijkt me dat 3 dagen redelijk intensief is, als je er ook nog een zware reisdag vóór plakt... Stel dat het tegenzit (files, pech, whatever) ben je misschien zo een kleine 20 uur onderweg.quote:M14 schreef op 20 juni 2012 @ 15:26:
Even een vraag voor de heren (dames?) die hun eigen motor mee nemen. Is de afstand in 1x haalbaar of overnachten jullie ergens halverwege? Ik rij met een dichte aanhanger achter de auto, als ik een gemiddelde van 70km/h haal is het al niet verkeerd denk ik. Dat resulteert in 14u rijden. Is dat te doen of niet verstandig?
quote:glijer schreef op 08 juni 2012 @ 18:01:
[...]
Hoezo wil jij dat weten Gier![]()
![]()
Ben je weer van plan om wat op te gaan vouwen![]()
![]()
Kusje van je allerliefste vriendje, ook 1tje op je knaknek
ZAC #150
quote:Inbox4me schreef op 20 juni 2012 @ 17:02:
[...]
Rij je de dag vantevoren? Het lijkt me dat 3 dagen redelijk intensief is, als je er ook nog een zware reisdag vóór plakt... Stel dat het tegenzit (files, pech, whatever) ben je misschien zo een kleine 20 uur onderweg.
Ik zou overwegen het in 2x te rijden
quote:Mark TT schreef op 18 juni 2012 @ 13:13:
Jan mag zich dan wel geheel teruggetrokken hebben, de VOLTALLIGE crew is mee overgegaan omdat de gehele opzet en concept volledig hetzelfde blijven. Even los van het contract wat je tekent met MSL/RA, de aanpak zal eenzelfde zijn. Ofwel, constructief, intelligente kilometers maken. Daar veranderd helemaal niets aan. Jan heeft in de jaren wat moois opgezet en daar borduren we als team nu verder op. Geen reden om je zorgen te maken dus. Zoals een Apple ook zonder Jobs gewoon doordraait en innovatief blijft, zo draait RA/MSL ook verder (als de processen goed zijn, dan biedt dat houvast voor de toekomst). Nostalgie en emotie zijn natuurlijk aan de orde, dat hou je toch. Dat had ik ook. Ik heb zelfs al verbeterpunten opgemerkt, dus zo zie je maar. Morgen en overmorgen een heerlijk dagje (weercijfer 8) met zon en 21 graden. Dat belooft weer twee topdagen te worden met veel glimlachen op het gezicht !
quote:DeGier schreef op 20 juni 2012 @ 19:02:
[...]
Oh gossie toch wat aardig van je dat je het vraagt
Jonguh dat is verleden tijd, ik ben al op een winning streak van 4 dgn overeind blijven dus zit me nou niet weer in de put te praten...
quote:
soepkip
Lekkerrrrrrr
quote:Mark TT schreef op 21 juni 2012 @ 09:48:
Kan het niet anders zeggen; Maudi en Marcel hebben hun zaakjes erg goed voor mekaar. Zag er allemaal erg profi en gewoon zeer strak uit; de trailer, de motoren, de catering, de technische staff, de inschrijvingen, de logistiek, het tanken, de rust in de pitstraat, het lesgeven, het uitblijven van noemenswaardige incidenten op de baan.... MSL en RA liepen naadloos in elkaar over en leek het alsof het nooit anders is geweest.
Die inzet van iedereen was mooi om te zien. Serieus wanneer het moet, een dolletje wanneer het kan![]()
Prachtig weer gehad, veel progressie gezien. Wanneer de cursisten blij zijn, ben ik het ook.
quote:NapO schreef op 21 juni 2012 @ 14:08:
[...]
maar ik denk voor groep a dat de betutteling te groot is. iedereen rijdt daar onder 2.10 dus wordt er best wel redelijk door gebrommerd en ik denk dat het anders/beter kan voor meer verbetering.
en als ik een dag rij wil ik graag ook zelf ff vol poken over de baan ..
quote:metung schreef op 22 juni 2012 @ 10:17:
[...]
ben ik met je eens, ben al vaker met RA weggeweest, de theorie zit wel in het kopje, wil het leren toepassen terwijl ik harder rij, en niet dat ik al zo hard ga, PR 2.06 maar ik zie toch niet echt hoe ik door rondjes 2.20 te rijden ga leren om 2.00 te rijden...
maar verder niks dan lof over de organisatie, de professionaliteit, en in het algemeen waren het 2 perfecte dagen!!!

quote:NOSfearatu schreef op 21 juni 2012 @ 12:49:
En keith code ? Doet dat ook nog steeds mee ? Moet maar weer es een dagje boeken komend jaar
quote:Mark TT schreef op 29 juni 2012 @ 12:58:
Tot op een zeker hoogte is snelheid een afgeleide van techniek. Wanneer iets voor je gevoel eenvoudig/makkelijk/soepel gaat, wordt je vanzelf brutaler op het gas.
Zou je het omdraaien en draai je eerst aan het gas en pas je geen techniek toe, dan doet het waarschijnlijk zeer. Het gros weet zich met hangen en wurgen hier nog wel uit te redden, maar heel veilig is het allemaal niet.
Discussie; racen is per definitie gevaarlijk, dus dan maar gas erop. Daarover verschillen de meningen. Bij RA proberen we de crashes tot een minimum te beperken, om de simpele reden dat je ook kan oefenen ook een lagere snelheid. Dat geeft ook meer rust en meer tijd om de dingen GOED uit te voeren. Heb je de procedure eigen gemaakt, dan kan je werken aan een snellere afhandeling hiervan met meer snelheid.
Natuurlijk bereik je daarbij limietwaarden, die je als rijder het liefst allemaal zouden willen verleggen tot het niveau van een Corser. Maar racen is niet iets van 1 dag. Corser zit waarschijnlijk als sinds zijn 6e op motor en nu is ie bijna bejaard. Hij heeft wat achter de rug zeg maar kwa ervaringen. 1 dag Assen gaat je geen Corser maken![]()
Grenzen opzoeken doe je maar in je eigen tijd. Bij RA leren we de skills, de vaardigheden, de dingen die een motorfiets nodig heeft om zijn werk optimaal te kunnen doen, zonder dat wij de motorfiets nog langer tegenwerken. Dat is de insteek. En niet 1.43 rijden als de gelegenheid zich voordoet. Dat is niet RA. Dat zal ook nooit zo worden. Daar zijn andere organisaties voor, die je meer vrij laten hierin. IK zie dit meer als een stap NA de RA periode, waar je de techniek mooi kan gaan toepassen op semi of volle race snelheden. Dat laatste past gewoon niet in het RA concept. En zal ook nooit gaan gebeuren denk ik zo.
Gas op de stuit at all times, wat racen eigenlijk is, vraagt om weten waar je mee bezig bent. Wanneer je zuiver op gevoel rijdt kan je bedrogen uitkomen, omdat motor racen voor bijna 100% aangeleerd gedrag is.
Kleine uitleg; Oeh, ik ga te hard een bocht in....hop gas dicht en liefst rem erbij. Motor heeft echter gas nodig om een bocht te kunnen maken. Met remmen en gas dichtgooien wil de motorfiets eerder rechtdoor dan de hoek om, van schrik remmen we nog harder en het voorwiel glijdt weg. Wanneer je leert dat de druk juist naar het achterwiel moet ook in die situaties, dan is gas je enige vriend.
Ander voorbeeldje, Oeh ik ga te schuin met de motorfiets in de bocht, laat ik maar wat gaan tegenhangen anders val ik om. Je valt niet om, die motor wil juist rechtkomen en rechtdoor. JE zal hem dus moeten helpen om laag te blijven om de bocht goed te kunnen ronden
Laatste voorbeeldje; Ik heb geen flauw idee hoe ik mijn motorfiets de bochten in wurm, maar het lukt me nog steeds. Yeah right, maar dat wordt wel anders anders je de ramshoek met 200 km/h gaat nemen, of harder. Wanneer je dan niet bewust een stuuruitslag geeft (nota bene de verkeerde kant op sturen met je stuur ook nog), grote kans dat je eindigt in de grindbak. En jij je maar afvragen wat er mis ging. Van countersteering heeft men vaak nog nooit gehoord, maar is DE essentie van een goede bocht rijden, nog even los van gascontrole, kijken, vering etc.
Slotsom: RA maakt je bewuster van je rijden en maakt je stilaan bekwamer en een veiligere rijder omdat je weet wat je aan het doen bent. Puur- op- gevoel rijders die hard gaan KUNNEN het je niet eens uitleggen. Behalve; gas geven en laat remmen! Wat is de educatie waarde daarvan denk ik dan?!
Leven en laten leven; wij op onze manier, spreekt dit je niet aan; er is genoeg alternatief op een van de track days van talloze organisaties!
© 2001-2013 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 1