Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

BMW R 1100RS deel 2

Pagina's:
«
»

BMW R1150RT

Reg. datum:
21 feb. 2007
Ik hoop dat ik nog jaren van het weer mag genieten Jan :Y .

Groet, Bert
Na een rode Bmw R1100RS sinds 2009 een zilveren R1150RT en een blauwe MX-5

BWM R1100RS 1994

Reg. datum:
03 apr. 2012
Gister op goed geluk met de RS naar nijeveen geweest voor de opening van ter braake motoren. Daarna doorgereden naar friesland waar we nog heerlijk in de zon gezeten hebben. Rond 9 uur terug naar huis en slechts een minuut of 10 regen gehad op de heenweg.

Mogen niet klagen
BWM R1100RS 1994

Reg. datum:
28 okt. 2011
Inderdaad, ik hoop hetzelfde als jij Bert, maar het was leuk geweest als het alleen maar wat droger zou zijn, ik ben van ellende maar begonnen met witten,schilderen en nog meer van die griezelige dingen, :( ik dacht,, mijn vrouw op vakantie ik heb het rijk alleen dus lekker motorrijden, mooi niet dus. :]

We kunnen alleen maar blijven hopen dat Piet gelijk krijgt en we vanaf volgende week beter weer krijgen.

Ik had al 3 X plannen gemaakt om in Geldermalsen te gaan kijken en 3X viel dit letterlijk in het water. ;(

gr. Ton

BMW R1150RT

Reg. datum:
21 feb. 2007
Natuurlijk mag het weer veel beter, maar van de andere kant, afgelopen week elke dag met de motor naar het werk geweest. 10 ritjes en op enkele spetters na droog :]

Net terug van een uurtje rijden met de MX-5, na 10 minuten kon het kapje dicht, en 10 minuten later weer open :} .
Toch een flink stuk open gereden toch.

Maar komop mannen, dit is Nederland, we hopen maar dat Augustus, September en Oktober nog genoeg mooie dagen opleveren om zalig motor te rijden.

Groet, Bert

BMW R1100RS 1994 antraciet

Reg. datum:
21 okt. 2011
Ook van mij felicitaties (beetje laat) aan Le-chef. Ook ik heb nog nooit op iets gereden waar twee ton op stond. Een waar bewijs voor een degelijk stuk techniek.

Reg. datum:
28 okt. 2011
Over techniek gesproken ik was laatst bij een school met de touringcar voor een dagje Walibi Belgie en op het schoolplein stond een 1100 RT dus even kijken bij die beemer, ik schrok ervan de teller stond op 396 duizend en nog iets.
Ik wilde daar het fijne van weten natuurlijk en de beemer bleek van een docent te zijn, de km stand klopte en hij had hem gekocht met ongeveer 30.000km op de teller, de rest had hij zelf met woon werkverkeer, tripjes en wat verre vakantie's erop gereden, het motorblok zelf was nog niet open geweest, de bak ook niet, wel een koppelingsplaat, remschijven en dat soort dingen, maar ook geen wiellagers enzovoort, wel het blok had hij een keer laten spuiten, want dat zag er met 150.000 km niet meer uit, dus buiten het regulair onderhoud niets bijzonders, en hij bleef hem nog gewoon rijden, en ging er ook nog even mee op vakantie dit jaar naar Portugal, hij zei ook nog dat hij een paar jaar geleden naar een BMW Boxer treffen was geweest in Zuid Duitsland en daar stonden Beemer's met nog veel meer km's op de teller, hij vond het dus eigenlijk niet zo bijzonder die km stand, ik bedoel maar over degelijk gesproken!!!!!!

groet, Ton.

Reg. datum:
21 okt. 2011
Zo dan. Nou dan ga ik me voorlopig geen zorgen maken met de amper 47.000 kilometer op mijn teller :)

Reg. datum:
28 okt. 2011
Nee dan zal je hem waarschijnlijk, net als ik, in dit leven niet meer verslijten, vaak is het, dat je een keer wat anders wilt, dat geldt zeker voor mijn persoontje met een paar duizend km per jaar.

Maar de komende jaren zal ik deze beemer eerst maar eens aanhouden, ik word iedere keer dat ik er mee rijd of naar kijk nog vrolijk van. ;)

Reg. datum:
21 okt. 2011
Ja hoor dat herken ik. Het is een degelijke machine, waar niet steeds van alles aan mankeert.

Reg. datum:
28 okt. 2011
Precies, ik heb hem 1 keer door Kenny na laten kijken en wat onderhoud laten doen en hij zij ik zie je over 10.000 km wel terug, nou dan kon ik wel eens met pensioen gaan tegen die tijd, gekheid natuurlijk, ik laat de olie er toch uithalen na 2 jaar veel of weinig gereden.

... BMW R 1100 RS bj 1994...

Reg. datum:
21 jun. 2012
Heerlijke dag vandaag. Mooi eens een stuk door Salland (Holterberg, Hellendoorn, etc.) kunnen rijden :] 8-)

Na 2 tankbeurten kan ik zeggen dat 'ie 1 op 18 rijdt, dus da's lang niet gek met mijn rijstijl O-)

Valt me wel op, dat niet altijd de abs inkomt bij het wegriijden. Pas als ik het contact eraf haal en weer start, dan doet 'ie het. Is dit een bekend BMW probleem? Anders maar eens ff op het GS forum sneupen hiervoor.

Tevens gaat m'n remlicht niet branden bij de handrem, maar wel bij de voetrem. Rara hoe kan het?

Kijken of ik e.e.a. kan fiksen zelf.

Groet,
Pieter-Bas

BMW R1150RT

Reg. datum:
21 feb. 2007
quote:
Podde schreef op 18 juli 2012 @ 16:03:
Heerlijke dag vandaag. Mooi eens een stuk door Salland (Holterberg, Hellendoorn, etc.) kunnen rijden :] 8-)

Na 2 tankbeurten kan ik zeggen dat 'ie 1 op 18 rijdt, dus da's lang niet gek met mijn rijstijl O-)

Valt me wel op, dat niet altijd de abs inkomt bij het wegriijden. Pas als ik het contact eraf haal en weer start, dan doet 'ie het. Is dit een bekend BMW probleem? Anders maar eens ff op het GS forum sneupen hiervoor.

Tevens gaat m'n remlicht niet branden bij de handrem, maar wel bij de voetrem. Rara hoe kan het?

Kijken of ik e.e.a. kan fiksen zelf.

Groet,
Pieter-Bas

Handrem is makkelijk te fiksen, schakelaartje in handvat schoonmaken of vervangen.
ABS is uitvoerig beschreven op GS en RT forum hoe te modificeren, maar kijk eerst even of je accu nog goed is, zwakker accu kan de oorzaak zijn en dan sta je straks een keer echt stil.

Groet, Bert

Reg. datum:
21 jun. 2012
Thnx Bert

Reg. datum:
21 jun. 2012
Dag,

Gebruiken jullie zelf ook een momentsleutel? Zo ja, welke en wat zijn ervaringen.

Ik heb er eentje gezien maar gaat van 20 tm 100 nm. Voor de bouten van oa het achterwiel heb je 105 nm nodig. Komt dit zo nauw?!

Hoor graag.

Groet,
Pieter-Bas

R1200R Classic 2012

Reg. datum:
02 okt. 2010
quote:
Podde schreef op 19 juli 2012 @ 20:06:
Dag,

Gebruiken jullie zelf ook een momentsleutel? Zo ja, welke en wat zijn ervaringen.

Ik heb er eentje gezien maar gaat van 20 tm 100 nm. Voor de bouten van oa het achterwiel heb je 105 nm nodig. Komt dit zo nauw?!

Hoor graag.

Groet,
Pieter-Bas

Pieter-Bas,

Het komt niet zo nauw; er zijn hele volksstammen die geen momentsleutel gebruiken, maar dan moet je wel wat gevoel hebben over wat "vast" is. Vooral met bouten in aluminium moet je oppassen (bougies b.v.b).
In dit geval zou je kunnen aanhalen met 100 nm en dan een klein tikje nageven. Aan de andere kant een extra momentsleutel die een groter bereik heeft is niet echt duur.

Voorbeeld: http://www.datona.nl/catalogsearch/result/?q=momentsleutels

Groet,

Roelof.
Gilera 175, NSU Max 250, Triumph Speed Twin 500, Triton Pre-unit Bonneville 650, Norton Commando MkIII 850, BMW R80/7RT,BMW R1100RS,BMW R1200R Classic

Reg. datum:
21 jun. 2012
Is Datona een beetje merk?!

R1200R Classic 2012

Reg. datum:
02 okt. 2010
quote:
Podde schreef op 19 juli 2012 @ 20:59:
Is Datona een beetje merk?!

Heb positieve geluiden gehoord; maar zelf geen ervaring. Als je een precisiemomentsleutel zoekt dan moet je denken aan Gedore of Hazet en dan ben je zeker boven de EUR 100,- kwijt.

Groet,

Roelof.
Gilera 175, NSU Max 250, Triumph Speed Twin 500, Triton Pre-unit Bonneville 650, Norton Commando MkIII 850, BMW R80/7RT,BMW R1100RS,BMW R1200R Classic

Reg. datum:
21 okt. 2011
Heb zelf ook momentsleutels bij Datona vandaan. Hebben een keurige webshop met klantgericht personeel. datona is niet het merk, maar de winkel. Ze verkopen o.a. momentselutels van Smoos. Dat haalt het niet bij Gedore of Hazet natuurlijk, maar is een stuk voordeliger.

Het is altijd beter om een voordelige momentsleutel te gebruiken, dan 'op gevoel' aan te draaien. Zeker als je net zo als ik de neiging heb om alles 'echt vast' te zetten en dan bovengemiddeld vaak wat af te breken.

Bedenk dat ook de dure sleutels tolerantie hebben, alleen waarschijnlijk een stukje minder dan de voordelige sleutels. De rest van het prijsverschil ziet hem vaak in de kwaliteit. Gedore, Hazet en een aantal andere A-merken zijn bedoeld om dagelijks te gebruiken in situaties waar ze harder slijten, zoals in een professionele garage.

Wat mij als amateur betreft is dus een Smoos (B-merk) voldoende voor die 3 x per jaar dat ik hem gebruik. Liever vastzetten op 24 Nm terwijl het voorschrift 20 zegt, dan op goed geluk op 30 zetten of zelf afbreken.

R1200R Classic 2012

Reg. datum:
02 okt. 2010
quote:
Bertbig schreef op 19 juli 2012 @ 22:12:
Heb zelf ook momentsleutels bij Datona vandaan. Hebben een keurige webshop met klantgericht personeel. datona is niet het merk, maar de winkel. Ze verkopen o.a. momentselutels van Smoos. Dat haalt het niet bij Gedore of Hazet natuurlijk, maar is een stuk voordeliger.

Het is altijd beter om een voordelige momentsleutel te gebruiken, dan 'op gevoel' aan te draaien. Zeker als je net zo als ik de neiging heb om alles 'echt vast' te zetten en dan bovengemiddeld vaak wat af te breken.

Bedenk dat ook de dure sleutels tolerantie hebben, alleen waarschijnlijk een stukje minder dan de voordelige sleutels. De rest van het prijsverschil ziet hem vaak in de kwaliteit. Gedore, Hazet en een aantal andere A-merken zijn bedoeld om dagelijks te gebruiken in situaties waar ze harder slijten, zoals in een professionele garage.

Wat mij als amateur betreft is dus een Smoos (B-merk) voldoende voor die 3 x per jaar dat ik hem gebruik. Liever vastzetten op 24 Nm terwijl het voorschrift 20 zegt, dan op goed geluk op 30 zetten of zelf afbreken.

Heb ik helemaal niets aan toe te voegen!

Roelof.

1e motor rode R1100 RS 1995

Reg. datum:
23 okt. 2011
Pieter-Bas,

In je blok komt het wel nauw, aan 1 kant van mijn klep deksel heb ik al 4 inserts. (vorige eigenaren)Moet je dan ook maar met 8nm vastzetten. Ik had 30 jaar geleden ook zo,n Chinees gekocht.en indertijd aan de autocilinder gesleuteld. Nu zo,n 30 jaar later weer eens afgestoft voor de motor. Maar geen moment.
Ik heb een nieuwe gekocht van het B merk van gedorde.
Carolus'

In duitsland via internet (scheelt tientallen euro,s met Ned.)
Via eBay.de vindt je legio leveranciers.
Kost wat maar werkt ook mooi.

Gr. Jp

Come to daddy...

Reg. datum:
27 jun. 2009
Als enige tijd had ik last van een tikkend geluid in de rechter cilinder. Ik dacht dat het een klep was, en maakte me er niet erg druk om. Een tikkende klep is geen ramp. Nu heb ik twee weken geleden de kleppen gesteld (moest nog gebeuren), en de boel gesynchroniseerd. Het euvel was echter nog niet verholpen.

Na enig zoeken vonden we de reden. Een hele tijd geleden (zie deel 1) heb ik mijn kleppen moeten laten vervangen, omdat er eentje was verbrand. Dat was een klus die ik zelf niet kon (en wilde) doen, dus ik heb de fiets naar een garage gebracht. Was een dure grap, maar goed.

Het tikkende geluid bleek te komen van een zogenoemde rocker (heb er even geen Nederlandse benaming voor). Die zit in de cilinderkop. De speling mag tussen de 0.05 en de 0.4 millimeter bedragen, maar dat was inmiddels bijna een hele millimeter.

Na deze terug vast gezet te hebben, en nu wel met de juiste speling, was het getik weg, en loopt de motor weer zoals hij lange tijd niet heeft gelopen.

Come to daddy...

Reg. datum:
27 jun. 2009
PS: Vandaag nog mensen van hier in Barneveld geweest? Ik heb wel 4 of 5 RS-en gezien, maar geen MF-stickers.

R1200R Classic 2012

Reg. datum:
02 okt. 2010
quote:
der_joachim schreef op 21 juli 2012 @ 20:02:
Als enige tijd had ik last van een tikkend geluid in de rechter cilinder. Ik dacht dat het een klep was, en maakte me er niet erg druk om. Een tikkende klep is geen ramp. Nu heb ik twee weken geleden de kleppen gesteld (moest nog gebeuren), en de boel gesynchroniseerd. Het euvel was echter nog niet verholpen.

Na enig zoeken vonden we de reden. Een hele tijd geleden (zie deel 1) heb ik mijn kleppen moeten laten vervangen, omdat er eentje was verbrand. Dat was een klus die ik zelf niet kon (en wilde) doen, dus ik heb de fiets naar een garage gebracht. Was een dure grap, maar goed.

Het tikkende geluid bleek te komen van een zogenoemde rocker (heb er even geen Nederlandse benaming voor). Die zit in de cilinderkop. De speling mag tussen de 0.05 en de 0.4 millimeter bedragen, maar dat was inmiddels bijna een hele millimeter.

Na deze terug vast gezet te hebben, en nu wel met de juiste speling, was het getik weg, en loopt de motor weer zoals hij lange tijd niet heeft gelopen.

Rocker = tuimelaar

Weet je eventueel waarom je een verbrande klep(pen) had?

Roelof.

Come to daddy...

Reg. datum:
27 jun. 2009
Botte pech. De kleppen stonden destijds niet te strak of zo.

Reg. datum:
21 jun. 2012
Dag,

Iemand hier ervaring met het eraf halen van het BMW logo van de kuip en een nieuwe weer op bevestigen.

De kunst in natuurlijk 'soepel' mogelijk eraf...... :+

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2013 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 3

Cookies?Motor-Forum maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.