Het grote GSX-F topic deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
nee ik neem geen tweedehands want daar staan natuurlijk al km op en er is nog verschil 1998 t/m 2002 zonder klok en vanaf 2003 met klok en benzine meter rechts

ik laat hem op 00000 zetten bij de km doktor voor 60 euro

Goed bezig! Misschien nog even een mailtje naar die importeur sturen? Ben wel benieuwd waarom ze zo belachelijk veel meer vragen...
 
Foto-LQ4ZI3TP.jpg


Foto-7HYMQSJB.jpg


hier was suzuki al aan het bezuiningen
bovenste teller 1998/2002 met nog zwate kappen om je lampjes te verwisselen

onderste tellen moet je de hele wit kap verwijderen

Foto-F4MILDJM.jpg

zit er verlopig in met 44000 km

alleen benzine meter werkt niet omdat die bij mijn rechts zit en links een klokje
 
Laatst bewerkt:
Zwak punt bij de GSXF! De verbinding van de uitlaatcollector met de buis van de einddemper. Als je veel door de regen rijdt, gaan die klemplaatjes (waar de beugel rond zit), gewoon volledig wegroesten.
full

Ik wist dit eigenlijk al van mijn vorige GSXF, maar heb het toch weer te lang laten wachten om te behandelen, gevolg, de beugel is kapotgeroest, op twee andere plaatsen ook al zeer dun.
full

Dus alles met een koperen borstel proper gemaakt, behandeld met hittebestendige lak (800°C, maar achteraf gezien had ik liever zwart genomen), en twee spanbanden rondgetrokken. Niettegenstaande deze van inox zijn heb ik de schroeven meer naar boven geplaatst zodat ze minder water (en zout) te verduren krijgen.
full

Maar heeft het zin dat ik dit probleem meld? De meesten hier rijden toch niet in de regen :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zwak punt bij de GSXF! De verbinding van de uitlaatcollector met de buis van de einddemper. Als je veel door de regen rijdt, gaan die klemplaatjes (waar de beugel rond zit), gewoon volledig wegroesten.
[afbeelding]
Ik wist dit eigenlijk al van mijn vorige GSXF, maar heb het toch weer te lang laten wachten om te behandelen, gevolg, de beugel is kapotgeroest, op twee andere plaatsen ook al zeer dun.
[afbeelding]
Dus alles met een koperen borstel proper gemaakt, behandeld met hittebestendige lak (800°C, maar achteraf gezien had ik liever zwart genomen), en twee spanbanden rondgetrokken. Niettegenstaande deze van inox zijn heb ik de schroeven meer naar boven geplaatst zodat ze minder water (en zout) te verduren krijgen.
[afbeelding]
Maar heeft het zin dat ik dit probleem meld? De meesten hier rijden toch niet in de regen :+
geen last van heb slip on en rij de hele jaar door regen sneeuw pekkel enz enz
 
[afbeelding]

[afbeelding]

hier was suzuki al aan het bezuiningen
bovenste teller 1998/2002 met nog zwate kappen om je lampjes te verwisselen

onderste tellen moet je de hele wit kap verwijderen

[afbeelding]
zit er verlopig in met 44000 km

alleen benzine meter werkt niet omdat die bij mijn rechts zit en links een klokje
Goed om te weten. Was al van plan om ook een occasie teller te zoeken met zo min mogelijk km's op. Dus moet ik er rekening mee houden dat het ene is van '98 - '02.
 
[afbeelding]

dit is een teller van 1998 t/m 2002


[afbeelding]

deze van af 2003 tot 2006
Je hebt jezelf mee op de foto gezet :+
Ken het verschil tussen beide wel. Maar het verbaasde mij wel dat ze niet uitgewisseld kunnen worden. Dat de jongere versie geen zwarte rubber kapjes meer heeft voor de lampjes te wisselen wist ik nog niet.

Heb verder nog wel even tijd, zit nu iets boven de 68K. Zal zijn 100K wellicht halen in de laatste trimester volgend jaar.
 
Heb mij vorige week na mijn vakantie ook eens bezig gehouden met mijn wielen. Heb ze zwart gespoten, en mijn nieuwe banden er zelf opgelegd. Kan ze alleen niet uitbalanceren. Tot nu toe lijkt het ook niet echt nodig, maar zou voor goed te zijn eens de snelweg op moeten, en de snelheid lichtjes opbouwen naar de 200. Maar wel zien dat er niet geflitst word natuurlijk :+
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
balanceren is juist het enige wat ik zelf kan _O-

Stelt ook geen reet voor.

Staafje door het wiel, kijken waar het wiel heendraait. Gewichtje op de andere kant plakken.
 
balanceren is juist het enige wat ik zelf kan _O-

Stelt ook geen reet voor.

Staafje door het wiel, kijken waar het wiel heendraait. Gewichtje op de andere kant plakken.
Banden erop leggen is ook niet moeilijk hoor. De oude eraf halen is moeilijker dan de nieuwe erop te leggen. Wel genoeg vaseline gebruiken voor de nieuwe band. Geen olie (bv. WD40 - is niet goed voor de band), lagervet of wit vet kan ook, maar is ook niet ideaal, vaseline is totaal onschadelijk.

Had er nooit aan gedacht het zelf te kunnen eigenlijk, maar heb er ergens op MF een filmpje van gezien, en dacht (vermits ik automechanica gestudeerd heb), dat moet ik dan ook maar zien te kunnen, en als je 't niet probeerd, weet je 't niet he ;)

Edit: zou volgend filmpje moeten zijn denk ik, maar kan het niet bekijken op de pc op mijn werk - http://video.google.nl/videoplay?docid=-7031069247045108209#
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja met de schep en decoupeerzaag aan de gang. Dan betaal ik liever 15 euro aan een bedrijf die de spullen ervoor hebben.

Overigens zei mijn rijleraar altijd dat balanceren onzin was. Als je een stoepje raakt zou je opnieuw moeten balanceren. Of dat waar is weet ik niet.
 
Waarom de moeite doen om een andere teller, jaar/merk eigen, te zoeken :? Neem een electroische teller van bv koso oid. Die kan je zelf instellen en resetten tot in de eeuwigheid ;)

full
 
Laatst bewerkt:
ja met de schep en decoupeerzaag aan de gang. Dan betaal ik liever 15 euro aan een bedrijf die de spullen ervoor hebben.

Overigens zei mijn rijleraar altijd dat balanceren onzin was. Als je een stoepje raakt zou je opnieuw moeten balanceren. Of dat waar is weet ik niet.
Die man in 't filmpje is wel een beetje ..... :+ Gaat ook zonder een schep. En ik heb mijn banden niet doormidden hoeven te zagen. Gaan er dan wel net iets moeilijker vanaf, maar lukt nog vrij goed. De nieuwe erop zetten gaat vanzelf (mits voldoende vaseline oid).

Ben bij verschillende bandencentrales en garage's prijs gaan vragen voor MPR3 banden. Goedkoopste kwam ik op net geen 400€. Nu heb ik ze besteld via novarota.be en kwamen beide banden op 276€, incl. verzending. (let wel, als je vanuit Nederland besteld moet je dezelfde site nemen, maar dan met .NL ipv .BE - anders betaal je wel extra verzendkosten).

Dat van dat uitbalanceren, heb ook al veel horen zeggen dat het bij een tweewieler minder nodig is. En dat je ze opnieuw moet laten balanceren als je tegen een stoeprand bent gereden? Ja, als je er tegen 50km/u dwars op rijdt of zo ... :+ Zolang er geen stuk uit uw band is, moet dat niet. Trouwens, in dat laatste geval is een nieuwe band nodig.
 
Die man in 't filmpje is wel een beetje ..... :+ Gaat ook zonder een schep. En ik heb mijn banden niet doormidden hoeven te zagen. Gaan er dan wel net iets moeilijker vanaf, maar lukt nog vrij goed. De nieuwe erop zetten gaat vanzelf (mits voldoende vaseline oid).

Ben bij verschillende bandencentrales en garage's prijs gaan vragen voor MPR3 banden. Goedkoopste kwam ik op net geen 400€. Nu heb ik ze besteld via novarota.be en kwamen beide banden op 276€, incl. verzending. (let wel, als je vanuit Nederland besteld moet je dezelfde site nemen, maar dan met .NL ipv .BE - anders betaal je wel extra verzendkosten).

Dat van dat uitbalanceren, heb ook al veel horen zeggen dat het bij een tweewieler minder nodig is. En dat je ze opnieuw moet laten balanceren als je tegen een stoeprand bent gereden? Ja, als je er tegen 50km/u dwars op rijdt of zo ... :+ Zolang er geen stuk uit uw band is, moet dat niet. Trouwens, in dat laatste geval is een nieuwe band nodig.

Damn 400 euro :o
die van mij waren 305 euro inclusief opleggen en balanceren.....
 
Damn 400 euro :o
die van mij waren 305 euro inclusief opleggen en balanceren.....
MPR3 banden? Aan die prijs had ik ze ook wel laten plaatsen. Anderzijds is het wel leuk om het zelf te doen.
Heb je de motor in zijn geheel binnengebracht, of alleen de wielen? Bij de meeste bandencentrales en garages hier, kan het gemakkelijk 40€ goedkoper zijn als je de wielen los binnenbrengt. In dat geval was het goedkoopste dat ik vond nog ongeveer 365€.
 
MPR3 banden? Aan die prijs had ik ze ook wel laten plaatsen. Anderzijds is het wel leuk om het zelf te doen.
Heb je de motor in zijn geheel binnengebracht, of alleen de wielen? Bij de meeste bandencentrales en garages hier, kan het gemakkelijk 40€ goedkoper zijn als je de wielen los binnenbrengt. In dat geval was het goedkoopste dat ik vond nog ongeveer 365€.

Yep de MPR3's
Moest dan wel alleen de wielen meenemen, dus thuis er effe afgesnukt.
Vond het wel een prima prijsje, reden ook dat wij altijd naar die gozer gaan, lekker goedkoop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan