Zelf elektrolytisch verzinken

gbts

Rookie
5 mei 2012
11
0
Drongen (B)
Heeft er iemand ervaring met de kits voor elektrolytisch verzinken van BLANKERS?
(www.frost-auto.nl). Of met alternatieve leveranciers?
 
Geen ervaring mee, maar ALLES kun je zelf doen ;) kwaliteit verwachtingen, prijs en beschikbaarheid van bedrijven die het voor je willen doen zullen je keuze moeten bepalen.... (een simpel boutje verzinken zal "niet de moeite" zijn en goed gaan maar wil je vernikkelen of complexere vormen zal je rekening met spanning verschil moeten houden etc...

Ik zou jeroen ff bellen en dan zal hij je netjes helpen, hij is niet te beroerd om je een eerlijk antwoord te geven imo.....


Cheers mate

Ps Mocht je het proberen maak ff een paar foto's voor een nieuwsgierige mf-er :z
 
Caswell leverd ook heel veel verschillende kits,
Al met al vind ik het toch nog hoop geld om het te proberen.
Heb zojuist boutjes laten verzinken, zit je wel aan minimale prijs van 50 euro tot max 5 kg ( in mijn geval)
Wil ik 10 boutjes doen kost dat ook 50 euro...

Misschien als je een kitje hebt kun je het aanbieden hier op MF , kleinere hoeveelheden mogelijk. Kun je misschien geld terugverdienen.

Ben wel nieuwsgierig hoe en of het werkt....
 
Waarom niet los 't zout kopen?
http://www.ebay.com/itm/Zinc-Chlori...Equipment_Lab_Supplies_ET&hash=item20c1c2a067
Is genoeg om heel veel te verzinken..

De rest in deze kit is niets anders dan 'n emmer dat als bad dient, wat aansluit kabels, een kleine voeding en een zinken kathode.

't voorwerp sluit je op de - (kathode) en de + op een anode (neem gewoon een zinken staaf of plaat, desnoods sloop je en batterij ;)).

Voltage onder de 12 Volt houden, en amperage lekker laag tussen de 400 en 1200 mA houden.
En dan experimenteren met tijd (en eventueel ook nog temperatuur).

Maar blijf denken aan je persoonlijke veiligheid! Je werkt met stroom & water + je hebt te doen met chemicaliën!
 
Terug
Bovenaan Onderaan