Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

volgende week dolomieten molveno

Pagina's:
«
»

xj-600,bj86 440LTD,bj82 TRX850

Reg. datum:
20 jul. 2004
Hallo ,
Volgende week woensdag de 8 ste kom ik aan in Molveno Italië nabij Trento voor mijn vakantie.
Vroeg me af of ik mf ers tegen ging komen.

Aangezien ik solo rijd sta ik open voor suggesties of meet en greets of iemand die een heel stuk mee wil rijden omdat die ook deze kant op gaat.
Ben er zelf nog nooit van mijn leven geweest en kijk er erg naar uit.

De heenreis heb ik in 2 stukken gehakt . Rijd zo veel mogelijk binnendoor maar let wel een beetje op de tijd zodat ik op een redelijk tijdstip bij mijn hotel ben voor de tussenstop.
Als dit niet gaat lukken kort ik binnendoor in door de route af te maken via de snelweg.
ik overnacht in een hotel in Ulm duitsland en rijd via de Timmelsjoch italie binnen.
Ducati = De imitatie TRX-850 :)

Katomaatje

Reg. datum:
07 jan. 2005
Veel plezier, mooie omgeving. :Y

Via de Timmeljoch en de Jaufenpass is het prachtig het land binnenrijden *O*

Jaufen.jpg

(na Timmelsjoch -> Jaufenpass), restaurantje aan je rechterkant, met mooi uitzicht op San Leonardo

Jaufen 2.jpg
AdventureGirl wijzigde dit bericht op woensdag 01 augustus 2012 08:46 (51%)
Je suis vraiment folle de vous

1000RR

Reg. datum:
17 sep. 2003
quote:
AdventureGirl schreef op 01 augustus 2012 @ 08:44:
Veel plezier, mooie omgeving. :Y

Via de Timmeljoch en de Jaufenpass is het prachtig het land binnenrijden *O*

[afbeelding]

(na Timmelsjoch -> Jaufenpass), restaurantje aan je rechterkant, met mooi uitzicht op San Leonardo

[afbeelding]

of je komt dit tegen op de timmelsjoch :)
http://www.youtube.com/watch?v=FtlntL8NZvg
WISH IT - DREAM IT - DO IT!!! - IF SOMETHING SUCKS IT BETTER BE YOU'RE GIRL!!

Mr.Triumph / PCX 150

Reg. datum:
15 jul. 2012
Ben laatste week juni in de Dolomieten geweest, via Slovenië en Oostenrijk(Gross Glockner) weer terug.

Canazei is een leuk dorpje om te overnachten. Van daaruit kun je ook goed de 'Sella Ronda' starten. Echt fout kun je niet gaan want volgens mij is het daar overal mooi. In 2003 ben ik er ook al eens geweest. Toen zaten we nog een week lang in hetzelfde huisje en vandaar alle kanten opgereden.
De laatste jaren gaan we op de 'bonnefooi'. Je rijdt naar de plaatselijke VVV en noemt je vereisten en prijsklasse voor een kamer en zij gaan voor je zoeken en checken of het nog vrij is. Werkt altijd (in juni) !!

Je zult wel merken dat die Italianen wel weten hoe ze een bocht moeten aanleggen, mooie gekuipte bochten met positieve verkanting waar je lekker in kan 'hangen'. :]

:] :] :] :] :] :] VEEL PLEZIER alvast !!! :] :] :] :] :] :W
The future's so bright, I got to wear shades

ER6N & IntruderVS750

Reg. datum:
26 jul. 2009
Veel plezier in de Dolomieten!
Vorig jaar heengereden via Zwarte woud, Stelvio en Oostenrijk heen en via Zwitserland weer terug.

Je kunt in de Dolomieten eigenlijk niet fout gaan. Kijk wel uit voor wielrenners, op sommige stukken komen die d*b**len je links en rechts voorbij in de afdaling (ook in de bocht). Stuk voor stuk denken ze dat ze Armstrong heten.

Voordeeltje aan de Dolomieten vond ik dat iedereen daar ook Duits spreekt, dat kan ik toch net ff wat beter dan Italiaans.

Zelf zat ik toen in Bolzano bij Hotel Steinmanwald, bikerhotel met garage, lekker witbier en een aardige eigenaar. Lag prima voor uitstapjes in de omgeving en hij heeft ook mooie routes die je in de omgeving kunt rijden.

Aanrader als je die kant op rijdt is natuurlijk de Stelvio, al was het alleen maar zodat je hem kunt 'afstrepen'.

1000RR

Reg. datum:
17 sep. 2003
quote:
Scimitar schreef op 01 augustus 2012 @ 10:21:
Veel plezier in de Dolomieten!
Vorig jaar heengereden via Zwarte woud, Stelvio en Oostenrijk heen en via Zwitserland weer terug.

Je kunt in de Dolomieten eigenlijk niet fout gaan. Kijk wel uit voor wielrenners, op sommige stukken komen die d*b**len je links en rechts voorbij in de afdaling (ook in de bocht). Stuk voor stuk denken ze dat ze Armstrong heten.

Voordeeltje aan de Dolomieten vond ik dat iedereen daar ook Duits spreekt, dat kan ik toch net ff wat beter dan Italiaans.

Zelf zat ik toen in Bolzano bij Hotel Steinmanwald, bikerhotel met garage, lekker witbier en een aardige eigenaar. Lag prima voor uitstapjes in de omgeving en hij heeft ook mooie routes die je in de omgeving kunt rijden.

Aanrader als je die kant op rijdt is natuurlijk de Stelvio, al was het alleen maar zodat je hem kunt 'afstrepen'.

kijk maar uit voor de italianen , die hebben in aug altijd vakantie dus het zal er rete druk zijn :Y
WISH IT - DREAM IT - DO IT!!! - IF SOMETHING SUCKS IT BETTER BE YOU'RE GIRL!!

Mr.Triumph / PCX 150

Reg. datum:
15 jul. 2012
Als je ingehaald wordt door een wielrenner ligt dat dan niet een beetje aan jezelf en/of je rechterhand :Y :Y :Y :Z :Z :Z

Reg. datum:
20 jul. 2004
dankjewel allemaal :)

had ook zo iets van kan niet veel fout aan gaan.
zelfs niet bij erg slecht weer want dan is het zelfs met koekblik nog mooi en leuk.

Vandaag in mijn tuin gewerkt en daarvoor moet ik altijd mijn TRX uit de schuur halen om de benzine maaier achteruit de schuur te krijgen.

maar goed ook want ik zag dat ik een lekke voor vork kering heb.

morgen even een nieuwe regelen en er in zetten.

Zou het liefst op mijn Kawa 440 ltd gaan omdat dit met treeplankjes rete relaxed rijd maar durf het niet goed want als ik daar ergens kom te staan is het grootste probleem om daar aan onderdelen te komen voor deze 30 jaar oude motor. ( thuis heb ik bakken met onderdelen voor dit ouwe beesie maar niet 1000 km van huis)
Met mijn Yamaha kan ik gewoon naar de dealer in trento ( ga wel wijs en voorbereid op reis )

Ik verblijf in hotel Lory.
Zondag 12 aug is mijn tijd daar om en heb ik 2 opties : of naar huis of bv naar venetie rijden of via een dikke omweg door Oostenrijk lijkt me ook erg leuk.
Venetie zou ik graag willen zien maar denk niet dat dit met de motor erg handig is.

Hoop niet dat ik die koeien tegen ga komen :} ben daar niet zon held in :+
biglift wijzigde dit bericht op woensdag 01 augustus 2012 18:43 (3%)
Reden: spelvoutjes

Reg. datum:
20 jul. 2004
quote:
Brander schreef op 01 augustus 2012 @ 11:49:

[...]

kijk maar uit voor de italianen , die hebben in aug altijd vakantie dus het zal er rete druk zijn :Y

ach wat is druk ik kom er ook voor mijn vakantie en ik moet niet perse daar motor rijden . ik ga net zo lief een museum of stad bezoeken of aan het meer liggen te pootje baaien.

Heerlijk geen telefoon en gezeur aan mijn kop. Ik heb een drukke baan als service engineer dus ik ga er heerlijk genieten.

ER6N & IntruderVS750

Reg. datum:
26 jul. 2009
quote:
Arno69 schreef op 01 augustus 2012 @ 12:24:
Als je ingehaald wordt door een wielrenner ligt dat dan niet een beetje aan jezelf en/of je rechterhand :Y :Y :Y :Z :Z :Z

Ouch :$

:) :)

Mr.Triumph / PCX 150

Reg. datum:
15 jul. 2012
quote:
Scimitar schreef op 02 augustus 2012 @ 09:43:
quote:
Arno69 schreef op 01 augustus 2012 @ 12:24:

Ouch :$

:) :)

Je hebt ook wel gelijk hoor, ze rijden idd als debielen en op de motor moet je sowieso nooit harder gaan dan waar je je zelf prettig bij voelt...... :] anders kun je achteraf je |(
8-) 8-) 8-) 8-) 8-)

Katomaatje

Reg. datum:
07 jan. 2005
quote:
biglift schreef op 01 augustus 2012 @ 18:41:

Hoop niet dat ik die koeien tegen ga komen :} ben daar niet zon held in :+

Koeien doen niets hoor.... gewoon afstappen en wat roepen en met je handen zwaaien en ze gaan wel aan de kant.... of aaien... dat kan natuurlijk ook. 8-)

Reg. datum:
07 feb. 2004
Veel plezier in Hotel Lory in Molveno! Vorig jaar een week gezeten, goed bevallen. De weg naar het hotel toe is al fantastisch. De garage waar je de motor in kan zetten is een beetje tricky maar dat went. Vanaf het terras heb je prachtig uitzicht over het meer van Molveno.
FJ1100-GPZ600R-ZZR600-GSXR1100-TDM850- ZRX1200S

Reg. datum:
20 jul. 2004
quote:
Naba schreef op 02 augustus 2012 @ 10:31:
Veel plezier in Hotel Lory in Molveno! Vorig jaar een week gezeten, goed bevallen. De weg naar het hotel toe is al fantastisch. De garage waar je de motor in kan zetten is een beetje tricky maar dat went. Vanaf het terras heb je prachtig uitzicht over het meer van Molveno.

daarom had ik ook hiervoor gekozen :) zit je mooi tussen trento en het gardameer in kun je dus mooi beide kanten in.

denk dat de 1e dag een uitje word naar trento en daar een beetje de boel verkennen / bekijken en de dag erna bij het gardameer gaan kijken.

enuu als de wielrenners je inhalen wil dat niet zeggen dat ik te weinig gas zou geven dat wil zeggen dat je met verstand rijd want de afgrondjes zijn wel errug diep daar. Bovendien loop je als plat kikkerlander te gapen van al dat moois want zulke bergjes hebben we hier niet. Dat gapen kun je beter langzaam doen ipv 100 kmh van de berg af suizend.

ER6N & IntruderVS750

Reg. datum:
26 jul. 2009
Als je bij Garda bent is het wel de moeite een paar van die pretparken of waterparken aan te doen (zitten allemaal bij elkaar). Motorrijders parkeren er gratis en je kunt je spullen kwijt in de kluisjes. Ook van een berg afspringen met een parachute is daar een aanrader :-)

Reg. datum:
07 feb. 2004
Je kan zelfs om het hele Garda-meer rondrijden. Heb ik gedaan.
Niet dat het heel leuk of mooi is. Maar dan kan je toch maar mooi zeggen "ja, die heb ik rond gereden. " *D

Katomaatje

Reg. datum:
07 jan. 2005
quote:
Naba schreef op 02 augustus 2012 @ 14:34:
Je kan zelfs om het hele Garda-meer rondrijden. Heb ik gedaan.
Niet dat het heel leuk of mooi is. Maar dan kan je toch maar mooi zeggen "ja, die heb ik rond gereden. " *D

Hmmmm... dan moet je echt uitkijken dat het niet midden in het hoogseizoen is want het kan ook een file van jewelste zijn. En in je motorpak rollen met de snelheid van een rollator is nou niet echt prettig. :X

Als je een beetje slim timed zal het prima te doen zijn... :P
AdventureGirl wijzigde dit bericht op donderdag 02 augustus 2012 14:41 (6%)

Reg. datum:
20 jul. 2004
quote:
Scimitar schreef op 02 augustus 2012 @ 12:40:
Als je bij Garda bent is het wel de moeite een paar van die pretparken of waterparken aan te doen (zitten allemaal bij elkaar). Motorrijders parkeren er gratis en je kunt je spullen kwijt in de kluisjes. Ook van een berg afspringen met een parachute is daar een aanrader :-)

pretparken ?? mhh vertel eens ??? klinkt intressant *O*

effe een reactie vanuit mijn werkplaats deze keer had op de valreep ontdekt.
dat van mij trx een voorvork kering aan het begin van lek gaan was. meteen de boel maar vervangen en verse vorkolie dr op gedaan.

zo effe een test rondje mee doen *O*

edit : laat maar google bracht uitkomst en gevonden ... http://www.gardaland.it/resort/
is weer eens iets anders dan de efteling
biglift wijzigde dit bericht op donderdag 02 augustus 2012 18:37 (8%)

If it is broken don't fix

Reg. datum:
18 dec. 2010
Ben in Juni ook een week in Molveno geweest. In hotel Du Lac. Leuk knus dorp.
Wat je eigenlijk niet mag missen is de Brasa Schlucht, een kloof. Vanaf het Gardameer rij je er zo doorheen. Echt een mooie route wat de moeite waard is.

http://www.gardafriends.c...sa_schlucht_tremosine.htm
IT

Reg. datum:
20 jul. 2004
quote:
Boevie schreef op 02 augustus 2012 @ 22:13:
Wat je eigenlijk niet mag missen is de Brasa Schlucht, een kloof. Vanaf het Gardameer rij je er zo doorheen. Echt een mooie route wat de moeite waard is.

heb jij daar een garmin zumo route van / voor ?

Reg. datum:
07 feb. 2004
quote:
AdventureGirl schreef op 02 augustus 2012 @ 14:41:

Hmmmm... dan moet je echt uitkijken dat het niet midden in het hoogseizoen is want het kan ook een file van jewelste zijn. En in je motorpak rollen met de snelheid van een rollator is nou niet echt prettig. :X

Als je een beetje slim timed zal het prima te doen zijn... :P

Ik zat niet in het hoogseizoen en het was daar even goed nog druk, vooral de noordkant. Er zaten best een paar mooie stukken bij maar om nou tegen iedereen te zeggen dat je "een keer in je leven het Garda-meer moet ronden", neuh.

Katomaatje

Reg. datum:
07 jan. 2005
quote:
Naba schreef op 02 augustus 2012 @ 22:44:

[...]

Ik zat niet in het hoogseizoen en het was daar even goed nog druk, vooral de noordkant. Er zaten best een paar mooie stukken bij maar om nou tegen iedereen te zeggen dat je "een keer in je leven het Garda-meer moet ronden", neuh.

Heb ik dus ook niet gedaan... heb de eerste de beste route uit de drukte gepakt. :Y

ER6N & IntruderVS750

Reg. datum:
26 jul. 2009
quote:
Boevie schreef op 02 augustus 2012 @ 22:13:

Wow das een mooi stukje!
Jammer dat ik die toen niet gedaan heb.

Snel weer terug :-)

Reg. datum:
27 jun. 2005
Hej,

Wat toevallig, ik ben net gisteren terug gekomen van hotel Lory :]
Ik zal je alvast vertellen dat het je daar zeker gaat bevallen! De bediening is super en hartstikke aardig, alleen ze mogen wel iets meer druk op de tap zetten. Een biertje tappen duurt namelijk aardig lang :+

Ik kan je aanraden om daar zoveel mogelijk passen te gaan rijden, vooral de Mendola pas is een aanrader. Als je nog een rondje gaat rijden om het Gardameer, bereid je dan maar vast voor.. Als je via de rechterkant komt dan is het rete druk en dan hadden de Italianen vorige week nog geeneens vakantie!

Als je nog meer wilt weten laat het maar weten. Hier heb je trouwens een filmpje van de Mendola pas http://www.youtube.com/watch?v=vywXN30zR5s&feature=plcp

Groeten Mark

Reg. datum:
20 jul. 2004
Zeg Mark je hebt toch geen dikke scheet gelaten in die hotel kamer he :+ nadat Maurice gezegd had dat ome biglift die kamer na jouw zou krijgen.
anders mag ik daar volgende week in jouw stank zitten. _O-

En ach bier drink ik niet zo dus dat geeft niet dat het langzaam stroomt. Ben nu eenmaal een koffie leut met een voorkeur voor af en toe een goed glas echte wiskey.

Heb ik hotel Lory nog wel een uitdaging want ik ga de eigenaar helpen zijn WIFI te verbeteren zodat hij niet in het kantoortje achter de bar hoeft te zweten op de administratie maar bij zijn vrouw in de huiskamer kan gaan zitten. Moet daarvoor nog wat extra spullen meenemen.

Ik zie wel waar ik uit ga komen ik zoek meestal de rust en de mooie plekjes op.
maar die route langs het garda meer klinkt erg aantrekkelijk. druk of niet druk.

@Scimitar je kan meerijden hoor weet niet of ze nog plek in het hotel hebben.

As maandag drukke dag dan moet ik mijn motor gaan bepakken en alles klaar zetten.

Heb voor een scheet een grote motortas op de kop getikt waar een weeshuis in kan.
Voordeel is da deze ontzettend makkelijk vast te zetten is op mijn motor.

motortas.jpg

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2013 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 2

Cookies?Motor-Forum maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.