Suzuki GS550 restauratie

Ziet er echt heel goed uit, leuk om te volgen. Zit ook lekker vaart in het project. Deze zomer nog toeren op de GS?

Is wel de bedoeling, maar eerst nog naar het buitenland (werk) . Als ik terug ben heb ik weer wat tijd om het ding verder in elkaar te steken.

Nog een paar fotootjes voor de show :+

035-3.jpg


036-3.jpg


Marc
 
Ferrie ferrie naise!
Echt wel mooi geworden. Vindt het maar mooie blokkies.

Groeten,
Hans.

Yes, me too! Only a litle bit heavy...

Vind al dat nieuwe spul veel te "clean" .
Zal wel iets met leeftijd te maken hebben :+

Marc
 
Laatst bewerkt:
Vandaag, nog op mijn gemak, de ontsteking afgesteld. Jaha, contactpuntjes :9~

Dus als eerste nieuwe puntje gemonteerd en deze op een maximale opening van 0,35mm gezet. Conform WPH met een voelermaatje.
Daarna de krukas doordraaien tot F1 en dan de contactpunt 1 zo verschuiven dat het contact net niet verbreekt. Daarna de bodemplaat vastzetten (3 M5) en ter controle de krukas doordraaien. Erop letten dat het contact, inderdaad, op het met merkteken opent.
Dan de krukas weer doordraaien en op F2 zetten. Contactpunt 2 zit op een separate plaat die met 2 schroeven vastzit. Weer het contact verdraaien tot op het merkteken het contact verbroken wordt. Dan weer vastzetten. Ter controle weer de krukas verdraaien en kijken (luisteren in mijn geval) wanneer het contact verbreekt. Ik maakte gebruik van mijn multie-meter op doorpiep stand. Leuk werkje.

DSCF2733.jpg


Daarna alles extra geborgd (ouderwets, maar werkt!)

Verder de correcte shims gehaald bij de dealer en de kleppen gesteld. Kan de klepdeksel ook weer dicht en is het blok klaar voor de vuurdoop :P

Verder kwam er nog iemand wat leuks brengen.

DSCF2730.jpg


We gaan nu (mijn vrouw plakt, die is daar iets secuurder in dan ik) de tank beplakken.

DSCF2734.jpg


Tot laters.

Marc
 
En ze kan echt wel plakken.

DSCF2735.jpg


DSCF2738.jpg


DSCF2737.jpg


Spullen zijn al weer terug naar de spuitert, die er nog een paar blanke lak lagen overheen zet.

Eind van de week klaar! *O*

Marc
 
Mooie restauratie. Ik volg het. Idd, stickers plakken kan ze. Ik zou mijn tank zo brengen.

Groet,
Ruud.
 
Kon het niet laten om voor mijn vertrek nog even aan de motor te werken.
Dus, hop, die motor erin. Valt alleen niet helemaal mee, zo in je eentje. Alleen mijn 12 jaar oude zoon was thuis om te helpen. En dat heeft ie ook gedaan. Toch nog best een werkje, dat ding erin lepelen.

DSCF2744.jpg


DSCF2742.jpg


DSCF2740.jpg


DSCF2739.jpg


DSCF2745.jpg


DSCF2749.jpg


DSCF2750.jpg


Caberateurs moeten ernog tussen. Iemand een idee hoe de gaskabel moet lopen? Ik heb er niet opgelet toen ik het demonteerde.

Tank is helaas nog niet klaar. Die komt dan over een paar weken weer aan de beurt als ik terug ben. En dan eens kijken of ie wil starten....................

Marc
 
Kon het niet laten om voor mijn vertrek nog even aan de motor te werken.
Dus, hop, die motor erin. Valt alleen niet helemaal mee, zo in je eentje. Alleen mijn 12 jaar oude zoon was thuis om te helpen. En dat heeft ie ook gedaan. Toch nog best een werkje, dat ding erin lepelen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Caberateurs moeten ernog tussen. Iemand een idee hoe de gaskabel moet lopen? Ik heb er niet opgelet toen ik het demonteerde.

Tank is helaas nog niet klaar. Die komt dan over een paar weken weer aan de beurt als ik terug ben. En dan eens kijken of ie wil starten....................

Marc
Hallo F2………….,
Mooi man,
Gaskabels, heb je er 2 gemonteerd, trekker & duwer?
Zo ja let op de duwer dat die niet tegen de benzine tank komt als je uw stuur naar rechts draait,
Heb het zelf ondervonden, kleine lakschade op mijn mooie geverfde tank.
Groetjes
Tony
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit. En hulde aan mevrouw F2Ride, wat heeft die een vaste hand zeg!
 
Schitterend! :9~
Zit er nog folie op het linker Suzuki plaatje? Of is ie minder mooi en is het geld op. _O-
Hulde aan moeders! :}
 
Effe Oma wegjagen!

Weer terug uit het buitenland (Angola, wat een bananenrepubliek zeg)
Gisteren toch nog even wat gedaan.
Kon het weer niet laten.

Luchtfilter even los en, hop, de carbs ertussen. Ging, eigenlijk, redelijk makkelijk. Wel even wringen, maar dat was te verwachten.

Afbeelding743.jpg


Afbeelding748.jpg


Afbeelding742.jpg


Nu alleen nog wachten op de tank.... B|

Volgens de spuitert zit er siliconen op waardoor het spuiten niet goed gelukt is en opnieuw moet. (blanke lak)
Ik heb er niks anders meegedaan dan een paar stickers plakken en direct (1,5 uur later) terug brengen. :?

Marc
 
Laatst bewerkt:
Siliconen is raar spul. Het fijne weet ik erg niet van maar ik heb wel eens een verhaal van een spuitert gehoord dat siliconen akelig moeilijk te verwijderen is en het erg lang in sommige ruimtes blijft hangen...

Verder ziet het eruit als een nieuwe motor...behalve die sticker op de dynamokap ;)
En machtig snel gedaan ook, je bent al bijna weer toe aan een nieuw project ?
 
Leuke motor, heb zelf een gs 425 uit 79
Ik zie dat je ook een tellertje voor de versnelling gemonteerd hebt.
Zit dit er origineel bij jou niet op???

Bij de mijne namelijk wel.
 
Leuke motor, heb zelf een gs 425 uit 79
Ik zie dat je ook een tellertje voor de versnelling gemonteerd hebt.
Zit dit er origineel bij jou niet op???

Bij de mijne namelijk wel.

Als je het hele topic leest dan zul je zien dat de originele bij mij kapot was(en nog steeds is)
Aangezien ze ingegoten zijn, zijn ze niet te repareren. En een andere had ook niet zo 1-2-3 gevonden. Dit was een leuk (en vooral) erg goedkoop alternatief. En werkt prima, voor $5,50.
Alleen geen 6e versnellings indicatie.

Marc
 
TATATA *O*
De tank is binnen samen met het kontje.
Natuurlijk meteen erop gezet.

Afbeelding868.jpg


Afbeelding855.jpg


Afbeelding856.jpg


Afbeelding864.jpg


Afbeelding858.jpg


Afbeelding861.jpg


Afbeelding866.jpg


Afbeelding867.jpg


Nou nog peut erin en starten.

Durf het bijna niet te zeggen, maar ben gewoon bang om te starten. Zoveel werk erin gestopt en hij zal het niet doen.... -O-

Van het weekend, mits het weer het toelaat, word de grote dag!

Marc
 
Dat ziet er toppie uit! *O*
Als ie het niet doet, dan kan ik je wel opweg helpen. Ik heb alles wel gehad geloof ik...
Maar ik vemoed dat je er zelf wel uitkomt.
 
Ken het gevoel van misschien niet starten na veel werk, des te groter is het plezier als hij het gewoon doet *O*


Ziet er prachtig uit :)
 
Schitterende klassieker geworden!
Maareh, ik had allang peut in de tank gegooid hoor, al moest ik hem eventjes in de huiskamer starten _O- (uiteraard als mevr. tuthola niet thuis is)
 
Laatst bewerkt:
Zo, die ziet er knap uit zeg, hulde. Ik heb in dezelfde tijd niet meer gedaan dan leren en een varadero de weg op krijgen na 4 kromme kleppen. Na de vakantie ga ik ook maar weer eens verder, hopen dat die van mij er net zo knap uit komt te zien als die van jou.
 
Haha, doet me denken aan die tijd (jaren 80) dat ik een GT380 had....
Ook gestart in de huiskamer. Een herrie en een rook!
 
Het eindresultaat mag er zijn, de beloning voor al het werk wat je hebt gehad aan je motor!! :]
Dat jij kunt wachten tot het weekend, bij mij was er direct al benzine in de tank gegaan en daarna had ik meteen geprobeerd of ze wou starten!! :Y
Veel plezier met je mooie GS!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan