Motogymkhana

Die zgn afgesloten tereinen bestaan bijna niet.
Snelheid is geen variabele. Een langzame wheely is ook een boete, toch?

Maar goed. Gewoon lekker doen :Y

Ik zie het meer als behendigheid training, dat doen de rijscholen nu toch ook op zo'n beetje elk verlaten parkeerterrein?
En volgens mij komt er officieel geen wheely voor in gymkhana.

Ik vind het er wel vermakelijk uit zien verder :]
Weet niet of het filmpje al voorbij is gekomen maar toch maar even:

Blijkbaar is er in Amerika een soort van gymkhana competitie onder de verschillende politiekorpsen.
Misschien ook wel een idee voor NL *O*
Ik kom in ieder geval kijken :Y
 
Ik denk dat ik me hier maar eens voor ga aanmelden. http://www.motorcursussen.nl/behendigheidtraining.htm tegen 29 september moet mijn bandit wel weer in elkaar zitten.

Ik zou nu graag gewoon typen, volgende week zondag, 12.00 uur het laar in Tilburg, wie mee wilt die komt en legt 10 euro in voor pionnetjes. Maar heb de motor er niet voor :(

Trude respect voor wat je allemaal wilt bereiken, maar ik ga nog geen sport introduceren in Nederland als ik nog nooit op een parkeerplaats om wat pionetjes ben gereden. Je haalt je wel erg veel hooi op de vork.

Als je echt serieus bent dat je dit wilt, is er maar 1 ding belangrijk zoveel mogelijk zieltjes winnen, die denken he dat is leuk. Pas als er genoeg mensen het leuk vinden kun je denken aan georganiseerde wedstrijden met sponseren enz.

En aan dit topic te zien zijn er nog niet zo heel veel mensen die het leuk lijkt. Probeer een paar dagjes te organiseren waar je zonder het hele wedstrijd verband op een parkeerplaats of iets dergelijks iets organiseert. Dit ga je waarschijnlijk zo niet voor elkaar krijgen op een echt afgesloten terrein. Dan zul je je eigen terrein moeten hebben.

Maar dat is ook helemaal niet nodig. Als we op een verlaten parkeerplaats gaan staan om met 10 man om pionnetjes gaan rijden (zonder tijd te meten) dan krijgen we echt niet met zijn alle art 5, rijbewijs kwijt weet ik veel allemaal. stel dat we overlast veroorzaken zal een praatje met een agent en vertrekken het maximale wat er gebeurt zijn.

Als je genoeg animo hebt kun je wedstrijd organiseren, en daar sponsers voor zoeken.
Ik wil trouwens graag met je meedoen en denken, maar ik heb geen facebook. (en jij gaat het niet voor elkaar krijgen dat ik die één aanmaak O-) )
 
Hoi Nildo,
bedankt voor je respect.

Zoals ik al eerder schreef, volg ik de ontwikkelingen van moto-gymkhana al een tijdje. Een aantal jaren geleden zag ik een Japans filmpje op youtube en toen kon ik me niet voorstellen dat deze sport in Europa helemaal niet bekend was. "Dat wil ik ook!" dacht ik toen gelijk.
Ik heb nu niet echt de leeftijd om nog als aankomend moto-gymkhana-talent op te treden, ;-) maar ik zou het wel heel leuk vinden als deze sport bekender werd en ben ervan overtuigd dat dit ook gaat gebeuren.

Doordat ik toch af en toe mijn neus op internet laat zien en hier en daar stukjes over moto-gymkhana schrijf, krijg ik ook af en toe mailtjes van mensen die er net zo over denken en wat willen doen om erbij te zijn als moto-gymkhana zich verder ontwikkelt.

Ik heb het zelf druk genoeg met ander vrijwilligerswerk voor mijn grootste hobby -motorrijden- , dus ik ga die moto-gymkhana-kar echt niet alleen trekken.
Dat wil niet zeggen dat ik graag stil zit, dus ben ik in mijn regio op zoek naar een passende locatie waar ik met wat motormaatjes ongestoord wat pionnen kan plaatsen om eindelijk dat achtje, die slalom en dat keren onder de knie te krijgen! haha!
Lijkt me kei-gezellig en leuk om te doen en ik ga ook zeker een keer bij Nikki en Steef van www.motorcursussen.nl kijken! Wat is leuker dan les krijgen van een echte kampioen motorbehendigheid.
Daarnaast ben ik ook nieuwsgierig naar de juiste spelregels voor moto-gymkhana.

Bij iedere nieuwe tak van sport die uit het buitenland over komt waaien gebeurt eigenlijk hetzelfde: ééntje heeft het een keer op vakantie of op TV gezien - vertelt er iemand anders over - zo gaan er een paar die sport uitoefenen - er ontstaan meer groepjes - er wordt een vereniging of een club opgericht - er worden wedstrijden georganiseerd - er wordt aansluiting met een sportbond gezocht - etc...

Vorig jaar kon ik bij een gymkhana-training van VROM in Belgie meemaken hoe enthousiast een groep motorrijders kan worden! Zo leuk om te zien en mee te maken.

Misschien breng ik hiermee wat motorzotten op een idee en pikken die dat ook op.
Ik hoop in ieder geval dat ik nog veel kan oefenen (is ook wel nodig..) en ga dan over een tijdje meedoen voor de moto-gymkhana-senioren-cup. :-)
 
Laatst bewerkt:
Ik zie het meer als behendigheid training, dat doen de rijscholen nu toch ook op zo'n beetje elk verlaten parkeerterrein?
Een rijschool is ook anders verzekerd.
En volgens mij komt er officieel geen wheely voor in gymkhana.
Ging ook om t voorbeeld. Je kunt voor wel meer dingen een art5 verbaal krijgen.
Ook voor slalommen terwijl niet nodig.

tjee, waarom moet ik dit nog uitelggen... :')
Ik vind het er wel vermakelijk uit zien verder :]
Ik ook.
En erg knap :Y
Weet niet of het filmpje al voorbij is gekomen maar toch maar even:

Blijkbaar is er in Amerika een soort van gymkhana competitie onder de verschillende politiekorpsen.
Misschien ook wel een idee voor NL *O*
Ik kom in ieder geval kijken :Y
 
Ik ga uit van de zinnigheid van agenten in die zin, voertuigbeheersing oefenen op een geschikt terrein is niet overbodig slalommen, er wordt zelfs aangeraden je vaardigheid op pijl te houden. Ik neem het risico wel hoor.
 
Een rijschool is ook anders verzekerd.Ging ook om t voorbeeld. Je kunt voor wel meer dingen een art5 verbaal krijgen.
Ook voor slalommen terwijl niet nodig.

tjee, waarom moet ik dit nog uitelggen... :')Ik ook.
En erg knap :Y

Ik snap het ook wel ;)
Ging mij meer om het punt dat er waarschijnlijk in Nederland geen agent te vinden is die voor slalommen om pionnetjes met pak 'm beet 30 km/h op een verlaten parkeerterrein een art. 5 zal uitschrijven.

Verzekeringstechnisch heb je inderdaad gelijk.
Daarom zou het ook mooi zijn als er een officiële competitie zou komen.
Dan kun je gewoon in clubverband trainen, net als bij elke andere officiële sport.

Verder zal ik zelf nooit deelnemen en slechts trouwe toeschouwer worden.
Ben veels te bang dat ik de glimmende kant onder zal leggen :X
 
Verder zal ik zelf nooit deelnemen en slechts trouwe toeschouwer worden.
Ben veels te bang dat ik de glimmende kant onder zal leggen

Daarom heb ik een kleine motor 125 cc aangeschaft. Veel te voorzichtig met mijn mooie GSR600, hoewel de crashpads al goede diensten gedaan hebben.
 
Heb het topic doorgelezen :')

Art 5 ga ik volledig met Martell mee :) Alleen al het plaatsen van pionnetjes op een parkeerterrein dat toegankelijk is voor overig verkeer zou je al als hinder of gevaar veroorzaken kunnen beschouwen, dan heb je nog niet eens gereden :')

Verder zie ik hier ook niet echt iets in. Niet als deelnemer en niet als toeschouwer. Maar goed, als iemand anders het wel leuk vindt om rondjes te rijden om pionnetjes heen...be my guest :)
 
Heb het topic doorgelezen :')

Art 5 ga ik volledig met Martell mee :) Alleen al het plaatsen van pionnetjes op een parkeerterrein dat toegankelijk is voor overig verkeer zou je al als hinder of gevaar veroorzaken kunnen beschouwen, dan heb je nog niet eens gereden :')

Verder zie ik hier ook niet echt iets in. Niet als deelnemer en niet als toeschouwer. Maar goed, als iemand anders het wel leuk vindt om rondjes te rijden om pionnetjes heen...be my guest :)

Ehm, tsja, leuk dat je dit meld.

Dus? Wat is je punt?

8-)
 
Ehm, tsja, leuk dat je dit meld.

Dus? Wat is je punt?

8-)


hm...

je zou dat natuurlijk al meteen na de openingspost kunnen neerzetten he :)

Wat is het punt van dit topic? :')

Maar blijkbaar mag je hier enkel en alleen maar neerzetten hoe gaaf en tof het je lijkt :')

Mij niet gezien en met de wetgeving in Nederland denk ik ook niet haalbaar :)
 
Frenkie! :X


Ik vind voetballen maar niks ... met 22 man achter een bal aanhollen voor die paar centen...
Maar ja, dat hoort hier niet thuis, toch... *vragendkijkt*
 
Frenkie! :X


Ik vind voetballen maar niks ... met 22 man achter een bal aanhollen voor die paar centen...
Maar ja, dat hoort hier niet thuis, toch... *vragendkijkt*

Dat is volledig off-topic.

Mijn reactie was, voorzover dat kan, on-topic

In feite was een post met enkel: "Volgens mij niet" Volledig on-topic.
 
Enfin, voetbal is imo ruk, 125cc soms ook, en trollen... ach, laat maar :W

Gegarandeerd on-topic: lijkt me leuk om een potje te motogymkhana-en, geen idee hoe dat precies zit resp. uitpakt qua regelgeving, maar ik ga dit in ieder geval even volgen. Ondertussen even kijken of ik tijd kan maken voor die behendigheidstraining eind september... :9
 
Leuk dat mensen op deze ontwikkeling inspringen,

motorsport moet gewoon veel minder professioneel worden zodat het weer betaalbaar word om eraan mee te doen voor de lol, nu sluiten mensen een tweede hypotheek af om te kunnen racen, das toch absurd?
 
motorsport moet gewoon veel minder professioneel worden zodat het weer betaalbaar word om eraan mee te doen voor de lol, nu sluiten mensen een tweede hypotheek af om te kunnen racen, das toch absurd?

Dat heb je goed gezegd, Remote. :} Je hebt nu wel een argument benoemd. Dat is juist de kracht van deze moto-gymkhana. Je hebt helemaal geen nieuwe en grote motor nodig om deze sport te kunnen uitoefenen. Hoe kleiner, hoe beter eigenlijk.
De instap is vrij laag.
 
Dat heb je goed gezegd, Remote.Hoe kleiner, hoe beter eigenlijk.
De instap is vrij laag.
Helemaal mee eens, al lijkt het me juist lollig om het gewoon met de FJR te doen, maar dat is mijn gebrek.

Hoewel voor iedere sport geldt dat je het qua kosten zo gek kunt maken als je wilt (voor amateur wegrace heb je niet persé een nieuwe fiets nodig, en ik verwacht zomaar dat motogymkhana best een aanslag kan doen op b.v. remmen en banden) denk ik dat per saldo de instap idd lager is. Daarbij vraagt het - omdat het tempo als het goed is wat hoger ligt dan bij het suf om wat pilonnetjes heen draaien - om een combinatie van vaardigheden uit diverse motorsporten. Leuke oefening dus.

Hoe zit dat eigenlijk qua klassen, zijn die er, en hoe werkt dat precies?
 
Ehm, tsja, leuk dat je dit meld.

Dus? Wat is je punt?

8-)

Tis altijd belangrijk om het te melden dat je het met me eens bent. Ook al is dat in werkelijkheid niet zo.

Voor de luiere MF-ers is er deze:
full
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan