Voxan Café Racer

Lekker is dat.. Jij hebt het voorbeeld in N. Scharwoude staan ;)
Kan je niet wat spionage foto's maken? _O- Nee hoor, gaat ik zelf uitzoeken ;)
 
Ja "even" haha. Kom trouwens nog wel een x met een maat die een testbank run wil doen.
Yamaha Super Tenere 750. Dan zal ik Mark het tankje wel even laten lichten.
Wat voor tellerset heeft Mark trouwens gebruikt voor de Vox?
 
Ja "even" haha. Kom trouwens nog wel een x met een maat die een testbank run wil doen.
Yamaha Super Tenere 750. Dan zal ik Mark het tankje wel even laten lichten.
Wat voor tellerset heeft Mark trouwens gebruikt voor de Vox?

Stack ST700

stack_012.jpg

b4e7b34d-5f45-4a3c-9e51-76834be01ac5-800.jpg


maar weet niet meer of ie hem in het zwart of wit heeft, dacht wit

:9~
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de benzinepomp even uit de oude kunststof tank gehaald.
Past een op een in de alu tank dus dat is mooi. Heel apparaat nog die pomp zeg..

Binnenkant van de tank zit een hele mooie coating op. Via het gat van de brandstofpomp kan ik hem van binnen verlichten en kijken of de gedeukte plekken ook nog netjes in de coating zitten. Zo niet zal hij opnieuw moeten worden behandeld.
 
Ziet er goed uut moat! we hebben het er al vaak over gehad, ik blief oe volgen........
 
Nou effe de foto's gecheckt maar word inderdaad een mooie fiets heur!!! Alhoewel het wel jammer is dat dat lachebekkie eraf gaat. Is toch ook erg grappig. :Y
 
Tellerbakje binnen gekregen vandaag en behoeft wel wat aanpassing, maar is een prima basis. Koplampje is ook uitgezocht en wordt een mooie mat zwarte Brittish style met helder glas. Deze is bijna 1 op 1 met die van de Black Magic.

Daarna maar even goed gaan kijken hoe het electrisch weg te werken. De ruimte waar de luchtbak zat is toch geen optie, omdat ik de luchtbox ga handhaven daar. Op die manier hoef ik niet opnieuw af te stellen, en scheelt een flinke bak duiten in het verbouw budget.

En een dik bedrag voor afstellen puur om een paar kabeltjes weg te werken is natuurlijk ook zonde ;)
 
Laatst bewerkt:
Gister dus maar even begonnen de kabelboom los te pielen. De onderdelen zoals relais en spanningsregelaar zullen moeten verhuizen naar de kont. Dat is goed te doen zo te zien, want veel kabels gaan al die kant op. Anderen zal ik moeten verlengen en solderen om daarna weer netjes in de boom te verwerken. Hopende op een verloren uurtje in de komende week ;)

De tank heb ik vrijdag even weggebracht. Tot grote verbazing was hij vrijdag middag al netjes gemaakt. De tank ring moet opnieuw worden gelast, en daarna kan ik eerst proef rijden.
 
Laatst bewerkt:
Ha Gert, nou welkom heur ;) Zal niet zo heel vaak updaten, maar als er wat gebeurt komt het hier te staan. Spirtitt'n leuk hoorde ik in het zijspannen gedeelte? Blubber hoop ik bij te zijn. Zaterdag opgetreden in een feesttent was ook bomvol in Oudega.
 
Vanavond eigenlijk voorgenomen maar eens een bank avondje te plannen.
Lasmoat en ik hadden afgesproken morgen te beginnen met het club zijspan te ontleden voor groot onderhoud, dus kroop het bloed toch waar het niet gaan kon en ben ik de garage in gedoken.

Alvast de kabelboom gedeeltelijk ontleed. Veel componenten zaten in de voorkuip en zullen moeten verhuizen naar de kont. Alleen kabeltjes geknipt die het zelfde zijn, dus dat kan niet missen. De kabels die bij de voorkant moeten blijven daar alvast neer gelegd en nu eerst maar eens kabels verlengen. Dan alles naar de kont leiden en daar de boel weer solderen en de kabelboom kan weer dicht. Al met al goed te doen.

Eerst maar even kijken of ik een tweedehands kabelboom op de kop kan tikken voor weinig omdat het nogal wisselt tussen 0,75mm 1mm 1,5mm en 2mm kabeltjes van verschillende kleuren.

De drie draden van de dynamo die naar de spanningsregelaar gaan moeten ook worden verlengd. Dit betreft trouwens geen koper, maar een zilverkleur 1,5mm. Wie weet of ik dat gewoon kan verlengen met koper? Ze krijgen wel flink op hun donder gezien sommige aansluitingen op de stekkers.

Oh ja, dit lampje op de kop getikt 8-)

full
 
Laatst bewerkt:
Tankdopje uit Italie via Ebay is ook binnen. En dat voor 15 euro _O-
Bleek volgens wel ingelichte bronnen de zelfde te zijn als de 2001 modellen Guzzi en Triumph.
Dat Guzzi of Triumph logo bleek gewoon het woordje "lift" te zijn dus hoef ik niks aan te doen.

Nu even kijken of ik het slotje (Zadi) van de oude in de nieuwe dop kan zetten.

Vox88000, tnx for the tip ;)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een staaltje gekregen van de spuiter. Het is mogelijk het alu schuur effect wat origineel op de tank hoort, na te bootsen. Er ontstaat dan een veel dikkere en sterkere laag dan alleen dat laagje blanke lak, wat al op veel plaatsen begon te corroderen.

Verder heb ik de tankdop er even in gelegd. Er blijft echter een randje over, waarvan ik denk dat er nog een rubber ring omheen hoort. Wie kan me vertellen of dat bij een Triumph of Guzzi zo is?

Zal zo even foto's plaatsen.
 
Hier dan de wat wazige foto, maar de bedoeling is duidelijk. Ondergrond is dus een kleur laag, en geen blank alu, maar dat zal niet verschillen in effect als het klaar is.

DSC_0001.jpg


Tankdop omranding is op deze foto goed te zien. Foto daar onder het scheurtje wat is ontstaan na het omhoog trekken van de tank opening.

DSC_0004.jpg

DSC_0006.jpg


Dan een foto van het Suzuki tellerbakje. Deze zal straks niet meer als zodanig herkenbaar zijn, omdat er een andere "bril" op komt. Deze gaten zijn iets te groot en ook zullen er 6 controle lampjes in moeten ipv 4.

DSC_0008.jpg


Zo komt dat dan, maar is niet zo goed te zien zonder tank. Die foto komt dan later.

DSC_0018.jpg


En nog een foto van de bedrading.. Hoe komt dat nog goed? ;) Helemaal dus ;)
Wel even scherm draaien ;)

DSC_0013.jpg
 
Laatst bewerkt:
Lampje ontvangen vandaag. Precies volgens verwachting. Na het weekend maar eens passen en meten. Morgen avond eerst een avondje optreden in Hexenhaus Duitsland zoals elk jaar ;)
 
Deze lamp komt van westland customs. Kostte maar 70,- en dat is 110,- minder dan een originele Vox lamp. Dit is echt een hele mooie en ben blij dat ik hem tegen kwam.
 
heb je ook een foto van de achterkant ?. van voren zie ik geen verschil met die van de BM.
 
Nu even niet, maar hij loopt niet rond aan de achterkant maar iets puntig. Dat vind ik wel mooi, maar je ziet er niet heel veel van terug met de oren er naast en de tellerbak er boven.

Zal er binnenkort even een foto van maken. Lamp is iets kleiner denk ik ook, maar ook dat vind ik mooi.
 
Terug
Bovenaan Onderaan