quote:Podde schreef op 18 juli 2012 @ 16:03:
Heerlijke dag vandaag. Mooi eens een stuk door Salland (Holterberg, Hellendoorn, etc.) kunnen rijden![]()
![]()
Na 2 tankbeurten kan ik zeggen dat 'ie 1 op 18 rijdt, dus da's lang niet gek met mijn rijstijl![]()
Valt me wel op, dat niet altijd de abs inkomt bij het wegriijden. Pas als ik het contact eraf haal en weer start, dan doet 'ie het. Is dit een bekend BMW probleem? Anders maar eens ff op het GS forum sneupen hiervoor.
Tevens gaat m'n remlicht niet branden bij de handrem, maar wel bij de voetrem. Rara hoe kan het?
Kijken of ik e.e.a. kan fiksen zelf.
Groet,
Pieter-Bas
R1200R Classic 2012
quote:Podde schreef op 19 juli 2012 @ 20:06:
Dag,
Gebruiken jullie zelf ook een momentsleutel? Zo ja, welke en wat zijn ervaringen.
Ik heb er eentje gezien maar gaat van 20 tm 100 nm. Voor de bouten van oa het achterwiel heb je 105 nm nodig. Komt dit zo nauw?!
Hoor graag.
Groet,
Pieter-Bas
R1200R Classic 2012
quote:Podde schreef op 19 juli 2012 @ 20:59:
Is Datona een beetje merk?!
R1200R Classic 2012
quote:Bertbig schreef op 19 juli 2012 @ 22:12:
Heb zelf ook momentsleutels bij Datona vandaan. Hebben een keurige webshop met klantgericht personeel. datona is niet het merk, maar de winkel. Ze verkopen o.a. momentselutels van Smoos. Dat haalt het niet bij Gedore of Hazet natuurlijk, maar is een stuk voordeliger.
Het is altijd beter om een voordelige momentsleutel te gebruiken, dan 'op gevoel' aan te draaien. Zeker als je net zo als ik de neiging heb om alles 'echt vast' te zetten en dan bovengemiddeld vaak wat af te breken.
Bedenk dat ook de dure sleutels tolerantie hebben, alleen waarschijnlijk een stukje minder dan de voordelige sleutels. De rest van het prijsverschil ziet hem vaak in de kwaliteit. Gedore, Hazet en een aantal andere A-merken zijn bedoeld om dagelijks te gebruiken in situaties waar ze harder slijten, zoals in een professionele garage.
Wat mij als amateur betreft is dus een Smoos (B-merk) voldoende voor die 3 x per jaar dat ik hem gebruik. Liever vastzetten op 24 Nm terwijl het voorschrift 20 zegt, dan op goed geluk op 30 zetten of zelf afbreken.
R1200R Classic 2012
quote:der_joachim schreef op 21 juli 2012 @ 20:02:
Als enige tijd had ik last van een tikkend geluid in de rechter cilinder. Ik dacht dat het een klep was, en maakte me er niet erg druk om. Een tikkende klep is geen ramp. Nu heb ik twee weken geleden de kleppen gesteld (moest nog gebeuren), en de boel gesynchroniseerd. Het euvel was echter nog niet verholpen.
Na enig zoeken vonden we de reden. Een hele tijd geleden (zie deel 1) heb ik mijn kleppen moeten laten vervangen, omdat er eentje was verbrand. Dat was een klus die ik zelf niet kon (en wilde) doen, dus ik heb de fiets naar een garage gebracht. Was een dure grap, maar goed.
Het tikkende geluid bleek te komen van een zogenoemde rocker (heb er even geen Nederlandse benaming voor). Die zit in de cilinderkop. De speling mag tussen de 0.05 en de 0.4 millimeter bedragen, maar dat was inmiddels bijna een hele millimeter.
Na deze terug vast gezet te hebben, en nu wel met de juiste speling, was het getik weg, en loopt de motor weer zoals hij lange tijd niet heeft gelopen.
© 2001-2013 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 2