GSR 600 Demper///katvervanger storing ??

Quintysmo

MF'er
19 jul 2012
57
0
Goede dag allemaal,

Ik ben al goed een week op zoek naar een demper voor mijn GSR 600.
Overal vind ik dempers ronde de 5 a 600 euro.
Heeft iemand zelf nog een demper liggen voor een gsr 600 ?
Of weet iemand een goed adres voor goedkope demper ?

Mijn andere vraag was of mijn motor een storing gaat geven of slecht gaat lopen als ik een katvervanger onder me motor gooi.

Alvast bedankt

Q
 
Goede dag allemaal,

Ik ben al goed een week op zoek naar een demper voor mijn GSR 600.
Overal vind ik dempers ronde de 5 a 600 euro.
Heeft iemand zelf nog een demper liggen voor een gsr 600 ?
Of weet iemand een goed adres voor goedkope demper ?

Mijn andere vraag was of mijn motor een storing gaat geven of slecht gaat lopen als ik een katvervanger onder me motor gooi.

Alvast bedankt

Q
Sportdemper of origineel?

Origineel is soms al vanaf 60euro te vinden (bijv. Marktplaats). Op eBay staan er in ieder geval altijd genoeg, bijvoorbeeld deze voor 69euro.

Sport hangt af van wat je precies wil. Alleen geluid of looks + geluid. Er zijn namelijk systemen welke de originele demper-bak vervangen, maar aan de buitenkant nog 100% op een originele GSR600 lijkt. Goed voorbeeld is de GPR Ghost, welke vanaf 300euro te vinden is.

Andere sportdempers, zoals bijv Yoshi, Ixil, Leovinci, Remus, Arrow, Shark zitten allemaal in de 450-600euro prijsrange. Topper is de Akrapovic met +/- 900euro. Wil je goedkoper..dan moet je de 2e hands markt in de gaten houden. De prijzen voor een redelijk systeem beginnen dan rond de 150euro. Let wel: je bent niet de enige die een voordelige sportdemper voor zijn/haar GSR wil hebben, dus snelheid is dan wel een must.

Met betrekking tot de katvervanger heb ik enkel gehoord dat het wel problemen oplevert omdat er ook een sensor in de kat zit. Geen idee of het werkelijk zo is. Wat ik wel uit ervaring met voorgaande motoren weet, is dat iedere verandering op air/fuel/exhaust gebied toch behoorlijke invloed kan hebben op het lopen van de motor. Denk aan open dempers, open luchtfilter..en dus ook een katvervanger. Soms is opnieuw afstellen dus een must.
 
Laatst bewerkt:
Top dank je wel voor je reactie.

Heeft u mischien ook ee goede link om de gpr ghost te bestellen of op te halen
Mijn voorkeur gaat uit naar het laatste.
 
Top dank je wel voor je reactie.

Heeft u mischien ook ee goede link om de gpr ghost te bestellen of op te halen
Mijn voorkeur gaat uit naar het laatste.
Nee dat heb ik niet. Ik persoonlijk zou gaan voor de goedkoopste MITS de reviews van de verkoper in orde zijn EN ik kan kopen onder PayPal bescherming.

Ophalen..tja ik zal nooit zoveel uur in de auto/op de motor gaan zitten voor een onderdeel. En van Lelystad naar Italie lijkt mij ook best ver voor een demper. :/
 
Laatst bewerkt:
Nee dat heb ik niet. Ik persoonlijk zou gaan voor de goedkoopste MITS de reviews van de verkoper in orde zijn EN ik kan kopen onder PayPal bescherming.

Ophalen..tja ik zal nooit zoveel uur in de auto/op de motor gaan zitten voor een onderdeel. En van Lelystad naar Italie lijkt mij ook best ver voor een demper. :/

Ik heb maar gewoon de keuze gemaakt best wel een leuke deal:

GPR Deeptone nieuw voor 399 zaterdag zijn ze binnen hopelijk.

:D

In elk geval bedankt voor je reactie !!
 
Ik heb maar gewoon de keuze gemaakt best wel een leuke deal:

GPR Deeptone nieuw voor 399 zaterdag zijn ze binnen hopelijk.

:D

In elk geval bedankt voor je reactie !!
Dat is echt een koopje :o
De deeptones zijn +/- 550euro. Waar heb je ze zo gevonden?
 
Dat is echt een koopje :o
De deeptones zijn +/- 550euro. Waar heb je ze zo gevonden?

Bij Motorbazaar in Boxmeer heb heel wat afgebeld voor een demper voor de gsr 600 en toevallig had hij deze op voorraad en hij ziet er ook nog is vet uit.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan