BMW S1000RR
quote:
quote:bartje325i schreef op 29 juni 2012 @ 17:37:
Is Corser er ook bij in Alès?
quote:Mark TT schreef op 29 juni 2012 @ 12:58:
Discussie; racen is per definitie gevaarlijk, dus dan maar gas erop. Daarover verschillen de meningen.
quote:
Bij RA proberen we de crashes tot een minimum te beperken
quote:
om de simpele reden dat je ook kan oefenen ook een lagere snelheid. Dat geeft ook meer rust en meer tijd om de dingen GOED uit te voeren. Heb je de procedure eigen gemaakt, dan kan je werken aan een snellere afhandeling hiervan met meer snelheid.
quote:
Maar racen is niet iets van 1 dag.
quote:
Corser zit waarschijnlijk als sinds zijn 6e op motor en nu is ie bijna bejaard.
quote:
Grenzen opzoeken doe je maar in je eigen tijd.
quote:
Bij RA leren we de skills, de vaardigheden
quote:
Dat zal ook nooit zo worden. Daar zijn andere organisaties voor, die je meer vrij laten hierin.
quote:
gaan toepassen op semi of volle race snelheden. Dat laatste past gewoon niet in het RA concept. En zal ook nooit gaan gebeuren denk ik zo.
quote:
Slotsom: RA maakt je bewuster van je rijden en maakt je stilaan bekwamer en een veiligere rijder omdat je weet wat je aan het doen bent.
quote:
Puur- op- gevoel rijders die hard gaan KUNNEN het je niet eens uitleggen. Behalve; gas geven en laat remmen!
quote:
Leven en laten leven;
Ducati 996 race Mts 1000s road
quote:Mark TT schreef op 29 juni 2012 @ 12:58:
Tot op een zeker hoogte is snelheid een afgeleide van techniek. Wanneer iets voor je gevoel eenvoudig/makkelijk/soepel gaat, wordt je vanzelf brutaler op het gas.
Zou je het omdraaien en draai je eerst aan het gas en pas je geen techniek toe, dan doet het waarschijnlijk zeer. Het gros weet zich met hangen en wurgen hier nog wel uit te redden, maar heel veilig is het allemaal niet.
Discussie; racen is per definitie gevaarlijk, dus dan maar gas erop. Daarover verschillen de meningen. Bij RA proberen we de crashes tot een minimum te beperken, om de simpele reden dat je ook kan oefenen ook een lagere snelheid. Dat geeft ook meer rust en meer tijd om de dingen GOED uit te voeren. Heb je de procedure eigen gemaakt, dan kan je werken aan een snellere afhandeling hiervan met meer snelheid.
Natuurlijk bereik je daarbij limietwaarden, die je als rijder het liefst allemaal zouden willen verleggen tot het niveau van een Corser. Maar racen is niet iets van 1 dag. Corser zit waarschijnlijk als sinds zijn 6e op motor en nu is ie bijna bejaard. Hij heeft wat achter de rug zeg maar kwa ervaringen. 1 dag Assen gaat je geen Corser maken![]()
Grenzen opzoeken doe je maar in je eigen tijd. Bij RA leren we de skills, de vaardigheden, de dingen die een motorfiets nodig heeft om zijn werk optimaal te kunnen doen, zonder dat wij de motorfiets nog langer tegenwerken. Dat is de insteek. En niet 1.43 rijden als de gelegenheid zich voordoet. Dat is niet RA. Dat zal ook nooit zo worden. Daar zijn andere organisaties voor, die je meer vrij laten hierin. IK zie dit meer als een stap NA de RA periode, waar je de techniek mooi kan gaan toepassen op semi of volle race snelheden. Dat laatste past gewoon niet in het RA concept. En zal ook nooit gaan gebeuren denk ik zo.
Gas op de stuit at all times, wat racen eigenlijk is, vraagt om weten waar je mee bezig bent. Wanneer je zuiver op gevoel rijdt kan je bedrogen uitkomen, omdat motor racen voor bijna 100% aangeleerd gedrag is.
Kleine uitleg; Oeh, ik ga te hard een bocht in....hop gas dicht en liefst rem erbij. Motor heeft echter gas nodig om een bocht te kunnen maken. Met remmen en gas dichtgooien wil de motorfiets eerder rechtdoor dan de hoek om, van schrik remmen we nog harder en het voorwiel glijdt weg. Wanneer je leert dat de druk juist naar het achterwiel moet ook in die situaties, dan is gas je enige vriend.
Ander voorbeeldje, Oeh ik ga te schuin met de motorfiets in de bocht, laat ik maar wat gaan tegenhangen anders val ik om. Je valt niet om, die motor wil juist rechtkomen en rechtdoor. JE zal hem dus moeten helpen om laag te blijven om de bocht goed te kunnen ronden
Laatste voorbeeldje; Ik heb geen flauw idee hoe ik mijn motorfiets de bochten in wurm, maar het lukt me nog steeds. Yeah right, maar dat wordt wel anders anders je de ramshoek met 200 km/h gaat nemen, of harder. Wanneer je dan niet bewust een stuuruitslag geeft (nota bene de verkeerde kant op sturen met je stuur ook nog), grote kans dat je eindigt in de grindbak. En jij je maar afvragen wat er mis ging. Van countersteering heeft men vaak nog nooit gehoord, maar is DE essentie van een goede bocht rijden, nog even los van gascontrole, kijken, vering etc.
Slotsom: RA maakt je bewuster van je rijden en maakt je stilaan bekwamer en een veiligere rijder omdat je weet wat je aan het doen bent. Puur- op- gevoel rijders die hard gaan KUNNEN het je niet eens uitleggen. Behalve; gas geven en laat remmen! Wat is de educatie waarde daarvan denk ik dan?!
Leven en laten leven; wij op onze manier, spreekt dit je niet aan; er is genoeg alternatief op een van de track days van talloze organisaties!
ZAC #?
quote:Basia schreef op 04 juli 2012 @ 22:23:
Bach heeft een film gemaakt van de 2 dagen op Assen![]()
https://vimeo.com/45201053
Nicequote:Basia schreef op 04 juli 2012 @ 22:23:
Bach heeft een film gemaakt van de 2 dagen op Assen![]()
https://vimeo.com/45201053
2005 Honda CBR 600 RR
Check, copy & paste uit de mail:quote:WallyPower schreef op 05 juli 2012 @ 10:07:
ff een vraagje, zouden de mensen die naar Alès gaan niet uiterlijk 1 juli een mailtje ontvangen moeten hebben met de laatste details en de route beschrijving?
quote:Uiterlijk 1 juli krijgt u de laatste details voor de training en een routebeschrijving.
2005 Honda CBR 600 RR
quote:Inbox4me schreef op 05 juli 2012 @ 09:23:
[...]
Nice
Aftellen naar Alès is voor mij nu echt begonnen, nog 'even' geduld
quote:WallyPower schreef op 05 juli 2012 @ 10:56:
Ah, dan zal ik de mensen daar maar eens een herinneringsmailtje sturen
Maar nu ik toch bezig ben; zijn er hier nog mensen die interesse hebben in carpoolen naar Alès?
2005 Honda CBR 600 RR
quote:
quote:WallyPower schreef op 06 juli 2012 @ 09:52:
[...]
26, 27 en 28 juli staat der een motor voor mij klaar.![]()
Maar 't leek mij wel handig om iets eerder te gaan ivm met acclimatiseren.
quote:Basia schreef op 05 juli 2012 @ 10:32:
Ik zou even mailen naar het info@ adresAls dat in de mail staat, had je nu inderdaad de info moeten hebben.
2005 Honda CBR 600 RR
quote:Robertd8 schreef op 06 juli 2012 @ 11:57:
[...]
Haha hopelijk is het droog maar dan zal het ook wel zweten worden.
Filmpie is trouwens top van Assen. Leuk gemaakt.
quote:norwin schreef op 06 juli 2012 @ 12:28:
[...]
Dan ga ik ook maar ff mailen :-)
maakte me geen zorgen (het is keurig betaald) maar heb geen route beschrijving ontvangen....
quote:WallyPower schreef op 06 juli 2012 @ 13:38:
[...]
Ja, ik denk dat 't wel goed zweten zal worden, heeft iemand van jullie hier ervaringen met koelvesten? Vraag me af of deze nog wel goed werken onder een leren motorpak..
quote:Basia schreef op 08 juli 2012 @ 11:13:
Hey wat leuk, ben jij er ook! Gezellig!
quote:norwin schreef op 08 juli 2012 @ 13:56:
[...]
![]()
samen met (kijker) Quirine, het is tevens haar vakantie
![]()
Jullie ook samen of ben je alleen!
quote:
© 2001-2013 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 2