Enfield scrambler

Kapotte rectifier?
Deze symptomen hadden we vlgns mij ooit ook met de KZ400 en dat was daarmee opgelost.


Ik heb hem alleen op de accu staan op dit moent, dus dan spelet de rectifier niet mee :N. Rectifier en regelaar zijn splinterbieuw trouwens.
 
Ok, de motor staat niet in de uitlaatslag, de timing is op zijn minst ruwweg goed en ik heb er net een nieuwe bougie in geplaats. 1 plofje.

Hij zuigt wel (als ik mijn hand tegen de carb hou bij het trappen), klepspeling staat goed bougie is nieuw en vonkt (en wordt na trappen ook nat) en de carburateur is schoon.


Ik weet het niet meer.
 
Controleer je pakking van de vlotterkamer als daar een scheurtje inzit terhoogte van de boring van de luchtschroef zuig je een onderdruk in de vlotterkamer en dan loopt hij en na 10 sec slaat hij uit.
werkt je vervroeger goed een 350 moet 9-9,5 mm VBDP vooronsteking hebben bij max vervroeging
 
Wel vonk buiten de cilinder en gemonteerd wordt ie gelijk uitgeblazen??

Zwakke vonk, misschien? :?

Succes met zoeken. ;)
 
het lijken zulke simpele motoren kijk eens op de site van de RE club en zet je probleem op het forum al daar.
Daar weten ze vast wel wat er aan de hand kan wezen ik zag trouwens op de foto dat je het oude type carb erop hebt deze kunnen erg vervelend zijn.
 
Laatst bewerkt:
Het bleek een combinatie van probemen te zijn, maar hij loopt *O*

http://www.youtube.com/watch?v=l5bLTQTqnhY

Met wat fine tunen liep ie nog wat beter. Ik wilde hem eerst lopend hebben voor ik ga beginnen met verbouwen, dus nu begint het echt leuke gedeelte *O*
 
Laatst bewerkt:
Dat aparte deco-klepje is een onnodige bron van potentiele lekkage.
gelukkig heeft het dezelfde schroefdraad als de bougie, dus met een bobine van een subaru-2pitter of een eend :] :] :] :]
 
Dat aparte deco-klepje is een onnodige bron van potentiele lekkage.
gelukkig heeft het dezelfde schroefdraad als de bougie, dus met een bobine van een subaru-2pitter of een eend :] :] :] :]


Twin spark? Win je daar echt wat mee op zo'n machientje dan? Zelfs een 20% vermogens toename zet geen zoden aan de dijk :)

Vandaag met de Enfield bezig geweest, hij start nu vlot, helemala met de nieuwe uitlaat :)

IMG_5022.jpg


Ja, hij blaast van afstand op de schokbreker, benieuwd of het goed gaat, maar ik wilde hem niet verder naar buiten doen. Ik heb 2 reserve shocks, mocht het misgaan, dan als ik hem gewoon alsnog naar buiten





Ik ben op zoek naar een zo klein moegelijke koplamp (12v). Tips?
 
Ja maar, ja maar..... Zo kan ik de uitlaat toch helemaal niet goed zien?
Ik wil meerrrrrr pics ;)
 
Ja maar, ja maar..... Zo kan ik de uitlaat toch helemaal niet goed zien?
Ik wil meerrrrrr pics ;)


Het is niet heel spectaculair hoor. Ik wilde een korte, hoge uitlaat links vand e motor, het is nu een korte, hoge, uitlaat links van de motor ;)





Vraagje: de bedoeling is absouut om er zo nu en dan de gebaande wegen meet te verlaten en ik sluit een watercrossing hier en daar ook niet uit. Nu heb ik ooit wel eens een watercrossing gedaan met de auto die wat aan de diepe kant was (maar testlopen doe je ook niet zo maar even met krokodillen in het water), daarbij kwam de accu onder water, maard e lampen bleven wel barnden en de startmotor bleef werken (alleen watre in de inlaat schijnt niet erg goed te werken tegen afslaan).


Hoe erg is het als een accu onder water komt te staan?
 
Niet zo heel erg (eventjes) afhankelijk van het soort accu,
Gel en de meeste onderhoudsvrije accu's zijn min of meer gesloten.
De traditionele accus worden meestal met gedeminerialiseerd water bijgevuld,
Maar de vrachtwagenaccu's bij ons op het werk worden gewoon met water gevuld,
Die doen het ook gewoon, dus stel dat via die mini-gaatjes wat water naar binnen zou komen,
Zou dat geen rare gevolgen moeten hebben.
 
Niet zo heel erg (eventjes) afhankelijk van het soort accu,
Gel en de meeste onderhoudsvrije accu's zijn min of meer gesloten.
De traditionele accus worden meestal met gedeminerialiseerd water bijgevuld,
Maar de vrachtwagenaccu's bij ons op het werk worden gewoon met water gevuld,
Die doen het ook gewoon, dus stel dat via die mini-gaatjes wat water naar binnen zou komen,
Zou dat geen rare gevolgen moeten hebben.


Maar het is niet erg dat de polen onder water komen? De accu is verder gewoon gesloten.
 
Maakt niet veel uit, is maar 12 volt, zal geen stroom lopen, tenzij er een hoop soda in het water zit (kun je mee ontroesten :+ )


Dank :)


Hmmm, dus als ik soda in de Rijn kiper en ik ga er dan rondjes doorheen rijden, hoef ik mijn spatbord niet meer te schuren? :+
 
IMG_5018.jpg


Fotootje van de zijkant :)

Achterspattert was een probeersel, geen blijvertje.
 
En het rijdt nog ook. Afstelling van blok en koppeling zijn maar matig en de voorrem blijft iets hangen, maar het rijdt.

Hard klappen (volume), geen vermogen maar wel heerlijke koppel onderin. Ik ga me hier wel mee vermaken.






Ik wil alu spatborden gaan bestellen, de wielen zijn 19 inch, maar als ik het achterpatbord hoog wil monteren kan ik beter een iets grotere maat nemen denk ik?

a10-spit-blu-ra-matz.jpg
 
Ik wil alu spatborden gaan bestellen, de wielen zijn 19 inch, maar als ik het achterpatbord hoog wil monteren kan ik beter een iets grotere maat nemen denk ik?

Als je op de site van JVmotors kijkt zie je dat de achterspatborden voor 19inch al een grotere diameter heeft dan het voorspatbord voor 18/19 inch. Ik weet niet waar je ze gaat bestellen maar ik denk dat er rekening mee gehouden wordt.
 
Als je op de site van JVmotors kijkt zie je dat de achterspatborden voor 19inch al een grotere diameter heeft dan het voorspatbord voor 18/19 inch. Ik weet niet waar je ze gaat bestellen maar ik denk dat er rekening mee gehouden wordt.


Ik was, uiteraard, van plan ze bij hun te bestellen :Y

Mijn ervaringen op beurzen en via de email met hun zijn zeer positief.
 
Terug
Bovenaan Onderaan