quote:AdventureGirl schreef op 01 augustus 2012 @ 08:44:
Veel plezier, mooie omgeving.![]()
Via de Timmeljoch en de Jaufenpass is het prachtig het land binnenrijden
[afbeelding]
(na Timmelsjoch -> Jaufenpass), restaurantje aan je rechterkant, met mooi uitzicht op San Leonardo
[afbeelding]
quote:Scimitar schreef op 01 augustus 2012 @ 10:21:
Veel plezier in de Dolomieten!
Vorig jaar heengereden via Zwarte woud, Stelvio en Oostenrijk heen en via Zwitserland weer terug.
Je kunt in de Dolomieten eigenlijk niet fout gaan. Kijk wel uit voor wielrenners, op sommige stukken komen die d*b**len je links en rechts voorbij in de afdaling (ook in de bocht). Stuk voor stuk denken ze dat ze Armstrong heten.
Voordeeltje aan de Dolomieten vond ik dat iedereen daar ook Duits spreekt, dat kan ik toch net ff wat beter dan Italiaans.
Zelf zat ik toen in Bolzano bij Hotel Steinmanwald, bikerhotel met garage, lekker witbier en een aardige eigenaar. Lag prima voor uitstapjes in de omgeving en hij heeft ook mooie routes die je in de omgeving kunt rijden.
Aanrader als je die kant op rijdt is natuurlijk de Stelvio, al was het alleen maar zodat je hem kunt 'afstrepen'.
quote:Brander schreef op 01 augustus 2012 @ 11:49:
[...]
kijk maar uit voor de italianen , die hebben in aug altijd vakantie dus het zal er rete druk zijn
quote:Arno69 schreef op 01 augustus 2012 @ 12:24:
Als je ingehaald wordt door een wielrenner ligt dat dan niet een beetje aan jezelf en/of je rechterhand![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Scimitar schreef op 02 augustus 2012 @ 09:43:
quote:Arno69 schreef op 01 augustus 2012 @ 12:24:
Als je ingehaald wordt door een wielrenner ligt dat dan niet een beetje aan jezelf en/of je rechterhand![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ouch![]()
![]()
quote:biglift schreef op 01 augustus 2012 @ 18:41:
Hoop niet dat ik die koeien tegen ga komenben daar niet zon held in
quote:Naba schreef op 02 augustus 2012 @ 10:31:
Veel plezier in Hotel Lory in Molveno! Vorig jaar een week gezeten, goed bevallen. De weg naar het hotel toe is al fantastisch. De garage waar je de motor in kan zetten is een beetje tricky maar dat went. Vanaf het terras heb je prachtig uitzicht over het meer van Molveno.
quote:Naba schreef op 02 augustus 2012 @ 14:34:
Je kan zelfs om het hele Garda-meer rondrijden. Heb ik gedaan.
Niet dat het heel leuk of mooi is. Maar dan kan je toch maar mooi zeggen "ja, die heb ik rond gereden. "
quote:Scimitar schreef op 02 augustus 2012 @ 12:40:
Als je bij Garda bent is het wel de moeite een paar van die pretparken of waterparken aan te doen (zitten allemaal bij elkaar). Motorrijders parkeren er gratis en je kunt je spullen kwijt in de kluisjes. Ook van een berg afspringen met een parachute is daar een aanrader :-)
quote:Boevie schreef op 02 augustus 2012 @ 22:13:
Ben in Juni ook een week in Molveno geweest. In hotel Du Lac. Leuk knus dorp.
Wat je eigenlijk niet mag missen is de Brasa Schlucht, een kloof. Vanaf het Gardameer rij je er zo doorheen. Echt een mooie route wat de moeite waard is.
http://www.gardafriends.c...sa_schlucht_tremosine.htm
quote:AdventureGirl schreef op 02 augustus 2012 @ 14:41:
Hmmmm... dan moet je echt uitkijken dat het niet midden in het hoogseizoen is want het kan ook een file van jewelste zijn. En in je motorpak rollen met de snelheid van een rollator is nou niet echt prettig.
Als je een beetje slim timed zal het prima te doen zijn...
quote:Naba schreef op 02 augustus 2012 @ 22:44:
[...]
Ik zat niet in het hoogseizoen en het was daar even goed nog druk, vooral de noordkant. Er zaten best een paar mooie stukken bij maar om nou tegen iedereen te zeggen dat je "een keer in je leven het Garda-meer moet ronden", neuh.
quote:Boevie schreef op 02 augustus 2012 @ 22:13:
Ben in Juni ook een week in Molveno geweest. In hotel Du Lac. Leuk knus dorp.
Wat je eigenlijk niet mag missen is de Brasa Schlucht, een kloof. Vanaf het Gardameer rij je er zo doorheen. Echt een mooie route wat de moeite waard is.
http://www.gardafriends.c...sa_schlucht_tremosine.htm

© 2001-2013 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 2