Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

Verbeter de motorscooter

Pagina's:
«
»

Estheet-Proleet

Reg. datum:
30 nov. 2008
Kost haast niks voor de fabrikanten, maar zou de langere medemens een stuk helpen :

een in de hoogte verstelbaar stuur ....of minstens eentje met omkeerbare bevestigingen zoals bij de GS van BMW, zodat je met je lange stelten geen acrobatentoeren moet uithalen om het stuur te ontwijken in de bochten.

Reg. datum:
21 mei. 2001
actieradius... ik heb maar 6 liter, de scooter is enorm zuinig maar Honda doe eens gewoon 12 liter oid...
CSR305 XJ600S YZF600R YZF-R6 748S CBR1100xx CB250 CBF250 XJ900S Honda PCX Yuminashi

zuunig

Reg. datum:
24 aug. 2008
SLIJKMOTO , misschien is dit wat voor je.

big_DSC01256.jpg

Estheet-Proleet

Reg. datum:
30 nov. 2008
't Is een Vespa.... dat BLIJFT natuurlijk een klein scootertje.... ;)

Reg. datum:
09 apr. 2010
Dat is 1 van de redenen waarom ik van een Majesty 250 ben overgestapt naar een Burgman 650. Met mijn (bijna) 2m was die Majesty (blijkbaar, voortschrijdend inzicht) geen goede keuze.

quote:
SLIJKMOTO schreef op 22 juli 2012 @ 11:21:
Kost haast niks voor de fabrikanten, maar zou de langere medemens een stuk helpen :

een in de hoogte verstelbaar stuur ....of minstens eentje met omkeerbare bevestigingen zoals bij de GS van BMW, zodat je met je lange stelten geen acrobatentoeren moet uithalen om het stuur te ontwijken in de bochten.
Suzuki Burgman 650 exe motorbrommer en een Hyundai eLantra 2.0 gls automaat koekblik.

Estheet-Proleet

Reg. datum:
30 nov. 2008
Die stuurhoogte is wellicht de ENIGE reden dat ik mij de recente aankoop van de nieuwe TMax zou kunnen beklagen tov de nieuwe BMW C 650 GT ...

Ik heb er wel een Rizoma-stuur op gezet, maar dat helpt geen zier, qua hoogte....

Always upgrading...

Reg. datum:
29 apr. 2006
Nou Geweldig die GS, dat stuur is zooooo breed, dat dat de rede is waarom ik Tmax ben gaan rijden. :]
Als die GS nou zo geweldig was met zijn stuur, waarom kan dat ding dan niet inklappen, dan kon ik er ook mee mijn berging in en uit.
98 cm breed, de gang naar mijn berging is 1m....
Serieus, ik stond er mee thuis, wou 'm hebben, maar het past niet :+
Yamaha Tmax 2007 ABS Black Max XENON K&N,LeoVince,J-Costa 50.000km + , Honda Civic Hybrid 2009 CVT

Yamaha Majesty 400

Reg. datum:
29 mei. 2009
quote:
SLIJKMOTO schreef op 22 juli 2012 @ 11:21:

Toen mijn vrouw haar x.max inruilde voor een Majesty maakte ze de eerste dag een paar gekke bochten. Blijkt dat het stuur wat meer naar beneden stond dan bij mij, waardoor d'r knie in de weg zat. Stuur iets omhoog gedraaid en probleem opgelost. Geen idee of dit ook bij andere scooters werkt maar bij een Majesty scheelt het echt veel.
Festina Lente

Estheet-Proleet

Reg. datum:
30 nov. 2008
Bij mij staat het stuur op z'n hoogst (en dus nog te laag)... hetgeen je in "tig" testverslagen leest als zowat het voornaamste gebrek van de TMax.

Vreemd dat Yamaha daar niets aan doet, gelet op het feit dat :

a) de Tmax vooral in Europa wordt verkocht waar de gemiddelde mens vrij lang is

b) de TMax een echte sportscooter is, waarbij een goede rijpositie echt wel belangrijk is.

c) de oplossing technisch vrij eenvoudig en goedkoop is (een andere bevestigingswijze en klaar is kees)

HONDA SH 150I 2006

Reg. datum:
23 jul. 2011
SH150i..........standaard een leo 4Road monteren vanuit de fabriek :-P
Wat een geweldige uitlaat :-)
150 cc motorscooter, het enigste wat dat bewijst is dat ik niets te bewijzen heb :P

Reg. datum:
16 sep. 2009
Ik heb een Burgman 400 K8, hele verbetring t.o.v. de vorige typen maar toch....
De jiffy heb ik geblokkeerd, d.w.z. de schakelaar ingedrukt (alsof hij ingeklapt is) en vastgezet,
kan ik tenminste starten met jiffy uit.
In het dakboardkastje zit een 12v aansluiting (handig voor navigatie e.d.) maar die heeft géén stroom als het kontakt uit is. Niet handig dus voor oplader voor van de winter, dus heb ik rechtstreeks op de accu met zekering ertussen, nieuwe 12v aansluiting gemaakt.
Jiffy en bok zitten altijd links, als je gedwongen door ruimte (schuur, poort) alleen maar aan de rechterkant kan komen, kan je hem dus nooit op jiffy of bok zetten. Handig zou dus zijn als middenbok ook vanaf rechts te bedienen is.
Buddyseat kan alleen open als motor uit is en d.m.v. kontaktslot, niet erg handig als je met draaiende motor iets uit je bagageruimte wilt pakken of er iets in wil doen, moet nu eerst motor uit.
Enige vorm van kuipbescherming op de meest vitale delen (misschien geintregeerd in kuipontwerp) zou zoals eerder door iemand genoemd, welkom zijn.
Het meten van de bandenspanning voor en achter blijft een crime. Ik heb er een haakse opgezet en nu net met dopjes die spanningverlies aangeven maar als je op je je band op spanning wilt controleren, op je knieen en dan metertje op ventiel, dat buigt altijd weg dus moet je dat met je andere hand tegenhouden, bij mij ergernis, kortom, dat moet gewoon beter kunnen.
En dan de sloten, zoals ook al eerder genoemd, een inpandige stalen snoer van een mtr. of zo dat je uit de body trekt (bij de maxiscooters ruimte zat om dat weg te werken), zou het op slot zetten een stuk aangenamer maken.
Heb de stroom van de bestaande claxon (nou ja toetertje) gezet op een simpele dubbele claxon, even zoeken naar de juiste montage van die 2 hoorntjes maar nu heb ik tenminste een echte claxon en dat is in bepaalde situaties als auto's je niet zien of negeren, zéér welkom.
Nou dat was het wel zo'n beetje, gr. Fokker

SYMpathetic

Reg. datum:
01 aug. 2012
quote:
Sanmiguel schreef op 29 december 2008 @ 21:07:
Dus waarom niet een 'veiligheid' waarbij de zijpoot uit kan, de scoot blijft draaien maar bij gashendeldraaien de scoot toch niet wegvliegt ??
M'n voorbeeld lijkt misschien stom, maar zo kan ik er nog heel wat uit dagelijkse toepassingen opnoemen...

Het beste lijkt me hieraan niet te knutselen. Er moet er maar één zijn die toch eens gas wil geven en je scooter is alleen weg.
Piaggio heeft dit al op de MP3. Zij hebben niet meer de klassieke gaskabel maar een elektronisch 'drive by wire' systeem.
Dus wanneer de motor in 'park' staat kan je de gashendel opendraaien zover je wil, regageren doet deze niet.
Misschien wordt dit systeem ook wel doorgevoerd naar andere motoren.

scooterfan

Reg. datum:
18 feb. 2009
Er zijn meer motor[scooters] die een elctronische gashendel hebben o.a. BMW en de nieuwe Piaggio X10 en het aantal zal wel groeien door toenemend gebruik van elctronica.

Het heet "ride by wire", want alles waar je op zit [motor, paard, fiets e.d.] heet 'ride' in het Engels en waar je in zit [auto, boot e.d.] heet 'drive'.
Paul

SYMpathetic

Reg. datum:
01 aug. 2012
quote:
pvdniet schreef op 01 augustus 2012 @ 09:03:Het heet "ride by wire", want alles waar je op zit [motor, paard, fiets e.d.] heet 'ride' in het Engels en waar je in zit [auto, boot e.d.] heet 'drive'.

I stand corrected, sir. :/

Pagina's:
«
»
Select Forum

© 2001-2013 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 1

Cookies?Motor-Forum maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.