Motogymkhana

Wat is dit nou toch weer voor onzin? Hoe kan dit nou in hemelsnaam artikel 5 opleveren volgens jou?

Er word niemand in gevaar gebracht, er word niet te hard gereden, en het gebeurt (vaak) op afgesloten terreinen.

Verklaar u nader?
Ok.
Ik zie het gelijk aan stunten en oefenen zoals zo vaak gebeurt, op de zogenaamde afgesloten terreinen. Daar kan best een artikel 5 uit voortkomen.
Het zijn manoeuvres die niet thuishoren op de weg, levert gevaar op, toch Koos? ;)
Kijk maar, deze snelheidsmaniakken denken dat de weg van hen is, rijden dicht op elkaar, en zwalken van links naar rechts:

Verder, leuk initiatief! Ik hou 'm eens in de gaten want ik vind het betere stuur en manouvreerwerk ook altijd wel interresant. En zoals ik al eerder tikte, de lager de snelheid, de slechter de bestuurders!

8-)

En de verzekering zal er denk ik ook wel moeite mee hebben.
Wedstrijd element en zo.
 
Ok.
Ik zie het gelijk aan stunten en oefenen zoals zo vaak gebeurt, op de zogenaamde afgesloten terreinen. Daar kan best een artikel 5 uit voortkomen.
Het zijn manoeuvres die niet thuishoren op de weg, levert gevaar op, toch Koos? ;)
Kijk maar, deze snelheidsmaniakken denken dat de weg van hen is, rijden dicht op elkaar, en zwalken van links naar rechts:
de verzekering zal er denk ik ook wel moeite mee hebben.
Wedstrijd element en zo.


Stunten en oefenen zijn 2 totaal verschillende dingen.

Die gozer op die Tupperwarebak begint met een stunt; op het achterwiel.
De rest is een uitgezette oefening aan het doen.

En daar bovenop, het is hoogstwaarschijnlijk een afgesloten terrein. Ik zie geen enkele andere verkeersdeelnemer passeren, jij wel? Dus, niks aan de hand, alleen de verzekering gaat denk ik wel moeilijk doen als je op gaat geven dat je op je snuffert bent gegaan tijdens een 'oefening' , dus daar zul je wel gelijk in hebben. Tis mar net hoe je het gaat brengen natuurlijk.

8-)
 
Ok.
Ik zie het gelijk aan stunten en oefenen zoals zo vaak gebeurt, op de zogenaamde afgesloten terreinen. Daar kan best een artikel 5 uit voortkomen.
Het zijn manoeuvres die niet thuishoren op de weg, levert gevaar op, toch Koos? ;)
Kijk maar, deze snelheidsmaniakken denken dat de weg van hen is, rijden dicht op elkaar, en zwalken van links naar rechts:
de verzekering zal er denk ik ook wel moeite mee hebben.
Wedstrijd element en zo.
Zo lang het oefenen is, geen gezeur. De snelheid komt effectief niet boven de 50, het is op afgesloten terreinen (maar wel openbare weg) en er worden geen manoeuvres uitgevoerd die niet toegestaan zijn, het gaat allemaal alleen wat vlotter. Artikel 5 hiervoor is echt onzin :)
 
Laatst bewerkt:
Kijk maar uit met oefenen:

Verder lijkt me dit ook erg grappig om eens live te zien, maar ik vraag me telkens af hoe ze op zo'n lage snelheid zo plat kunnen gaan?
 
Zo lang het oefenen is, geen gezeur. De snelheid komt effectief niet boven de 50, het is op afgesloten terreinen (maar wel openbare weg) en er worden geen manoeuvres uitgevoerd die niet toegestaan zijn, het gaat allemaal alleen wat vlotter. Artikel 5 hiervoor is echt onzin :)
Die zgn afgesloten tereinen bestaan bijna niet.
Snelheid is geen variabele. Een langzame wheely is ook een boete, toch?

Maar goed. Gewoon lekker doen :Y
 
Nee hoor, bij wheelietraining van de RWP komt de politie ook droog staan kijken :+


Hoe je het doet telt wel mee, en als er iemand komt kijken doe je het wat rustiger en zeg je dat je AVB aan het oprakelen bent :P
 
Nee hoor, bij wheelietraining van de RWP komt de politie ook droog staan kijken :+


Hoe je het doet telt wel mee, en als er iemand komt kijken doe je het wat rustiger en zeg je dat je AVB aan het oprakelen bent :P

Precies :) Maar meer is het ook niet, toch?
 
Ik denk dat als je duidelijk een verlaten terrein hebt en goed voorbereid, het ergste is dat ze je vertellen dat je op moet zouten, so be it. Lijkt mij érg stug dat je hier art. 5 voor krijgt, al wordt die tegenwoordig wel overal voor in je neus gewapperd.
 
Bandit is niet ideaal hoor, de 400 wel, maar de andere twee zijn eigenlijk te zwaar. Je hebt niks aan al die koppels als je niet boven de 50 uit komt ;) Denk dat een GS500 oid veel geschikter is :Y


PS wat betreft pilonen; zou ik niet doen. Wel doen: tennisballen doormidden snijden. Rijd je minder makkelijk omver en kun je de hele dag overheen rijden zonder op je bek te gaan :)

Zwaarder kan best hoor:

 
Verder lijkt me dit ook erg grappig om eens live te zien, maar ik vraag me telkens af hoe ze op zo'n lage snelheid zo plat kunnen gaan?
Oefenen. Steeds net iets harder dat rondje nemen, totdat je zo plat gaat dat je niet platter kunt.
 
Je kunt langzaam net zo plat als op hoge snelheid, het is alleen véél moeilijker...
Hoe plat je gaat is alleen maar afhankelijk van de straal van de bocht die je maakt, en je snelheid. Hoe sneller, hoe platter, en hoe kleiner de bocht, hoe platter. Je kunt dus plat gaan door met 250 km/u door een bocht te gaan, of door met 30 door een veel kortere bocht te gaan. Je kunt, als je de snelheid en de bocht weet, precies uitrekenen hoe plat de motor zal gaan.
 
Hé! :-) Toppie dat er zoveel leuke plannen zijn om moto-gymkhana te promoten.
Op de FB-groep hebben zich nu ook een aantal mensen verzameld en de denk-tank is begonnen!

Het zou heel leuk zijn als in Nederland moto-gymkhana-verenigingen zouden ontstaan die samen de figuren gaan oefenen.
Het zou ook heel leuk zijn als deze groepjes zich bekend maken en contacten krijgen met andere gymkhana-rijders in het land.

We zijn al een keer met een paar moto-gymkhana-geinteresseerden bij elkaar gekomen en hebben hierover nagedacht. Het lastigste blijkt toch om als regionaal groepje een geschikt en eventueel ook betaalbaar terrein te vinden waar je ongestoord je oefeningen kan draaien.
Ik ben ben mij in de regio al langer op zoek, maar vang als particulier overal bot.
Het idee van een Moto-gymkhana-promotie bij de open dag bij de plaatselijke motorzaak is trouwens een hele goeie! Denk ook aan de rijscholen.

Zoals ik al eerder schreef: de moto-gymkhana vereniging in Engeland is al goed op dreef. Zij organiseren intussen regelmatig gymkhana-wedstrijden. Ik heb intussen contact gehad met een paar leden van deze vereniging en die zijn erg enthousiast. Zij hebben een hele mooie website, zijn aangesloten bij een motorsportbond en hebben contacten met de Japanse Gymkhana-bond.
Zo te zien hebben ze het daar al prima voor mekaar.
Misschien iemand zin en tijd om daar eens in de keuken te gaan kijken? Ik kom niet zo vaak in Engeland.

Deze vereniging gebruikt trouwens de Japanse moto-gymkhana-regels en die heb ik op het internet al ergens voorbij zien flitsen!
Als er iets op poten gezet wordt, dan maar gelijk goed!

Ik ben heel benieuwd of we binnenkort een paar moto-gymkhana mensen bij elkaar kunnen krijgen en eea voor Nederland op de rit kunnen krijgen.
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan