Motogymkhana

En het kan ook best met andere motoren, zoals -kuch- Harley's
 
Laatst bewerkt door een moderator:
allemaal art 5....

En hoe denkt de NL verzekering er over :?


Wat is dit nou toch weer voor onzin? Hoe kan dit nou in hemelsnaam artikel 5 opleveren volgens jou?

Er word niemand in gevaar gebracht, er word niet te hard gereden, en het gebeurt (vaak) op afgesloten terreinen.

Verklaar u nader?

Verder, leuk initiatief! Ik hou 'm eens in de gaten want ik vind het betere stuur en manouvreerwerk ook altijd wel interresant. En zoals ik al eerder tikte, de lager de snelheid, de slechter de bestuurders!

8-)
 
Ik ga ervan uit dat het niet lang meer duurt dat deze sport in Nederland en ook in heel Europa bekender wordt.
Dan moeten we vast een competitie gaan organiseren. Ik denk dat het voor toeschouwers ook wel leuk is, je ziet de rijders niet in een flits voorbij komen, maar je kunt ze de hele race volgen. In de feestweek van je dorp is er op zaterdag de wielerwedstrijd, en op zondag de moto gymkhana op het dorpsplein. Gesponsord door de plaatselijke motordealer en rijschool.
 
we hebben allemaal voertuigbeheersing gehad toch? alleen doen die jappaners t sneller!


Nou, het punt is volgens mij als volgt.

Als je het rijbewijs wil halen dan MOET je de speciale verrichtingen kunnen anders slaag je niet. Je moet dus, want willen doe je het niet omdat het een noodzakelijk kwaad is op dat moment.

Als je nu VRIJWILLIG gaat deelnemen aan moto gymkhana, dan WIL je het kunnen. En da's een heel andere insteek. (vind ik dus)

Tijdje geleden bv hebben we vanuit de zaak een rijvardigheidstraining gehad. Harstikke leuk, veel (weer) geleerd. En als je dan aan het eind van de dag weer hele korte 8jes kan draaien op de CB1300 met vrouwtje achterop, is dat toch wel een fijn gevoel.
En ja, er waren er ook die solo niet eens de rechtuit slalom voor mekaar kregen....

8-)
 
Het blad motorrijder organiseert dat elk jaar.
2 jaar terug kon je nog een gsx-r winnen. Is dit jaar in een ander jasje gestoken.
 
Nou, het punt is volgens mij als volgt.

Als je het rijbewijs wil halen dan MOET je de speciale verrichtingen kunnen anders slaag je niet. Je moet dus, want willen doe je het niet omdat het een noodzakelijk kwaad is op dat moment.

Als je nu VRIJWILLIG gaat deelnemen aan moto gymkhana, dan WIL je het kunnen. En da's een heel andere insteek. (vind ik dus)

Tijdje geleden bv hebben we vanuit de zaak een rijvardigheidstraining gehad. Harstikke leuk, veel (weer) geleerd. En als je dan aan het eind van de dag weer hele korte 8jes kan draaien op de CB1300 met vrouwtje achterop, is dat toch wel een fijn gevoel.
En ja, er waren er ook die solo niet eens de rechtuit slalom voor mekaar kregen....

8-)
:^

Het verschil tussen moeten of willen is enorm. Ik vond AVB altijd al leuk en heb op m'n examen rondjes om de examinator gereden, eitje. Als je het maar leuk vindt. Oefen sinds ik m'n rijbewijs heb regelmatig en leg m'n 240kg aan bandiet bij een paar km/u op 1 oor om op een duppie te keren, practice makes perfect. Gymkhana is nog net ff iets anders, ipv afschuinen blijf je de bocht in hangen waardoor de bochtensnelheid veel hoger is bij eenzelfde krappe bocht, ook geprobeerd maar de g-krachten zijn echt onnatuurlijk :P
 
Als we nu fanatiek beginnen voordat het begint het populair wordt, zijn we de toppers op motogymkhana gebied. All we need is 1 niet regenachtige dag een parkeerplaats wat pionetjes en broodjes frikandel met mayo.

(en voor nildo dat zijn bandit weer rijd, want op een yzf 750 is het niet te doen)

Ps als je het zo op een parkeerplaats wilt doen, is het GEEN ik herhaal GEEN wedstrijd.
Het is verboden om op de openbare weg wedstrijden te houden.
Het is niet verboden om aan voertuigbeheersing te doen.
 
Laatst bewerkt:
:^

Het verschil tussen moeten of willen is enorm. Ik vond AVB altijd al leuk en heb op m'n examen rondjes om de examinator gereden, eitje. Als je het maar leuk vindt. Oefen sinds ik m'n rijbewijs heb regelmatig en leg m'n 240kg aan bandiet bij een paar km/u op 1 oor om op een duppie te keren, practice makes perfect. Gymkhana is nog net ff iets anders, ipv afschuinen blijf je de bocht in hangen waardoor de bochtensnelheid veel hoger is bij eenzelfde krappe bocht, ook geprobeerd maar de g-krachten zijn echt onnatuurlijk :P

Bandiet is ideaal fietsje ervoor.
 
Als we nu fanatiek beginnen voordat het begint het populair wordt, zijn we de toppers op motogymkhana gebied. All we need is 1 niet regenachtige dag een parkeerplaats wat pionetjes en broodjes frikandel met mayo.

Ik ben voor!

(en voor nildo dat zijn bandit weer rijd, want op een yzf 750 is het niet te doen)

Wordt leuke bandit club dan volgens mij al :P Unruled House rijdt ook al Bandit en komt denk ik ook wel haha, en dan ik nog :P
 
:^

Het verschil tussen moeten of willen is enorm. Ik vond AVB altijd al leuk en heb op m'n examen rondjes om de examinator gereden, eitje. Als je het maar leuk vindt. Oefen sinds ik m'n rijbewijs heb regelmatig en leg m'n 240kg aan bandiet bij een paar km/u op 1 oor om op een duppie te keren, practice makes perfect. Gymkhana is nog net ff iets anders, ipv afschuinen blijf je de bocht in hangen waardoor de bochtensnelheid veel hoger is bij eenzelfde krappe bocht, ook geprobeerd maar de g-krachten zijn echt onnatuurlijk :P


Jij schnapttum !

8-)
 
Bandit is niet ideaal hoor, de 400 wel, maar de andere twee zijn eigenlijk te zwaar. Je hebt niks aan al die koppels als je niet boven de 50 uit komt ;) Denk dat een GS500 oid veel geschikter is :Y


PS wat betreft pilonen; zou ik niet doen. Wel doen: tennisballen doormidden snijden. Rijd je minder makkelijk omver en kun je de hele dag overheen rijden zonder op je bek te gaan :)
 
Bandit is niet ideaal hoor, de 400 wel, maar de andere twee zijn eigenlijk te zwaar. Je hebt niks aan al die koppels als je niet boven de 50 uit komt ;) Denk dat een GS500 oid veel geschikter is :Y

Niet ideaal, maar het kan wel :) Kost gewoon iets meer moeite. En je hebt idd geen baat bij het koppel ofzo, maakt alleen maar meer een uitdaging :)

PS wat betreft pilonen; zou ik niet doen. Wel doen: tennisballen doormidden snijden. Rijd je minder makkelijk omver en kun je de hele dag overheen rijden zonder op je bek te gaan :)

Is ideaal voor oefenen denk ik ja. Voor echte wedstrijd gewoon pilonen pakken. Tennisballen zie je soms wel beetje moeilijk trouwens.
 
Is ideaal voor oefenen denk ik ja. Voor echte wedstrijd gewoon pilonen pakken. Tennisballen zie je soms wel beetje moeilijk trouwens.
In een wedstrijd heb je verschillende kleuren pilonnen nodig, de kleur bepaalt immers hoe je er omheen rijdt.
 
Tsja een supermotard van 100 kg zou ideaal zijn. de rondjes die ik nu met mijn bandit bij ons achter op de plaats draai gingen een stuk makkelijker en waarschijnlijk ook sneller met mijn schakelbrommer 50cc. Maar ik heb het meer over de bandit als zitpositie, lekker voorspelbaar onderin de toeren. Ik vergelijk het natuurlijk ook met mijn yzf 750 r of de chopper van ons pa.

Als je echt snel wilt zijn, moet je een speciale fiets eraan wijden. Maar zover zijn we nog lang niet. Als we nu eerst is gewoon 10 man bij elkaar krijgen die zin hebben om een dag rond tennisballen (goed idee) te gaan rijden, dan hebben we een begin.
 
In een wedstrijd heb je verschillende kleuren pilonnen nodig, de kleur bepaalt immers hoe je er omheen rijdt.

Een wedstrijd moet georganiseerd worden inclusief vergunningen en al, (wedstrijden op de openbare weg zijn immers verboden) . Een dag om pionetjes rijden zonder wedstrijd element kan "spontaan" gedaan worden zonder vergunningen.

Aan een wedstrijd heb je met zoveel man ook niet zoveel. Als jij mij uitdaagt, koop ik morgen een gilera runner 180CC en dan win ik. De motoren zijn toch niet te vergelijken.

"het laar" in Tilburg zou bijvoorbeeld een mooie locatie zijn. Dit wordt ook vaak gebruikt voor rijlessen. Dan is het gewoon kijken wie er allemaal mee wilt, een datum prikken en allemaal 10 euro lappen voor tennisballen. en rijden maar.

Iemand zorgt voor een hip filmpje van het gebeuren en volgende keer zijn er 25 man.
 
Laatst bewerkt:
Een wedstrijd moet georganiseerd worden inclusief vergunningen en al, (wedstrijden op de openbare weg zijn immers verboden) . Een dag om pionetjes rijden zonder wedstrijd element kan "spontaan" gedaan worden zonder vergunningen.

Aan een wedstrijd heb je met zoveel man ook niet zoveel. Als jij mij uitdaagt, koop ik morgen een gilera runner 180CC en dan win ik. De motoren zijn toch niet te vergelijken.

"het laar" in Tilburg zou bijvoorbeeld een mooie locatie zijn. Dit wordt ook vaak gebruikt voor rijlessen. Dan is het gewoon kijken wie er allemaal mee wilt, een datum prikken en allemaal 10 euro lappen voor tennisballen. en rijden maar.

Iemand zorgt voor een hip filmpje van het gebeuren en volgende keer zijn er 25 man.




ik doe mee *O*

heb me al op FB aangemeld :)
 
Een wedstrijd moet georganiseerd worden inclusief vergunningen en al, (wedstrijden op de openbare weg zijn immers verboden) . Een dag om pionetjes rijden zonder wedstrijd element kan "spontaan" gedaan worden zonder vergunningen.
Ik bedoel, verschillende kleuren pilonnetjes zijn handig om te zien hoe je moet rijden. Rood linksom, blauw rechtsom, gele band twee keer omheen.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan